مهاجرت کاری تایلند

حقوق بازنشستگی در تایلند

حقوق بازنشستگی در تایلند

برای آنکه بتوانید حقوق بازنشستگی در تایلند را دریافت کنید باید براساس شرایط و مقررات اجرایی این کشور مدارک لازم را آماده کنید. حقوق بازنشستگی در تایلند موجب می شود تا بازنشستگان بعد از مدت طولانی کار و مشغله به استراحت و تفریح بپردازند. در این کشور مهاجران و شهروندان بومی این کشور می توانند با رسیدن به سن بازنشستگی مقرر و یا در شرایط ویژه دیگر مانند بازنشستگی پیش از موعد برای این امر به سازمان مربوطه مراجعه کنند. میزان حقوق بازنشستگی در تایلند و مزایا دیگر در سال های اخیر مانند هر کشور دیگر سیر صعودی داشته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به تایلند و اخذ ویزای بازنشستگی تایلند به شما مشاوره ارائه می دهد.

سیستم حقوق بازنشستگی تایلند

سیستم بازنشستگی تایلند در اواخر دهه 1990 به طور کامل بازسازی شد. اکنون شامل بازنشستگی سالمندی، یک طرح بازنشستگی دولتی با پرداخت هزینه برای نیروی کار بخش خصوصی، و صندوق بازنشستگی دولتی، یک سیستم بازنشستگی با مشارکت تعریف شده است که منحصراً برای کارمندان دولت است. شرکت در این دو طرح الزامی است. مستمری های شغلی ممکن است به صورت داوطلبانه توسط صندوق های تامینی ارائه شود. علاوه بر این، پس‌اندازهای داوطلبانه بازنشستگی را می‌توان از طریق طرح‌های پس‌انداز شخصی، از جمله صندوق‌های متقابل بازنشستگی، که کارکنانی را که تحت پوشش صندوق‌های مشروط نیستند و/یا کسانی که مایل به افزایش پس‌انداز بازنشستگی خود نیستند، هدف قرار می‌دهد. صندوق بازنشستگی دولتی در سال 1997 راه اندازی شد و مقامات دولت مرکزی را تحت پوشش قرار می دهد.

در درازمدت، این سیستم مشارکت تعریف شده جدید جایگزین طرح مزایای تعریف شده بدون بودجه قبلی خواهد شد. به کارمندان دولتی شاغل در مناطقی غیر از دولت مرکزی، وعده های بازنشستگی با مزایای معین ارائه می شود و یا از پوشش صندوق های تامینی مربوط به اشتغال برخوردار می شوند. در سال 2008، دولت قصد دارد صندوق بازنشستگی ملی، یک برنامه جدید پس انداز اجباری بازنشستگی را معرفی کند. در نظر گرفته شده است که ترتیبات بازنشستگی فعلی را تکمیل کند، زیرا آنها پوشش کافی را ارائه نکرده اند. طرح بازنشستگی اجباری پیشنهادی، که قرار است کارکنان بخش رسمی را تحت پوشش قرار دهد، در طراحی مشارکت تعریف شده با حساب‌های پس‌انداز فردی خواهد بود. مدیریت دارایی به شرکت های مدیریت صندوق خارجی واگذار خواهد شد.

در لیست زیر شاهد مزایا بازنشستگی در تایلند هستید:

  • دریافت حقوق بازنشستگی
  • مزایا درمانی
  • بیمه سلامت
  • مسافرت

میزان حقوق بازنشستگی در تایلند

در طول قرن گذشته، جمعیت تایلند یکی از سریع‌ترین جمعیت‌ها در آسیا در زمینه رشد و باروری بوده است. در دهه 1970، برنامه ملی تنظیم خانواده تلاش کرد تا نرخ بالای باروری را کاهش دهد. اقداماتی که با موفقیت اجرا شد رشد جمعیت را کاهش داد. کاهش سطح باروری و افزایش امید به زندگی باعث می شود نسبت وابستگی سالمندان به طور قابل توجهی افزایش یابد. این منجر به افزایش میانگین سنی از 32 سال امروز به 43 سال تا سال 2050 خواهد شد. دارایی های صندوق های مشترک بازنشستگی بالغ بر 790 میلیون یورو است. برای صندوق بازنشستگی کشوری که به زودی اجرا می‌شود، رشد سریع دارایی‌ها را در مدت مشابه به €5 میلیارد یورو پیش‌بینی می‌کنیم. لذا شرایط بازنشستگی در این کشور می تواند مناسب باشد.

پوشش مستمری برای کارمندان بخش خصوصی تنها از سال 1999 وجود داشته است. به عنوان بخشی از سیستم تامین اجتماعی، طرح اجباری مزایای تعریف شده سالمندی برای تکمیل سیستم موجود که فقط ناتوانی، زایمان و بیماری را پوشش می داد، معرفی شد. مستمری سالمندی یک طرح بازنشستگی است که توسط کارفرما و کارمند تامین می شود. شرکت در این طرح برای کارکنان بخش خصوصی الزامی است. کارفرما و کارمند هر کدام نرخ مشارکتی معادل 3% از حقوق ناخالص را تا سقف ارزیابی سهم €319 (یورو) می پردازند. دولت یک درصد دیگر اضافه می کند. امروزه هر شرکتی که حداقل یک کارمند داشته باشد موظف است به مستمری سالمندی کمک کند. در حال حاضر 9 میلیون کارمند تحت پوشش این طرح هستند. حدود 22 میلیون نفر در فعالیت های غیررسمی شاغل هستند و بنابراین تحت پوشش تامین اجتماعی نیستند.

در نمودار زیر شاهد جنسیت بازنشستگان در تایلند هستید:

جنسیت بازنشستگان در تایلند

شرایط حقوق بازنشستگی در تایلند

برای دریافت مستمری کامل، حق بیمه باید حداقل 15 سال پرداخت شده باشد. حقوق بازنشستگی در سن 55 سالگی قابل پرداخت است. کمک به مستمری سالمندی مشمول کسر مالیات و مزایا معاف از مالیات است. اولین پرداخت بازنشستگی در سال 2014 آغاز می شود. مازاد فعلی به طور کامل توسط اداره تامین اجتماعی در اوراق قرضه تایلند سرمایه گذاری می شود. انتظار می‌رود جریان‌های نقدی منفی در اوایل سال 2026 وجود داشته باشد. ذخایر انباشته تا سال 2049 تمام می‌شود که به معنای بار قابل پیش‌بینی بر بودجه دولت است. طرح‌های مختلفی برای مقامات دولت مرکزی، کارمندان عادی دولت مرکزی و مقامات دولتی محلی و همچنین کارمندان شرکت‌های دولتی اعمال می‌شود. با این حال، اکثر طرح های بازنشستگی ارائه شده دارای یک ویژگی مشترک هستند.

در حال حاضر طرح ها و ویزای بازنشستگی تایلند با سهم تعریف شده مکمل طرح های بازنشستگی با مزایای تعریف شده قبلی است. به کارمندان دولت مرکزی حق انتخاب بین صندوق بازنشستگی تازه تأسیس دولتی و طرح قدیمی خدمات ملکی داده شد. دولت‌های محلی سیستم قدیمی را حفظ کردند و برخی از شرکت‌های دولتی، طرح بازنشستگی قدیمی را با بودجه تامینی جایگزین کردند. بر اساس سیستم کشور تایلند مزایای تعریف شده در قوانین تایلند، مقامات دولت مرکزی مشروط به داشتن حداقل 25 سال سابقه خدمت یا 10 سال سابقه خدمت و داشتن سن بالای 50 سال، مستمری به صورت مستمری دریافت می کنند. به افرادی که حداقل 10 سال سابقه خدمت یا 1 سال سابقه خدمت و بالای 50 سال دارند پرداخت می شود.

در جدول زیر شاهذ میزان افزایش حقوق بازنشستگی در تایلند هستید:

سالمیزان افزایش نسبت به سال های قبل
201010%
201512%
202118%

شرایط حقوق بازنشستگی در تایلند

صندوق بازنشستگی دولتی در تایلند

مقامات دولت مرکزی در تایلند تحت پوشش صندوق بازنشستگی دولتی، یک طرح مشارکت تعریف شده هستند. که تحت قانون GPF در سال 1997 تأسیس شد، به مقامات دولتی این امکان داده شد که یا به GPF بپیوندند یا در طرح مزایای تعریف شده قدیمی به صورت غیر مشارکتی بمانند. همه کارکنان جدید دولت باید به عنوان اعضای مشارکت کننده به صندوق بازنشستگی دولت بپیوندند. صندوق بازنشستگی دولتی در حال حاضر 1.17 میلیون کارمند دولتی را پوشش می دهد. اعضای مشارکت کننده 3% از حقوق خود را پرداخت می کنند و کارفرما با این مبلغ مطابقت دارد. برای جبران ضررهای ناشی از تغییر از طرح مزایای تعریف شده قدیمی به طرح مشارکت تعریف شده جدید، کارفرما 2% حقوق اضافی را برای کارکنان مشارکت‌کننده و غیر مشارکت‌کننده مشارکت می‌دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به تایلند به شما مشاوره ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *