مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا یک دوره ای است که طیف وسیعی از بیماری ها، تکنیک های تشخیصی و درمانی خاص را در بر می گیرد. با این حال، در حالی که در برخی از کشورها یکی از معمولی ترین تخصص ها برای ورود به آن است، در اسپانیا یکی از گزینه های محبوب تخصص بیماری های تنفسی به شمار می رود. علاوه بر این دسترسی به این تخصص در اسپانیا از طریق آزمون رقابتی پزشک مقیم داخلی صورت می پذیرد. این دروه بلافاصله پس از دانشگاه پزشکی انجام می شود. همچنین در بیشتر موارد معیارهای انتخاب یک تخصص نسبت به سایرین تنها بر اساس کتاب های درسی و برخی اقدامات بالینی در دانشگاه است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت به اسپانیا، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد.

از سوی دیگر، برای افرادی که توانستند جذابیت تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا را ببینند، پزشکی تنفس در این کشور ناامید کننده نیست. سیستم بهداشت ملی اسپانیا هر ساله 200 موقعیت تنفسی را در بیمارستان های مختلف در این کشور ارائه می دهد. طی چند سال اخیر انجام تحقیقات پزشکی تنفسی در زول دوره تحصیل در اسپانیا اهمیت بیشتری پیدا کرده است. همچنین برخلاف ایالات متحده آمریکا یا برخی کشورهای اروپایی دیگر، هیچ الزامی از سوی دولت اسپانیا برای تایید عنوان متخصص در پزشکی تنفس وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که 60 موسسه در اسپانیا یک اقامت در رشته پزشکی تنفسی ارائه می دهند. بنابراین متقاضی باید قبل از تصمیم گیری از برنامه اصلی در هر بیمارستان آگاه باشد. در آخر اینکه طب تنفسی در اسپانیا تخصصی است که به طور کداوم در حال گسترش است.

برنامه آموزشی در تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

همانند اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی برنامه آموزشی در تخصص بیماری های تنفسی اسپانیا نیز به طور یکسان برگزار می شود. به طور کلی برنامه آموزشی در این دوره 4 سال طول می کشد، که در طی آن کارآموز باید در تمام بخش های تنفسی خاص و همچنین در بخش های مرتبط با تنفس حضور داشته باشد. معمولا کل برنامه های تمرینی و آموزشی در بیمارستان های معتبر اسپانیا انجام می شود. اگرچه دوره های چرخشی خارجی اغلب در این کشور توصیه می شود. علاوه بر این شیفت های کشیک در اورژانس های داخلی در طول سال اول انجام می شود. از سوی دیگر در برخی بیمارستان ها رزیدنت در طول 2 یا 3 سال آخر آموزش نوبت های ویژه تنفسی دارد. در طول 12 ماه اول تخصص بیماری های تنفسی و اعزام دانشجو به اسپانیا یک پیشینه قوی در پزشکی داخلی به دست می آید.

به طور کلی هدف از سال اول دوره تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا کسب تجربه گسترده در زمینه های پزشکی است که بیشتر با بیماری های تنفسی مانند مواردی که در داخل تصویر زیر مشاهده می فرمایید سرو کار دارند:

زمینه های پزشکی مرتبط با تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

از سوی دیگر، مرحله اول شتمل اموزش رادیولوژی قفسه سینه و جراحی قفسه سینه نیز می شود. علاوه بر این در سال دوم رزیدنت، در بخش های تنفس تجربه بالینی می گیرد. لازم به ذکر است که ماه های اول کار به عنوان رزیدنت تنفسی اغلب سخت ترین ماه ها هستند. اما از طرفی زمیانی است که کارآموز بیشتر مشتاق یادگیری است. در این بخش یاد می گیرید که اغلب موقعیت ها را مدیریت کنید. این آموزش فرصتی را برای مواجهه عمیق با بیماران مبتلا به انواع اختلالات ریوی، زیر نظر مشاوران فراهم می کند. در نهایت اینکه در طول 2 سال آخر رزیدنت تنفسی باید تمام تکنیک های خاص مختلف را در تخصص بیماری های تنفسی را بیاموزد.

برنامه آموزشی در تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

بهترین بیمارستان در دوره تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

انتخاب بهترین بیمارستان جهت گذراندن دوره تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا کار بسیار دشواری است. زیرا این کشور دارای بیمارستان ها و کلینیک های فوق تخصصی فراوانی در این زمینه می باشد. اما از بهترین آنها می توان به کلینیک کویرونسالود که در پایتخت اسپانیا شهر مادرید واقع شده اشاره کرد. کویرونسالود برترین کلینیک در اسپانیا و اروپا است. از سوی دیگر این فرصت برای درمان رایگان به عنوان شرکت کننده در کارآزمایی های بالینی در صورت تحقق شرایط وجود دارد. به طور کلی اغلب بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می کنند خدماتی از قبیل بیماری های تنفسی، ذات الریه و آسم را درخواست می کنند. از دیگر تخصص های کاربردی در این بیمارستان می توان به بیوپسی ریه اشاره کرد.

همانطور که می دانید بیمارستان های فراوانی در دوره تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا وجود دارد. از دیگر بیمارستان های فوق تخصص ریه و بیماری های تنفسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع بیمارستان ها تخصصی در اسپانیاخصوصیات
بیمارستان ناوارااین مرکز تخصصی در دانشگاه ناوارا در منطقه پامپلونا واقع شده است. که در سال 2018 افتتاح شد. این بیمارستان خدمات اشعه ایکس قفسه سینه و توموگرافی کامپیوتری با دوز پایین را انجام می دهد.
بیمارستان دل سوراین بیمارستان یک مرکز پزشکی چند تخصصی است که به بیماری های حاد تنفسی می پردازد. بیمارستان دل سور در سال 2002 در پایتخا اسپانیا تاسیس شد.
دانشگاه تکنونبخش ریه مرکز پزشکی بیمارستان تکنون، در تشخیص و درمان بیماری های ریوی و دستگاه تنفسی تحتانی تخصص دارد. متخصصان در این بیمارستان درمان عفونت ها و التهاب های برونش و بافت ریه را ارائه می دهند.

جایگاه رشته بیماری های تنفسی در اسپانیا

برای کسانی که علاقه مند به رشته بیماری های تنفسی و یا آسم و برونشیت هستند، این رشته اغلب یک زمینه عالی برای آنهاست. اولین متخصصان در حوزه خفگی از راه های متنوع و آسم و برونشیت و یا بیماری های تنفسی امدادگران و آتش نشانان همگی در این بخش پزشکی قرار می گیرند. همه آنها در ابتدای یک موقعیت پزشکی با عموم مردم ارتباط برقرار می کنند و به تعیین اینکه آیا بیماران می توانند در این فرآیند ادامه دهند یا خیر، همگی تحت نظر این متخصص بررسی و معاینه و درمان می شوند.

حوزه های دیگر در زمینه بیماری های تنفسی که با این بخش مرتبط هستند شامل پرستاری، رادیولوژیست، جراح عمومی، جراح اطفال و فوریت های پزشکی. همه این موقعیت ‌ها سریع و مملو از هیجان کمک کردن به مردم هر روز است. برخی از آنها حداقل به یک تخصص مانند اطفال اختصاص داده شده اند، و در مجموع به تعدادی از بخش های بیمارستان کمک می کنند و به بسیاری از جنبه های کار دست می یابند. آموزش های موجود برای موقعیت های شغلی در این زمینه با آموزش پزشکی اورژانس در اسپانیا گسترده و برجسته است.

در این بخش شاهد حوزه های مرتبط با تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا هستید:

حوزه های مرتبط با تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

چالش های تحصیل پزشکی در اسپانیا

در کنار مزایای فراوانی که تحصیل پزشکی در اسپانیا به افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند ارائه می دهد. دارای چالش ها و معایب اندکی نیز می باشد. بر خلاف همتایان خود در سایر کشورها، دانشگاه های پزشکی در اسپانیا فعالیت های فوق برنامه یا منابع آکادمیک مانند تدریس خصوصی و مشاوره را به دانشجویان بین المللی ارائه نمی دهند.

به طور کلی ادامه تحصیل پزشکی در اسپانیا چالش برانگیر است. حتی اگر دانشجویی به زبان اسپانیایی مسلط باشد تحصیل در اسپانیا به دلیل محدودیت زمان ممکن است دشوار باشد. مشکلات زندگی در اسپانیا نیز از دیگر چالش های تحصیل در این کشور می باشد. برای کسب اطلاعات در این خصوص می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید. تا از مقاله های بی شمار این سایت در خصوص تحصیل در اسپانیا و همچنین شرایط تخصص بیماری های تنفسی در این کشور بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا

در این بخش از مقاله در باب تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا به سوالات متداول شما پاسخ داده ایم:

  • شرایط تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در اسپانیا چیست؟ به طور کلی برنامه آموزشی در این دوره 4 سال طول می کشد، که در طی آن کارآموز باید در تمام بخش های تنفسی خاص و همچنین در بخش های مرتبط با تنفس حضور داشته باشد.
  • کدام بیمارستان برای دوره رزیدنتی در حوزه بیماری تنفسی در اسپانیا مناسب است؟ بیمارستان دل سور- بیمارستان ناوارا- دانشگاه تکنون
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *