مهاجرت کاری سوئد

ویزای کار سوئد

ویزای کار سوئد

اخذ ویزای کار سوئد بدین صورت است که اشخاص خارجی می باید از کارفرما نامه معتبر یا مجوزکاری داشته باشند که در این مقاله بررسی می شود. یافتن کارفرما و عقد قراردادکاری برای متقاضیان خارج از اروپا نسبتا دشوار است. اما بهترین راه حل برای اخذ ویزای کار مهاجرت تحصیلی به این کشور است. متقاضیان می ­توانند ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نموده و پس از پایان تحصیلات خود با یافتن شغل مورد نظر اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند. از آنجائیکه انجام کار در سوئد و دیگر کشورهای اروپایی یکی از راه های اخذ اقامت و تابعیت است. افراد براحتی می­ توانند اقامت دائم سوئد را دریافت نمایند.

سوالات رایج ویزای کاری  سوئد

  • آیا می توان ویزای کار سوئد بدون مدرک زبان را اخذ کنیم؟ در صورتی که تسلط شما به زبان انگلیسی نسبی باشد و به زبان سوئدی هم تسلط داشته باشید بله.
  • شرایط ویزای کاری سوئد برای ایرانیان چیست؟ برای کار در سوئد شما بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.

سوئد در شمال قاره اروپا واقع می ­باشد و از آب و هوای نسبتاً است. البته برخی از مناطق این کشور از آب و هوایی معتدل برخوردار می ­باشد. مردم این کشور از امکانات بسیار مناسبی برخوردارند. جزء مردم مرفه در دنیا شناخته شده اند. از همین رو برخی از افراد به دنبال اخذ ویزا و مهاجرت به این کشور هستند. امکان اخذ بلوکارت اروپا برای این کشور که مختص افراد با مهارت می­ باشد نیز وجود دارد. اما این پروسه زمانبر بوده و افراد کمی از این طریق ویزای کار را دریافت می ­نمایند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به تجربیاتی که در این زمینه دارند، پیشنهادات مفیدی را به متقاضیان ارائه می ­نمایند.

اینفوگرافیک ویزای کار سوئد

شرایط اخذ ویزای کار سوئد

سوئد کشوری در شمال اروپا و در مجاروت کشورهای نروژ و فنلاند قرار دارد. این کشور دارای 10 میلیون جمعیت است. امکانات آموزشی، بهداشتی، درمانی و توسعه­ انسانی در سطوح بالا می ­باشد. در حال حاضر دولت ویزای کار را برای افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی و از سابقه­ کاری مرتبط با رشته خود برخوردارند صادر می­ نماید. علاوه بر این پیشنهادکاری و برخورداری از مهارت زبان انگلیسی و یا سوئدی از دیگر ملزومات اخذ این ویزا است. متقاضیان انجام کار می­ باید از طریق سایت های کاریابی و به صورت اینترنتی به جست جوی شغل در این کشور بپردازند. زیرا دارای ویزای جستجوی کار همانند کشورهای آلمان و اتریش نمی­ باشد. پس از آن در صورتیکه موفق به عقد قراردادکاری با کارفرمایان در این کشور گردیدند. امکان مراجعه به سفارت کشور جهت اخذ ویزای کار سوئد را خواهند داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • تکمیل فرم های مربوط به ویزای کار
  • ارائه پیشنهاد و قراردادکاری
  • مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6
  • ارئه ترجمه مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ارائه سوابق شغلی متقاضی
  • ارائه مدارک فنی و حرفه ای (در صورت برخورداری)
  • عکس و مدارک هویتی متقاضی

هزینه ویزای کار سوئد

لازم است بدانید هزینه ویزای کار برابر با 2000SEK (کرون سوئد) می ­باشد. متقاضیان امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده خود را داشته است. بدین  منظور می­ باید ویزای همراه سوئد را نیز دریافت نمایند. هزینه ویزای همراه به شرح زیر است:

محدوده سنیهزینه ویزای همراه به کرون سوئد
کودکان کمتر از 18 سالSEK500
بزرگسالانSEK1000
هزینه ویژه مشاغل خاصSEK1000

متقاضیان اخذ ویزای کار توجه داشته باشند، علاوه بر اخذ ویزای کار ملزم به دریافت مجوز کار نیز هستند. مجوز کار این کشور معمولا دارای اعتباری برابر با اعتبار اقامت فرد در این کشور را دارد و حداکثر به مدت 2 سال است. گفتنی است در صورتیکه فرد در این مدت شغل خود را تغییر دهد، می­ باید جهت دریافت مجوز کار برای شغل جدید خود اقدام نماید.

ویزای کار سوئد و مشاغل مورد نیاز

دولت سوئد هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می نماید. افراد با مراجعه به سایت سفارت این کشور می توانند از مشاغل مورد نیاز این کشور آگاهی یابند. در صورتی که از مهارت های لازم برخوردار باشند، امکان اخذ ویزای کاری را خواهند داشت. برخی از این مشاغل نیازمند ارائه مدارک تحصیلی دانشگاهی می ­باشند. برخی دیگر تنها با ارائه سوابق و تجربه­ کاری شرایط انجام کار در این کشور را برای متقاضیان فراهم نموده است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئد را بررسی بفرمائید.

لیست زیر مهم ترین مشاغل مورد نیاز در سوئد است که هر ساله اطلاع رسانی می ­گردد:

  • مهندس و طراح سایت
  • تحلیل گر مسائل اقتصادی
  • مهندس داده ها
  • مهندس فناوری اطلاعات
  • مدیریت بازاریابی
  • تحلیل گر تجارت
  • مدیریت فروش
  • مهندس معمار
  • مهندس صنعتی (اتومبیل)

ویزای کار سوئد و مشاغل مورد نیاز

تمدید ویزای کار سوئد برای جستجوی کار

اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید و مایلید در سوئد بمانید و پس از تحصیل کار کنید، می توانید برای تمدید مجوز اقامت خود تا 6 ماه درخواست دهید. شغل یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای اینکه واجد شرایط تمدید مجوز خود باشید، باید حداقل 2 ترم تحصیلی تمام وقت را گذرانده باشید و برنامه تحصیلی خود را تکمیل کرده باشید. همچنین باید بتوانید از نظر مالی در طول دوره تمدید حمایت مالی کنید. دانشجویان یک کشور غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند پس از اتمام تحصیلات خود در سوئد اقامت و کار کنند، ابتدا باید از طریق اداره مهاجرت سوئد برای مجوز کار اقدام کنند.

شما می توانید قبل از انقضای مجوز اقامت خود برای تحصیل (از جمله مجوزهایی که برای جستجوی شغل تمدید شده اند) بدون خروج از کشور این کار را انجام دهید. اگر قبل از انقضای مجوز اقامت خود برای تحصیل، برای اجازه کار درخواست دهید، می توانید تا زمانی که درخواست شما بررسی می شود، کار کنید. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، یک کارت اجازه اقامت با عکس و اثر انگشت خود دریافت خواهید کرد که ثابت می کند حق حضور در سوئد را دارید. اگر درخواست مجوز کار شما رد شود، 3 هفته فرصت دارید تا نسبت به این تصمیم اعتراض کنید.

میزان حقوق و دستمزد حاصل از اشتغال در سوئد

معمولا اکثر افراد برای دستیابی به حقوق و مزایای بیشتر مهاجرت کاری به دیگر کشورها را بر می­ گزینند. معمولاً میزان حقوق و دستمزد افراد در کشورهای اروپایی مناسب است. اگر چه میزان حقوق افراد بستگی به مهارت و سوابق کاری متقاضی دارد.

در جدول زیر میانگین حقوق افراد در مشاغل مختلف نشان داده شده است:

شغلحقوق به یورو
دامپزشک€5219
دندانپزشکی€5219
دکتر€5219
خلبان€4972
وکیل€4198
اقتصادان مدنی€3982
برنامه نویس کامپیوتر€3961
روزنامه نگار€3311
نویسنده€3311
روانشناس€2888
پرستار€2865
معلم€2651 الی 2816€
نقاش€2432
خیاط€2228

گرفتن روادید تحصیلی سوئد

همانگونه که در مقدمه بیان نمودیم یکی از بهترین راه های اخذ ویزای کار سوئد، اقدام از طریق دریافت ویزای تحصیلی سوئد است. زیرا اخذ ویزای تحصیلی این کشور به راحتی امکان پذیر است. دانشجویان با ارائه مدارک تحصیلی خود پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را دریافت و با ارائه مدارک تحصیلی می ­توانند ویزا دریافت نمایند. دانشجویان علاوه بر این امکان انجام کار ضمن تحصیل در این کشور را دارند، پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور می ­توانند شغل مورد نظر خود را یافته و به انجام کار پس از تحصیل در سوئد بپردازند. افراد با انجام کار و پرداخت مالیات به دولت می­ توانند پس از مدت 4 سال اقامت سوئد را دریافت نمایند. کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی در اختیار متقاضیان عزیز قرار داده است. در تمامی مسیر آنان را یاری و همراهی می ­نمایند.

سوالات پرتکرار در باب ویزای کار سوئد

در این بخش از مقاله به سوالات مهم شما در مورد ویزای کار سوئد پاسخ می دهیم:

  • آیا می توانی برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برنامه ریخت؟ بله می توانید پس از اتمام تحصیل خود در سوئ با داشتن شغل مناسب و دیگر شرایط ویزای کار سوئد ویزای کار این کشور را اخذ کنید.
  • ویزای کار سوئد برای ایرانیان چه مدارکی لازم دارد؟ پاسپورت-داشتن پیشنهاد و قراردادکاری-مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6- ترجمه مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی-ارائه سوابق شغلی متقاضی-ارائه مدارک فنی و حرفه ای (در صورت برخورداری)-عکس و مدارک هویتی متقاضی
  • ویزای جاب سیکر سوئد را با چه شرایطی می توان اخذ کرد؟ در این زمینه با مشاوران متبحر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *