مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته آسیب شناسی در اسلوونی

رشته آسیب شناسی در اسلوونی

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلوونی در دانشگاه ها و کالج های معتبر این کشور دنبال می شود. آسیب شناسی شاخه ای از پزشکی است. در این رشته به بررسی و شناخت بیماری و علل آن می پردازد. موسسه پاتولوژی دانشگاه لیوبلیانا در سال 1940 به ابتکار پروفسور یانز پلچنیک تأسیس شد. در سال 1945 مؤسسه بخشی از دانشکده پزشکی در لیوبلیانا شد. اولین رئیس موسسه پروفسور فرانس هریبار (1940-1966) بود، کسی که اولین کتاب درسی اسلوونیایی را در مورد آسیب شناسی عمومی نوشت. این موسسه از سال 2013 تا به امروز به مدیریت موسسه پروفسور جوژه پیژم بوده است. تیم محتوای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه رشته آسیب شناسی در اسلوونی را بررسی کرده اند.

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلوونی

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلوونی اطلاعات تشخیصی را در اختیار بیماران و پزشکان قرار می دهد. تقریباً بر تمام جنبه های مراقبت از بیمار، از تشخیص سرطان گرفته تا مدیریت بیماری های مزمن از طریق آزمایش های آزمایشگاهی دقیق، تأثیر می گذارد. اگرچه پاتولوژیست ها برای مراقبت از بیمار اساسی هستند، اما دانشجویان پزشکی اغلب از نقش پاتولوژیست و آسیب شناسی به عنوان یک شغل آگاه نیستند.

چنانچه خواهان تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلوونی هستید باید بدانید پاتولوژیست ها از روش های ناخالص، میکروسکوپی، ایمونولوژیک، ژنتیکی و مولکولی برای تعیین وجود بیماری استفاده می کنند و اغلب از نزدیک با جراحان، رادیولوژیست ها و انکولوژیست ها کار می کنند. پاتولوژیست ها می توانند در زمینه های مختلف مانند گوارش، آسیب شناسی زنان، بیماری های خونی، اختلالات لخته شدن خون، میکروبیولوژی، سرطان های ریه و سینه و غیره فوق تخصص داشته باشند. برای هر فوق تخصص در پزشکی یا جراحی، همتای پاتولوژیست وجود دارد که به تشخیص صحیح و راهنمایی مراقبت از بیمار کمک می کند.

همچنین اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی برای دانشجویان روند راحتی دارد. در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده برای تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلوونی معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه لیوبلیانا
2دانشگاه گلنیک

تحصیل رشته آسیب شناسی در اسلوونی

موسسه رشته آسیب شناسی دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی

موسسه رشته آسیب شناسی دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی دارای یک آزمایشگاه پزشکی است که در زمینه بیوشیمی بالینی آزمایشاتی را بر روی انواع مختلف نمونه های بیولوژیکی (خون، ادرار، مدفوع، مغز استخوان و غیره) انجام می دهد. تجهیزات تحلیلی مدرن امکان اجرای سریع و مطمئن آزمایش ‌های مختلف هماتولوژی و ادرار، آزمایش‌های انعقادی، بررسی الکترولیت‌ ها، سوبستراها، آنزیم ‌ها، الکتروفورز پروتئین سرم، مارکرهای تومور، هورمون ‌های تیروئیدی و آنتی ‌بادی ‌ها را فراهم می ‌کنند. آنها یک سیستم جامع تضمین کیفیت ایجاد کرده اند و تمام الزامات حرفه ای و فنی را برای مجوز اعطا شده توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلوونی بر اساس قوانین مربوط به الزاماتی که باید توسط آزمایشگاه هایی که آزمایش های پزشکی آزمایشگاهی انجام می دهند برآورده کنند. در سال 2009، آنها اولین مجوز خود را دریافت کردند که باید هر 5 سال یکبار تمدید شود.

کسب تخصص رشته آسیب شناسی در اسلوونی

کسب تخصص رشته آسیب شناسی در اسلوونی معمولاً پس از تکمیل موفقیت آمیز مدرک و آموزش مرتبط، منبع مورد اعتماد شروع می شود. پس از آن فرد یک دوره رزیدنتی را تکمیل می کند، جایی که تحت آموزش متخصصان در این زمینه به مطالعه و تمرین آسیب شناسی می پردازد. زمینه آسیب شناسی هر 2 جنبه آناتومیک و بالینی را در بر می گیرد، با تمرکز آناتومیک بر تأثیر بیماری بر بدن انسان و بالینی شامل کار آزمایشگاهی و نظارت بر روش های آزمایش. یک فرد ممکن است در یکی از این رشته ها تخصص داشته باشد یا اقامت طولانی تری داشته باشد و هر 2 را تمرین کند. آخرین مرحله برای تبدیل شدن به یک پاتولوژیست، قبولی در آزمون گواهینامه هیئت مدیره است.

یک فرد ابتدا به کالج می رود و تحصیلات کارشناسی در یک موضوع مرتبط با پزشکی دریافت می کند. آنها ممکن است در حال حاضر در نظر داشته باشند که کدام تخصص های فرعی مورد علاقه هستند، زیرا این ممکن است به آنها کمک کند تا یک دانشکده پزشکی مناسب را انتخاب کنند. در مرحله بعد، یک فرد در آزمون پذیرش کالج پزشکی شرکت خواهد کرد. اکثر دانشجویان این کار را در طول سال تحصیلی خود انجام می‌دهند تا بتوانند تا زمانی که برای دانشکده پزشکی درخواست می‌کنند، نتایج خود را دریافت کنند. پس از دانشکده پزشکی، یک فرد باید یک دوره دستیاری پاتولوژی را بگذراند که معمولاً چند سال طول می کشد. پاتولوژیست هایی که یک فوق تخصص را انتخاب می کنند، 1 یا 2 سال دیگر آموزش فلوشیپ را در آن زمینه خاص تکمیل می کنند.

شرایط ویزای کار اسلوونی در این بخش است.

درآمد متخصصین پاتولوژی در اسلوونی

درآمد متخصصین پاتولوژی در اسلوونی بسته به موقعیت شغلی و محل کار متفاوت است. در نمودار زیر میزان درآمد کار در اسلوونی در رشته آسیب شناسی در اسلوونی ذکر شده است:

درآمد کار در اسلوونی در رشته آسیب شناسی

پاتولوژیست های پزشکی در اسلوونی

پاتولوژیست های پزشکی در اسلوونی که به سادگی به عنوان آسیب شناس نیز شناخته می شوند، پزشکانی هستند که برای بررسی علت و معلول بیماری ها یا آسیب ها آموزش دیده اند. آنها این کار را عمدتاً از طریق تجزیه و تحلیل اندام، بافت، خون یا نمونه های مایع بدن انجام می دهند. پاتولوژیست های پزشکی در اسلوونی به طور گسترده به 2 دسته آسیب شناس تشریحی یا بالینی طبقه بندی می شوند.

  • آسیب شناسان تشریحی آنالیزهای بصری، میکروسکوپی و مولکولی بافت ها، اندام ها و کل بدن را انجام می دهند (مانند کالبد شکافی).
  • آسیب شناسان بالینی بیماری را عمدتاً بر اساس تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی خون، ادرار و سایر مایعات بدن تشخیص می دهند.

پاتولوژیست هایی که هم پاتولوژی تشریحی و هم بالینی را انجام می دهند به عنوان آسیب شناس عمومی شناخته می شوند. آسیب شناسان به آموزش گسترده ای نیاز دارند. اکثر پاتولوژیست ها آموزش های تکمیلی را با یک فلوشیپ 1 تا 2 ساله در یک فوق تخصص پاتولوژی دنبال می کنند. آسیب شناسی پزشکی به یک بیماری، جمعیت یا سیستم اندامی محدود نمی شود. رشته ای از پزشکی است که پزشکان آن علت و معلول بیماری را شناسایی می کنند تا بتوان بیماران را به طور دقیق و مؤثر درمان کرد. پاتولوژیست ها اغلب به عنوان “دکتر پزشک” در نظر گرفته می شوند زیرا آنها به پزشکان در تشخیص و تصمیم گیری های درمانی مناسب کمک می کنند. اگرچه آسیب شناسان تشریحی و بالینی در محیط های مشابه کار می کنند و اهداف تشخیصی مشابهی دارند، تفاوت های کلیدی در حرفه ها وجود دارد. قبل از اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *