مهاجرت سرمایه گذاری در کرواسی

ثبت شرکت در کرواسی

ثبت شرکت در کرواسی

در جمهوری کرواسی محیط کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی برای ثبت شرکت در کرواسی یا افتتاح شعب، بسیار مناسب است. علاوه بر این هزینه های ثبت شرکت و ویزای کار در کرواسی نیز بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های ثبت شرکت در کرواسی شامل، هزینه های ثبت نام، حداقل سرمایه سهام در صورت لزوم و هزینه های حسابداری می شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه درخشان در زمینه های مختلف مهاجرت به کرواسی، بهترین راهنما برای شما عزیزان جهت ثبت شرکت در کرواسی می باشد. به این نکته نیز توجه فرمایید که تمام مراحل ثبت شرکت باید از طریق اسناد رسمی انجام شود. علاوه بر این یک دفتر ثبت شده نیز برای راه اندازی یک شرکت ضروری است. در نهایت اینکه داشتن یک حساب بانکی و یک حسابدار محلی قبل از تاسیس یک شرکت در کرواسی الزامی است.

حقایق کوتاه در خصوص ثبت شرکت در کرواسی

برای آشنایی بیشتر با حقایق ثبت شرکت در کرواسی باید به این موضوع واقف باشید که، شرکت در کرواسی یک ساختار تجاری مشترک برای اکثر کارآفرینان خارجی یا داخلی است. فرآیند ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کرواسی نه تنها ساده است، بلکه زمان کمتری را نیز هدر می دهد. علاوه بر این به افراد خارجی اجازه می دهد تا به سرعت فعالیت های خود را در بازار شروع کنند.

تصمیم گیری در مورد نوع فعالیت، ایجاد اساسنامه و هیئت مدیره اولین قدم برای ثبت شرکت و کار در کرواسی است. از سوی دیگر، حداقل سرمایه سهام در یک حساب بانکی محلی واریز می شود. ثبت نام برای اهداف مالیاتی گام بعدی به محض ثبت شرکت و شروع به کار در کرواسی است. لازم به ذکر است که مالیات بر درآمد شرکت ها در کرواسی نرخ 20% تعیین شده است.

در نمودار زیر می توانید نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها را در کشورهای مختلف جهان مشاهده فرمایید:

نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها را در کشورهای مختلف جهان

روند ثبت شرکت در کرواسی

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی، روند ثبت شرکت در کرواسی دارای پیچیدگی های خاصی نمی باشد. در ابتدا کارآفرینان باید منحصر به فرد بودن نام انتخاب شده برای کسب و کار را در آژانس مالی کرواسی بررسی کنند. در صورت موجود بودن نام، موسسین باید اساسنامه شرکت را همراه با درخواست ثبت دادگاه و اظهارنامه قبولی مدیر به صورت محضری به ثبت برسانند. به این نکته نیز توجه فرمایید که تمام مدارک باید با ترجمه تایید شده به کرواتی همراه باشند. پس از آن باید حساب بانکی باز شود و حداقل سرمایه سهام به شرکت به حساب واریز شود. در نهایت این شرکت پس از ارائه کلیه مدارک به عضویت اتاق بازرگانی کرواسی در می آید.

مرحله بعدی در فرآیند ثبت شرکت قانونی شامل ثبت نام در اداره مالیات برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیت بر درآمد کارکنان است. همچنین درخواست را می توان در چندین دفتر اداری واقع در سراسر کرواسی ارسال کرد. در نتیجه ثبت نام، شرکت شما یک شماره شناسایی مالیاتی منحصر به فرد دریافت می کند. آخرین مرحله نیز ثبت نام شامل ثبت نام در موسسه بیمه بازنشستگی کرواسی و موسسه بیمه درمانی کرواسی حداکثر14 روز از تاریخ ثبت است. در آخر اینکه پس از تکمیل ثبت شرکت، پس از استخدام حسابدار، کسب و کار شرکت شما می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

روند ثبت شرکت در کرواسی

انواع مختلف ساختار شرکت ها در کرواسی

همانند اغلب کشورهای جهان ثبت شرکت و خرید ملک در کرواسی نیز با ساختارهای مختلفی صورت می پذیرد. از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع مختلف ساختار شرکت ها در کرواسیخصوصیات
شرکت با مسئولیت محدود خصوصییک شخص حقوقی برای مساغل کوچک و متوسط است که توسط حداقل یک سهامدار تشکیل می شود. حداقل سرمایه سهام آن حداقل 20000HRK (کونا کرواسی) می باشد.
شرکت با مسئولیت محدود عمومیشباهت با شرکت خصوصی با مسئولیت محدود در کرواسی، از آنجا ناشی می شود که مسئولیت اعضا با مشارکت در سرمایه محدود می شود. همچنین تضمین مدیریت این نوع شرکت ها توسط هیئت مدیره است.
شرکت تضامنی کرواسینوعی تجارت است که توسط 2 یا چند شرکت اتخاذ می شود، که به طور کامل مسئولیت دارند.
مشارکت محدودشکلی از تجارت است که در کرواسی توسط 2 یا چند نفر با اساسنامه های مختلف در تجارت تشکیل شده است.

ثبت شرکت در کرواسی از طریق دفتر ارتباطی

اغلب سرمایه گذاران بین المللی که قصد ثبت شرکت در کرواسی را دارند، از طریق دفتر ارتباطی اقدام می نمایند. ترویج منافع و فعالیت های تجاری توسط اتباع خارجی در کرواسی می تواند با کمک یک دفتر ارتباطی با توجه به قانون تجارت کرواسی ایجاد شود. دفتر ارتباطی در کرواسی عملیات مالی و فعالیت مرتبط ندارد، اما می تواند یکی سری فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی را در سراسر جهان توسعه دهد.

همچنین یک دفتر ارتباطی به عنوان یک دفتر واسطه بین شرکت از خارج از کشور و همکاران آینده در کرواسی تلقی می شود. علاوه بر این فقط فعالیت های آن شرکت خارجی را ارتقاء می دهد. البته لازم به ذکر است که بدانید، یک دفتر ارتباطی در کرواسی را می توان به راحتی با یک فرم درخواست ثبت نام کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت شرکت با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *