مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل حسابداری در سوئد

تحصیل حسابداری در سوئد

تحصیل حسابداری در سوئد می تواند از مزیت هایی برخوردار باشد زیرا این رشته یکی از مهم ترین رشته های صنعتی است. همچنین بازار کار این رشته در شرکت های خصوصی و دولتی، بانک ها و مراکز مربوط به حسابداری بسیار خواهد بود. دانشگاه های کشور سوئد از جمله دانشگاه های معتبر در جهان هستند. با توجه به شرایط ایده آل زندگی در این کشور، معمولاً دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود شغل مورد نظر خود را یافته و اقامت و تابعیت این کشور را اخذ می نمایند. سوئد از امنیت، کیفیت و شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار است.

تحصیل برای دانشجویان بومی و کشورهای اتحادیه اروپا رایگان است. اما دانشجویان سایر کشورها ملزم به پرداخت شهریه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربیات مفیدی که در زمینه مهاجرتی دارند. متقاضیان علاقمند به این موضوع را راهنمائی و آنان را در طی مسیر یاری و همراهی می نمایند.

دانشگاه های سوئد با ارائه آموزش های نوآورانه و با پرورش نیروی کار حرفه ای برای ایجاد کسب و کارهای نوین به اقتصاد پایداری دست یافته است. در حال حاضر یکی از رقبای کشورهای صدر نشین در حوزه تولید و صنعت بشمار می رود. دانشجویان با تحصیل حسابداری در سوئد به تجزیه و تحلیل داده ها در ارتباطات مالی می پردازند. این دانشجویان امکان انجام کار ضمن تحصیل و پس از پایان تحصیل را خواهند داشت. اگر چه تحصیل در این کشور رایگان نیست. اما دانشجویان با انجام کار در این کشور امکان تأمین هزینه های زندگی خود را خواهند داشت.

بررسی شرایط تحصیل حسابداری در سوئد

متقاضیان تحصیل حسابداری می باید از پیشینه تحصیلی قوی در درس ریاضیات برخوردار باشند. دانشجویان در این رشته به موضوعاتی همچون تجارت، سازماندهی، طبقه بندی خلاصه سازی، شرح و نحوه برقرار ارتباط می پردازند. آمار، فناوری، حقوقف تجارت و اقتصاد از جمله مهمترین مباحثی است که دانشجویان با آن سروکار دارند. دانشجویان با تحصیل حسابداری در سوئد توانایی انجام کار با کامپیوتر و نرم افزارهای حسابداری را کسب خواهند نمود. از این رو به عنوان حسابداری حرفه ای امکان انجام کار در این کشور را خواهند داشت. برنامه های حسابداری در دانشگاه های این کشور به گونه ای است که در سال اول مفاهیم مقدماتی حسابداری از جمله حسابداری، حسابداری مالی و تجارت را به دانشجویان معرفی می نمایند.

دانشجویان امکان اخذ تخصص در هر یک از عناوین ذکر شده را خواهند داشت. کلاس های درسی با سمینارها، مطالعات گروهی و فردی همراه است و دانشجویان در طی دوره تحصیلی خود می باید به تحقیقاتی بر روی پروژه ها، بررسی و ارزیابی روش ها بپردازند. مقطع کارشناسی به مدت 4 سال به طول می انجامد. پس از پایان این دوره دانشجویان امکان انجام کار و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را خواهند داشت. همانطور که می دانید تحصیل با ارائه مدرک زبان انگلیسی امکان پذیر است. البته برخی از دانشگاه های این کشور پذیرش بدون ارائه مدرک زبان را مشروط بر گذراندن دوره های زبان قبل از ورود به رشته تحصیلی فراهم نموده اند.

پذیرش برای تحصیل حسابداری در سوئد

دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل حسابداری را دارند، می باید مدارک تحصیلی خود را به همراه درخواست پذیرش به دانشگاه های این کشور ارائه نمایند. ارائه مدارک زیر برای اخذ پذیرش تحصیلی الزامی است:

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آنها
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • توصیه نامه
  • ارائه مقالات بین المللی در صورت وجود
  • پرداخت هزینه ای معادل 900SEK (کرون سوئد) جهت بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضیان

جهت تحصیل در این کشور ابتدا با هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور آشنا شوید:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف سوئد

مدارک زبان و مجوز کاری در خصوص تحصیل در کشور سوئد عبارتست از:

مقطع تحصیلیمدرک زبان آیلتس (IELTS)مجوز کاری
کارشناسی610
کارشناسی ارشد6.520
دکتری730

کار حسابداری در سوئد

دانشجویانی که تحصیلات خود را در این رشته در سوئد به اتمام رسانیده اند، براحتی می توانند با یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور به انجام کار بپردازند. اما ان دسته از دانشجویان که خارج از کشور سوئد مدرک خود را اخذ نموده اند، می باید از طریق موسسات کاریابی نسبت به یافتن شغل در این رشته بپردازند. زیرا ویزای کار سوئد برای آن دسته از افرادی که پیشنهاد کاری از کارفرمایان در سوئد دریافت نموده اند، صادر می گردد.

از طرفی کارفرمایان تنها در صورتیکه نتوانند نیروی مورد نظر خود را در سوئد و کشورهای اروپایی بیابند اجازه ارسال دعوتنامه کاری را خواهند داشت. می توان گفت پروسه اخذ ویزای کاری نسبتاً دشوار است. بهتر آنست که دانشجویانی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، از طریق ویزای تحصیلی به این کشور سفر کنند. پس از آن نسبت به انجام کار پس از تحصیل در سوئد اقدام نمایند. متوسط درآمد حسابداران در سوئد 15000SEK الی 45000SEK (کرون سوئد) متغیر است. البته آن دسته از حسابدارانی که از مهارت زبان سوئدی برخوردارند، شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور خواهند داشت.

مزایای تحصیل حسابداری در سوئد

مزایای تحصیل حسابداری در سوئد

علاوه بر اینکه سوئد دارای دانشگاه های ممتاز و با کیفیت است. تحصیل در این کشور از مزایای دیگری نیز برخوردار است که به شرح زیر است:

  • امکان مهاجرت تحصیلی بهمراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال و برخورداری از بیمه و تحصیل رایگان فرزندان در این کشور در طول دوره تحصیلی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  •  تحصیل رایگان در مقطع دکترا برای تمامی دانشجویان
  • امکان تحصیل رایگان همسر دانشجو پس از گذشت یک ترم تحصیلی
  • امکان انجام کار ضمن تحصیل در سوئد

سیستم آموزشی مدارس سوئد از کیفیت بالایی برخوردار هستند. فرزندان در طول دوره تحصیلی والدین خود می توانند از مهارت زبان انگلیسی و سوئدی بهره مند گردند. متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها می توانند در زمینه های مختلف با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده است. قبل از هر اقدامی از تجربیات مفید این مجموعه آگاهی یابند. همچنین دوستان می توانند در رابطه با دانشگاه کارولینسا مطالعه فرمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل حسابداری در سوئد

  1. مرضیه گفت:

    با سلام،
    ایا این درسته که کشور سوئد برای مقطع دکتری دیگه از کشورهای خارج از حوزه اتحادیه اروپا پذیرش نمی کنن؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. این موضوع به صورت قطعی نمی باشد. ولی چون نیاز به استاد راهنما دارد و ظرفیت محدود است عموما افرادی در اولویت هستند که در خاک سوئد هستند. مثلا افرادی که در خاک سوئد ارشد می خونند.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *