مهاجرت سرمایه گذاری در تایلند

ویزای بازنشستگی تایلند

ویزای بازنشستگی تایلند

ویزای بازنشستگی تایلند برای اتباع خارجی بالای 50 سال که مایل به بازنشستگی در این کشور هستند برای متقاضیان در دسترس است. این ویزا را می توان در تایلند یا در خارج از کشور، در سفارت رویال تایلند یا کنسولگری رویال تایلند درخواست کرد. هنگامی که برای درخواست در تایلند درخواست می شود، به طور رسمی ویزای اقامت طولانی مدت غیر مهاجر شناخته می شود. هنگامی که برای خارج از تایلند درخواست می شود، به عنوان ویزای اقامت غیر مهاجر OA-Long شناخته می شود. ویزای بازنشستگی تایلند به شما امکان می دهد برای مدت 1 سال (12 ماه) در تایلند بمانید و می توانید آن را سالانه تمدید کنید. تا زمانی که تمام شرایط ویزا را برآورده کنید محدودیتی در میزان تمدید ویزای بازنشستگی تایلند وجود ندارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت در زمینه بازنشستگی به تایلند به شما مشاوره می دهد.

این ویزا می تواند به عنوان ویزای یک بار ورود یا چند بار درخواست شود. برای درخواست این ویزا باید 50 سال یا بیشتر داشته باشید. شما باید برخی از موارد زیر را داشته باشید:

  • حداقل 800000฿ (بات تایلند) در حساب بانکی تایلند که به نام شما است داشته باشید. این پول باید حداقل 2 ماه قبل از ارائه درخواست شما در حساب پاک شده باشد.
  • یا حداقل 65000฿ (بات تایلند) درآمد یا بازنشستگی ماهانه داشته باشید.
  • یا درآمد، مستمری و پول سالانه در یک بانک تایلند داشته باشید که مجموعاً حداقل 800000฿ (بات تایلند) می باشد.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی تایلند

شما می توانید برای ویزای بازنشستگی تایلند در داخل تایلند یا در کشوری که مقیم آن هستید درخواست کنید. بسیار مهم است که هنگام ارائه درخواست خود، تمام اسناد مورد نیاز ذکر شده را به طور کامل و همچنین فرم درخواست ویزای مربوطه را ارائه دهید. هنگام درخواست ویزای بازنشستگی تایلند در تایلند (ویزای اقامت غیر مهاجر O-Longشما باید مراحل درخواست را با درخواست ویزای غیر مهاجرتی 90 روزه از سفارت یا کنسولگری تایلند در خارج از تایلند آغاز کنید، پس از آن می توانید درخواست ویزای بازنشستگی در تایلند را انجام دهید.قبل از اینکه درخواست ویزای بازنشستگی خود را در یک دفتر مهاجرت ارائه دهید، باید حداقل 60 روز (یا در 30 روز گذشته از تاریخ انقضا تمبر ویزای فعلی خود) در تایلند باشید.

همچنین شما باید مدارک مربوط به آدرس در تایلند را ارائه دهید که می تواند با ارائه قرارداد اجاره یا قبض ابزار نمایش نام شما انجام شود. هنگام درخواست ویزای بازنشستگی تایلند در خارج از تایلند شما باید کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز، مواد پشتیبانی و فرم درخواست تکمیل شده را به سفارت یا کنسولگری سلطنتی تایلند که در حال حاضر در آن اقامت دارید، ارائه دهید. توجه به این نکته مهم است که همه سفارتخانه ها و کنسولگری های تایلند قادر به تهیه ویزای بازنشستگی تایلند نیستند، بنابراین مهم است که قبل از درخواست خود بررسی کنید. همچنین باید بدانید که ویزای بازنشستگی تایلند اجازه کار در تایلند را نمی دهد لذا اگر به قصد کار پس از بازنشستگی به این کشور مهاجرت می کنید تجدید نظر کنید.

اثبات شرایط مالی برای ویزای بازنشستگی تایلند

برای اثبات داشتن بودجه کافی در حساب بانکی تایلند باید مستنداتی مانند این موارد را ارائه دهید: واریز وثیقه دفترچه حساب بانکی به روز شده که به نام شما و از یک بانک شناخته شده تایلندی است. نامه ای از بانک به وضوح بیان می دارد که حداقل 800000 ฿ (بات تایلند) از یک منبع خارج از کشور به حساب شما واریز شده است و حداقل 2 ماه قبل از تاریخ درخواست ویزای بازنشستگی شما پاک شده است. میزان درآمد، بیانیه بانکی 12 ماهه ارائه دهید که نشان دهنده واریز منظم ماهانه 65000 ฿ (بات) تایلند به یک حساب بانکی تایلندی نیز لازم می باشد. اگرچه این روش معمول نیست، اما در برخی موارد ممکن است لازم باشد موارد دیگری را ارائه دهید: ترخیص پلیس و گواهی پزشکی.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش جمعیت مهاجر در کشور تایلند بنابر نرخ درصد می باشید:

افزایش جمعیت مهاجر در تایلند

تمدید ویزای بازنشستگی Thailand

توجه به این نکته مهم است که تمدید ویزای بازنشستگی تایلند منوط به همان شرایطی است که برای اولین بار برای ویزا درخواست می کنید. علاوه بر این، هر گونه مدرکی در حساب بانکی تایلند شما باید حداقل 3 ماه قبل از تاریخ درخواست تجدید ویزا واریز و تسویه شود. هزینه فعلی تمدید ویزای بازنشستگی تایلند 1900 بات (غیر قابل استرداد) است. دارندگان ویزای بازنشستگی تایلند باید هر 90 روز آدرس فعلی خود را به دفتر مهاجرت تایلند گزارش دهند. این کار را می توان به 3 روش انجام داد: حضوری در دفتر مهاجرت تایلند و توسط ایمیل و از طریق نماینده ای که دارای وکالت نامه است تا وضعیت شما را گزارش کند. اگر در تاریخ سررسید گزارش 90 روزه خود در تایلند نیستید، نیازی نیست که وضعیت خود را گزارش دهید، گزارش 90 روزه شما از روز اول ورود مجدد شما به تایلند دوباره آغاز می شود.

علاوه بر ارائه مدرکی در مورد درآمد فعلی و مانده بانکی شما همچنین باید مدارک اضافی زیر را ارائه دهید:

  • فرم TM7 تکمیل شده
  • گذرنامه
  • 2 عکس به اندازه گذرنامه (4 6 6 سانتی متر)
  • کپی گذرنامه و صفحات مربوطه.
  • یک نسخه از کتاب بانکی یا دفترچه راهنمای شما.
  • نامه ای از بانک تایلند شما که وضعیت حساب شما را تأیید می کند.

مجوز بازنشستگی Thailand

شما ممکن است در هر زمان تایلند را ترک کنید، اما ابتدا باید مجوز ورود مجدد را دریافت کنید. اجازه ورود مجدد را می توان در هر دفتر مهاجرت تایلند یا در یک فرودگاه بین المللی در تایلند درخواست کرد. اگر بدون دریافت مجوز ورود مجدد تایلند را ترک کنید، هنگام ورود مجدد به کشور، خطر از دست دادن ویزا را دارید. توجه به این نکته مهم است که براساس قوانین تایلند هنگام وارد کردن وسایل شخصی به تایلند، بازنشستگان همچنان طبق مقررات اداره گمرک تایلند مشمول حقوق و عوارض گمرکی می شوند. اگر این احتمال وجود داشته باشد که در طول دوره ویزای بازنشستگی شما نیاز به ترک چندین بار تایلند داشته باشید، توصیه می شود برای ویزای چند بار ورود اقدام کنید.

ویزای بازنشستگی یکی از ویزاهای طولانی مدت این کشور برای مهاجرت به تایلند است که به دارنده اجازه می دهد یک دوره بدون وقفه در تایلند ازادانه اقامت داشته باشد. ویزا هر ساله قابل تمدید است و روند تمدید می تواند در داخل تایلند انجام شود. سوابق کیفری یعنی نامه تأیید مبنی بر اینکه متقاضی فاقد سابقه کیفری است و باید فقط از اداره تحقیقات ایالتی یا فدرال صادر شود لازم است. سوابق کیفری آنلاین بدون امضای مجاز غیرقابل قبول است. گواهی پزشکی که هیچ بیماری منع کننده ای را نشان نمی دهد باید بیش از 3 ماه معتبر باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت در تایلند به شما اطلاعات کافی ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *