مهاجرت سرمایه گذاری در شیلی

ویزای بازنشستگی شیلی

ویزای بازنشستگی شیلی

اخذ ویزای بازنشستگی شیلی یکی از طرق اخذ اقامت است. شیلی به دلیل داشتن آب و هوای عالی، سواحل زیبا و هزینه زندگی مناسب از گزینه های مناسب است. در مقایسه با اکثر کشورهای آمریکای جنوبی و برخی از کشورهای آمریکای شمالی، شیلی امنیت بیشتری دارد. با این حال، یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است مهاجران خارجی با آن روبرو شوند، سرقت های کوچک در سطح شهرها است. اگر تصمیم به بازنشستگی در شیلی دارید، می خواهید از محیط پیرامون خود آگاه باشید و شرایط را بررسی کنید. لذا با مطالعه این مقاله که توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت منتشر شده این اطلاعات را بدست آورید.

اقامت در کشور شیلی

شیلی زندگی با هزینه بسیار کمتری نسبت به اکثر کشورهای جهان اول ارائه می دهد. این همیشه عامل بزرگی در تصمیم گیری برای تغییر مکان است، اما همچنین کشوری است که بالاترین سطح زندگی در آمریکای لاتین را ارائه می دهد. این بدان معنی است که آب قابل شرب است، اینترنت سریع و در دسترس است و حمل و نقل و بزرگراه ها مدرن هستند. شیلی حتی بخشی از برنامه ویزا آمریکا است که در آن شیلیایی ها می توانند بدون ویزا وارد ایالات متحده شوند. این بدان معناست که مردم شیلی در اقتصادی خوبی زندگی می کنند و سعی نمی کنند به ایالات متحده فرار کنند.

وقتی قصد جابجایی دارید یکی از بزرگترین عواملی که در نظر خواهید گرفت مسکن است. سانتیاگو یک کانون گرم برای بازنشستگان آمریکایی است، اما ممکن است بخواهید شهرهای کوچکتر را نیز در نظر بگیرید. هر کسی، مقیم یا غیر مقیم ممکن است در شیلی ملک خریداری کند.

مزایا ویزای بازنشستگی شیلی

شرایط ویزای بازنشستگی در شیلی

ویزای بازنشستگی یک ویزای اقامت موقت است که شامل متقاضیانی می شود که بازنشسته شده و مستمری بازنشستگی دارند یا از طریق درآمد دوره ای که از مالکیت املاک و یا قراردادهای اجاره در شیلی دریافت می کنند، در شیلی یا در خارج از کشور یا از هر طریق قانونی دیگر، مانند مالکیت سهام، درآمد بهره، سرمایه گذاری اوراق قرضه و غیره تأمین هزینه زندگی می کنند. میزان درآمد مورد نیاز توسط قانون تعیین نشده است و در نهایت توسط مقامات ذیصلاح در شیلی تعیین می شود. این مقدار توسط عوامل مختلفی تعیین می شود، مانند مکانی که متقاضی قصد زندگی در آن را دارد یا اگر خانواده ای را نیز به شیلی بیاورد. تأیید بر این اساس است که مقامات متقاعد شوند متقاضی می تواند حداقل برای مدت ویزا، یعنی یک 1 سال، از خود و خانواده اش حمایت کند.

با توجه به هزینه زندگی در شیلی، بسته به محلی که متقاضی قصد زندگی دارد، مبلغ مورد نیاز حداقل $1000 (دلار) در هر ماه برای هر فرد در خانواده است، زیرا این هزینه در شهرها و ناحیه های مختلف متفاوت است. این مقدار می تواند با نرخ ارز واحد پول متفاوت باشد. با این ویزا هیچ محدودیتی وجود ندارد. متقاضی که به این نوع ویزا اعطا می شود می تواند در مدت زمان ویزا هرگونه فعالیت قانونی در شیلی انجام دهد. لذا شرایط کلی به شرح زیر است:

  • اثبات درآمد کافی بیش از 1000$ (دلار) در ماه
  • ارائه مدارک لازم
  • تایید از سوی مسئولین ذیصلاح

هزینه ویزای بازنشستگی در شیلی

قبل از گرفتن گذرنامه و مهاجرت به شیلی تعیین میزان هزینه بازنشستگی در شیلی و برنامه ریزی دقیق بر اساس آن مهم است. مانند هر کشور دیگر، هزینه زندگی شما با توجه به شهر و سبک زندگی شما انتخاب می شود. طبق وب سایت Numbeo، وب سایتی که داده های قیمت گذاری از شهروندان را جمع آوری می کند، متوسط ​​هزینه زندگی (به استثنای اجاره) حدود 43% کمتر از متوسط ​​هزینه زندگی در آمریکا است. طبق آمارها و بررسی ها بازنشستگان باید بتوانند با درآمد $2500 تا $3000 (دلار) در ماه در شیلی راحت زندگی کنند. اجاره در شیلی حدود 65٪ کمتر از ایالات متحده است. هزینه ها در بهترین شهرهای شیلی گران تر از سایر مناطق است. قیمت اجاره بسته به اینکه شهری را انتخاب کنید متفاوت خواهد بود.

اگر می خواهید در شیلی بازنشسته شوید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که از آنجا بازدید کرده اید و به اندازه کافی با آن آشنا شده اید تا بدانید کجا دوست دارید زندگی کنید و کجا بهترین گزینه است. این کار را می توانید با ویزای توریستی شیلی انجام دهید که به شما امکان می دهد تا مدت کوتاهی در شیلی بمانید.

اخذ ویزای بازنشستگی در شیلی

بسیاری از بازنشستگان ویزای بازنشستگی را انتخاب می کنند. به مردم امکان می دهد 1 سال را در شیلی بگذرانند و باید سالانه تمدید شود. اگر می خواهید در زمان بازنشستگی کار کنید، می توانید برای اجازه کار نیز اقدام کنید. افراد نیازی به اثبات بازنشستگی خود برای درخواست ویزای بازنشستگی ندارند. این بدان معناست که افراد در هر سن یا وضعیت بازنشستگی می توانند برای ویزا اقدام کنند. این امکان را به افراد می دهد که در شیلی کار کنند، شغلی راه اندازی کنند یا سرمایه گذاری کنند. برای درخواست ویزا، به یک کپی از گذرنامه و یک عکس به اندازه گذرنامه خود نیاز دارید. حداقل درآمد منتشر شده برای درخواست ویزا وجود ندارد، اما شما باید بتوانید نشان دهید که می توانید از هزینه های زندگی خود در کشور حمایت کنید.

بلافاصله پس از دریافت ویزا، باید در اداره پلیس و ثبت احوال ثبت نام کنید. پس از 1 سال نگه داشتن ویزا، اگر 180 روز متوالی از کشور خارج نشده باشید، می توانید درخواست اقامت دائم کنید. همچنین برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم باید تمام مالیات خود را پرداخت کرده باشید. اقامت دائم به مدت 5 سال ادامه دارد. اگر هنوز در آن زمان از وضعیت مطلوبی با دولت برخوردار باشید، واجد شرایط تابعیت خواهید بود.

شرایط کلی ویزای بازنشستگی شیلی:

آیتمشرح
مدت اقامت1 سال
قابلیت تمدیددارد.
وضعیت مجاز به کارمجاز است.
محدودیت سنیندارد.

اخذ ویزای بازنشستگی در شیلی

مالیات در شیلی

ساکنان شیلی فقط از درآمد کسب شده در شیلی مالیات دریافت می کنند. این نرخ پیشرونده است و حداکثر تا 45٪ افزایش می یابد. به عنوان یک مقیم خارجی، شما باید هر ساله مالیات را ثبت کنید. همچنین باید حساب های بانکی خارجی را گزارش دهید. اگر در خارج از شیلی درآمد کسب می کنید، می توانید از چند مقررات مختلف برای کاهش درآمد مشمول مالیات خود استفاده کنید. این موارد شامل محرومیت از درآمد خارجی، اعتبار مالیات خارجی و محرومیت از مسکن خارجی است. اگر می خواهید بار مالیاتی خود را به طور خاص پیش بینی کنید، می توانید با یک متخصص مالیات مشورت کنید که با قوانین شیلی و مالیاتی آشنا باشد.

شیلی اولین کشور آمریکای لاتین بود که سیستم بازنشستگی خود را اصلاح کرد. بسیاری از کشورها از جمله قزاقستان، مجارستان، ایالات متحده آمریکا، آلمان و لهستان از تجربه این کشور استفاده کرده اند. سیستم های مشابه نیز در پرو، آرژانتین و کلمبیا در حال کار هستند. سیستم بازنشستگی شیلی توسط مدیران خصوصی صندوق های بازنشستگی اداره می شود. تعداد آنها به دلیل ادغام تغییر می کند. امروز، 6 صندوق بازنشستگی در شیلی سهم بازنشستگی پرداخت می کنند، آنها را در حساب فردی هر سپرده گذار حساب می کنند، وجوه دریافتی را سرمایه گذاری می کنند و سپس حقوق بازنشستگی را پرداخت می کنند.

درباره بازنشستگی در شیلی

اگر آماده هستید سال های بازنشستگی خود را در کشور شیلی بگذرانید، شیلی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اما، قبل از شروع سفر حتماً با یک مشاور مالی مشورت کنید که می تواند به شما در تعیین مقرون به صرفه بودن زندگی در شیلی کمک کند. درمورد تهیه برنامه ای برای بازنشستگی در خارج از کشور با یک مشاور مالی صحبت کنید. یافتن مشاور مالی مناسب متناسب با نیازهای شما کار سختی نیست. اگر آماده هستید با مشاورانی که به شما در دستیابی به اهداف مالی شما کمک می کنند صحبت کنید.

بخش اساسی پس انداز برای بازنشستگی این است که مطمئن شوید پولی که پس انداز می کنید دست نخورده باقی می ماند. اگر پولتان کم باشد، ممکن است در مدیریت هزینه ها مشکل ایجاد شود. ایجاد مقدار سرمایه اضافی را در نظر بگیرید تا بتوانید راحت با چالش های کوچک زندگی کنار بیایید. وکلا و مشاورین ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه مهاجرت به شیلی و اخذ اقامت کشورهای مختلف راهنمای شما باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *