مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته آنکولوژی در کانادا

رشته آنکولوژی در کانادا

رشته آنکولوژی در کانادا از بهترین گزینه ها برای تحصیل است. کانادا با داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهان، یک گزینه ایده آل برای تحصیل باشد. رشته آنکولوژی در کانادا اغلب در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. چرا که این رشته بسیار تخصصی است و تحقیق محور است. هر روز رشته آنکولوژی درحال به روز شدن و کشف روش های جدید برای مقابله با بیماری سرطان است.

با داشتن دانش و تحصیل در دانشگاه های کانادا در رشته آنکولوژی می توانید در این رشته تحقیقات خود را انجام داده و به مسیر درمان و پیشگیری از سرطان کمک کنید. چنانچه علاقه مند به تحصیل و کار در رشته آنکولوژی در کانادا هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله تهیه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

تحصیل رشته آنکولوژی در کانادا

دانشجویان تحصیلات تکمیلی در برنامه های رشته آنکولوژی دانشگاه های کانادا عمدتا از رویکرد مطالعات مستقیم استفاده می کنند تا بتوانند بر روی پروژه دلخواه خود تمرکز کنند. با این حال، دوره های پیشرفته آنکولوژی مانند ژنتیک سرطان، مقاومت دارویی، ایمونولوژی تومور و تصویربرداری از سرطان ضروری است. همه دانشجویان کارشناسی اشد، پس از اتمام دوره های پیشین خود، در علوم مختلف آنکولوژی (آنکولوژی پرتویی، آنکولوژی پزشکی، آنکولوژی جراحی) چرخشی را انجام می دهند. موضوعات شامل خطرات سرطان، اصول درمان سرطان، پیشگیری از سرطان، غربالگری سرطان و تفسیر تصویربرداری و داده های آسیب شناسی است. به طور کلی، همه دانشجویان آنکولوژی نقش آنکولوژیست های جراحی، پزشکان مراقبت تسکینی، روانپزشکان و سایر متخصصان را در مراقبت از بیماران سرطانی خواهند آموخت.

آنکولوژی شاخه ای از پزشکی است که با تومورها و سرطان سروکار دارد. آنکولوژی به تشخیص سرطان، درمان پیگیری و مراقبت تسکینی (در موارد پایانی) می پردازد. می توان آن را بر اساس نوع درمان تقسیم کرد:

  • آنکولوژی پرتو درمانی
  • آنکولوژی جراحی
  • آنکولوژی پزشکی (شیمی درمانی).

سمینارها و کنفرانس هایی به دانشجویان رشته آنکولوژی ارائه می شود که در آنها می توانند در مورد جدیدترین متدولوژی ها و تکنیک ها آشنا شوند و تاریخچه موردی، درمان ها و نتایج خود را ارائه دهند. در جدول زیر می توانید با برخی از دانشگاه های برتر کانادا جهت تحصیل رشته آنکولوژی آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه تورنتو
2دانشگاه آلبرتا
3دانشگاه مک گیل
4دانشگاه بریتیش کلمبیا
5دانشگاه کالگری
6دانشگاه کوئینز
7دانشگاه اتاوا
8دانشگاه مانیتوبا

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در کانادا

اکثر دانشگاه ها در کانادا مدرک کارشناسی ارشد در زمینه آنکولوژی (تخصص در آنکولوژی پرتویی، آنکولوژی جراحی و یا آنکولوژی پزشکی) ارائه می دهند. دانشگاه آلبرتا همچنین یک برنامه تحقیقاتی فارغ التحصیلی (MSc و PhD) در زمینه آنکولوژی تجربی ارائه می دهد. برای مثال پذیرش در برنامه فارغ التحصیلی دانشگاه آلبرتا مختص دانشجویانی است که دارای حداقل B+ در مدرک کارشناسی قبلی در رشته مربوطه هستند. برای دانشجویان بین المللی نمره GRE (امتحان ثبت نام فارغ التحصیلی) حداقل 75 لازم است. دانشگاه ها همچنین برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری را در زمینه تحقیقات سرطان ارائه می دهد. برای پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد به مدرک کارشناسی در زمینه مرتبط با حداقل معدل B نیاز دارید. تکمیل مدرک کارشناسی ارشد برای پذیرش جهت تحصیل دکترا در کانادا ضروری است.

دانشجویانی که در حال حاضر در مقطع کارشناسی در هر رشته ای تحصیل می کنند، معمولاً واجد شرایط پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد هستند. در برخی موارد تکمیل کامل مدرک قبلی الزامی است. برخی موسسات در مقطع قبلی حداقل به B نیاز دارند (و البته هرچه میانگین بالاتر باشد، بهتر است). تکمیل دوره های مرتبط مانند زیست شناسی یا شیمی به عنوان یک امتیاز محسوب می شود، که شامل چندین دوره علوم انسانی و اجتماعی است. علاوه بر این، MCAT (آزمون پذیرش کالج پزشکی) باید گرفته شود. نمره حداقل 27 یک امتیاز برای پذیرش محسوب می شود. به طور کلی، دانشجویانی که در سال آخر آموزش پزشکی خود هستند به طور خودکار واجد شرایط آموزش رزیدنت می شوند.

تحصیل آنکولوژی در کانادا

رشته های تحقیقاتی آنکولوژی در کانادا

تحقیقات رشته آنکولوژی در کانادا بر چندین موضوع متمرکز شده است:

  • روش های تشخیص
  • جراحی
  • داروها
  • ژنتیک
  • و مراقبت تسکینی.

آزمایشات بالینی بخشی از تمام تحقیقات آنکولوژی است.

  • تحقیقات تشخیصی بر روش های بهبود تشخیص تومورها متمرکز است.
  • تحقیقات جراحی شامل توسعه روش های جدید برداشتن تومورها و انجام این کار بدون آسیب رساندن به سیستم های مجاور است.
  • تحقیقات دارویی بر ایجاد انواع جدیدی از شیمی درمانی موثر یا بهبود اثربخشی داروهای فعلی متمرکز است.
  • تحقیقات ژنتیکی بر کشف ژن های سرطانی و چگونگی حذف یا بستن ژن ها قبل از مضر شدن (ژن درمانی) متمرکز است.
  • تحقیقات در مورد اپیدمیولوژی سرطان نیز ادامه دارد.

تحقیقات در مورد انواع خاصی از سرطان به ویژه رایج است، از جمله تحقیقات در مورد سرطان زنان (به عنوان مثال سرطان دهانه رحم، سرطان رحم و غیره) و سرطان کودکان. پیشرفت داروهای جدید و درمان در این زمینه ها تقریباً روزانه است. در همه موارد ، تحقیقات یک همکاری بین دانشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی است و در سطح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی انجام می شود. تحقیقات سرطان یکی از داغ ترین زمینه های پزشکی در سراسر جهان است، همانطور که توسط کمک های مالی گسترده ای که در اختیار محققان قرار دارد دیده شده است.

رشته های تحقیقاتی آنکولوژی در کانادا

کار و فرصت های شغلی آنکولوژی در کانادا

آنکولوژیست ها انواع مختلفی از انتخاب های شغلی را دارند. آنها می توانند با بیماران کار کنند، جراحی انجام دهند یا شیمی درمانی را در بیمارستان های بزرگ انجام دهند. آنها همچنین می توانند در بخش رادیولوژی به عنوان تکنسین تشخیص، یا در مقام پرستاری (به عنوان مثال مراقبت های تسکینی یا خانه های سالمندان) کار کنند. آنکولوژیست ها همچنین می توانند در مراکز تحقیقاتی که تماس کمتری با بیماران دارند، کار کنند و روی ایجاد درمان های شیمیایی جدید برای مبارزه با سرطان کار کنند. آنکولوژیست ها همچنین می توانند در مقام اداری به عنوان سرپرست مراکز تحقیقاتی یا بخش های انکولوژی بیمارستان ها فعالیت کنند. آنها همچنین می توانند سرطان را در سطح دانشگاه معمولاً همراه با تمرین بالینی، تدریس کنند.

میزان حقوق ماهیانه کار در کانادا در مشاغل مربوط به رشته آنکولوژی به صورت میانگین 27100CAD (دلار کانادا) در ماه است که سالانه حدود 325000CAD (دلار کانادا) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد سالیانه کار مشاغل رشته آنکولوژی در کانادا به میزان 163000CAD (دلار کانادا) و حداکثر به میزان 504000CAD (دلار کانادا) می باشد.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق حرفه آنکولوژِی در کانادا با سایر مشاغل آورده شده است:

مقایسه حقوق ماهیانه کار مشاغل در کانادا

تحصیل آنکولوژی در دانشگاه آلبرتا کانادا

گروه آنکولوژی دانشگاه کانادا دانشجویان را تربیت می کند تا تحقیقات اساسی را در مورد مکانیسم های ایجاد، تشخیص، تصویربرداری، تشخیص، درمان و پیشگیری از سرطان انجام دهند. این دپارتمان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه آنکولوژی است و تحت 2 تخصص سازماندهی می شود:

  • علوم آنکولوژی: تخصص علوم آنکولوژی به نیازهای بخش های آنکولوژی تجربی، تصویربرداری آنکولوژی، آنکولوژی تابشی، مراقبت تسکینی و آنکولوژی جراحی پاسخ می دهد.
  • فیزیک پزشکی: تخصص فیزیک پزشکی به نیازهای بخش فیزیک پزشکی پاسخ می دهد.

تحقیقات انجام گرفته در این دانشگاه شامل آنکولوژی تجربی، تحقیقات سرطان شناسی زنان، نکولوژی پزشکی، فیزیک پزشکی، تصویربرداری آنکولوژیک، مراقبت تسکینی، آنکولوژی تابشی و آنکولوژی جراحی است. با بررسی شرایط شما جهت مهاجرت به کانادا توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای مهاجرت و تحصیل اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *