مهاجرت کاری بلغارستان

حقوق بازنشستگی در بلغارستان

حقوق بازنشستگی در بلغارستان

اخذ حقوق بازنشستگی در بلغارستان برای مهاجرانی که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده اند و اقامت را اخذ کرده اند، حائز اهمیت است. برای آنکه در بلغارستان بتوانید حقوق بازنشستگی دریافت کنید. در این کشور شرایط زندگی و هزینه های زندگی و خوراک مناسب و مقرون به صرفه تلقی می شود. شما می توانید با ویزای بازنشستگی در این کشور شرایط خود برای حقوق بازنشستگی مسیر راحتی را طی کنند. در این کشور می توانید دوران بازنشستگی خود را به شکلی که مورد نظر شماست سپری کنید. همچنین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به بلغارستان و ویزای بازنشستگی در این کشور مشاور و راهنمای شماست تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

حقوق بازنشستگی در بلغارستان در سال 2024

پس از اخذ ویزای کاری بلغارستان و گذشت سال ها در این کشور شما حق بازنشستگی برای دوره پوشش بیمه اجتماعی و سن خود را با رسیدن به سن معینی که برای مردان و زنان متفاوت است، به دست می آورید و به دوره معینی از پوشش بیمه اجتماعی می رسید. اگر دوره مورد نیاز پوشش بیمه اجتماعی برای بازنشستگی را ندارید، زمانی که به سن 66 سال و 8 ماه برای سال 2024 و دوره پوشش بیمه اجتماعی حداقل 15 سال رسیدید، آن را دریافت می کنید. این سن به تدریج هر سال افزایش می یابد. اگر در طول سال گذشته حق بازنشستگی را به دست آورید اما بازنشسته نشوید، استحقاق خود را از دست نمی دهید. چه تغییراتی در شرایط بازنشستگی ایجاد شود و چه نباشد می توانید طی سال های بعد بازنشسته شوید.

درآمد سالانه هر عضو خانواده شامل موارد زیر می شود:

  • مکمل های مراقبت خارجی برای افراد معلول، غرامت، نمایه سازی و مکمل های مستمری یکباره
  • مزایای اجتماعی
  • مزایای خانواده برای کودکان و مکمل های ماهانه برای افراد دارای معلولیت

حقوق بازنشستگی پیش از موعد در بلغارستان

استحقاق شما برای بازنشستگی پیش از موعد به دسته کاری که انجام می دهید بستگی دارد. پرسنل نیروهای مسلح، برخی کارمندان دولتی، بازرسان، برخی از آتش نشانان و غواصان کمتر از سن بازنشستگی استاندارد بازنشسته می شوند. آنها پس از انباشته شدن دوره معینی از پوشش بیمه اجتماعی در این حرفه ها، حق بازنشستگی را به دست می آورند. در اینجا می توانید اطلاعات مربوط به هر حرفه را بیابید. اگر درآمد خانواده شما کمتر از حداقل مقدار معین باشد و اگر بازنشستگی دیگری از جمله از کشور دیگری دریافت نکنید، در سن 70 سالگی حق دریافت مستمری اجتماعی برای پیری دارید. برای بازنشستگی در سال 2024، زنان باید 61 سال و 8 ماه سن داشته باشند تا دوره پوشش بیمه اجتماعی 36 سال داشته باشند.

برای مردان سن 64 سال و 4 ماه و دوره پوشش بیمه اجتماعی 39 سال است. از اول ژانویه 2018، سن بازنشستگی لازم و دوره های بیمه به تدریج افزایش یافته و به 65 سال برای هر 2 جنس و 40 سال دوره بیمه برای مردان و 37 سال برای زنان رسیده است. اگر مدت بیمه اجتماعی لازم برای بازنشستگی را ندارید، با رسیدن به سن 66 سال و 8 ماه و داشتن دوره پوشش بیمه اجتماعی حداقل 15 سال، این حق را کسب می کنید. از 1 ژانویه 2016، افرادی که مدت بیمه کافی دارند می توانند یک سال قبل از رسیدن به سن بازنشستگی حق بازنشستگی را کسب کنند. حقوق بازنشستگی به ازای هر ماه قبل از رسیدن به سن بازنشستگی 0.4% کاهش می یابد.

 

حقوق بازنشستگی در مشاغل مختلف در بلغارستان

سربازان عادی با رسیدن به 53 سال و 8 ماه سن، در صورتی که 27 سال سابقه کار داشته باشند، حق بازنشستگی به دست می آورند که دو سوم آن در واقع خدمت سربازی عادی بوده است. افسران و کارمندان ملکی وزارت امور داخله و اداره امنیت ملی، کارمندان ملکی مطابق قانون وسایل شناسایی خاص و قانون اجرای مجازات ها و توقیفات و نیز کارمندان ملکی ریاست عمومی امنیت پس از رسیدن به 53 و 8 ماهگی، در صورتی که 27 سال سابقه خدمت داشته باشند، حق بازنشستگی به دست آورند که دو سوم آن واقعاً به عنوان کارمند دولتی در بخش های خاص خدمت کرده اند. افراد ذکر شده در بالا که 15 سال به عنوان خدمه پرواز، چترباز، خدمه کشتی های زیر آب و خدمه غواصی زیر آب خدمت کرده اند، با رسیدن به 43 سال و 8 ماه سن، مستمری دریافت می کنند. دسته بندی های نیروی کار در یک مقررات تعیین شده است و با شرایط کار در بلغارستان مرتبط است، به عنوان مثال اگر در معادن، به عنوان خلبان یا متالورژی کار می کردید.

شرایط زندگی بازنشستگی در بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای اروپایی است که در سال های اخیر تعداد زیادی از مهاجران را به خود جذب کرده است. این کشور یکی از قدیمی ترین کشور های اروپا است و تعادل کاملی از گنجینه های تاریخی و رویکردی مدرن و دیجیتالی برای زندگی ارائه می دهد. از آنجایی که قصد بازنشستگی دارید، باید مکان مناسبی را که برای اقامت مهاجران مناسب است، بشناسید.

در مدت بازنشستگی خود در بلغارستان می ‌توانید از کوه ‌های باشکوه آن دیدن کنید، به ساحلی که شهرها هرگز نمی ‌خوابند، سفر کنید، سنت اصیل و قدیمی آن را کشف کنید. اگر می خواهید به عنوان یک بازنشسته برای اجازه اقامت اقدام کنید، باید برای نوع ویزای نوع D اقدام کنید. این به شما امکان می دهد در بلغارستان اقامت کنید. متوسط ​​زمان رسیدگی به این نوع ویزا بین 1 تا 2 ماه است و درخواست باید به صورت حضوری انجام شود.

صندوق حقوق بازنشستگی در بلغارستان

در صورتی که اشخاص حق بازنشستگی پرداخت شده توسط صندوق بازنشستگی حرفه ای را کسب نکرده باشند یا صرفاً در صندوق بازنشستگی بیمه همگانی کشور بیمه شوند، مستمری مادام العمر پرداختی توسط بیمه اجتماعی کشور را دارند. اقامت در بهترین شهرهای بلغارستان شرایط مناسبی را برای شما ارائه می دهد. افرادی که حداقل 10 سال سابقه بیمه کار گروه اول را گذرانده باشند و به سن 49 سال و 8 ماه برای زنان و 53 سال و 8 ماه برای مردان رسیده باشند مشروط بر اینکه مجموع مدت بیمه و سن معادل 94 باشد. سن بازنشستگی 2 ماه برای مردان و 4 ماه برای زنان در هر سال تقویمی تا رسیدن به 55 سال افزایش یافته است. افرادی که حداقل 15 سال سابقه بیمه کار گروه دوم را گذرانده باشند و به سن 54 سال و 8 ماه برای زنان و 58 سال و 8 ماه برای مردان رسیده باشند.

سیستم بیمه بازنشستگی در بلغارستان مبتنی بر توسعه به اصطلاح 3 رکن است:

ارکانتوضیح
رکن اولبیمه بازنشستگی اجباری دولتی به عنوان عنصری از بیمه اجتماعی دولتی
رکن دومبیمه بازنشستگی اجباری اضافی در صندوق های بازنشستگی تحت مدیریت شرکت های بیمه بازنشستگی مجاز
رکن سومبیمه بازنشستگی داوطلبانه اضافی در صندوق های بازنشستگی تحت مدیریت شرکت های بیمه بازنشستگی دارای مجوز

صندوق حقوق بازنشستگی در بلغارستان

سیستم حقوق بازنشستگی در بلغارستان

هدف اصلی مدل بازنشستگی 3 رکن ترکیبی از مزایای سیستم‌های مبتنی بر سرمایه و پرداخت برای تضمین درآمد بازنشستگی است که بخش قابل توجهی از درآمد را قبل از بازنشستگی جایگزین می‌کند. سیستم بازنشستگی در بلغارستان از اواخر دهه 1990 زمانی که دولت بلغارستان روند آماده سازی یک استراتژی برای اصلاح حقوق بازنشستگی را آغاز کرد، دستخوش اصلاحات ساختاری اساسی شده است. روند توسعه استراتژی توسط بانک جهانی هماهنگ شد. اهداف استراتژیک اصلی آن در منطق تثبیت بودجه و تثبیت چارچوب و سیاست های کلان اقتصادی مورد نیاز کشورهای کمک کننده بین المللی و قرار می گیرد. این مفهوم اصلاحات بازنشستگی را به ارمغان می آورد که به عنوان «مدل مستمری شیلی» یا «مدل بازنشستگی چند ستونی» شناخته می شود، که توسط بانک جهانی در اوایل دهه 1980 توسعه یافت.

سبک زندگی و فرهنگ در بلغارستان

بلغارستان کشوری بسیار قدیمی است و ویژگی خاصی دارد که تنها کشور اروپایی است که از سال 681 بعد از میلاد تا کنون نام خود را تغییر نداده است. بلغارستان دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است. دین اصلی در بلغارستان مسیحیت ارتدوکس بلغاری است و با آن، بیش از 200 روز نام را جشن می گیرند که با قدیسان مسیحی مطابقت دارد. روز نامگذاری در بلغارستان یک معامله بسیار بزرگ است و مانند تولد در بین مردم جشن گرفته می شود. برخی از نام ها حتی تعطیلات ملی نیز هستند. در ماه مارس، بلغارها به طور سنتی آمدن بهار را برای تمام ماه جشن می گیرند. اولین روز ماه مارس یک تعطیلات فرهنگی به نام “بابا مارتا” است که در آن “مارتنیتسا” را می پوشند و به آنها هدیه می دهند که دستبندهای کوچک یا سنجاقی است که از نخ قرمز و سفید ساخته شده است.

این نشان ها به عنوان نماد آغاز بهار پوشیده می شوند. بلغارها تا زمانی که لک لک یا اولین شکوفه درخت را ببینند مارتنیتسا می پوشند. ماه مارس یک ماه بسیار جشن برای بلغارها است زیرا روز استقلال آنها 3 مارس است. سیستم نوشتاری الفبایی، خط سیریلیک در بلغارستان توسعه یافت. خط سیریلیک که اکنون در سراسر جهان در کشورهایی مانند روسیه، بلاروس، خزاقستان و غیره به عنوان الفبای رسمی نوشتن آنها استفاده می شود، اولین بار توسط امپراتوری اول بلغارستان ایجاد شد. بلغارستان همچنین به خاطر ماست بلغاری خود بسیار مشهور است که بسیاری از متخصصان معده و غذا معتقدند که بهترین ماست در جهان است. این ماست به دلیل استفاده از نوعی باکتری به نام “لاکتوباسیلوس بولگاریکوس” که فقط در هوای بلغارستان یافت می شود، برای کشور بسیار منحصر به فرد است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه انواع راه های مهاجرت به بلغارستان به شما مشاوره می دهد.

سوالات رایج در خصوص حقوق بازنشستگی در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در این خصوص می باشیم:

  • شرایط بازنشستگی در بلغارستان چیست؟ شما حق بازنشستگی برای دوره پوشش بیمه اجتماعی و سن خود را با رسیدن به سن معینی که برای مردان و زنان متفاوت است، به دست می آورید و به دوره معینی از پوشش بیمه اجتماعی می رسید. اگر دوره مورد نیاز پوشش بیمه اجتماعی برای بازنشستگی را ندارید، زمانی که به سن 66 سال و 8 ماه برای سال 2024 و دوره پوشش بیمه اجتماعی حداقل 15 سال رسیدید، آن را دریافت می کنید
  • مزایا بازنشستگی در بلغارستان چیست؟ درآمد سالانه هر عضو خانواده شامل موارد زیر می شود: مکمل های مراقبت خارجی برای افراد معلول، غرامت، نمایه سازی و مکمل های مستمری یکباره-مزایای اجتماعی-مزایای خانواده برای کودکان و مکمل های ماهانه برای افراد دارای معلولیت.
  • سن بازنشستگی در بلغارستان چقدر است؟ سن بازنشستگی لازم و دوره های بیمه به تدریج افزایش یافته و به 65 سال برای هر 2 جنس و 40 سال دوره بیمه برای مردان و 37 سال برای زنان رسیده است. اگر مدت بیمه اجتماعی لازم برای بازنشستگی را ندارید، با رسیدن به سن 66 سال و 8 ماه و داشتن دوره پوشش بیمه اجتماعی حداقل 15 سال، این حق را کسب می کنید.
  • ارکان بیمه بازنشستگی در بلغارستان چیست؟ رکن اول بیمه بازنشستگی اجباری دولتی به عنوان عنصری از بیمه اجتماعی دولتی و رکن دوم بیمه بازنشستگی اجباری اضافی در صندوق های بازنشستگی تحت مدیریت شرکت های بیمه بازنشستگی مجاز و رکن سوم بیمه بازنشستگی داوطلبانه اضافی در صندوق های بازنشستگی تحت مدیریت شرکت های بیمه بازنشستگی دارای مجوز است.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *