مهاجرت کاری آلمان

حقوق بازنشستگی در آلمان

حقوق بازنشستگی در آلمان

اگر در آلمان می خواهید برای آینده شغلی خود برنامه دقیقی داشته باشید باید در خصوص حقوق بازنشستگی در آلمان اطلاعات دقیق داشته باشید. در این کشور به طور وسیع به کار و بازنشستگان از کار رسیدگی می شود و شما می توانید با اطمینان خاطر پروسه کاری خود را طی کنید. اما دقت داشته باشید که اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و در سنین نزدیک به بازنشستگی هستید برای دریافت حقوق بازنشستگی در این کشور شرایط خاصی لازم است که باید آن ها را برآورده کنید. در این کشور می توانید برای دریافت حقوق بازنشستگی شرایط مختلف را بسنجید و براساس سوابق و میزان حقوق خود مزایایی را دریافت می کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط ویزای بازنشستگی و مهاجرت به آلمان مشاور و راهنمای شماست.

سیستم حقوق بازنشستگی در آلمان

سیستم بازنشستگی آلمان به طور مداوم در بین سیستم های بازنشستگی در سراسر جهان رتبه بالایی دارد. این رتبه همچنین به طور پیوسته در حال بهبود است زیرا دولت آلمان برای اصلاح و ساده سازی سیستم بازنشستگی خود تلاش می کند. دولت فدرال آلمان در مواجهه با جمعیت سالخورده و لایحه بازنشستگی به طور فزاینده ای سخت، از سال 2002 اصلاحات متعددی را در سیستم بازنشستگی به منظور اطمینان از کارایی طولانی مدت و مقرون به صرفه بودن آن اعمال کرده است. این شامل افزایش تدریجی سن بازنشستگی قانونی و کاهش حداکثر پرداخت های بازنشستگی دولتی است. سیستم بازنشستگی آلمان ترکیبی از یک سیستم پرداختی است که در آن جمعیت شاغل برای مزایای بازنشستگان، با برنامه های بازنشستگی تکمیلی پرداخت می کنند. در این طرح‌های تکمیلی، افراد (چه به‌طور مستقل یا از طریق یک طرح شغلی) در طرح‌های بازنشستگی مشارکت می‌کنند تا آنچه را که از مستمری دولتی دریافت می‌کنند، «پر کردن» کنند.

سیستم قانونی بیمه بازنشستگی. مزایای بیمه بازنشستگی قانونی از سن 65 سالگی به افراد پرداخت می شود و حدود %70 درصد از درآمد خالص کاری شما را پرداخت می کند. همچنین یک شبکه ایمنی تست شده برای بازنشستگان کم درآمد وجود دارد. رکن دوم: مشارکت در بیمه بازنشستگی دولتی شرکت در RV برای هر کسی که در آلمان کار می کند (و همچنین بسیاری از کارگران خوداشتغال ) اجباری است و هر کارمند بر اساس درآمد سالانه ارزیابی می شود. همه باید %18.6 درصد (کارفرما و کارمند هر کدام 9.3% درصد سهم دارند) از حقوق خالص خود تا سقف حداکثر سهم مشارکت داشته باشند. از سال 2021، این سقف کمک ماهیانه 7100€ (یورو) در آلمان غربی و €6700 (یورو) در آلمان شرقی است. این نابرابری تا حدی به دلیل دستمزدهای پایین‌تر در آلمان سابق است. دولت فدرال متعهد شده است تا سال 2024 کمک های مالی را یکسان کند.

شرایط حقوق بازنشستگی در آلمان

مشارکت 1 ساله با میانگین درآمد همه مشارکت کنندگان (41541€ یورو در سال 2021) یک امتیاز بازنشستگی کسب می کند. کمک های مالی بر اساس درآمد کمتر یا بالاتر به نسبت کمتر یا بیشتر امتیاز بازنشستگی کسب می کند. هنگامی که بازنشسته می شوید، امتیازات بازنشستگی شما برای محاسبه مزایای بازنشستگی شما خلاصه می شود. اگر تصمیم به بازنشستگی زودهنگام یا دیرهنگام بگیرید، این باعث می‌شود که پرداخت‌های ماهانه بازنشستگی شما کاهش یا افزایش یابد. پس از چندین سال مذاکره، طرح بازنشستگی پایه دولت فدرال در ژانویه 2021 به اجرا در آمد و اطمینان حاصل کرد که هرکسی که برای مدت قابل توجهی به سیستم بازنشستگی آلمان پرداخت کرده است، مزایای بازنشستگی مناسبی دریافت می کند. مستمری پایه به طور خودکار محاسبه و پرداخت می شود. شما نیازی به درخواست ندارید.

به هر فردی که حداقل 33 سال در این سیستم مشارکت داشته باشد (اعم از سنوات کاری و مدتی که برای بچه‌ها نگهداری می‌شود یا تعداد مراقبت‌های بدون دستمزد انجام می‌شود) علاوه بر مستمری عادی خود، برای اطمینان از معاش اولیه، یک مکمل پرداخت می‌شود. در بیمه درمانی اجباری بازنشستگی معمولاً هنگامی که شروع به درخواست بازنشستگی آلمانی خود می کنید، باید شروع به پرداخت بیمه درمانی اجباری بازنشستگان کنید. این ممکن است توسط دولت تکمیل شود و مستقیماً از پرداخت های بازنشستگی شما کسر خواهد شد. میزان پرداختی شما بستگی به میزان پرداخت مزایای بازنشستگی دارد. دومین جزء سیستم بازنشستگی آلمان، طرح های بازنشستگی جمعی است که کارگران از طریق کارفرمایان خود در آن مشارکت می کنند. حقوق بازنشستگی شرکتی که به عنوان مکملی برای طرح بازنشستگی دولتی طراحی شده است، و حدود %60 از جمعیت در آن شرکت می کنند.

انواع طرح های حقوق بازنشستگی در آلمان

انواع طرح های حقوق بازنشستگی در آلمان

5 نوع متداول حقوق بازنشستگی شرکتی در آلمان وجود دارد: بیمه مستقیم.کارفرما بیمه عمر و بیمه بازنشستگی را برای کارگر تنظیم می کند. سپس حقوق بازنشستگی توسط شرکت بیمه عمر پرداخت می شود. کمک مالی مستقیم: کارفرما متعهد می شود که مزایای بازنشستگی آینده را برای کارمند فراهم کند. صندوق حمایت: برخی از شرکت‌ها (معمولاً شرکت‌های بزرگ‌تر) برنامه‌های بازنشستگی خود را دارند که پس از بازنشستگی به کارکنان مزایا پرداخت می‌کنند. شرکت بازنشستگی: کارفرما کمک هایی را به یک طرح بازنشستگی که توسط انجمن متخصص در حقوق بازنشستگی شرکت اداره می شود ترتیب می دهد. سپس انجمن حقوق بازنشستگی کارمند را پرداخت می کند. صندوق بازنشستگی: این شرکت طرح بازنشستگی خود را ایجاد می کند. تفاوت اصلی این است که این طرح ها، بر خلاف سایر طرح های شرکت، اغلب مقادیر زیادی از سهم را در سهام و سهام سرمایه گذاری می کنند.

در جدول زیر شاهد میزان استفاده از انواع طرح های حقوق بازنشستگی در آلمان می باشید:

انواع حقوق بازنشستگی در آلمانمیزان استفاده از آن ها
بیمه مستقیم34%
کمک مالی مستقیم15%
صندوق حمایت21%
شرکت بازنشستگی10%
صندوق بازنشستگی10%

مراحل دریافت حقوق بازنشستگی در آلمان

در کشور آلمان پس از اخذ ویزای آلمان ثبت نام در طرح بازنشستگی قانونی، یک شناسه تامین اجتماعی منحصر به فرد دریافت خواهید کرد. هر زمان که کار جدیدی را شروع می کنید، باید این شماره را به کارفرمای خود ارائه دهید تا آنها بتوانند تمام سهم های بازنشستگی شما را تا به امروز پیگیری کنند. برای اینکه واجد شرایط دریافت مستمری دولتی آلمان باشید، باید حداقل 5 سال در آلمان کار کرده باشید. مقدار دریافتی شما بستگی به میزان مشارکتی دارد که در طول زندگی کاری خود در آلمان ایجاد کرده اید. در این چنین موارد، کمک های بازنشستگی از مزایای دولتی که شما مستحق آن هستید، گرفته می شود. بنابراین، این دوره‌های زمانی می‌توانند برای حداقل نیاز 5 ساله حساب شوند.

در نمودار زیر شاهد میزان حقوق بازنشستگی تعلق گرفته به زنان و مردان بازنشسته در آلمان می باشید:

بیمه بازنشستگی در آلمان براساس جنسیتعلاوه بر زمان صرف شده برای کار، و با توجه به مشکلات زندگی در آلمان موقعیت های جایگزین نیز دوره های کمکی در نظر گرفته می شوند، مانند:

  • زمان صرف شده برای تربیت فرزند
  • آموزش و پرورش
  • دوره های بیماری یا بیکاری پایدار
  • زمان صرف شده برای مراقبت از اقوام

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه انواع راه های مهاجرت به آلمان مشاور و راهنمای شما خواهد بود.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *