مهاجرت کاری پاراگوئه

حقوق بازنشستگی در پاراگوئه

حقوق بازنشستگی در پاراگوئه

حقوق بازنشستگی در پاراگوئه در شرایطی که شما بازنشسته باشید و به سن معینی برسید و سوابق کاری خود را در نظر داشته باشید برای شما محقق خواهد شد. در این کشور می توانید برای دوران بازنشستگی خود زمینه مناسب را ایجاد کنید و در این سنین به استراحت و و زندگی آرام خود بپردازید. دوران بازنشستگی دورانی است که هر فردی با رسیدن به آن دیگر مانند قبل شرایط کار را ندارد و لذا برای معیشت خود نیاز به حقوق و نقدینگی دارند تا دچار چالش و مشکلات نشوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به پاراگوئه و اخذ ویزای بازنشستگی برای مهاجرت به این کشور مشاور و اهنمای شماست. در ادامه این مقاله سعی شده است تا مهم ترین موارد در این زمینه به شما ارائه شود تا بتوانید اطلاعات خوبی در خصوص حقوق بازنشستگی در پاراگوئه کسب کنید.

وضعیت اقتصادی و حقوق بازنشستگی در پاراگوئه

در سال های اخیر، کشور پاراگوئه شرایط زندگی و استاندارد زندگی شهروندان خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. فقر درآمدی تقریباً به نیمی از سطح پایان قرن کاهش یافته است. با این حال، فقر و نابرابری در برخی از شهرها و مناطق همچنان بالا است. ادغام بسیاری از افراد در بازار کار و اقتصاد مدرن همچنان چالش برانگیز است. علاوه بر این، سیاست های حمایتی برای حفظ طبقه متوسط ​​در حال ظهور مورد نیاز است. لذا برای مهاجران در سنین بازنشستگی این کشور مناسب است و شاید یکی از چالش ها دشواری های زبانی باشد که شما را به سختی بیاندازد. اما به مرور زمان می توانید خود را در این فرهنگ و زبان غرق کنید و بخشی از شهروندان کشور پاراگوئه باشید.

در نمودار زیر شاهد جنسیت بازنشستگان در پاراگوئه در سال اخیر هستید:

جنسیت بازنشستگان در پاراگوئهدر جدول زیر شاهد میزان افزایش بازنشستگان در پاراگوئه در سال های اخیر هستید:

سال هانرخ افزایش
20195%
20204%
20219%

جایگاه حقوق بازنشستگی در پاراگوئه

تقویت دستاوردها و تداوم پیشرفت اجتماعی مستلزم این است که کشور حمایت اجتماعی را به طور کامل بازنگری کند تا آن را از گروهی از برنامه ها به یک سیستم واقعاً یکپارچه تبدیل کند. نرخ اشتغال رسمی در سال های اخیر از %55 در سال 2016 به نرخ %70 در سال 2021 رسیده است. لذا جمعیت بازنشستگان در سال های آتی نیز افزوده می شود. دسترسی به تامین اجتماعی کمکی در زمینه بازنشستگی در پاراگوئه راحت است. گسترش برنامه‌های کمک‌های اجتماعی، رفع بخشی از شکاف پوشش را ممکن کرده است، اما برنامه‌های زیادی را نیز ایجاد کرده است که صرف‌نظر از شایستگی‌های فردی خود، از عدم هماهنگی رنج می‌برند که به کارایی آنها آسیب می‌زند. اما پاراگوئه تعهد قاطعانه ای به حمایت اجتماعی داده است.

در سال 2019، این کشور توسعه یک سیستم حمایت اجتماعی (SPS) را تصویب کرد. این سیستم تمام فعالیت های حفاظت اجتماعی ایالت را هماهنگ می کند. همچنین حمایت اجتماعی را به طور گسترده تعریف می کند و فراتر از تاکید بر کاهش فقر در طرح های گذشته است. برای ایجاد نظام جامع حمایت اجتماعی، کشور باید بر 4 چالش بزرگ فائق آید. اول، گسترش پوشش کل سیستم به کل جمعیت، به ویژه به آسیب‌پذیرترین و جمعیت‌هایی که تاکنون محافظت نشده‌اند. دوم، تضمین بودجه برای هر یک از اجزای سیستم از طریق در دسترس قرار دادن منابع بیشتر برای حفاظت اجتماعی، با بهبود استفاده از آنها، و از طریق اصلاحات برای پایدار نگه داشتن عناصر کلیدی سیستم. سوم، برداشتن گام در جهت یکپارچه سازی واقعی سیاست ها و برنامه های نظام پراکنده موجود. از طریق رهبری، توزیع روشن وظایف و هماهنگی راهبردی و عملیاتی، حاکمیت مؤثر حفاظت اجتماعی توسعه می یابد.

سن لازم برای حقوق بازنشستگی در پاراگوئه

حقوق بازنشستگی به عنوان ابزاری مهم برای کاهش فقر در میان جمعیت رو به رشد سالمندان در سراسر جهان دیده می شود. محققان با وزارت دارایی پاراگوئه همکاری کردند تا یک ارزیابی تصادفی از یک برنامه ملی مستمری غیر مشارکتی برای سالمندان کم درآمد انجام دهند. دولت ملی پاراگوئه یک صندوق بازنشستگی غیر مشارکتی به نام Adultos Mayores را اجرا کرد که هدف آن بهبود کیفیت زندگی برای سالمندانی است که در فقر شدید زندگی می کنند. این یکی از بزرگترین برنامه های ملی در کشور است که بودجه آن بیش از $300000000 (دلار) است. شهروندان در سن 65 سالگی واجد شرایط درخواست برای این برنامه هستند. برای تعیین صلاحیت، نمایندگان وزارت مالیه از خانواده بازدید می کنند تا درآمد متقاضی را ارزیابی کنند.

در لیست زیر شاهد انواع بازنشستگی در پاراگوئه هستید:

  • بازنشستگی عادی
  • بازنشستگی پیش از موعد
  • بازنشستگی اجباری

محققان تأثیر مستمری های ملی را بر رفاه اقتصادی و کیفیت زندگی سالمندان اندازه گیری خواهند کرد. براساس قوانین پاراگوئه، انتظار می‌رود تعداد افراد 60 سال یا بیشتر تا سال 2050 2 برابر شود. نرخ فقر در میان سالمندان در کشورهایی که پوشش تامین اجتماعی محدود است، به‌طور قابل‌توجهی بالاتر است. شواهد اخیر نشان می‌دهد که در میان اثرات دیگر، برنامه‌هایی که درآمدی را برای سالمندان کم‌درآمد فراهم می‌کنند، ممکن است باعث افزایش مصرف غذا شود، با کاهش اتکای آن‌ها به نقل و انتقالات خانوادگی، به شهروندان سالمند اجازه دهد استقلال اقتصادی بیشتری داشته باشند و منجر به کاهش افسردگی سالمندان شود. با این حال، آنها نسبتا نادر هستند. در سراسر جهان، تنها حدود %40 از سالمندان از حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

شرایط حقوق بازنشستگی در پاراگوئه

شرایط حقوق بازنشستگی در پاراگوئه

سطح از طریق پرسشنامه اگر درآمد ارزیابی شده متقاضی کمتر از سطح واجد شرایط باشد، صندوق کمک هزینه ماهیانه را به حساب بانکی خانوار توزیع می کند که معادل %25 حداقل دستمزد فعلی پاراگوئه است. همه شرکت کنندگان در این ارزیابی مجموعا 3060 خانوار در 66 منطقه پاراگوئه یا مستمری دریافت می کنند یا واجد شرایط هستند. نیمی از شرکت کنندگان مرد و نیمی زن هستند. شرکت کنندگان به طور مساوی مناطق شهری و روستایی را نمایندگی می کنند. محققان در حال همکاری با وزارت دارایی پاراگوئه برای انجام یک ارزیابی تصادفی در مورد تأثیرات حقوق بازنشستگی بر کیفیت زندگی دریافت‌کنندگان هستند. 3060 خانوار شرکت‌کننده در ارزیابی، هر کدام شامل شهروندان سالخورده‌ای بودند که واجد شرایط دریافت مستمری از طریق Adultos Mayores بودند. با زندگی در بهترین شهرهای پاراگوئه دوران خوبی را سپری کنید.

پس از تعیین صلاحیت، وزارت مالیه خانوارها را به طور تصادفی به 2 گروه تقسیم کرد که تاریخ شروع پرداخت مستمری آنها متفاوت است. گروه درمان پس از مشخص شدن واجد شرایط بودن، طبق معمول مقرری ماهانه دریافت کردند. در همین حال، گروه مقایسه، 12 ماه پس از دریافت پرسشنامه، دریافت مستمری را آغاز کردند. محققان تأثیر برنامه بازنشستگی را بر رفاه کلی، از جمله مصرف خانوار، آموزش، سلامت، ادراکات و شبکه‌های اجتماعی اندازه‌گیری خواهند کرد. محققان دو نظرسنجی را برای هر خانوار انجام خواهند داد: یکی با سرپرست خانوار و دیگری با شهروند سالمند ذینفع. سیاستگذاران در پاراگوئه به ویژه به چگونگی تأثیر این برنامه بر اساس جنسیت گیرندگان، خواه در یک محیط شهری یا روستایی زندگی می کنند و زبانی که صحبت می کنند، علاقه مند هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به پاراگوئه به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *