مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته آنکولوژی در ترکیه

رشته آنکولوژی در ترکیه

تحصیل رشته آنکولوژی در ترکیه یکی از برنامه هایی است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان به خصوص ایرانیان قرار گرفته است. ترکیه کنونی یکی از اولین مناطق دائمی جهان به شمار می رفت  محل استقرار مکانه ای مهم نوسنگی مانند گوبکلی تپه بود و دارای تمدن های باستانی از جمله مردم هاتیا و آناتولی بود. این کشور محل 206 موسسه آموزش عالی است که حدود 8 میلیون دانشجو را پوشش می دهد. تقریبا 120 مورد از این دانشگاه ها دولتی می باشند، در حالی که بقیه بنیادهای خصوصی غیر انتفاعی هستند. در مجموع 10 موسسه این کشور در رتبه بندی QS world قرار دارند. با توجه به اینکه سیستم آموزش عالی این کشور یکی از جوان ترین سیستم های جهان است، این وضعیت چشمگیری است. در سال 1970، فقط 8 موسسه در این کشور تأسیس شد.

خواهید دید که فقط آفتاب مدیترانه ای، ویرانه های جذاب و غذاهای معروف جهان نیست که بیش از 125000 دانشجوی بین المللی را به این کشور جذب کرده است.. بسیاری نمی توانند در برابر فرصت تحصیل در کشوری با پیوندهای جهانی ارزشمند که به عنوان پلی بین اروپا و آسیا عمل می کند، مقاومت کنند. صرف نظر از اینکه شهر پایتخت آنکارا قطب فرهنگی و مالی این کشور استانبول یا جایی کمی مهم تر را در نظر گرفته اید، تحصیل در این کشور یک تجربه مقرون به صرفه و در عین حال چشم نواز خواهد بود. این نگارش درباره تحصیل رشته آنکولوژی در ترکیه می باشد که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

معرفی دانشگاه های رشته آنکولوژی در ترکیه

معرفی دانشگاه های رشته آنکولوژی در ترکیه

سیستم آموزشی این کشور تحت نظارت و کنترل دولت، یعنی وزارت آموزش ملی است. براساس قانون اساسی این کشور، هر کس حق تحصیل دارد. تحصیل در سنین 6 تا 14 سال اجباری و در مدارس دولتی رایگان است. مدارس ابتدایی کشور در حال حاضر 98% مشارکت دارند. سال تحصیلی در موسسات آموزشی این کشور عموما از اواسط سپتامبر یا اوایل اکتبر آغاز می شود و تا ماه می یا اوایل ژوئن ادامه می یابد. همچنین در فوریه 2 هفته تعطیلات زمستانی وجود دارد.

جدول زیر دانشگاه های رشته انکولوژی در ترکیه را معرفی کرده است:

دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های پزشکی
دانشگاه هاچتپه801174
دانشگاه استانبول801243
دانشگاه آنکارا1001356
دانشگاه استانبول – سرراپسا1378425
دانشگاه ایگ1035462
دانشگاه مرمره892486
دانشگاه دوکوز ایلول1148492
دانشگاه کوچ – ترکیه477525
دانشگاه غازی1078602
دانشگاه آکدنیز1410721
دانشگاه چوکوروا847749

مشاغل رشته آنکولوژی در ترکیه

یک دستیار پزشک متخصص آنکولوژی با همکاری با پزشک برای توسعه و اجرای برنامه درمانی بیمار به مراقبت از بیماران سرطانی کمک می کند. حقوق ماهیانه کار در ترکیه برای آنکولوژیست ها در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه آنکولوژیست ها در ترکیه به لیردر این نقش، آنکولوژیست وظایف زیر را بر عهده خواهد داشت:

  • بر وضعیت بیماران نظارت می کند.
  • سابقه پزشکی آن ها را ثبت می کند.
  • آزمایش می دهد.
  • دارو تجویز می کند.
  • به مردم و خانواده های آن ها در درک تشخیص و پیش آگهی کمک می کند.

ارائه اخبار دشوار از ضروریات مکرر این نقش است. بنابراین، همدلی و شفقت از ویژگی های کلیدی آن است. اکثر متخصصان آنکولوژیست دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و از کمیسیون ملی صدور گواهینامه دستیار پزشک گواهینامه دریافت می کنند. اما به عنوان یک مرکز سرطان شناسی، وظایف و مسئولیت های شما شامل عناصر بالینی و آموزشی است. بنابراین، مهارت های ارتباطی عالی به اندازه صلاحیت در پزشکی اهمیت دارد.

هزینه تحصیل در ترکیه

در این کشور، دانشگاه های دولتی به ویژه در مقایسه با موسسات مشابه در اروپا یا ایالات متحده بسیار مقرون به صرفه می باشند. هیچ شگفتی در اینجا وجود ندارد. دانشگاه های خصوصی این کشور گران تر از دانشگاه های دولتی می باشند. شما هنوز هم می توانید دوره های دانشگاهی با شهریه مناسب پیدا کنید.

نمودار زیر هزینه تحصیل در ترکیه برای دانشگاه های مختلف این کشور را نشان می دهد:

شهریه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

برای تحصیل در دانشگاه های دولتی، دانشجویان بین المللی معمولا بین 100€ تا 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. توجه کنید که رشته هایی مانند پزشکی یا مهندسی می توانند گران تر باشند. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی دانشجویان باید بیش از 20000€ (یورو) در سال بپردازند. دانشگاه های خصوصی و دولتی می توانند تصمیم بگیرند که از دانشجویان عضو اتحادیه اروپا یا EEA شهریه کمتری بگیرند یا خیر. به همین دلیل است که بررسی وب سایت رسمی دانشگاه بهترین راه برای کشف میزان نیاز شما به پرداخت است.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید در این کشور با بودجه ای بین 400€ تا 650€ (یورو) در ماه زندگی کنید. این در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در جهان بسیار مقرون به صرفه تر است. متوسط هزینه های زندگی شما بسته به سبک زندگی و عادات هزینه ای شما بالا یا پایین می رود. در این کشور واحد پول ملی لیر ترکیه است. در حال حاضر 1€ (یورو) معادل حدود 9TRY (لیر ترکیه) است.

کار حین تحصیل در ترکیه

به طور خاص، دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در این کشور می توانند به عنوان محقق در پروژه های علمی مرتبط با کار خود برای تأمین هزینه تحصیلات تکمیلی خود کار کنند. برخی از دانشگاه های خصوصی نیز دانشجوی کارشناسی ارشد را با بورسیه کامل می پذیرند و می توانند در ازای این بورسیه، برای دانشجویان دستیاری ارائه دهند. دانشجویان دوره کارشناسی اغلب با توجه به برنامه دوره های خود فرصت هایی را برای کار در یک شغل پاره وقت پیدا می کنند.

اگر برنامه ای برای کار در زندگی دانشجویی خود دارید، آنچه باید ابتدا بدانید این است که اجازه اقامت دانشجویی شما تنها اجازه کار را شامل نمی شود. بنابراین، برای کار حین تحصیل در این کشور در ابتدا نیاز به مجوز کار دارید. انواع مختلفی از مجوزهای کاری وجود دارد. برای مثال، کار کوتاه مدت، دائمی، مستقل که توسط اداره کل کار بین المللی داده می شود. برای برخورداری از بورسیه تحصیلی در ترکیه می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *