مهاجرت کاری عمان

حقوق بازنشستگی در عمان

حقوق بازنشستگی در عمان

صندوق های بازنشستگی فراوانی برای حقوق بازنشستگی در عمان وجود دارد که مهاجران با اخذ ویزای بازنشستگی می توانند از آن ها بهره مند شوند. این کشور، در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان در غرب آسیا قرار دارد. این کشور که قبلا یک امپراتوری دریایی بود، قدیمی ‌ترین دولت مستقل در جهان عرب است. این کشور که در یک موقعیت مهم استراتژیک در دهانه خلیج فارس قرار دارد، از شمال غربی با امارات متحده عربی، از غرب با عربستان سعودی و از جنوب غربی با یمن مرز زمینی دارد و با ایران و پاکستان مرزهای دریایی مشترک دارد.

این ساحل در جنوب شرقی از دریای عرب و در شمال شرقی از خلیج عمان تشکیل شده است. منطقه مدا و مسندم توسط امارات در مرزهای زمینی خود احاطه شده است و تنگه هرمز (که با ایران مشترک است) و خلیج عمان مرزهای ساحلی مسندم را تشکیل می دهند. مسقط پایتخت و بزرگترین شهر آن است. از اواخر قرن هفدهم، سلطان نشین عمان یک امپراتوری قدرتمند بود که با امپراتوری های پرتغال و بریتانیا برای نفوذ در خلیج فارس و اقیانوس هند رقابت می کرد.

در اوج خود در قرن نوزدهم، نفوذ یا کنترل عمانی در سراسر تنگه هرمز تا ایران امروزی و پاکستان و تا جنوب زنگبار گسترش یافت. هنگامی که قدرت آن در قرن بیستم کاهش یافت، سلطنت تحت نفوذ انگلستان قرار گرفت. برای بیش از 300 سال، روابط ایجاد شده بین 2 امپراتوری بر اساس منافع متقابل بود. چنانچه قصد اخذ اطلاعاتی درباره حقوق بازنشستگی در عمان دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

بررسی حقوق بازنشستگی در عمان

دولت طرح ارائه مستمری کامل به کارکنان محلی ایالتی که به دنبال بازنشستگی پیش از موعد هستند را احیا کرده است تا از استاندارد زندگی مناسب برای شهروندان اطمینان حاصل کند. به گفته شیخ عبدالعزیز بن مطار العزیزی، وزیر خدمات کشوری و معاون رئیس صندوق بازنشستگی کارکنان خدمات کشوری، شهروندانی که شغل خود را با طرح‌ های بازنشستگی اجباری یا اختیاری ترک کرده ‌اند، همچنان حقوق بازنشستگی در عمان کامل دریافت می‌کنند.

حقوق بازنشستگی در این کشور عبارتند از:

  • پرداخت صندوق بازنشستگی پرداخت ماهانه
  • PASI 2 نوع بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد و عادی را اعمال می کند.
  • زمانی که کارمند مرد بیمه شده به سن 45 سالگی برسد و حداقل 20 سال را در بخش خصوصی کار کرده باشد، مستحق دریافت حقوق بازنشستگی ماهانه خواهد بود.
  • هنگامی که یک کارمند زن بیمه شده به سن 45 سالگی برسد و حداقل 15 سال را در بخش خصوصی کار کرده باشد، مستحق دریافت حقوق بازنشستگی ماهانه است.

حقوق بازنشستگی عادی عبارتند از:

  • هنگامی که کارمند مرد بیمه شده به سن 60 سال تمام برسد و حداقل 15 سال را در بخش خصوصی کار کرده باشد، مستحق دریافت حقوق بازنشستگی ماهانه است.
  • هنگامی که یک کارمند زن بیمه شده به سن 55 سالگی برسد و حداقل 10 سال را در بخش خصوصی کار کرده باشد، مستحق دریافت حقوق بازنشستگی ماهانه خواهد بود.

صندوق ها برای حقوق بازنشستگی در عمان

این کشور دارای 8 صندوق بازنشستگی دولتی است. این صندوق ها متشکل از کارگران 2 بخش است که در نمودار زیر آمده اند:

صندوق های بازنشستگی در عمانسازمان دولتی بیمه اجتماعی نهمین صندوقی است که متشکل از تعدادی از کارگران بخش خصوصی است. 8 صندوق دولتی عبارتند از:

  • صندوق بازنشستگی کارکنان خدمات کشوری
  • دیوان صندوق بازنشستگی دیوان سلطنتی
  • صندوق بازنشستگی دفاعی
  • صندوق بازنشستگی پلیس سلطنتی عمان
  • صندوق بازنشستگی گارد سلطنتی عمان
  • صندوق بازنشستگی امنیت داخلی
  • صندوق بازنشستگی دفتر کاخ
  • صندوق بازنشستگی نیروهای ویژه

هر کارمند بازنشسته خدمات کشوری یا سازمان دولتی بیمه اجتماعی مستحق یک حق بازنشستگی است که حقوق بازنشستگی در عمان است. در حالی که در دیوان هر بازنشسته 2 حق بازنشستگی دارد که حقوق و کمک بلاعوض است. گرانت، در دیوان، نصف حقوق هر سال خدمت است. اما در سایر صندوق ها، بازنشسته 2 حق بازنشستگی دریافت می کند که یک حقوق و یک پاداش معادل حقوق هر سال است.

زندگی و حقوق بازنشستگی در عمان

مهاجرت به عمان از طریق تحصیل و از طرق دیگر شما را به گوشه ای کمتر شناخته شده از خاورمیانه می برد. برخلاف کشور همسایه امارات متحده عربی، این کشور شهرت یکسانی در تجارت و یا به عنوان یک مقصد برتر گردشگری ندارد. با این حال، محبوبیت آن در حال افزایش است و تعداد گردشگران سالانه از حدود 2 میلیون در سال 2012 به بیش از 3 میلیون در سال 2016 افزایش یافته است. مسقط، پایتخت، یک فرمانداری کامل را تشکیل می‌دهد که تقریبا 1.5 میلیون نفر را در منطقه شهری (از آگوست 2017) از جمله جمعیت قابل توجه مهاجران حدود 950000 نفر را در خود جای داده است.

مساحت 1500 کیلومتر مربعی این استان شامل 6 ولایت یعنی مناطق مسقط، مطرح، باوشار، عصیب، الامرات و قریات و محله ‌های مختلف است. این شهر مرکز تجاری و مالی این کشور، مقر مأموریت‌ های خارجی، و یک مرکز تجاری با بندر شلوغ است. اگرچه، بندر اخیر در حال تبدیل شدن از یک بندر تجاری به بندری برای کشتی‌ های کروز با اسکله ‌ای متمرکز بر گردشگری است.

زندگی و حقوق بازنشستگی در عمان

هزینه زندگی در عمان

خوشبختانه هزینه اقامت عمان نسبتا پایین است. در نظرسنجی های اخیر، مسقط رتبه 92 را از بین 209 مقصد مهاجرتی در سراسر جهان کسب کرد. این باعث می شود که یکی از کم هزینه ترین شهرهای خاورمیانه باشد. به عنوان مثال، دبی و ابوظبی در 25 شهر برتر قرار دارند.

جدول زیر هزینه زندگی در این کشور را بررسی کرده است:

پارامترهزینه به ریال عمان
بلیط ماهانه218.11OMR
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر15OMR
غذا30.08OMR

یکی از مشکلات زندگی مهاجران در این کشور فقدان امنیت شغلی به دلیل سیاست “عمانی سازی” دولت است که ساکنان محلی را به کارمندان خارجی ترجیح می دهد. همچنین رکود اقتصاد عمان و افزایش بیکاری به دلیل قیمت پایین نفت از سال 2015 وجود داشته است.

نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

نرخ بیکاری در عمانعلاوه بر این، در حالی که بیمه درمانی بخشی از اکثر قراردادهای کاری برای مهاجران است، برنامه های مراقبت های بهداشتی ارائه شده توسط کارفرمایان اغلب کلینیک های خاص، درمان مسائل مربوط به سلامت روان، یا مراقبت های دندانی را حذف می کنند. بنابراین، هزینه بیمه درمانی تکمیلی را از محاسبات بودجه خود خارج نکنید. برای اخذ ویزای بازنشستگی عمان می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درخواست مشاوره دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *