مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

بورسیه تحصیلی در چک

بورسیه تحصیلی در چک

علاقمندان به تحصیل در چک همواره در جستجوی راهی برای کاهش هزینه ها در این کشور هستند، اخذ بورسیه تحصیلی در چک یکی از بهترین فرصت ها است. در این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

  • بورسیه تحصیلی در چک دارای چه شرایطی می باشد؟
  • بورسیه تحصیلی در چک به چه کسانی تعلق می یابد؟
  • آیا مخارج تحصیل در چک مقرون به صرفه می باشند؟
  • مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک چگونه انجام می شود؟

جمهوری چک در زمینه تحصیلی و آموزشی، دانشگاهی و نظام آموزشی در سال های اخیر پیشرفت بسیاری کرده است. هر ساله دانش آموزان و دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در چک به مهاجرت روی می آورند. کشور چک دارای شرایط بسیار خوب برای دانشجویان خارجی می باشد. همچنین شرایط مطلوب زندگی، رفاه اجتماعی و امنیت مثال زدنی این کشور موجب جذب مهاجران زیادی شده است.

پیش از آنکه درباره شرایط اخذ بورسیه تحصیلی این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، ابتدا با مزایا تحصیل در چک آشنا شوید:

مزایا تحصیل در چک

درباره جمهوری چک

کشور چک دارای حکومتی از نوع جمهوری دارد. این کشور یکی از اعضای اتحادیه شوروی بود که 26 سال پیش، در سال 1999 مستقل شد. این کشور از بخش چک اسلواکی خارج گردید و به جمهوری چک تبدیل شد. برنامه های مختلفی طی سال های اخیر برای این کشور در نظر گرفته شده که باعث توسعه و رشد بازرگانی و تجاری این کشور و همچنین پیشرفت اقتصادی آن خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای آباد شدن این کشور برنامه های بسیار خاص و جداگانه ای در نظر گرفته شده که در سال های آینده جمهوری چک را به یکی از پیشرفته ترین کشورهای قاره اروپا تبدیل خواهد کرد. جمهوری چک برای پیشرفت و پیشروی در زمینه های مختلف تلاش بسیاری کرده و این پروسه همچنان ادامه دارد. این کشور در زمینه های صنعتی، اقتصادی، آموزش و پرورش و دانشگاهی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. برای آشنایی بیشتر با جمهوری چک با ما همراه باشید. هموطنان عزیز و گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات در مورد شرایط تحصیل در چک با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

تحصیل در جمهوری چک

دانشگاه های جمهوری چک به دلیل داشتن کیفیت بالا و روش های نوین تدریس، دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا و کشورهای مختلف به خود جذب می کنند. دانشگاه های معتبر این کشور جزء 12 دانشگاه برتر جهان در زمینه های مختلف می باشند که تقریبا 40000 دانشجو خارجی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می باشند. چندی از دانشکده های خوب این کشور از این قرارند:

  • چارلز
  • ماساریک
  • برنو
  • دانشگاه فنی جمهوری چک
  • کارلف

جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به چک، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد. همچنین در نمودار زیر به بررسی رنکینگ دانشگاه های پر متقاضی در این کشور خواهیم پرداخت:

رنکینگ دانشگاه های پر متقاضی جمهوری چک

بررسی بورسیه تحصیلی در چک

متقاضیانی که برای ادامه تحصیل به فکر مهاجرت به جمهوری چک می باشند، می توانند با اخذ بورسیه تحصیلی از مخارج اقامت تحصیلی خود بکاهند. بورسیه تحصیلی به افرادی تعلق می یابد که دارای شرایط خاص باشند و یا از لحاظ تحصیل و درسی، نخبه محسوب شوند. بورسیه می تواند کمک زیاد به افراد بکند زیرا سکونت در اروپا با هزینه های زیادی همراه می باشد. اما لازم به ذکر است که برخی از کشورهای اروپایی شرایط بسیار خوبی برای تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های خود ایجاد کرده اند. جمهوری چک یکی از کشورهایی می باشد که با صادر کردن بورسیه برای دانشجویان مختلف شرایط سکونت را آسان تر می کند.

واجدین شرایط بورسیه تحصیلی در چک

بورسیه تحصیلی چک به این دسته از دانشجویان تعلق می گیرد:

  • دانشجویان زبان چکی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • دانشجویان زبان انگلیسی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا
  • کمک هزینه تحصیلی جمهوری چک برای آمادگی و یادگیری زبان

لازم به ذکر است که کمک هزینه تحصیلی جمهوری چک به رشته های خاصی در زبان انگلیسی ارائه می گردد. تقاضای کمک هزینه تحصیل در جمهوری چک بایستی به صورت اینترنتی اقدام کنید و از جولای (July) تا سپتامبر (September) مهلت دارید.

واجدین شرایط بورسیه تحصیلی در چک

جوایز تحصیلی‌ بین ‌المللی دو جانبه و ویشه گراد در چک

هر ساله به تعدادی دانشجو خارجی که در زمینه تبادل برنامه بین دولت ها فعالیت می کنند. بدین ترتیب از طریق وزارت آموزش و پرورش و وزارت جوانان و ورزش جمهوری چک و با تشخیص مقامات مناسب، بورسیه اهدا می شود. این کمک هزینه برای دانشجویان، داوطلب های رشته دکترا و کسانی که دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده اند در نظر گرفته شده است. کاندیدهای این بورسیه بایستی تحقیقاتی را در زمینه مشخص شده انجام دهند و مدت ارائه این بورسیه 2 تا 10 ماه می باشد.

دانشجویانی که اهل کشورهای اوکراین، صربستان، روسیه، مونته نگرو، مولداوی، مقدونیه، کوزوو، گرجستان، هرزگوین، بوسنی، بلاروس، آذربایجان، ارمنستان و آلبانی می باشند از این بورسیه بهره می برند. این بورسیه توسط سازمان ویشه گراد که از کشورهای چون لهستان و جمهوری چک تشکیل شده است ارائه می شود. این بورسیه به دانشجویان مقطع های کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می یابد.

کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در چک

شرط لازم برای کمک هزینه تحصیلی مرکز موراویای جنوبی بورسیه دانستن زبان چکی است. بورسیه تحصیلی مرکز موراویا جنوبی به دانشجویان این منطقه تعلق می یابد که مناسب مقطع های کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. این بورسیه به دانشجویان خارج از اروپا ارائه می شود و از اول سال تحصیلی تا ژانویه (January) ادامه دارد. بورسیه تحصیلی جمهوری چک ارسموس توسط اتحادیه اروپا برای حمایت و پشتیبانی از جوانان، ورزش و آموزش پرورش ارائه می شود که دارای 15 میلیارد € (یورو) بودجه می باشد. بورسیه تحصیلی ارسموس پلاس برای مقطع های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در چک

الزامات بورسیه تحصیلی در چک

بورسیه تحصیلی برای نتایج برجسته علمی، علمی، پژوهشی، توسعه، هنری یا سایر نتایج خلاقانه که به افزایش دانش کمک می کند. بورسیه تحصیلی برای فعالیت های تحقیق، توسعه و نوآوری؛ بورسیه تحصیلی در شرایط سخت اجتماعی دانشجو از بهترین بورسیه دولت جمهوری چک سالانه در برنامه کمک به توسعه خارجی خود برای دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه می آیند و مایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی جمهوری چک هستند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. این بورسیه های دولتی طول استاندارد تحصیل را برای آن دسته از دانشجویانی که می خواهید در برنامه های تحصیلی لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنید و در دوره مقدماتی یک ساله زبان چک و سایر دوره های آموزشی خاص شرکت کنید.

متقاضیان معمولاً ملزم به گذراندن امتحانات ورودی در مؤسسه آموزش عالی مربوطه هستند، زیرا این یکی از شرایط دریافت جایزه بورسیه است. می خواهید در ادامه برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد یا برنامه های تحصیلی دکترا با آموزش به زبان انگلیسی مطالعه کنید. بورسیه تحصیلی به زبان چک با در نظر گرفتن لیست رشته های تحصیلی پیشنهادی، به روز شده با توجه به نیازهای کشورهای خاص و با توجه به پروژه های همکاری توسعه در حال انجام اعطا می شود. همچنین متقاضیان می توانند برای یک دوره زبان و دوره مقدماتی 1 ساله کمک مالی دریافت کنند. بورسیه های تحصیلی برای برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند فقط در برنامه های تحصیلی منتخب ارائه می شوند.

بورسیه دانشگاه ماساریک در چک

این بورسیه دانشگاه ماساریک برای دانشجویان هنر خارجی به طور ماهانه به دانشجویان خارجی هنر دانشکده هنر دانشگاه ماساریک تعلق می یابد و 6 کمک هزینه 3 ماهه برای دانشجویان منتخب می باشد. رشته های زبان، فرهنگ و ادبیات از انواع رشته های این دانشکده می باشند. دانشجویانی که می خواهند این بورسیه را دریافت کنند باید زبان چک را یاد بگیرند و در رشته مطالعات چک مشغول به تحصیل باشند، مدت این بورسیه از اکتبر (October) تا دسامبر (December) می باشد. به طور کلی مهاجرت از طریق تحصیل در چک از اهداف بسیاری از دانشجویان می باشد و دارای مزایای بسیار خوبی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی در چک با مشاورین و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در باب بورسیه چک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورسیه چک می باشیم:

  • الزامات بورسیه تحصیلی در چک چیست؟ بورسیه تحصیلی برای نتایج برجسته علمی، علمی، پژوهشی، توسعه، هنری یا سایر نتایج خلاقانه که به افزایش دانش کمک می کند. بورسیه تحصیلی برای فعالیت های تحقیق، توسعه و نوآوری؛ بورسیه تحصیلی در شرایط سخت اجتماعی دانشجو از بهترین بورسیه دولت جمهوری چک سالانه در برنامه کمک به توسعه خارجی خود برای دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه می آیند و مایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی جمهوری چک هستند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. این بورسیه های دولتی طول استاندارد تحصیل را برای آن دسته از دانشجویانی که می خواهید در برنامه های تحصیلی لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنید و در دوره مقدماتی یک ساله زبان چک و سایر دوره های آموزشی خاص شرکت کنید.
  • بورسیه تحصیلی چک به چه دانشجویانی تعلق می گیرد؟ دانشجویان زبان چکی در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان زبان انگلیسی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا و کمک هزینه تحصیلی جمهوری چک برای آمادگی و یادگیری زبان
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی در چک

  1. برفی گفت:

    مرسی که در باره بورسیه تحصیلی در چک انقد عالی و خوب توضیحات داده بودید. چقدر شرایط خوبی برای بورسیه داره چک. واسه همینه که این همه متقاضی داره؟ به نظرتون تحصیل به زبان چکی بورسیه های بیشتری داره؟ چون زبان خودشونه یعنی یه امتیاز محسوب میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص تحصیل در چک می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید و از قوانین و شرایط پذیرش نحصیلی مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *