مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته آنکولوژی در جمهوری چک

رشته آنکولوژی در جمهوری چک

رشته آنکولوژی در جمهوری چک از رشته های پر طرفدار در شاخه علوم پزشکی است که سالانه دانشجویان بسیاری برای پذیرش این برنامه باهم رقابت می کنند. این کشور یک کشور زیبا اروپایی است که دارای مدارس معتبر و برنامه های گسترده ای است. اگرچه، این یک انتخاب برتر در بین دانشجویان بین المللی نیست، اما بسیاری از پیشنهادات آموزشی آن را به یکی از گزینه های آینده در بین خارجیان تبدیل کرده است.

این کشور همچنین دارای ارزش نهایی پول شما، با موسسات مقرون به صرفه و در عین حال معتبر است. اگر به تحصیل در یک کشور خارجی بدون هزینه زیاد فکر می کنید، باید هر یک از این دانشگاه های ارزان این کشور را در نظر بگیرید. در این نگارش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بازار کار رشته آنکولوژی در جمهوری چک و دانشگاه های آن را برای شما عزیزان توضیح خواهد داد.

معرفی دانشگاه های رشته آنکولوژی در جمهوری چک

دانشگاه های این کشور شهرت دیرینه، تصور منحصر به فرد و تخصص های نوآورانه را ارائه می دهند. علاوه بر این، تحقیقات این کشور یکی از بهترین تحقیقات در اروپا است. این روزها بیش از 46000 دانشجوی بین المللی در این کشور تحصیل می کنند. و با ادامه تحصیل دانشگاه های خود در زمینه آموزش زبان انگلیسی، دانشجویان بیشتری گزینه های جالبی را در آنجا پیدا می کنند. علاوه بر این، اگر تصمیم به رفتن به آنجا دارید، یک جامعه بزرگ و هیجان انگیز از دانشجویان بین المللی مانند شما را پیدا خواهید کرد.

دانشگاه های این کشور طیف گسترده ای از رشته ها را در تمامی مقاطع اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. سطح، و همچنین مدارس تابستانی و زمستانی و دوره های زبان و مقدماتی. هر دانشگاه معتبر است. به این معنی که دوره های آن ها توسط شرکت ها و سازمان های سراسر کشور و سراسر اروپا به رسمیت شناخته شده است. در این کشور می توانید یکی از قدیمی ترین سنت های آموزش عالی را پیدا کنید که به قرن چهاردهم باز می گردد. احتمالا این بدان معناست که دانشگاه ها خالی از سکنه هستند. دانشگاه چارلز در پراگ یکی از برترین دانشگاه های این کشور است که رشته آنکولوژی در جمهوری چک را ارائه می دهد. رتبه این دانشگاه در سحط جهانی 210 و در بین دانشگاه های آنکولوژی 155 می باشد.

مشاغل رشته آنکولوژی در جمهوری چک

آنکولوژیست اطفال، پزشکی است که آموزش و تجربه خاصی برای تشخیص و درمان اختلالات خونی و سرطان در کودکان، نوجوانان و جوانان دارد.

آنکولوژیست کودک تحصیلات زیر را گذرانده است:

آنکولوژیست کودک در جمهوری چکآنکولوژیست اطفال، کودکان و نوجوانان را با موارد زیر تشخیص، درمان و مدیریت می کند:

  • سرطان ها شامل لوسمی، لنفوم، تومورهای مغزی، تومورهای استخوانی و تومورهای جامد است.
  • بیماری های سلول های خونی از جمله اختلالات گلبول های سفید، گلبول های قرمز و پلاکت ها
  • اختلالات خونریزی و انعقاد خون

آنکولوژیست اطفال در محیط های مختلف از جمله بیمارستان های کودکان، مراکز پزشکی دانشگاهی و بیمارستان های بزرگ اجتماعی فعالیت می کنند.

حقوق ماهیانه کار در چک برای رشته آنکولوژی در جمهوری چک در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه آنکولوژیست ها در جمهوری چک

هزینه زندگی در جمهوری چک

این کشور در میان کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. جنبه مهمی که باید به آن توجه شود، واحد پول آن هاست. اگرچه، آن ها به اتحادیه اروپا تعلق دارند، اما هنوز به منطقه یورو ملحق نشده اند. واحد پول رسمی آنها تاج چک (CZK) است. بسیاری از دانشگاه ها دارای خوابگاه دانشجویی هستند که نسبت به اقامتگاه های خصوصی ارزان تر است. اینها می توانند ماهیانه 100$ تا 250$ (دلار) هزینه داشته باشند. در صورت تمایل به اجاره، 1 آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر می تواند حدود 600$ (دلار) هزینه داشته باشد. اما در حومه، می توانید آن ها را با حدود 450$ (دلار) پیدا کنید.

به طور کلی، هزینه زندگی بسته به بودجه و شیوه زندگی فردی، حتی در شهرهای دیگر متفاوت است. با این حال، اجماع در این کشور در بین بسیاری از دانشجویان این است که زندگی در این کشور به اندازه بسیاری از کشورهای اروپایی گران نیست. هزینه زندگی در چک با چند عامل در نظر گرفته شده است.

جدول زیر هزینه ها را در این کشور نشان می دهد:

پارامترهزینه به یورو
حمل و نقلبین 20€ تا 25€
میوه0.2€
پنیر (100 گرم)0.6€
ماست (250 میلی گرم)0.3€
شیر (1 لیتر)0.4€
1 قرص نان0.65€
گوشتبین 2€ تا 8€

کار حین تحصیل رشته آنکولوژی در جمهوری چک

کار حین تحصیل رشته آنکولوژی در جمهوری چک

بسیاری از دانشجویان در این کشور همزمان تحصیل و کار می کنند. اگرچه، برخی از گزینه های بورسیه تحصیلی در چک برای دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده اند وجود دارد. اما به ندرت می توان تنها با این بودجه زندگی کرد. بنابراین، داشتن یک شغل پاره وقت برای دانشجویان بسیار معمول است.

ممکن است دانشجویان بین المللی هنگام جستجوی شغل در این کشور، محدودیت زبان را محدود کنند. زیرا، اکثر مشاغل به تسلط به زبان چک نیاز دارند. اما هنوز گزینه های کاری متعددی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. به ویژه در شهرهای بزرگ که بسیاری از شرکت های بین المللی در آن اقامت دارند. دانشجویانی که از کشور ثالث برای تحصیل به این کشور می آیند، یعنی عضو اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس نمی باشند، فقط پس از اخذ مجوز کار می توانند در این کشور کار کنند.

هر چند برخی استثنائات وجود دارد که عبارتند از:

  • دانشجویان کشور ثالث که در جمهوری چک در حال حاضر (روزانه) تحصیل می کنند و در مقطع تحصیلی معتبر از وزارت آموزش، جوانان و ورزش تحصیل می کنند ، نیازی به مجوز کار ندارند.
  • دانشجویان کشور ثالث که در حال تبادل دانشجو هستند یا به صورت از راه دور تحصیل می کنند، مجاز به کار بدون مجوز اشتغال نیز هستند. اما تنها در صورتی که تا 26 سال سن داشته باشند و عملکرد آن ها از 7 روز متوالی پیاپی تجاوز نکند (در مجموع 30 روز در یک سال تقویمی).

چنانچه تمایل دارید درباره تحصیل در این کشور اطلاعات بیشتری بدست آورید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مقالات مربوط به این کشور را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *