مهاجرت کاری شیلی

حقوق بازنشستگی در شیلی

مهاجرانی که در شیلی به سن 55 و یا60 رسیده اند حقوق بازنشستگی در شیلی جلوه ویژه ای دارد و در پی این سوال هستند. آیا می توانند مانند دیگر افراد با رسیدن به سن بازنشستگی حقوق دریافت کنند؟ یا ممکن است شما هم اکنون در سنین 40 باشید و به آینده خود فکر کنید و به این موضوع نیز بیاندیشید که در صورت ادامه زندگی در شیلی به این مزیت دست خواهید یافت یا خیر. در این کشور بازنشسته ها پس از اتمام دوره اوج کاری خود مانند هر کشور دیگر می توانند حقوق بازنشستگی دریافت کنند و از تمام مزایا دیگر نیز بهره مند شوند. در شیلی مهاجرانی از کشورهای مختلف هستند که پس از گذشت سال ها در این کشور مزایا یک شهروند عادی را دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نحوه مهاجرت و اخذ ویزای شیلی مشاور شماست.

جایگاه حقوق بازنشستگی در شیلی

حقوق بازنشستگی مبتنی بر کارفرما در شیلی به افراد دارای شغل محدود می شود. بزرگترین آنها صندوق بازنشستگی کارکنان دولت برای کسانی است که در بخش دولتی کار می کنند. اکثر کارمندانی که در بخش خصوصی رسمی کار می کنند، مستمری مبتنی بر سهم نیز خواهند داشت. برنامه های بازنشستگی شغلی برای کسانی است که در بخش رسمی هستند. پوشش بسیار بالاست و بین %66 تا %84 از افراد در این بخش را پوشش می دهد. با این حال، از آنجایی که تعداد زیادی از ساکنان شیلی یا بیکار هستند یا به طور غیررسمی شاغل هستند، این گزینه برای بسیاری از مردم باز نیست. افراد شاغل در بخش دولتی حق عضویت در بیمه و حقوق بازنشستگی را دارند که بزرگترین صندوق بازنشستگی شیلی با بیش از ₱1.4 (پزو) میلیون عضو و دارایی هایی به ارزش 1.9 ₱ تریلیون (پزو) است.

در جدول زیر شاهد میزان افرادی هستید که در سنین مختلف در شیلی بازنشسته شده اند:

سنعلت بازنشستگی
45-50از کار افتادگی- بیماری- بازنشستگی اختیاری
50-55بازنشستگی عادی- بازنشستگی پیش از موعد-از کار افتادگی- بیماری
55-60بازنشستگی عادی- بازنشستگی پیش از موعد-از کار افتادگی- بیماری

نرخ حقوق بازنشستگی در شیلی

نرخ حقوق بازنشستگی در شیلی

نرخ‌های مستمری کنونی در این کشور برای کمک هزینه حداکثر ₱ 2990 (پزو) در ماه است که برای افراد بالای 70 سال به ₱ 3400 (پزو) در ماه افزایش می‌یابد. کمک‌های مالی از مالیات بر درآمد ملی تأمین می‌شود و یک اقدام بازتوزیعی برای اطمینان از تضمین حداقل درآمد برای افرادی است که در دوران پیری منابع کافی درآمد ندارند. برای تعیین میزان پولی که در دوران بازنشستگی نیاز دارید، می‌توانید از یک ماشین حساب بازنشستگی آنلاین استفاده کنید، مانند آنچه توسط Old Mutual ارائه شده است. در این کشور برنامه های مختلفی طیف وسیعی از مزایا را به اعضای خود ارائه می دهد از جمله مستمری پس از بازنشستگی در سن 60 سالگی (یا زودتر اگر به دلیل بیماری باشد)، مزایای استعفا، و مزایای فوت برای همسران بازمانده یا یتیم و از جمله هزینه های مراسم خاکسپاری را نیز شامل می شود.

پرداخت های بیمه های بازنشستگی حول کمک هایی است که می کنید. در نتیجه، نرخ بازنشستگی به میزان و طول حق بیمه بستگی دارد همه اعضای بیمه بازنشستگی %7.5  درصد از حقوق خود را برای بازنشستگی خود پرداخت می کنند و کارفرمایان نیز %13 درصد از حقوق خود را پرداخت می کنند. طبق گزارش هیئت خدمات مالی در شیلی بیش از 5000 صندوق بازنشستگی شغلی و خصوصی در شیلی وجود دارد که بیش از 15 میلیون عضو و 3.2 میلیارد ریال دارایی دارند. سرمایه گذاری توسط اداره ثبت صندوق های بازنشستگی تنظیم می شود. مالیات بر درآمد حاصل از مستمری بازنشستگی اعمال می شود، در حالی که پرداخت های یکجا تا حدی معاف از مالیات است. ممکن است مزایای صندوق بازنشستگی در این کشور که سهم آنها واجد شرایط معافیت مالیاتی نباشد، بدون مالیات پرداخت می شود.

مراحل دریافت حقوق بازنشستگی در شیلی

زوج می تواند ادعا کند حتی اگر خودش شاغل باشد. نرخ بازنشستگی بین %40 تا %60 درصد حقوق فرد متوفی بسته به سهمی است که حداکثر برای 34 هفته پرداخت می شود. برای درخواست بازنشستگی شیلی مبتنی بر کمک هزینه، باید به دفتر محلی مراجعه کرده و درخواستی را ارسال کنید. باید مدرک شناسایی با کد 13 رقمی خود را به همراه داشته باشید. اگر شناسنامه ندارید، باید سوگند نامه امضا شده توسط یک شخص معتبر (مثلاً مشاور، وزیر مذهبی، مدیر مدرسه) ارائه دهید که بتواند نام و سن شما را تأیید کند. برای درخواست عضویت در این صندوق، باید فرم مروبطه را تکمیل کنید. جزئیات دفاتر محلی در سراسر شیلی در وب سایت مخصوص موجود است. همچنین مدارک دیگری نیز لازم است که تهیه آن ها سخت نیست. شاید بازنشستگی یکی از مشکلات زندگی در شیلی محسوب شود.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش مهاجران در سنین 40-60 و اقامت در بهترین شهرهای شیلی در سال های اخیر هستید:

هترین شهرهای شیلی در سال های اخیر

شرایط حقوق بازنشستگی در شیلی

مستمری بازماندگان تحت سیستم بازنشستگی شیلی به همسر یا فرزندان بازمانده پرداخت می شود. این در صورتی است که ناشی از صدمات مرگبار ناشی از کار با کارفرمایی است که در حال پرداخت به طرح بیمه آسیب کار بوده است. نرخ مستمری بازماندگان %40 مبلغ مستمری از کارافتادگی دائم (که خود %75 حقوق کارگر است) برای همسر و %20 مبلغ مستمری از کارافتادگی دائم برای هر یتیم مجرد زیر 18 سال است. کمک هزینه تدفین نیز ارائه شده است. صندوق اشتغال سود مرگ به زنده ماندن همسران یا فرزندان از کاربرانی که در حالی که در خدمات و یا ظرف 5 سال از تبدیل شدن به یک بازنشسته می میرند می پردازد. این یا به عنوان سالیانه یا یک مبلغ پرداخت می شود. اگر متوفی به صندوق بیمه بیکاری کمک کرده باشد، مزایای افراد تحت تکفل نیز می تواند تحت سیستم بازنشستگی به همسر یا فرزندان بازمانده پرداخت شود.

برای جزیئات دقیق تر پیشنهاد می کنیم مطلب هزینه زندگی در شیلی را نیز مطالعه نمایید. در لیست زیر برخی از مدارک لازم برای دریافت حقوق بازنشستگی در شیلی را مشاهده می کنید:

  • اثبات وضعیت تأهل شما (در صورت وجود)
  • تایید سکونت قانونی در شیلی
  • اثبات درآمد و/یا سود سهام شما (در صورت وجود)
  • اثبات دارایی های شما، از جمله ارزش دارایی شما
  • مدرک بازنشستگی خصوصی شما (در صورت وجود)
  • صورت حساب های بانکی شما در 3 ماه گذشته
  • اثبات دوران کار و شرایط و حقوق آن به صورت مستند و قانونی

شرایط حقوق بازنشستگی در شیلی برای مهاجران

اگر مهاجری هستید که در شیلی کار می کنید و در حال برنامه ریزی برای امور مالی بازنشستگی خود هستید، می توانید با مشاور مالی فردی در مورد گزینه های مختلف در دسترس صحبت کنید. برای بازنشستگی عادی و پیش از موعد و همچنین بازنشستگی به دلایل پزشکی (بیماری سلامتی) فراهم است. اعضایی که استخدام آنها تحت تأثیر تجدید ساختار یا سازماندهی مجدد قرار گرفته است نیز می توانند مزایای بازنشستگی را دریافت کنند. 60 سال سن عادی بازنشستگی است. مزایای پرداختی به این بستگی دارد که عضوی کمتر از 10 سال سابقه بازنشستگی داشته باشد یا 10 سال یا بیشتر سابقه بازنشستگی داشته باشد. اعضایی که کمتر از 10 سال سابقه خدمت دارند، انعام دریافت می کنند. اعضایی که دارای 10 سال سابقه خدمت یا بیشتر هستند، پاداش و مستمری ماهانه دریافت می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای بازنشستگی شیلی به شما مشاوره می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *