مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل حقوق در سوئد

تحصیل رشته حقوق در سوئد

تحصیل حقوق در سوئد موجب تضمین آینده شغلی دانشجویان می گردد. برنامه های ارائه شده در دانشگاه های حقوق سوئد به صورت جامع و هدفمند ارائه می گردد. دانشجویان با تحصیل در رشته حقوق در سوئد می توانند به عنوان وکیل و کارشناس مسائل حقوقی وغیره ایفای نقش نمایند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حقوق در سوئد را دارند، باید مدرک کارشناسی خود را نیز در این رشته اخذ نموده باشند. همچنین ارائه قبولی در آزمون وکالت در برخی از دانشگاه های این کشور از الزامات پذیرش دانشجویان محسوب می شود. دانشجویان عزیز می توانند جهت آگاهی از جزئیات مهاجرت تحصیلی به سوئد با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره و از تجربیات این مجموعه آگاهی یابند.

هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی جهت تحصیل حقوق در کشور سوئد اقدام می نمایند. برخورداری از مهارت زبان انگلیسی یکی از مهمترین شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های سوئد است. البته دانشجویان امکان گذراندن دوره های زبان را برای تقویت و دریافت مدرک زبان خواهند داشت. از آنجائیکه پروسه اخذ ویزای تحصیلی زمانبر است. در اینگونه موارد بهتر است تا دانشجویان پذیرش در دوره های زبان و دانشگاه های این کشور را بطور همزمان اخذ نمایند.

شرایط تحصیل رشته حقوق در سوئد

دانشجویان با تحصیل در این رشته امکان انجام کار به عنوان وکیل، دادستان، قاضی و غیره را خواهند داشت. دانشگاه های حقوق در کشور سوئد کمک هزینه های تحصیلی متعددی را به دانشجویان این دوره اعطاء می نمایند. دانشجویان امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته حقوق در این کشور را خواهند داشت. در مقطع کارشناسی حقوق دانشجویان ملزم به گذراندن 170 واحد درسی و در مقطع کارشناسی ارشد می باید 180 واحد درسی را بگذرانند. دانشجویان در رشته حقوق با توجه به گرایشات مختلف در این رشته به بررسی و ارزیابی قوانین جزایی، قوانین مدنی، قوانین مدیریتی، قوانین قضایی و غیره می پردازند.

دانشجویانی که قصد تحصیل حقوق در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، می باید مدرک دوره کارشناسی را نیز مرتبط با این رشته و در یکی از رشته های حقوق، قانون بین الملل باشد. ناگفته نماند دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را در رشته های حسابداری و اقتصاد دریافت نموده اند. از این رو نیز امکان تغییر رشته و تحصیل حقوق در این کشور را خواهند داشت. البته ممکن است با شرایطی نیز همراه باشد.

از برترین دانشکده های حقوق در این کشور می توان موارد زیر را نام برد:

  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه چالمرز
  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه سلطنتی فناوری

اخذ پذیرش جهت تحصیل حقوق در سوئد

دانشجویان برای تحصیل حقوق در این کشور در دانشگاه های مختلف می باید دارای شرایط تعیین شده از سوی این دانشگاه ها باشند. اما بطور کلی دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیل حقوق می باید مدارک زیر را به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • توصیه نامه
  • مقالات بین المللی در صورت وجود
  • پرداخت هزینه بررسی و ارزیابی مدارک متقاضیان

لازم بذکر است هزینه بررسی مدارک در صورتیکه با تحصیل دانشجویان موافقت نگردد نیز مسترد نخواهد شد. همانطور که می دانید تححصیل در دانشگاه های سوئد برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا رایگان نیست. دانشجویان عزیز این نکته را در نظر داشته باشند که برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد می باید تمکن مالی خود را برای تحصیل در این کشور اثبات نمایند.

میانگین آمار تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

هزینه تحصیل حقوق در سوئد

شهریه تحصیل دانشجویان در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است. اما بطور میانگین هزینه تحصیل حقوق در این کشور 80000SEK الی 130000SEK (کرون سوئد) در سال می باشد. دانشجویان برای تحصیل حقوق در سوئد ملزم به خرید کتاب های درسی خاصی هستند. بدین منظور می باید هزینه ای معادل 750SEK (کرون سوئد) در ماه پرداخت نمایند. علاوه بر هزینه های فوق دانشجویان با پرداخت هزینه های می باید در انجمن های دانشجویان محلی در سوئد عضو گردند تا بتوانند در فعالیت های دانشجویی در این کشور شرکت نمایند.

البته عضویت در این انجمن ها با مزایای نیز همراه است. دانشجویان می توانند از این طریق از تخفیف هایی برای پرداخت شهریه و غیره بهره مند گردند. از دیگر هزینه تحصیل و زندگی در سوئد هزینه های زندگی دانشجویی نیز می باشد. دانشجویان ماهانه 8000SEK (کرون سوئد) بابت هزینه های زندگی خود پرداخت می نمایند. البته این مقدار هزینه شامل اقامت دانشجویان نیز می گردد که در شهرهای مختلف سوئد ممکن است متغیر باشد.

هزینه تحصیل حقوق در سوئد

رنکینگ و رتبه های دانشگاه های حقوق در سوئد

تمامی دانشگاه های سوئد از کیفیت آموزشی بسیار مناسبی برخوردار هستند. اما برخی از این دانشگاه ها رتبه ها رنکینگ های بالایی را در میان سایر دانشگاه ها اخذ نموده اند. برخی از دانشگاه های سوئد که رتبه های بالایی را به خود اختصاص داده اند، در جدول زیر نشان داده شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
موسسه کارولینسکا51
دانشگاه لوند119
دانشگاه استکهلم148
دانشگاه گوتنبرگ185
دانشگاه اومئو369
دانشگاه لینکوپینگ320

لازم بذکر است دانشجویان رشته حقوق در پایان تحصیلات خود ملزم به گذراندن دوره های کارآموزی بری اخذ مدرک تحصیلی خود می باشند. دانشجویان در دوره های کارآموزی به تجارب مفیدی دست خواهند یافت که نقش موثری در آینده شعلی آنان خواهد داشت.

هزینه های زندگی در سوئد

طبق گزارشات بدست آمده هزینه زندگی در این کشور تقریباً برابر با دیگر کشورهای اروپایی برآورد شده است. بیشترین هزینه ها در این کشور متعلق به هزینه مسکن است. از این رو می توان گفت تقریباً 30% حقوق و دستمزدها را شامل می شود. هزینه های زندگی در شهرهای مختلف سوئد با یکدیگر متفاوت است. بطور معمول هزینه های زندگی در حومه شهرها ارزانتر از مراکز شهر می باشد. در شهرهای کشور سوئد استکهلم گرانترین شهر در این کشور شناخته شده است. می توان گفت هزینه های بالای زندگی در این کشور مربوط به مالیات هایی است که مردم می باید پرداخت نمایند. عزیزانی که قصد مهاجرت به دیگر کشورها را دارند، بهتر است با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و با مطرح نمودن شرایط خود از بهترین گزینه های مهاجرتی آگاهی یابند. جهت مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی مقاله مهاجرت به پرتغال را بررسی بفرمائید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *