مهاجرت کاری سوئیس

حقوق بازنشستگی در سوئیس

حقوق بازنشستگی در سوئیس

حقوق بازنشستگی در سوئیس یکی از برترین ها در اروپا است که افراد خارجی با اخذ ویزای بازنشستگی می توانند از این مزایا بهره مند شوند. با استاندارد بالای زندگی، مالیات کم، مراقبت های بهداشتی عالی، و مکان های متعدد برای بازدید، جای تعجب نیست که بسیاری از مهاجران برای بازنشستگی در این کشور تصمیم بگیرند. در واقع، این کشور به یک مقصد محبوب تبدیل شده است که دولت این کشور حتی یک برنامه ویژه اقامت بازنشستگان را برای انطباق با هجوم بازنشستگان معرفی کرده است.

این کشور به عنوان دومین کشور برتر جهان برای بازنشستگی در شاخص جهانی بازنشستگی Natixis 2023 قرار دارد. همچنین یکی از گران ترین مقاصد بازنشستگی است. زوریخ، ژنو و برن همگی در فهرست 10 گران ‌ترین شهر در نظرسنجی جهانی هزینه زندگی 2023 مرسر قرار دارند. در واقع، هزینه بالای زندگی در کشور عامل مهمی است که باید در هنگام بازنشستگی در این کشور در نظر گرفت.

یکی از نگرانی های اصلی مهاجرانی که در این کشور بازنشسته می شوند، دسترسی به حقوق بازنشستگی خارجی آن هاست. با این حال، امکان انتقال صندوق های بازنشستگی خارج از کشور به این کشور وجود دارد و این شامل صندوق های بازنشستگی دولتی و بازنشستگی شخصی نیز می شود. گفته می شود، حقوق بازنشستگی شما ممکن است مشمول پیامدهای مالیاتی خاص این کشور باشد. همچنین می تواند بر مزایای بازنشستگی خاصی که در صورت اقامت در کشور خود دریافت می کنید، تأثیر بگذارد. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی که درباره حقوق بازنشستگی در سوئیس را دارند، در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

بازنشستگی در سوئیس

زوریخ شهری در این کشور با داشتن بالاترین کیفیت زندگی در جهان، نرخ جرم و جنایت “بسیار پایین” و یکی از بهترین شهرها برای ثروتمندان به طور مداوم به عنوان مطلوب ترین مکان برای زندگی در جهان در نظر گرفته می شود. بازار کار پر رونق، ثبات سیاسی و مالی، سیستم تامین اجتماعی قوی، و برخی از پاک ترین هوای جهان را به آن اضافه کنید، و جای تعجب نیست که آهنربایی برای مهاجرانی است که به دنبال زندگی خوب هستند. و برای کسانی که به دنبال لذت بردن از دوران بازنشستگی خود هستند، مکان های کمی می توانند کشور خوش منظره آلپ را شکست دهند.

خوشبختانه، این کشور سیاست نسبتا باز برای بازنشستگانی که مایل به اقامت در این کشور هستند، دارد. گفته می شود، اتباع خارجی برای دریافت اقامت این کشور باید معیارهای خاصی را داشته باشند که برای بازنشستگی در این کشور نیاز دارند. با این حال، مهم است بدانید که این شرایط بسته به ملیت شما و کانتون این کشور که می خواهید در آن زندگی کنید، متفاوت است. اگر بالای 55 سال سن دارید و کار نمی کنید، می توانید برای اجازه اقامت اقدام کنید. شما باید مدرکی نشان دهید که از نظر مالی خودکفا هستید و بیمه حوادث و سلامتی دارید. شما همچنین باید با این کشور، چه از طریق خانواده، ملک، تجارت یا سرمایه گذاری مالی پیوند داشته باشید.

برترین شهرهای این کشور برای بازنشستگی در نمودار زیر معرفی شده است:

برترین شهرهای سوئیس برای بازنشستگی

معرفی انواع حقوق بازنشستگی در سوئیس

3 سطح از مزایای سالمندی در این کشور وجود دارد که در صورت رسیدن به سن بازنشستگی ممکن است به شما پرداخت شود. آن ها عبارتند از:

  • مزایای سالمندی بیمه سالمندی و بازماندگان (رکن اول) که در صورت نیاز با مزایای تکمیلی اضافه می شود.
  • مزایای سالمندی تحت طرح های مزایای شغلی، بیمه اجباری برای اکثریت کارکنان (رکن دوم)
  • مزایای طرح پس انداز خصوصی داوطلبانه (رکن سوم) که بیمه شدگان می توانند به صورت اختیاری از آن استفاده کنند. این امر از طریق مشوق های مالیاتی تشویق می شود. این مزایا نیز توسط مفاد قراردادی کنترل می شود و در این فصل به تفصیل توضیح داده نشده است.

امکان اخذ ویزای بازنشستگی سوئیس برای خارجیان وجود دارد.

مزایا و حقوق بازنشستگی در سوئیس

مزایا و حقوق بازنشستگی در سوئیس

جدول زیر حقوق بازنشستگی در سوئیس را آورده است:

رکنتوضیح
رکن 1این مبلغ زمانی به شما پرداخت می شود که به سن بازنشستگی عادی یعنی 65 سال برای مردان و 64 سال برای زنان برسید، مشروط بر اینکه حداقل 1 سال حق بیمه داشته باشید.
رکن 2در صورتی که به رکن 1 وابسته هستید و از همان کارفرما حقوق سالانه بیش از 21510CHF فرانک دریافت می‌کنید، بیمه شدن رکن 2 برای شما الزامی است.
رکن 3پس اندازهای رکن سوم خود را یکباره برداشت خواهید کرد. شما باید حداقل، 5 سال قبل از سن بازنشستگی قانونی و حداکثر تا 5 سال پس از سن بازنشستگی قانونی بتوانید ثابت کنید که هنوز مشغول به کار هستید.

هرکسی که اقامت این کشور را دارد، یا مشغول به کار در سوئیس با حقوق است (کارمندان، خوداشتغال ها و افراد غیر شاغل) تحت رکن 1 بیمه می شود. مزایای تکمیلی رکن در صورتی اعطاء می شود که دارایی شما (حقوق بازنشستگی و سایر درآمدها) برای پوشش نیازهای اولیه شما کافی نباشد. این مزایا برای افراد مسن و همچنین بازماندگان و معلولین اعمال می‌شود که از طریق AVS، AI مستمری دریافت می‌کنند یا مزایای ناتوانی خاصی دریافت می‌کنند. سپس از طریق طرح های مزایای شغلی مستمری دریافت می کنید. با پرداخت کمک های غیر اجباری به حساب رکن 3، کل پس انداز بازنشستگی خود را افزایش می دهید.

حداقل و حداکثر مبلغ در ماه وجود دارد. برای مستمری کامل، مبالغ در سال 2023 به شرح زیر می باشد:

حقوق بازنشستگان برای مستمری کامل در سوئیس

مالیات بازنشستگان در سوئیس

شما باید تمام حقوق ماهانه بازنشستگی خود (بازنشستگی رکن 1 OASI، مستمری رکن 2 شغلی و پس انداز رکن 3) را به اداره مالیات اعلام کنید. این حقوق بازنشستگی در سوئیس به عنوان درآمد مشمول مالیات است. پرداخت های مقطوع از رکن های 1 و 3 با نرخ ویژه مشمول مالیات می باشد. مزایای تکمیلی برای بیمه سالمندی و بازماندگان (OASI) و بی اعتباری مشمول مالیات نمی شود. در پایان هر سال، مؤسساتی که حساب های بازنشستگی شما را مدیریت می کنند، صورت های مالیاتی مربوط به حقوق بازنشستگی رکن 1، 2 و 3 را برای شما ارسال می کنند. این به شما فرصت می دهد تا اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کنید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای اطلاعات مفیدی درباره شرایط مهاجرت به سوئیس می باشند. بنابراین، با تماس به این موسسه می توانید با کارشناسان این موسسه مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *