مهاجرت تحصیلی نیوزلند

رشته آنکولوژی در نیوزلند

رشته آنکولوژی در نیوزلند

یکی از رشته های مهم پزشکی در نیوزلند رشته آنکولوژی در نیوزلند است. این رشته در مجموع 1 دوره تحصیلی 6 ساله است. با 2 سال کار پس از تحصیل در بیمارستان ها منجر به کسب تجربه و اخذ صلاحیت برای ورود رسمی به بازار کار این کشور می شود. ضمن اینکه مدارک صادر شده از دانشگاه های نیوزلند مورد تایید بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و انگلستان است. لذا با داشتن مدرک آنکولوژی در نیوزلند می توانید در بسیاری از کشورها کار کنید و مجوز کار پزشکی را دریافت کنید. رشته آنکولوژی با توجه به اهمیت درمان سرطان امروز در نیوزلند و بسیاری از کشورها رشته ای مورد تقاضا و پر درآمد است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره رشته آنکولوژی در نیوزلند و شرایط تحصیل آن بیشتر توضیح داده اند.

تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند

سرطان در اثر تجمع آسیب های ژنتیکی در تک تک سلول های بدن ایجاد می شود که منجر به رشد غیر طبیعی سلولی، بقا و مهاجرت می شود. این آسیب ژنتیکی می تواند از محرک های محیطی (مانند رژیم غذایی، ورزش و ویروس ها) ناشی شود یا ناشی از جهش های نادر DNA است که به طور تصادفی در طول تقسیم یکی از تریلیون ها سلول سازنده بدن ما رخ می دهد. در سال های اخیر این بیماری رشد زیاد و علل مرگ و میری بسیاری در جهان بوده است. از این رو دانشگاه های پزشکی نیوزلند نیز دوره های تحصیل رشته آنکولوژی را ارائه می کنند.

جهت تحصیل رشته آنکولوژی در ابتدا بایستی 1 سال علوم مقدماتی و پایه دوره های بهداشتی دانشگاه های نیوزلند را طی کنید. سپس می توانید کارشناسی 5 ساله پزشکی و لیسانس جراحی (MBChB) را در دانشگاه های اوتاگو یا اوکلند تکمیل کنید. در طول تحصیل در دوره هایی آنکولوژی هم به صورت تئوری و هم به صورت بالینی ارائه می شوند. ربان تحصیل انگلیسی است و ارائه حداقل آیلتس 6 لازم است. پس از اتمام این دوره فارغ التحصیلان بایستی 2 سال را به عنوان کارآموز در بیمارستان های این کشور بگذرانند. 2 دانشگاه ارائه کننده رشته آنکولوژی در نیوزلند:

هزینه تحصیل (دلار نیوزلند)نام دانشگاه
77400NZDدانشگاه اوکلند
35300NZDدانشگاه اوتاگو

شرح رشته آنکولوژی در نیوزلند

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در نیوزلند

همانطور که گفته شده برای تحصیل رشته آنکولوژی در مجموع نیاز به تحصیل 1 دوره 1 ساله علوم سلامت به نام دوره HSFY دارید. پس از آن می توانید در دوره 5 ساله کارشناسی پزشکی و لیسانس جراحی شرکت کنید. سال اول علوم سلامت (HSFY) سال پایه ای برای 5 برنامه حرفه ای است:

  • دندانپزشکی
  • علوم آزمایشگاهی پزشکی
  • پزشکی یا جراحی
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی

همچنین می تواند به عنوان نقطه ورود برای 3 برنامه حرفه ای دیگر استفاده شود:

  • فناوری دندانپزشکی
  • بهداشت دهان و دندان
  • پرتو درمانی

همچنین این یک راه عالی برای شروع درجه در علوم پزشکی یا هر یک از طیف گسترده ای از علوم زیستی در نیوزلند است. برنامه های کارشناسی علوم بهداشتی بیشتر در مورد برنامه های حرفه ای، سایر مشاغل در زمینه بهداشت، علوم زیستی و علوم پزشکی است. پس از تکمیل برنامه 1 ساله وارد برنامه 5 ساله آنکولوژی می شوید که شامل:

  • تحصیل 2 سال آنکولوژی: علوم پایه و تئوری آنکولوژی شامل بیومدیکال و دروس اصلی پزشکی و جراحی
  • تحصیل 3 سال آنکولوژی: علوم بالینی آنکولوژی و دروس تخصصی جراحی و پزشکی. همچنین سال آخر شامل دوره انترنی پس از ارائه آزمون است.

تحصیل رشته آنکولوژی در دانشگاه اوتاگو نیوزلند

دانشگاه اوتاگو دارای سابقه ای منحصر به فرد و ماندگار در زمینه ارائه نیروی کار با تخصص بالا در حرفه های بهداشتی و پیشرو در تحقیقات و پیشرفت های علمی در زمینه های بهداشت و علوم پزشکی است. در زمینه وسیع سرطان، این دانشگاه فرصت تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و حرفه ای را دارد. همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی علوم بهداشتی دانشگاه اوتاگو طیف گسترده ای از موضوعات و رشته ها را پوشش می دهد و در 3 پردیس ارائه شده است:

  • کرایست چرچ
  • داندین
  • ولینگتون

فارغ التحصیلان دانشگاه اوتاگو به تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی می پردازند. گروه تحقیقاتی آنکولوژی این دانشگاه یک گروه عمدتا متمرکز بر کارآزمایی های بالینی است که دارای مجموعه ای از فعالیت های کارآزمایی مشارکتی، تحت هدایت محققان و تجاری است.

پروژه های اخیر عبارتند از:

  • مطالعه بررسی استفاده از حاوی لاکتوفرین به منظور کاهش اسهال مرتبط با شیمی درمانی
  • مطالعه CapTox در حال بررسی عوامل ژنتیکی سمیت شیمی درمانی
  • بررسی پیش بینی کننده های عود ملانوم از ضایعات اولیه همسان و غدد لنفاوی نگهبان.
  • بزرگترین مطالعه در مورد درمان و پیامدهای سرطان روده بزرگ در نیوزلند.

گروه تحقیقاتی آنکولوژی نیز در حال حاضر یک برنامه تحقیقاتی هماتولوژی را به منظور گسترش فعالیت های تحقیقاتی خود در زمینه هماتولوژی خوش خیم و بدخیم به کار می گیرد.

تحصیل رشته آنکولوژی در دانشگاه اوتاگو نیوزلند

کار در حرفه آنکولوژی در New Zealand

پس از تحصیل 6 ساله رشته آنکولوژی و پزشکی در نیوزلند دانشجویان برای ورود به بازار کار در این کشور نیاز به تکمیل 1 دوره 2 سال کار در بیمارستان و کسب تجربه هستند. پس از آن فارغ التحصیل می تواند برای کسب مجوز کار پزشکی در نیوزلند اقدام کند. مشاغل در آنکولوژی فرصت های شغلی عالی را در نیوزلند و خارج از کشور ارائه می دهد. دپارتمان های آنکولوژی در نیوزلند در 6 بیمارستان دولتی (اوکلند، وایکاتو، پالمرستون شمالی، ولینگتون، کرایست چرچ و داندین) و 4 مرکز خصوصی (اوکلند، تاورانگا، ولینگتون و کرایست چرچ) قرار دارند. به عنوان یک متخصص آنکولوژی واجد شرایط ممکن است این فرصت را داشته باشید که در زمینه ارائه درمان، برنامه ریزی، تحقیق و توسعه یا آموزش بالینی تخصص داشته باشید

میزان حقوق ماهیانه کار در نیوزلند در مشاغل مربوط به رشته آنکولوژی به صورت متوسط 21900NZD (دلار نیوزلند) در ماه است که سالانه حدود 263000NZD (دلار نیوزلند) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد سالیانه کار مشاغل رشته آنکولوژی در کشور نیوزلند به میزان 132000NZD (دلار نیوزلند) و حداکثر به میزان 408000NZD (دلار نیوزلند) می باشد.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق حرفه آنکولوژِی در نیوزلند با سایر مشاغل آورده شده است:

شرح رشته آنکولوژی در نیوزلند

تحصیل آنکولوژی تابشی در دانشگاه اوتاگو New Zealand

پرتودرمانی در برنامه ریزی و ارائه درمان و مراقبت پرتودرمانی برای بیماران سرطانی مشارکت دارند. پرتودرمانی یک حرفه پزشکی تخصصی است و از آنجا که سرطان افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می دهد، پرتودرمانی مورد نیاز هستند. مدرک پرتو درمانی ترکیبی از انواع یادگیری ها از علوم بهداشتی تا فناوری، مراقبت از بیمار و کار گروهی است. این آموزش در محوطه ولینگتون دانشگاه اوتاگو، در کنار بیمارستان ولینگتون تدریس می شود. دانشگاه در طول تحصیل خود به مراکز بالینی در مراکز سرطانی در سراسر کشور می روند و تجربه ای را کسب می کنند که به شما امکان می دهد پس از واجد شرایط بودن به راحتی به کار منتقل شوید.

شما در محیطی با سرعت بالا و فناوری پیشرفته کار خواهید کرد که شامل مراقبت از بیمار نیز می شود. شما نقش مهمی در درمان سرطان ایفا خواهید کرد و در مورد این بیماری که اغلب خانواده ها را درگیر می کند، آشنا خواهید شد. با توجه به ماهیت طولانی درمان سرطان، 5 روز در هفته به مدت حداکثر 7 هفته، با بیماران و وضعیت آنها به خوبی آشنا می شوید، که بسیار مفید است. مهارت های ارتباطی عالی مورد نیاز است زیرا در طول دوره درمان هر بیمار سطح بالایی از مراقبت و پشتیبانی را ارائه می دهید. جهت بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *