مهاجرت تحصیلی قطر

رشته آنکولوژی در قطر

کار رشته آنکولوژی در قطر

رشته آنکولوژی در قطر رشته ای است که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. این رشته در دانشگاه های برجسته و مراکز تحقیقاتی دنبال می شود. قطر با توسعه کشور خود اخیرا در زمینه آنکولوژی و رشته های علمی پیشرفت کرده و این رشته ها را در سطح جهانی دنبال می کند. در سال 2011، قطر اولین برنامه ملی کنترل سرطان را در شورای همکاری خلیج فارس اجرا کرد. استراتژی ملی سرطان، راهی برای تعالی و همراه استراتژی ملی تحقیقات سرطان قطر (2012) مراقبت از سرطان را در قطر تغییر داد. مهم ترین عامل موفقیت، ساختارهای حکومتی قوی، رهبری آگاه و متعهد، مشارکت همه جانبه همه بخش ها از جمله ارائه دهندگان دولتی و خصوصی، موسسات خیریه، کارفرمایان بخش خصوصی، شرکای دانشگاهی و استفاده منطقی از گروه های تخصصی و متخصصان موضوعی بود.

مراحل مهمی در پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و مراقبت از سرطان در طول دوره ای که استراتژی ملی سرطان در نظر گرفته شده است، به دست آمده است. این دستاوردها شامل آگاهی های چند بخشی هماهنگ و آموزش است. در ادامه رشته آنکولوژی در قطر در مطلب ارائه شده توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

تحصیل رشته آنکولوژی در قطر

آنکولوژی یک زمینه مهم پزشکی است که به مطالعه، تشخیص و درمان سرطان می پردازد. پزشک متخصص در این جریان، آنکولوژیست نام دارد. متخصصان آنکولوژی با استفاده از روش های درمانی مختلف، بیماران سرطانی را تشخیص داده و درمان می کنند. آنها علائم خاص سرطان و همچنین محل و مرحله علائم را مرور می کنند. آنها همچنین سابقه پزشکی بیمار را مرور می کنند، که نقش بسیار مهمی در پیشرفت علائم دارد. بسته به محل علائم، چندین تکنیک مختلف وجود دارد که می توان برای تشخیص بیماران از آزمایش خون و بیوپسی گرفته تا سونوگرافی، اشعه ایکس، سی تی اسکن و MRI استفاده کرد. برای آموختن مهارت ها و دانش لازم برای تمرین موفقیت آمیز در این زمینه، باید آمادگی چندین سال مطالعه را داشته باشید

شما ابتدا باید از یک دانشکده پزشکی معتبر فارغ التحصیل شوید، پس از آن باید دوره تخصصی رزیدنت خود را به پایان برسانید. سپس تخصص اضافی را در زمینه آنکولوژی انجام دهید. به طور معمول، این شامل یک برنامه یک برنامه پزشکی 5.5 ساله می شود. سپس، به عنوان یک پزشک باید آموزش تخصصی در زمینه آنکولوژی را گذرانده باشید. پس از فارغ التحصیلی از برنامه آنکولوژی، می توانید تحصیلات پیشرفته و آموزش در هر یک از این زمینه های فوق تخصص – پرتو درمانی سرطان زنان، اطفال، پزشکی یا جراحی را انتخاب کنید. تقریباً هر روز پیشرفت هایی در زمینه تشخیص و درمان سرطان در حال انجام است. با در نظر گرفتن این نکته، بسیار مهم است که از آخرین گزینه های درمانی و پیشرفت های تکنیکی مطلع باشید و در آموزش مداوم در طول حرفه خود شرکت کنید.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته آنکولوژی در قطر آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه قطر
2دانشگاه حماد بن خلیفه

کار رشته آنکولوژی در قطر

کار رشته آنکولوژی در قطر

انتظار می رود جمعیت سالخورده و افزایش تشخیص سرطان و بیماری های مرتبط با آن باعث افزایش شغل برای متخصصان سرطان شود. انتظار می رود چشم انداز شغلی به ویژه برای متخصصان سرطان با تحصیلات پیشرفته و تجربه زیاد بسیار خوب باشد. همچنین فرصت هایی از نیاز به جایگزینی متخصصان آنکولوژی که به دلیل بازنشستگی، انتقال یا به دلایل دیگر این رشته را ترک کرده اند، ایجاد می شود. در حالی که چشم انداز شغلی در هر زمینه پزشکی یک عامل مهم است، به ندرت دلیل انگیزه ای برای اکثر دانشجویانی است که به دنبال آنکولوژی هستند. برای دانشجویان آنکولوژی، بزرگترین انگیزه رضایت از این است که بتوانند بهترین درمان و مراقبت ممکن را برای مبتلایان به سرطان ارائه دهند. علاوه بر این نیز میزان درآمد رشته های پزشکی در قطر بسیار بالاست.

درآمد متخصصین آنکولوژی در قطر

افرادی که در رشته آنکولوژی در قطر کار می کنند به صورت متوسط 40300QAR (ريال قطر) در ماه حقوق دریافت می کنند. این مبلغ سالانه بالغ بر 484000QAR (ريال قطر) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار در قطر در مشاغل رشته آنکولوژی به میزان 19000QAR (ريال قطر) و حداکثر به میزان 63800QAR (ريال قطر) می باشد.

در نمودار زیر میزان حقوق حرفه آنکولوژِی نسبت به میزان تجربه کاری در قطر قابل مشاهده شده است:

حقوق مشاغل آنکولوژی در قطر نسبت به تجربه

شرایط اخذ ویزای کار در قطر در اینجا بررسی شده است.

مرکز آنکولوژی و ایمونولوژی دانشگاه حماد بن خلیفه قطر

این مرکز با هدف دستیابی به درک بهتری از پایه های سلولی و مولکولی شروع و پیشرفت سرطان با تمرکز بر سرطان سینه، که شایع ترین نوع سرطان در بین زنان در سطح جهان است، دست یافته است. بالاترین اولویت مرکز روشن ساختن بیشتر موضوعات سرطان است که بر قطر و منطقه عربی تأثیر می گذار ، مناطقی از جهان که در تحقیقات سرطان کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. یک جهت جدید و مرتبط برای مرکز انجام تحقیقات در زمینه بیماری های عفونی و ایمنی است. تمرکز اصلی مرکز تحقیقات سرطان ایمونولوژی انکولوژی و ایمونوتراپی است. به طور خاص، گروه های تحقیقاتی دانشگاه به مطالعه محیط زیست تومور و بررسی مکانیسم های مورد استفاده سلول های توموری برای فرار از تخریب ناشی از ایمنی علاقه دارند. علایق خاص شامل:

  • بر نقش و عملکرد سلول های سرکوب کننده سیستم ایمنی
  • سلول های سرکوب کننده مشتق از میلوئید (MDSCs)
  • و ماکروفاژهای مرتبط با تومور است.

علاوه بر این، این گروه علاقه مند است با استفاده از سلول های NK، سلول های T و سلولهای ایمنی اصلاح شده ژنتیکی، رویکردهای درمانی در برابر سرطان پستان را ایجاد کند. تمرکز اصلی دیگر مرکز کمک به درک رویدادهای ژنتیکی و اپی ژنتیکی است که منجر به ایجاد تومور می شود.

برنامه های ملی آنکولوژی یا سرطان در قطر

برنامه ملی غربالگری سرطان پستان، برنامه ملی غربالگری سرطان روده و یک برنامه غربالگری سرطان دهانه رحم به طور فرصت طلبانه در قطر تأسیس شده است که توسط مرکز اختصاصی غربالگری سرطان و یک واحد غربالگری برای افرادی که دسترسی به مناطق جغرافیایی در قطر دشوار است پشتیبانی می شود. تیم های خاص سرطان مورد بررسی بین المللی شامل نقش های جدید و گسترده، معرفی روش های تشخیصی و درمانی پیشرو و رویکرد بیمار محور برای سازماندهی مراقبت ها، نتایج بالینی، تجربه بیمار و اعتماد عمومی را بهبود بخشیده است. توسعه آینده بر ادغام حوزه های مهم دستاورد با شواهد در حال ظهور و فناوری های جدید متمرکز خواهد شد. این شامل رویکردهای مبتنی بر شواهد برای مشارکت عمومی، پیشگیری و تشخیص زودهنگام، به ویژه استفاده از رویکردهای شخصی است.

 مانند هر برنامه موفق سرطان، برنامه های بقا و گذار باید شامل بیماری های مزمن و مدل های مراقبت تسکینی شود. سرطان های نادر، توسعه بیشتر دانشکده های محلی و بلوغ مجموعه تاثیرگذار تحقیقات سرطان در قطر نیز مورد توجه قرار گرفته است. قطر مدلی را ارائه می دهد که نشان می دهد چگونه اصول کنترل خوب سرطان در سطح بین المللی کاربرد دارد، اما باید در مالکیت محلی و سازگار با کشور و از نظر فرهنگی خاص باشد. داشتن رهبری و حاکمیت شفاف و همچنین افراد مناسب در همه سازمان های شریک برای همکاری مشترک برای دستیابی به یک هدف بسیار مهم است. ما توصیه های کلیدی سیاستی را ارائه می دهد که در داخل و خارج قطر قابل اجرا است.

هزینه تحصیل و زندگی در قطر در قالب مقاله ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیان شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *