مهاجرت کاری اکوادور

حقوق بازنشستگی در اکوادور

شرایط حقوق بازنشستگی در اکوادور

یکی از ارکان مهم در دروان بازنشستگی در هنگام اقامت در اکوادور دریافت مزایا و حقوق بازنشستگی در اکوادور می باشد. در این کشور مهاجران با رسیدن به سنسن نزدیک به بازنشستگی اکثرا شرایط لازم را دارند تا از این حقوق و مزایا برخودار شوند. در اکوادور حقوق بازنشستگی از اصلی ترین و محوری ترین مسائل حیاتی برای بازنشستگان محسوب می شود. شما می توانید برای اقامت در این کشور و گذراندن دوره بازنشستگی خود از مزایا خوبی بهره مند شوید که یکی از این مزایا وجود فضاهای مناسب برای فعالیت های مختلف این سن و قشر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به اکوادور و اخذ ویزای بازنشستگی به متقاضیان مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

سیستم حقوق بازنشستگی اکوادور

سیستم بازنشستگی اکوادور نسبتاً سخاوتمندانه است، با یکی از بالاترین نرخ‌های جایگزینی در آمریکای لاتین که به بازنشستگان وابسته بیش از %80 درصد از آخرین حقوق کاری آنها را اعطا می‌کند. همچنین غیرعادی است که 70% از هر بازنشستگی به صورت عمومی تامین می شود %40 به طور مستقیم توسط دولت، و %30 توسط IESS، از طریق کمک های اجباری توسط اعضای فعال IESS تامین می شود. با این حال، در سال های اخیر، مشخص شده است که طرح بازنشستگی به طور فزاینده ای ناپایدار می شود و تعداد بازنشستگان سریعتر از تعداد افراد وابسته جدید رشد می کند.IESS فاش کرد که در بهترین سناریو، سیستم فعلی فقط تا سال 2053 پایدار خواهد بود. با این حال، اگر دولت نتواند سهم %40 خود را حفظ کند، سیستم ممکن است از اوایل سال 2023 با مشکل مواجه شود.

در نمودار زیر شاهد پیش بینی افزایش حقوق بازنشستگی در اکوادور در سال های آینده هستید:

پیش بینی افزایش حقوق بازنشستگی در اکوادور

مزایا حقوق بازنشستگی در اکوادور

دولت پیش بینی می کند که نرخ بیکاری در سال جاری بین 9 تا %10 درصد افزایش یابد. علاوه بر این، مشارکت اعضای فعال احتمالاً در ماه‌های آینده به دلیل «قانون حمایت بشردوستانه» اضطراری دولت کاهش می‌یابد، که به کارفرمایان اجازه می‌دهد شرایط قراردادهای کارگران خود، از جمله حقوق‌ها را تغییر دهند و در نتیجه کمک‌های IESS را نیز کاهش دهند. با این حال، در کوتاه مدت، دلیل اصلی نگرانی، کمک 40% درصدی دولت به حقوق بازنشستگی است که به دلیل بحران جاری در امور مالی عمومی در معرض خطر قرار گرفته است. در سال جاری، دولت قرار است تقریباً 1.5 میلیارد دلار به صندوق بازنشستگی بپردازد، که ریچارد مارتینز، وزیر اقتصاد و دارایی گفته است که احتمالاً باید از طریق انتقال دارایی های دولتی به IESS پرداخت شود، که نشان دهنده شدت مشکلات نقدینگی دولت است.

در لیست زیر شاهد برخی از مزایا برای بازنشستگان در اکوادور هسیتد:

  • معافیت های مالیاتی برخی از عوارض شهرداری و خدمات شهری
  • معافیت از هزینه های دفتر اسناد رسمی و ثبت نام
  • مراقبت ترجیحی در موارد بلایا یا اضطراری
  • مراقبت و کمک ویژه برای کسانی که بیماری های مزمن یا دژنراتیو دارند.

شرایط حقوق بازنشستگی در اکوادور

در این شرایط وخیم، اصلاح حقوق بازنشستگی بیش از پیش ضروری شده است. در 25 ژوئن، رئیس IESS، که این مؤسسه در حال تجزیه و تحلیل افزایش مشارکت های اجباری از سوی وابستگان فعال، به صورت افزایشی یا با نرخ ثابت، به منظور کاهش کسری است. دولت همچنین به دنبال یک منبع درآمد پایدار برای تضمین پرداخت %40 سهم خود در آینده است. رئیس جمهور لنین مورنو اخیراً فاش کرد که پیشنهادی برای هدایت درآمد معدن به حقوق بازنشستگی در دست بررسی است. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده تصمیم‌گیری شود، اما در عین حال، از دست دادن شغل (و در نتیجه کاهش مشارکتIESS تنها به تشدید این مشکلات ادامه خواهد داد. اگر در IESS ثبت نام کرده اید و کمک های ماهیانه خود را پرداخت می کنید، در حال ایجاد مستمری و پوشش مراقبت های بهداشتی عمومی هستید.

در کشور اسلوونی مبلغ مشارکت %9 است که ماهانه از دستمزد شما کسر می شود. به عنوان مثال، وقتی $1000 (دلار) در ماه درآمد دارید، دستمزد بالاتر از میانگین، سهم IESS شما $94.50 دلار در ماه است. این هزینه کامل ثبت نام IESS نیست: کارفرمای شما %12 از حقوق $1000 دلاری شما را به IESS می پردازد. سن شما می توانید بازنشسته و ادعا بازنشستگی IESS شما بستگی دارد شما چند سال است با سن خود را در ترکیب موجود . به عنوان مثال، اگر سهم IESS خود را به مدت 40 سال پرداخت کرده باشید، بدون توجه به سن، می توانید بازنشسته شوید، اما اگر 10 سال کمک کرده باشید، می توانید قبل از رسیدن به 70 سالگی بازنشسته شوید.

شرایط حقوق بازنشستگی در اکوادور

حقوق بازنشستگی در اکوادور برای مهاجران

طرح بازنشستگی شرکت از آنجایی که استخدام خودکار به معنای مشارکت در IESS است، برنامه های بازنشستگی شرکت در اکوادور رایج نیست. طرح بازنشستگی خصوصی بسیاری از اکوادوری ها برنامه های بازنشستگی خصوصی ندارند، برای مثال مردم ترجیح می دهند در املاک سرمایه گذاری کنند. برنامه های بازنشستگی مهاجران چند کشور با اکوادور قراردادی دوجانبه دارند که به سال‌های کار در اکوادور اجازه می‌دهد تا بازنشستگی دولتی آن‌ها محاسبه شود. با طرح ایالتی خود در مورد جزئیات پرس و جو کنید. اگر کشور شما اجازه نمی دهد سال های کار در اکوادور در بازنشستگی دولتی شما حساب شود، پس از بازگشت به کشور خود و مشارکت مجدد در طرح بازنشستگی، ممکن است فرصتی برای بازخرید زمان وجود داشته باشد. باز هم، با طرح ایالتی خود در مورد جزئیات پرس و جو کنید.

در جدول زیر شاهد سن بازنشستگی و میزان سوابق لازم برای دریافت حقوق بازنشستگی در اکوادور هستید:

سنسال مشارکت و سوابق
بدون محدودیت سنی40
60 سال30
65 سال15
70 سال10

بازنشستگی در اکوادور

اگر در کشور اکوادور در بهترین شهرهای اکوادور بازنشسته می‌شوید، ممکن است هر کلیشه‌ای که درباره زندگی کلان با پول کم شنیده‌اید. در مورد قرار گرفتن در دامان تجملات حتی با بودجه یک مستمری بگیر درست است. این یکی از مقرون به صرفه ترین مکان های دنیا برای زندگی است. 450$ (دلار) صبح دوشنبه از دستگاه خودپرداز خارج کنید، و هزینه های شما برای هفته تامین می شود. البته قیمت های پایین به تنهایی یک مقصد ایده آل برای بازنشستگی یا سرمایه گذاری ایجاد نمی کند. مکان های زیادی در سراسر جهان وجود دارد که می توانید زمین ارزان خریداری کنید، اما نمی خواهید در آنجا زندگی کنید. در اکوادور اینطور نیست. بازنشستگی در اکوادور به معنای خوب زندگی کردن و تفریح کردن است.

در اکوادور، با توجه به هزینه اقامت اکوادور نه تنها می توانید با پول کم بازنشسته شوید، بلکه می توانید بسیار خوب نیز زندگی کنید. بازنشستگی در اکوادور چیزی را برای همه ارائه می دهد و با قیمت هایی که در آمریکای شمالی و اروپا بی سابقه است. در یک رستوران درجه یک جهانی از یک وعده غذایی لذیذ لذت ببرید. چرا که نه؟ هزینه تقریباً چیزی است که برای آب بطری و یک پیش غذا در رستورانی در لس آنجلس یا نیویورک می پردازید. به‌علاوه، میوه‌ها و سبزیجات تازه‌ای که در مغازه‌های ویژه «ارگانیک» در شمال با قیمت‌های گزاف پیدا می‌کنید، در بازارهای محلی اکوادور به قیمت پنی به فروش می‌رسند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای بازنشستگی اکوادور و مهاجرت به این کشور مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *