مهاجرت به کشور اکوادور

اقامت اکوادور

تبدیل اقامت به تابعیت در اکوادور

برای مهاجرت به اکوادور باید از شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در اکوادور آگاه شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی این موضوع می پردازد. اکوادور فعلی تا زمان فتح اسپانیا در سال 1533 بخشی از شمال امپراتوری اینکا را تشکیل می داد. کیتو در سال 1563 به کرسی دولت استعمار اسپانیا و در سال 1717 به بخشی از نایب السلطنه گرانادای جدید تبدیل شد. مناطق نایب السلطنه گرانادای جدید (کلمبیا)، ونزوئلا و كیتو استقلال خود را بین سال های 1819 و 1822 بدست آوردند. فدراسیونی موسوم به گران كلمبیا ایجاد كردند. هنگامی که کویتو در سال 1830 عقب نشینی کرد، نام سنتی به نفع «جمهوری استوا» تغییر یافت.

بین سال های 1904 و 1942، اکوادور در درگیری های پی در پی با همسایگان خود سرزمین ها را از دست داد. جنگ مرزی با پرو که در سال 1995 آغاز شد در سال 1999 حل و فصل شد. اگرچه اکوادور 30 ​​سال حکومت غیرنظامی را در سال 2004 جشن گرفت، اما این دوره با بی ثباتی سیاسی روبرو شد. اعتراضات در کویتو منجر به برکناری میان مدت سه رئیس جمهور چهار رئیس جمهور آخر اکوادور شد که به طور دموکراتیک انتخاب شدند. در اواخر سال 2008، رأی دهندگان قانون اساسی جدید، یعنی بیستمین قانون اساسی اکوادور از زمان دستیابی به استقلال را تصویب کردند. انتخابات عمومی در آپریل 2017 برگزار شد و رای دهندگان رئیس جمهور لنین مورنو را انتخاب کردند.

هزینه اقامت اکوادور در سال 2023

در صورت مهاجرت به اکوادور، باید بدانید که هزینه اقامت اکوادور بسیار ناچیز می باشد. زن و شوهر می توانند با کمتر از 18000$ (دلار) در سال بازنشسته شوند و این رقم بر اساس سبک زندگی راحت است. بسیاری از ساکنان خارجی از این هزینه کم زندگی برای داشتن خانه اصلی خود در شهر سو استفاده می کنند، و همچنین دارای یک خانه در کشور، یک ملک ساحلی یا حتی یک ملک در کشور دیگر هستند.

شما بدون هزینه های متورم و مرتبط با زندگی در شهرهای بزرگ، از امکانات شهرهای بزرگ بهره مند خواهید شد. شما می توانید یک آپارتمان لوکس سه خوابه اجاره کنید، هفتگی سرویس دوشیزه بان داشته باشید. حتی می توانید هزینه راه اندازی ماشین را تأمین کنید و به طور منظم در یک رستوران شیک ماهیانه 1700$ (دلار) غذا بخورید.

دلیل اصلی برای اقامت در اکوادور

13 گزینه مختلف ویزا در کشور اکوادور وجود دارد. اما اکثریت قریب به اتفاق مهاجران با ویزای مستمری بگیران اقامت می گیرند. این همان چیزی است که در گذشته ویزای I-9 نامیده می شد، اما اکنون III-60 است. این ویزا، بممتعلق به مهاجرینی می باشد که درآمد بازنشستگی دارند. این معمولاً گزینه ارجح است. زیرا نیازی به سرمایه گذاری اساسی ندارد شما باید درآمد دائمی حداقل 800$ (دلار) در ماه از منبع خارج از اکوادور را نشان دهید.

برای هر فرد وابسته 100$ (دلار) درآمد ماهانه اضافی مورد نیاز است. به طور معمول، این از حقوق بازنشستگی متقاضی، تأمین اجتماعی یا حق بیمه با درآمد ثابت ناشی می شود. چرا که با شروع مرحله توزیع وجوه قابل برداشت نیستند. درآمد حاصل از منابعی مانند املاک اجاره ای یا سهام با این ویزا قابل قبول نیست. با این حال، این سرمایه گذاری ها می توانند برای ویزای 60-II (رانتیستا) استفاده شوند. اگر در حالی که با T-3 در کشور هستید متقاضی ویزای اقامت هستید، در زمان درخواست باید حداقل 30 روز برای ویزا باقی بماند.

مدارک لازم جهت ویزای موقت در جدول زیر آمده است:

مدارک اقامت موقتتوضیحات
گذرنامه معتبرشناخته شده توسط سازمان های بین المللی
گواهی عدم سو پیشینهصادر شده از کشور مبدا طی پنج سال گذشته
اثبات تمکن مالی
بیمه درمانیبیمه درمانی خصوصی یاسیستم تامین اجتماعی عمومی
اثبات پرداخت هزینه تعیین شده
گواهی مهاجرت

علاقه مندان به مهاجرت به خارج از کشور می توانند مقاله های تبدیل اقامت به تابعیت در ایراند و تبدیل اقامت به تابعیت در استونی را مطالعه نمایند.

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در اکوادور

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در اکوادور

قبل از اینکه از شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در اکوادور توضیح دهیم، لازم است که از شرایط اقامت در اکوادور آگاه شوید. شرایط اخذ اقامت در اکوادور نسبتاً ساده است. با این وجود، مهم است که وکیل شما شما را در این روند راهنمایی کند. برخی از نکاتی که باید به خاطر بسپارید را در این بخش بیان می کنیم. اسنادی که ارسال می نید باید نسخه اصلی یا کپی تایید محضری باشند. دقت داشته باشید که اسناد باید به اسپانیایی ترجمه شوند.

متقاضی باید آدرس خانه خود را در اداره مهاجرت ثبت کند. برای درخواست اقامت دائم، مدارک زیر را باید ارائه دهید:

مدارکتوضیحات
تکمیل فرم درخواستفرم متناسب با نوع اقامت
نسخه محضری از گذرنامهحداقل 6 ماه اعتبار
فرم تکمیل شده (برگه داده برای شناسه)این برگه برای شناسنامه متقاضی استفاده می شود
عکس2 قطعه مانند فرم گذرنامه
سند ازدواج، سند عرف، سند طلاق و گواهی فوتدر صورت وجود
شناسنامه متقاضی و کلیه افراد تحت تکفلبرای خود و ویزای کودکان وابسته
اثبات عدم سو پیشینهتوسط پلیس کشورمبدا طی پنج سال گذشته ارسال شود.

برای اینکه تابعیت اکوادور را دریافت نمایید حداقل 3 سال به طور مداوم در اکوادور زندگی کرده باشد. مدارک لازم جهت تبدیل اقامت به تابعیت در اکوادور در لیست زیر آمده است:

  • اقامت مداوم و قانونی حداقل 3 سال در اکوادور
  • بزرگسال باشید/موافقت والدین یا سرپرستان قانونی خردسال باشید.
  • شناسنامه یا آزمایش تکمیلی به طور مناسب قانونی شده و به اسپانیایی ترجمه شده است.
  • کپی سند هویت یا کپی گذرنامه معتبر، به طور قانونی قانونی
  • دانش نمادهای میهنی اکوادور
  • در یک مصاحبه شرکت کنید، و دلایل اراده برای به دست آوردن تابعیت اکوادوری را توضیح دهید.
  • اثبات وسایل اقتصادی کافی برای امرار معاش در کشور

هزینه اقامت اکوادور در شهر کویتو

متوسط هزینه زندگی در اکوادور و در شهر کویتو به سبک زندگی شما و موقعیت شما بستگی دارد. برای مثال هزینه زندگی برای یک دانشجو با یک کارمند بسیار متفاوت می باشد. هزینه اقامت اکوادور در شهر کویتو در مقایسه با شهرهای دیگر این کشور بیشتر می باشد. شما می توانید هر چقدر می خواهید در کویتو هزینه کنید. اما اکثر مردم با 2000$ (دلار) یا کمتر از ماه یک سبک زندگی راحت دارند. و از آنجا که بیشتر محله ها دارای رستوران، مغازه و بازار مواد غذایی می باشند. هنگام خرید محلی در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی می کنید.

اگر خانه شخصی یا کانکس خود را از قبل خریداری کنید، در پرداخت اجاره ماهانه پس انداز خواهید کرد. اما حتی در این صورت، اجاره خانه بسیار مقرون به صرفه است. هزینه یک آپارتمان یک خوابه زیبا در منطقه مالی ممکن است ماهیانه 400$ (دلار) باشد. پس انداز در خرید مواد غذایی نیز آسان است. با تولید بسیاری از میوه ها و سبزیجات در اکوادور، قیمت محصولات پایین است. و معاملات بهتری را در بازارهای محلی کشاورزان خواهید یافت از آنچه در فروشگاه های مواد غذایی زنجیره ای مشاهده خواهید کرد. اگر محصولی با نام تجاری از آمریکای شمالی داشته باشید، هزینه های بیشتری صرف خواهید کرد. اما اگر بتوانید با معادل های اکوادور سازگار شوید، قبض مواد غذایی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

هزینه اقامت اکوادور در شهر کوئنکا

در این بخش قصد داریم که درباره هزینه اقامت اکوادور در شهر کوئنا را بررسی کنیم. کوئنکا، سومین شهر بزرگ اکوادور و مرکز اقتصادی سیرای جنوبی، مدتهاست که به دلیل سنت غنی فکری، هنری و فلسفی متناسب با معماری استعماری آن شناخته شده است. این شهر به دلیل جشنواره های رنگارنگ، غذاهای مجزا و مناظر نفس گیر مشهور است. کوئنکا به دلیل تاریخچه و وضعیت حفظش یکی از سه مکان امانت دار میراث جهانی یونسکو در اکوادور است. کوئنکا در سال 1557 تاسیس شد و تا اوایل دهه 1960 با جاده آسفالته به بقیه اکوادور متصل نبود.

واقعیتی که به حفظ معماری و میراث آن کمک کرد. از آن زمان، کوئنکا به سرعت توسعه یافته و امروزه دارای زیرساخت قوی و سیستم حمل و نقل کارآمد است. کوئنکا در زبان اسپانیایی به معنی “حوضه” است و این شهر در یک فلات احاطه شده توسط کوه نشسته است. چهار رودخانه در حوضه کوئنکا یافت می شود و یک رودخانه، تومبامبا، از مرکز شهر عبور می کند. در جدول زیر نمونه بودجه ماهانه برای زوجی که در کوئنکا زندگی می کنند را مشاهده می کنید:

اقلامهزینه به دلار
مسکن (اجاره یک آپارتمان لوکس 3 خوابه و مبله نشده)$550
تلفن، آب، برق، اینترنت و DirecTV$165
خدمتکار (هفته ای یکبار)$77
مواد غذایی$470
تعمیر و نگهداری و سوخت یک ماشین$160
وسایل شخصی و غیره$120
سرگرمی$200
مراقبت های بهداشتی IESS (تأمین اجتماعی)$80

در نمودار زیر می توانید توزیع هزینه زندگی در شهر کوئنکا را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در شهر کوئنکا

مزایای تبدیل اقامت به تابعیت اکوادور

تبدیل اقامت به تابعیت اکوادور مزایایی دارد که در این بخش توضیح خواهیم داد. پس از اقامت و به دست آوردن وضعیت اقامت در اکوادور، شما می توانید تقاضای تابعیت اکوادور کنید. تنها چیزی که برای احراز شرایط لازم است اقامت حداقل 3 سال است. داشتن تابعیت مضاعف دارای مزایایی است، به خصوص اگر قصد دارید مدت طولانی در آمریکای جنوبی باشید.

  • امکان سفر آزادانه در سراسر آمریکای جنوبی
  • مزایای احتمالی مالیاتی
  • صرفه جویی در هزینه «چند کشور قدرت»
  • محدودیت سفر کمتر به اکوادور

با تبدیل اقامت به تابعیت اکوادور می توانید بدون ویزا آزادانه به تمام کشورهای آمریکای جنوبی بروید. توانایی نگه داشتن حساب بانکی در کشور دیگری مانند اکوادور شما را قادر می سازد محدودیت های فزاینده ای را که توسط IRS در مورد قوانینی برای شهروندانی که سعی در بانکداری در خارج از کشور دارند اعمال کند، حل کنید. چین، هند و چندین کشور دیگر هزینه های ویزای ورود گران را از آمریکایی ها می گیرند. به عنوان مثال، چند سال پیش، ورود به چین برای یک آمریکایی 175$ (دلار) برای ویزای یکبار ورود بود. اکوادوری ها فقط 35$ (دلار) پرداخت کردند.

کسانی که تابعیت اکوادور را دارند می توانند بدون ویزا به روسیه یا بلاروس سفر کنند. آمریکا و بسیاری از کشورها برای ورود به این کشورها نیاز به ویزای گران قیمت دارند. برای حفظ وضعیت اقامت خود، نیاز به اقامت در اکوادور برای مدت زمان مشخصی را حذف کنید. درست است، وضعیت شهروندی به شما اجازه می دهد بدون نیاز به زمان، به دلخواه خود در داخل و خارج از کشور بروید و بروید. همچنین، گذرنامه اکوادوری یکی از آسان ترین گذرنامه ها در تمام آمریکای جنوبی است. برای اطلاع بیشتر از تبدیل اقامت به تابعیت اکوادور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت اکوادور

  1. ایرج طالبی گفت:

    باسلام ضمن تبریک سال نو بنده باتوجه در انجام خدمات فنی از قبیل کارهای تاسیسات ساختمانی در زمینه لوله کشی فعالیت دارم وحالا برای ادامه کار قصد مهاجرت دارم ودارای یک فرزند دختر12ساله هستم سن خودم هم 41 ساله

    1. صادقی گفت:

      با سلام با توجه به شرایط مهاجرت برای آگاهی از آخرین قوانین با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *