مهاجرت کاری لوکزامبورگ

حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

انواع حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

انواع مختلفی از حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ وجود دارد و متقاضیانی که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند باید از تمامی آن ها آگاه باشند. با توجه به اینکه سیستم مراقبت ‌های بهداشتی این کشور یکی از بهترین ‌ها در اروپا است و محدودیتی برای دریافت وام مسکن برای خارجی‌ ها در این کشور وجود ندارد، این کشور، کشوری مطلوب برای اقامت یا گذراندن دوران بازنشستگی خود است.

درخواست حقوق بازنشستگی در این کشور باید برای هر کسی که در این کشور زندگی یا کار می کند، صرف نظر از اینکه شما بومی هستید یا خیر باید امکان پذیر باشد. با این حال، شرایط خاصی اعمال می شود و مبلغی که شما حق دریافت آن را دارید متفاوت است. اگر تحت پوشش طرح بازنشستگی در این کشور نیستید، ممکن است امکان انتقال حقوق بازنشستگی بین المللی وجود داشته باشد. یکی از راه های انجام این کار از طریق طرح بازنشستگی فراساحلی است.

سیستم بازنشستگی در این کشور از چندین ستون تشکیل شده است. این شامل:

  • حقوق بازنشستگی دولتی
  • حقوق بازنشستگی شغلی
  • مستمری شخصی

دولت صندوق بیمه بازنشستگی کشوری (CNAP) این وجوه را مدیریت می کند. کارگران می توانند نسخه کامل و جزئی مستمری دولتی این کشور را درخواست کنند. چیزی که آن ها دریافت می کنند بستگی به تعداد سال هایی دارد که تا زمانی که به سن 65 سالگی می رسند، برای آن ها حق بیمه پرداخت کرده اند. این سن بازنشستگی در این کشور است و زمانی که افراد می توانند درخواست بازنشستگی دولتی را شروع کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی انواع حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ پرداخته است.

شرایط بازنشستگی در لوکزامبورگ

اخیرا مشخص شد که در حال حاضر حدود 98470 نفر در این کشور مستمری دولتی سالمندی دریافت می کنند. 35050 نفر از آن ها مستمری کامل و 63420 مابقی مستمری جزئی دریافت می کنند. بسیاری از افرادی که در این کشور حقوق بازنشستگی جزئی دریافت می‌کنند، مهاجرانی هستند که درآمد بازنشستگی از جاهای دیگر نیز دارند. حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ از سن 65 سالگی به شرط گذراندن 120 ماه بیمه اجباری، بیمه مستمر، بیمه اختیاری یا مهلت خرید ماسبق تعلق می گیرد. اگر از مستمری سالمندی بهره مند می شوید، انجام فعالیت حرفه ای شما تأثیری بر مزایای بازنشستگی ندارد.

مستمری سالمندی پیش از موعد ممکن است ارائه شود اگر دارای شرایط زیر باشید:

  • در سن 57 سالگی، اگر بتوانید مدت 480 ماه بیمه اجباری را توجیه کنید.
  • در سن 60 سالگی اگر بتوانید 480 ماه بیمه اجباری، بیمه مستمر، بیمه اختیاری، دوره های خرید ماسبق و دوره های اضافی را توجیه کنید که حداقل 120 ماه آن از بیمه اجباری، بیمه مستمر، بیمه اختیاری و دوره های خرید ماسبق است.

یک شرط مالی به تخصیص مستمری زودرس اضافه می شود:

  • اصولا شما مجاز به انجام یک فعالیت حرفه ای هستید در حالی که از مستمری زودرس پیری بهره مند هستید، اما این فعالیت ممکن است بر اعطای، نگهداری و محاسبه مستمری شما تأثیر بگذارد.
  • بین فعالیت حقوق بگیر و بدون حقوق تمایز قائل می شود.

انواع حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

انواع حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

دسترسی شما به انواع حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ و مزایای سالمندی منوط به شرط سن و دوره های بیمه است.

به طور کلی می توان دوره های بیمه زیر را تشخیص داد:

دوره های بیمه بازنشستگی در لوکزامبورگاین دوره‌ های مختلف به ‌طور خودکار در سوابق بیمه ‌ای شما با مرکز تامین اجتماعی مشترک (CCSS) فهرست می‌ شوند. دوره های اضافی در صورت درخواست از طرف بیمه شده درج می شود. دوره های انجام شده در ایالت دیگر در این پرونده نمایش داده نمی شود، و شما باید در زمان ارائه ادعای خود در کشور دیگری کار کرده اید یا خیر.

درخواست حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

متقاضی حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ باید درخواست خود را با صندوق بازنشستگی کشور محل زندگی خود مطرح کند. این درخواست باید چند ماه قبل از بازنشستگی انجام شود. سپس کشور محل اقامت، اعتبارات بازنشستگی را براساس قانون و اعتبار یک یا چند کشوری که بیمه ‌گذار در آن ‌ها سهم پرداخت کرده است، طبق توافقات اروپایی یا دوجانبه محاسبه می ‌کند. بیمه گذار طبق قوانین هر یک از این کشورها از خدمات هر کشوری که در آن سهم پرداخت کرده است بهره مند خواهد شد.

اگر در هنگام بازنشستگی، متقاضی شرایط مشارکت در طرح بازنشستگی در این کشور را که در بالا تعریف شده است را برآورده نکند، می‌ تواند درخواست بازپرداخت سهمی را که در این کشور می پردازد را (به غیر از بخشی که کارفرما پرداخت کرده است) داشته باشد. سپس امکان دریافت مستمری این کشور را از دست می دهد.

لازم به ذکر است که میزان حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ محدود شده است. در سال 2019، حقوق بازنشسته ای که 40 سال سابقه کار در لوکزامبورگ را داشته باشد، در نمودار زیر آمده است:

حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ به یورو حداکثر 8525€ (یورو) در ماه دریافت می کند. به همین ترتیب، حقوق بازنشستگی ممکن است کمتر از 1841€ (یورو) در ماه نباشد. امروزه، مستمری بگیری که تمام حرفه خود را در این کشور گذرانده است، به طور متوسط ​​ماهیانه 3862€ (یورو) دریافت می کند. در مورد کسانی که تمام دوران حرفه ای خود را در این کشور سپری نکرده اند، به طور متوسط ​​1266€ (یورو) در ماه به اضافه حقوق بازنشستگی سایر کشورهایی که در آن کار کرده اند، دریافت می کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ را مطالعه کنید.

شرایط سنی بازنشستگی در لوکزامبورگ

در صورتی که به سقف سنی کار رسیده باشید یا برای مدت زمان کافی برای استفاده از حقوق بازنشستگی خود حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کرده باشید، می توانید درخواست بازنشستگی کنید.

حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ شامل موارد زیر است:

ردیفتوضیحات
1مبالغ مقطوع اعطاء شده براساس دوره بیمه (در حد 40 سال)
2مبالغ متناسبی که براساس درآمد مشمول مالیات حرفه ای دریافت شده در طول زندگی کاری شما اعطاء می شود.
3مبلغ ناخالص سالانه مستمری براساس شاخص 100 بهای تمام شده زندگی نسبت به سال پایه 84 محاسبه می شود. بنابراین مبلغ به دست آمده با میانگین این شاخص و ضریب تجدید ارزیابی قابل اعمال تقسیم بر 12 تطبیق داده می شود.

برای بررسی انواع راه های مهاجرت به لوکزامبورگ کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *