مهاجرت کاری فرانسه

حقوق بازنشستگی در فرانسه

حقوق بازنشستگی در فرانسه

به طور کلی، مزایا و حقوق بازنشستگی در فرانسه بسیار عالی بوده و مهاجران با رعایت قوانین می توانند ویزای بازنشستگی دریافت کرده. از امکانات این کشور بهره ببرند. برخی از خارجیان مستحق دریافت مستمری این کشور هستند. اگرچه، قوانین سیستم بازنشستگی این کشور می تواند آن را برای برخی از مهاجران پیچیده کند. حقوق بازنشستگی این کشور معمولا برای خارجیانی که برای چند سال در این کشور زندگی و کار می کنند در دسترس است. سیستم تامین اجتماعی در این کشور صندوق ذخیره بازنشستگی عمومی است که همه کارمندان در این کشور قبل از درخواست بازنشستگی فرانسوی به آن پرداخت می کنند. در نتیجه، سیستم بازنشستگی این کشور برای خارجی ها پیچیده است. کارگران خارجی قبل از دریافت مستمری باید شرایط زیادی را داشته باشند.

متوسط ​​هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا است و به عوامل مختلفی مانند محل زندگی شما در این کشور بستگی دارد. پاریس همواره به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان (معمولا در رتبه دوم پس از سنگاپور) قرار دارد. اگرچه، پاریس یک مقصد مهاجرتی بسیار محبوب است، اما مناطق دیگر به همان اندازه فریبنده این کشور نیز وجود دارد که امکانات فراوانی برای ارائه دارد و همه آن ها هزینه زندگی بسیار پایین ‌تری دارند. هزینه زندگی در شهرهای اصلی شهری نسبت به مناطق روستایی ناگزیر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را به بررسی حقوق بازنشستگی در فرانسه اختصاص داده اند.

بازنشستگی در فرانسه

سیستم بازنشستگی این کشور دارای 3 رکن است:

3 رکن سیستم بازنشسگی در فرانسهاگر در این کشور کار می کنید، معمولا می توانید حقوق بازنشستگی دولتی این کشور را درخواست کنید. از طرف دیگر، می توانید برخی از حقوق بازنشستگی را از کشور خود انتقال دهید. این می تواند برای برخی از خارجی هایی که به این کشور بازنشسته می شوند مفید باشد. کارمندان در این کشور از طریق سیستم بازنشستگی دولتی اجباری به مستمری فرانسوی خود کمک می کنند. به طوری که، از طریق کمک های تامین اجتماعی دریافت می شود. با این حال، حقوق بگیران می توانند به بازنشستگی تکمیلی و طرح بازنشستگی خصوصی نیز پرداخت کنند.

اولین سن بازنشستگی در این کشور 62 سالگی است. البته در صورتی که قبل از 1 ژانویه 1951 متولد شده باشد 60 سال است. 5 سال قبل از رسیدن به سن بازنشستگی این کشور اضافه می شود و حق دریافت مستمری کامل خود را دارید. کارگرانی که پس از 1 ژانویه 1955 متولد شده اند، تا 67 سالگی نمی توانند مستمری کامل دولتی را مطالبه کنند.

بررسی حقوق بازنشستگی در فرانسه

برای درخواست هر نوع حقوق بازنشستگی در فرانسه، باید حداقل 10 سال در این کشور کار کنید، در حالی که حداکثر مبلغ بازنشستگی را فقط می توان پس از 40 تا 43 سال کار در فرانسه (بسته به زمان تولد) مطالبه کرد. برای بازنشستگی پیش از موعد استثناهایی وجود دارد. استثنائات معمولا برای افرادی که سال ها سابقه کار داشته اند، افراد دارای معلولیت یا کسانی که در محیط های پر استرس یا ناسالم کار می کنند اعمال می شود.

این کارگران ممکن است تا 2 سال زودتر از سن قانونی بازنشسته شوند. برای مثال، افراد دارای معلولیت می توانند از 55 تا 59 سال بازنشسته شوند. شرایط بسیاری اعمال می شود. کارمندانی که شرایط بازنشستگی این کشور را برآورده کرده اند، این امکان را دارند که پس از سن بازنشستگی به کار ادامه دهند. افزایش حقوق بازنشستگی معمولا به ازای هر 3 ماهه کار اضافی پس از سن بازنشستگی ارائه می شود. برای هر 3 ماهه قبل از سن رسمی بازنشستگی کسر برداشت می شود.

بررسی حقوق بازنشستگی در فرانسه

شرایط اخذ حقوق بازنشستگی در فرانسه

حقوق بازنشستگی توسط صندوق بازنشستگی کشوری (CNAV) یا صندوق های بیمه بازنشستگی و سلامت در محل کار (CARSAT) پرداخت می شود. در مجموع به 3 عامل بستگی دارد:

  • حقوق پایه یا متوسط سالانه (SAM)
  • نرخ پرداخت با توجه به دوره های بیمه و دوره های معادل آن و با توجه به سن در زمان مطالبه تعیین می شود. برای بهره مندی از این نرخ کامل (حداقل نرخ تعیین شده 5%) می توان نرخ 50% (نرخ کامل) را با توجه به تعداد فصل های مفقود کاهش داد.
  • مدت بیمه و دوره هایی که توسط این طرح به عنوان معادل شناخته شده است (دوره های مشارکت و دوره های مشابه). نرخ کامل 50% درصد بستگی به مدت بیمه (بین 160 تا 172 و 3 ماهه از سال تولد)، سن (67 سال برای ذینفعان متولد پس از 1955) یا اینکه آیا آن ها به دسته های خاصی تعلق دارند (ناتوان به کار، زنان خانه دار با داشتن حداقل 3 فرزند و غیره).

مبلغ مستمری ممکن است زمانی افزایش یابد که گیرنده دارای فرزند باشد:

پارامترتوضیحات
افزایش 5% به ازای هر فرزند تحت تکفل زیر 18 سال یا 25 سالبه ازای هر فرزند تحت تکفل زیر 18 سال یا 25 سال در صورت دانش آموز، شاگرد یا جویای کار (شرایط سنی برای کودکانی که معلولیت آن ها قبل از 21 سالگی رخ داده لغو می شود).
افزایش برای بزرگ کردن 3 فرزند یا بیشترنرخ براساس طرح پرداخت شده، یا 10% از حقوق بازنشستگی در بخشی از شغل پس از 2011 است.

مالیات بازنشستگان در فرانسه

مهاجران موظف به پرداخت مالیات فرانسوی بر حقوق بازنشستگی خود در این کشور هستند. طبق قوانین فرانسه، حقوق بازنشستگی در فرانسه که از شغل به دست می آید، مانند حقوق مشمول مالیات است. حقوق بازنشستگی دولتی این کشور، مستمری های شغلی و مستمری های خصوصی مشمول 10% کسر مالیات هستند. مالیات بر خانواده است تا افراد به نفع زوج هایی که در آن یکی از همسران بیشتر از دیگری درآمد دارد.

حقوق بازنشستگی بعد از کسر مالیات در نمودار زیر آمده است:

حقوق بازنشستگی بعد از کسر مالیات در فرانسهمالیات ها در این کشور براساس یک مقیاس کشویی از 14% تا 45% بسته به گروه درآمد شما است. در برخی موارد، همه اشکال درآمد مشمول مالیات این کشور است. هزینه های اجتماعی نیز با نرخ 7.1% اعمال می شود. با این حال، برخی از دارندگان مستمری معاف هستند. اگر در کشور دیگری حقوق بازنشستگی دارید، قوانین مالیاتی را برای این کشور و آنجا مطالعه کنید. این کشور با بسیاری از همسایگان اروپایی خود به اضافه چندین کشور دیگر در سرتاسر جهان قراردادهای مالیاتی دارد. در نتیجه، بازنشستگان به این کشور می توانند 2 بار از پرداخت مالیات اجتناب کنند. این کشور یکی از برترین کشورها برای افراد خارجی می باشد. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به فرانسه می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگی در فرانسه

  1. ستاره گفت:

    ایا میتوان سابقه بیمه تامین اجتماعی را به فرانسه انتقال داد

    1. صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر. خیر این بیمه برای ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *