دسته بندی نشده

رشته آسیب شناسی در آمریکا

امکان کار در رشته آسیب شناسی در آمریکا بدون اخذ مدرک دکترا وجود دارد. با این حال، فرصت های شغلی به طور طبیعی کاهش می یابد. افرادی که فقط مدرک لیسانس دریافت می کنند ممکن است بتوانند به عنوان تکنسین آزمایشگاهی شغل پیدا کنند، اما فرصت های رشد محدود است. کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در بیوشیمی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی جانوری، آسیب شناسی گیاهی، یا سایر رشته های مرتبط هستند، ممکن است برای تحقیقات کاربردی یا موقعیت های تدریس واجد شرایط باشند. برای بررسی رشته آسیب شناسی در آمریکا در ادامه به مقاله ارائه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

تحصیل رشته آسیب شناسی در آمریکا

با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده، حداقل 3 سال تحصیل رشته آسیب شناسی در آمریکا در مقطع کارشناسی برای پذیرش در دانشکده پزشکی مورد نیاز است. با این حال، اکثر متقاضیان مدرک لیسانس گرفته اند. در مقطع لیسانس تا زمانی که دوره های پیش پزشکی را که پیش نیاز پذیرش در دانشکده پزشکی است با موفقیت به پایان برسانند، نیازی به دنبال کردن رشته خاصی ندارند. همه برنامه های مدرک پزشکی شرایط پذیرش خود را ایجاد می کنند، اما به طور کلی شامل کلاس های زیست شناسی، شیمی، انگلیسی، ریاضی، فیزیک و علوم اجتماعی می شوند.

  • 2 سال اول دانشکده پزشکی شامل دوره های پایه در علوم، ارائه آموزش در سیستم های بدن و بیماری های اصلی است، در حالی که 2 سال پایانی به چرخش بالینی در زمینه های مختلف پزشکی اختصاص دارد.

دوره های دستیاری پاتولوژی معمولاً 4 سال طول می کشد و شامل آموزش در پاتولوژی تشریحی و یا بالینی می شود. برنامه های درسی آموزش هایی را در مورد کالبد شکافی، تجزیه و تحلیل تصویر، تشخیص مولکولی و بیوشیمی پروتئین ارائه می دهند. همچنین به ساکنان فرصت هایی داده می شود تا دروس انتخابی مطالعه کنند و در تحقیقات شرکت کنند. با پیشرفت، آزادی و مسئولیت بیشتری در هنگام انجام آزمایشات و تصمیم گیری به آنها داده می شود. پاتولوژیست هایی که مایلند در زمینه هایی مانند آسیب شناسی پوست، آسیب شناسی جراحی یا آسیب شناسی اطفال تخصص داشته باشند، نیاز به تکمیل فلوشیپ دارند. این برنامه ‌ها یک یا 2 سال طول می‌کشند و نسبت به رزیدنتی محدود تری دارند.

تحصیل رشته آسیب شناسی در دانشگاه های آمریکا

پزشکان در دستیاری های پاتولوژی معمولاً در رزیدنتی بیمارستان ها و آزمایشگاه های پزشکی در زمینه هایی از جمله میکروبیولوژی و پزشکی انتقال خون یا انعقاد شرکت می کنند. دستیاران آسیب شناسی در نهایت این فرصت را دارند که بر روی یک حوزه فوق تخصصی که مورد علاقه آنها است تمرکز کنند. دستیاران ممکن است روی پروژه های تحقیقاتی کار کنند و با پزشکان دیگر در مورد معنای نتایج آزمایشگاهی مشورت کنند. تحصیل رشته آسیب شناسی در دانشگاه های آمریکا در تخصص های مختلفی امکان پذیر است از جمله:

  • آسیب شناسی پستان
  • آسیب شناسی قلبی عروقی
  • آسیب شناسی سلولی
  • آسیب شناسی پوست
  • آسیب شناسی پزشکی قانونی
  • آسیب شناسی دستگاه گوارش
  • آسیب شناسی ادراری تناسلی
  • آسیب شناسی زنان
  • آسیب شناسی سر، گردن، غدد درون ریز
  • هماتوپاتولوژی
  • آسیب شناسی عفونی
  • آسیب شناسی کبد
  • آسیب شناسی مولکولی
  • آسیب شناسی عصب و عضله
  • نوروپاتولوژی
  • آسیب شناسی چشم
  • آسیب شناسی ریوی، قفسه سینه
  • آسیب شناسی کلیه
  • آسیب شناسی بافت نرم و استخوان
  • آسیب شناسی پیوند

جهت تحصیل رشته آسیب شناسی در دانشگاه های آمریکا برخی از آنها در زیر معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه هاروارد
2دانشگاه ماساچوست
3دانشگاه بوستون
4کالج پزشکی نیویورک
5دانشگاه استنفورد
6دانشگاه پنسیلوانیا
7دانشگاه واشنگتن
8دانشگاه راکفلر

گواهینامه آسیب شناسی در آمریکا

آسیب شناسان باید توسط هیئت آسیب شناسی آمریکا، یکی از اعضای هیئت تخصصی پزشکی آمریکا (ABMS) گواهینامه دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن گواهینامه آسیب شناسی در آمریکا، متقاضیان باید از یک دانشکده پزشکی معتبر فارغ التحصیل شده باشند، مجوز پزشکی را دریافت کرده باشند، یک دوره دستیاری پاتولوژی را تکمیل کرده باشند، و آزمایشات گواهینامه کتبی و عملی را گذرانده باشند. داوطلبان ممکن است گواهینامه در پاتولوژی آناتومیک، آسیب شناسی بالینی یا ترکیبی از این 2 را دنبال کنند. گواهینامه اضافی در 11 تخصص فرعی موجود است.

پاتولوژیست های دارای مجوز برای حفظ گواهینامه های حرفه ای خود باید شرایط خاصی را رعایت کنند. به همین دلیل، هیئت تخصصی پزشکی آمریکا برنامه نگهداری گواهینامه (MOC) را مدیریت می کند. این برنامه شامل ادامه آموزش پزشکی، آزمایش و بررسی عملکرد دوره ای است تا اطمینان حاصل شود که پزشکان در مورد آموزش پزشکی و دانش پیشرفت در تخصص خود به روز می مانند.

درآمد پاتولوژیست ها در آمریکا

پاتولوژیست یک پزشک در زمینه پزشکی است که علل، ماهیت و اثرات بیماری را مطالعه می کند. حوزه آسیب شناسی با تمرکز بر تغییرات در سلول ها، بافت ها و اندام هایی که در نتیجه یک بیماری هستند، گسترده است. آسیب شناسان معمولاً در یکی از 3 حوزه اصلی رشته کار می کنند:

  • به عنوان معلم
  • محقق
  • یا تشخیص

توانایی ادغام داده های بالینی با مطالعات آزمایشگاهی بیوشیمیایی، مولکولی و فیزیولوژیکی برای کارهایی که به صورت روزانه انجام می شود، اساسی است. درآمد پاتولوژیست ها در آمریکا با توجه به نوع شغل متفاوت است و به صورت کلی بالاست.

در نمودار زیر میزان درآمد پاتولوژیست ها جهت کار در آمریکا آمده است:

میزان درآمد پاتولوژیست ها جهت کار در آمریکا

دکترای پزشکی آسیب شناسی در آمریکا

دکترای پزشکی آسیب شناسی در آمریکا یک دوره 4 ساله بسیار چالش برانگیز است که به 2 بخش تقسیم می شود. بخش اول، که شامل 2 سال اول تحصیل می شود، بر کار درسی و آزمایشگاهی متمرکز است که دانشجویان را از نظر فکری برای تعامل با بیمار آماده می کند. این آموزش در رشته های علوم زیستی و طبیعی، فیزیولوژی، شیمی، اخلاق پزشکی و هنر و عمل پزشکی می باشد. برای آزمایش درک خود از این بخش از آموزش، در سال دوم دانش‌آموزان دانشکده پزشکی که MD را دنبال می‌کنند، باید آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده (USMLE) مرحله 1 را بگذرانند و آزمون مجوز پزشکی استئوپاتی (COMLEX-USA) قبول شوند. نمره قبولی در USMLE نشان می دهد که دانشجویان آماده شروع بازدید از بیمار تحت نظارت و کسب تجربه بالینی هستند.

قسمت دوم دکترای پزشکی آسیب شناسی در آمریکا، 2 سال دوم، چرخش نام دارد. در طول این مدت، دانشجویان این فرصت را دارند که زیر نظر پزشکان مجرب، انواع تخصص های پزشکی و انواع تنظیمات پزشکی را تجربه کنند. چرخش ها درک دانشجویان را از مراقبت از بیمار، موقعیت ها، سناریوها و تیم هایی که برای کمک به بیماران گرد هم می آیند، بیشتر می کند. هنگامی که آنها چرخش را کامل می کنند، دانشجویان تمایل دارند متوجه شوند که به سمت تخصص ها یا محیط های خاصی که متناسب با علایق و مجموعه مهارت های خاص آنها است، جذب می شوند. مهم است که این بار تصمیم خود را در مورد تخصص یا فوق تخصص اطلاع دهید تا رضایت کامل را به عنوان یک پزشک پیدا کنند.

شرایط مهاجرت به آمریکا یا اروپا را از زبان کارشناسان تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بشنوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *