مهاجرت تحصیلی چین

تخصص بیماری های تنفسی در چین

تخصص بیماری های تنفسی در چین

قرن گذشته شاهد توسعه سریع تخصص بیماری های تنفسی در چین بود. به طوری که بار عمده تخصص بیماری های تنفسی در چین از بیماری های عفونی به بیماری های مزمن غیر عفونی منتقل شده است. علاوه بر این دستاوردهای بزرگی در بهبود استاندارد ملی مدیریت بالینی در بیماری های تنفسی مختلف و در کنترل استعمال دخانیات در این کشور خاص شده است. البته لازم به ذکر است تخصص بیماری های تنفسی در حال گسترش به پزشکی ریوی و مراقبت های ویژه است. با این وجود بیماری های تنفسی در چین با چالش های جدیدی مانند آلودگی هوا و عفونت های بیمارستانی رو به رو شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

علاوه بر این پیشرفت های علم زیست پزشکی دانشجویان را قادر می سازد تا بیماری های تنفسی را در سطح مولکولی درک کنند. پزشکی مدرن با توسعه رویکردهای متعددی از درمان های دارویی، سلول درمانی و دستگاه های مهندسی زیستی برای درمان بیماری های تنفسی توانمند شده اند. همه این عوامل باعث شده تا دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به دنبال اخذ تخصص بیماری های تنفسی و تحصیل در چین باشند. علاوه بر این، در نبرد با بیماری های تنفسی، انجمن قفسه سینه چین نقشی پیشرو در ارتقای تلاش های مشترک برای بهبود استانداردهای عملکرد پزشکی ایفا می کند. علاوه بر این جمهوری خلق چین، دور جدید اصلاحات مراقبت های بهداشتی خود را برای توسعه مراقبت های اولیه در سال 2021 راه اندازی کرد. همچنین موسسات مراقبت ها اولیه را تاسیس کرد که تا سال 2023 بیش از 20 میلیون پرسنل را استخدام می کند.

اهداف اساسی در تخصص بیماری های تنفسی در چین

فرآیند اخذ تخصص بیماری های تنفسی در چین همواره با چالش های فراوانی همراه بوده است. دولت چین با همکاری دانشگاه های این کشور در خصوص اعزام دانشجو به چین اهداف اساسی گسترده ای را در این حوزه در نظر گرفته است. علاوه بر این توسعه سریع علم و فناوری در چین، رویکردهای جدیدی را برای دستیابی به این اهداف ارائه می دهد. به طور کلی پزشکان بیماری های تنفسی از جمله ریه، باید حوزه های مختلف را در علوم پایه و تحقیقات بالینی ادغام کنند. از دیگر اهداف متخصصان تنفسی این است که باد تحقیقات ترجمه ای را به طور گسترده انجام دهند. تا با این کار بتوانند دانش بیماری های تنفسی را در علوم پایه و بالینی ارتقاء دهند. از سوی دیگر متخصصان بیماری های تنفسی باید استراتژی های درمانی جدید و بهبود یافته را بر اساس پایه بیولوژیکی توسعه دهند.

اهداف اساسی در تخصص بیماری های تنفسی در چین

فعالیت زنان در تخصص بیماری های تنفسی در چین

خوشبختانه هنجارهای جنسیتی در طول تمدن طولانی چین به طور اساسی تغییر کرده است. به طوری که امروزه زنان در این کشور نقش مهمی را در تخصص بیماری های تنفسی ایفا می کنند. از سوی دیگر شعار زنان نیمی از آسمان را بالا نگه می دارند در چین مشهور شد. طبق آمار به دست آمده در سال 2023 حدود دو سوم از دانشجویان دانشگاه های پزشکی در چین و 60% از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد زن هستند. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر زنان حدود 40% کارآموزان بیماری های تنفسی را تشکیل می دهند. در حالی که به نظر می رشد سیاست های محل کار فرصت های برابری را برای پزشکان هر دو جنس فراهم می کند. در واقعیت، موانع ظریف بسیاری برای زنان در اخذ تخصص بیماری های تنفسی وجود دارد.

البته لازم به ذکر است که فرهنگ چینی بر نقش مادری و خانگی زنان قوی باقی می ماند. اما در سال های اخیر به دلیل تغییرات سیاسی در این کشور، زنان بسیاری در تخصص بیماری های تنفسی فعالیت می کنند. به طور کلی در سرزمین چین زنان جوان کمتری وارد مسیرهای تحصیلی در این کشور می شوند. به طوری که از هر 4 استاد طب تنفسی در چین کمتر از 1 نفر زن هستند. همچنین حتی کمتر از آن در مناطق روستایی و محروم دیده می شود. به این نکته توجه فرمایید که، در میان 380 متخصص تنفسی در راس مدیریت بیمارستان های چین، زنان کمتر از یک سوم را تشکیل می دهند که در مقایسه با زنان فارع التحصیل پزشکی کاهش زیادی دارد.

در نمودار زیر می توانید روند حضور زنان و مردان را در تخصص بیماری های تنفسی در چین را طی سالیان اخیر مقایسه فرمایید:

اخذ تخصص بیماری های تنفسی در چین در دانشگاه معتبر

دانشگاه های پزشکی چین به دلیل امکانات پزشکی عالی میزبان متقاضیان اخذ تخصص بیماری های تنفسی در چین می باشند. اکثر دانشگاه های پزشکی در چین توسط سازمان بهداشت جهانی شناخته شده اند و تحصیل بدون مدرک زبان در چین را به دانشجوبان ارائه می دهند. علاوه بر این در مقایسه با دانشگاه های پزشکی در غرب دانشگهاه های پزشکی چین شرایط ورود آسان و شهریه کمتری دارند.

در جدول زیر به معرفی دانشگاه های چین جهت اخذ تخصص بیماری های تنفسی در این کشور پرداخته ایم:

معتبرترین دانشگاه های پزشکی در چینرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه شانتو168کالج پزشکی دانشگاه شانتو در یک شهر ساحلی زیبا در استان گوانگدونگ واقع شده است. که با ارائه برنامه های تخصصی در زمینه عفونت های ریوی و بیماری های تنفسی فعالیت می کند.
دانشگاه نانجین155از بهترین دانشگاه های فوق تخصصی ریه و بیماری های تنفسی در چین به شمار می رود که فراغ التحصیلان بسیاری را در این زمینه پرورش داده است.

برنامه های درسی رشته پزشکی تنفسی در چین

همانند اغلب دانشگاه های معتبر جهان در این حوزه، دانشگاه های چین نیز برنامه های درسی مشابهی را در رشته پزشکی تنفسی به دانشجویان ارائه می دهد. برنامه درسی 5 ساله شامل دروس پایه در سال اول، دروس پایه و بالینی مبتنی بر سیستم می باشد. همچنین دوره های آموزشی مهارتی و دروس انتخابی در سال دوم و سوم، دروس بالینی در سال چهارم و دروس انتخابی در سال پنجم است.

علاوه بر این دوره ها به زبان انگلیسی توسط دانشگاه های علوم پایه و بالینی واجد شرایط تدریس می شود. کتاب های درسی بین المللی و انتشارات به عنوان مرجع برای دانشجویان پزشکی تنفسی هستند. در آخر اینکه این برنامه به طور موثر علوم پایه پزشکی را با آموزش بالینی پیشرفته ادغام می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به چین و همچنین آشنایی با شرایط تخصص بیماری های تنفسی در چین، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *