مهاجرت کاری دانمارک

بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

پرستاری همانند دیگر شاخه های پزشکی از جمله مشاغلی مورد نیاز دانمارک است. بازار کار رشته پرستاری در دانمارک از شرایط مطلوبی برخوردار است.  میزان درآمد پرستاران در دانمارک نسبت به دیگر کشورها بالا است. علاوه بر این پرستاران می توانند با انجام کار در این کشور اقامت دائم را دریافت نمایند. زندگی در این کشور از استانداردها و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. زندگی و اخذ اقامت و شهروندی علاقمندان زیادی دارد. مشاورین ما با معرفی راه های مهاجرت به این کشور و دیگر کشورها، متقاضیان مهاجرت را در راستای انتخابی مناسب یاری و همراهی می نمایند.

برخورداری از مهارت زبان دانمارکی و حداقل مدرک کارشناسی حرفه ای از ملزومات ورود به بازار کار این رشته است. پرستاران خارجی که فارغ التحصیل دانشگاه های خارج از دانمارک هستند. اولاً می باید مدرک تحصیلی خود را تأیید و نمره قبولی در آزمون های زبان دانمارکی را کسب نمایند. ثانیاً نسبت به اخذ مجوز کار دانمارک اقدام نمایند. آزمون های زبان به صورت شفاهی و کتبی در مراکز آموزش زبان دانمارکی در این کشور برگزار می گردد. با توجه به شرایط بازار کار این رشته و دانشگاه های معتبر این کشور، دانشجویان خارجی بسیاری برای ادامه تحصیل در این رشته، دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند.

شرایط بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

با توجه به اهمیت شغل پرستاری، هر ساله پرستاران خارجی زیادی نسبت به اخذ اقامت این کشور اقدام می نمایند. پرستاران می باید به عضویت سازمان DNO درآمده و از این طریق به انجمن حرفه ای، شبکه ها و آموزش های حرفه ای دسترسی یابند. پرستاران امکان بهره مندی از توصیه های حقوقی و درآمدی مشاورین این انجمن را خواهند داشت. پرستاران در 6 رشته تخصصی زیر می توانند در این کشور ایفای نقش نمایند:

  • پرستاری روانی
  • پرستاری مراقبت های ویژه
  • پرستاری کنترل عفونت
  • پرستاری آنکولوژی
  • پرستاری بهداشت عمومی
  • پرستاری بیهوشی

پرستارانی که از دیگر کشورها برای انجام کار مهاجرت نموده اند، ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را به سازمان پرستاران ارائه نموده و نسبت به تأیید آن اقدام نمایند. پس از آن جهت اخذ مجوز کار پرستاری به وب سایت وزارت کار مراجعه و با تکمیل فرم مربوطه، درخواست مجوز کار این کشور را برای ورود به بازار کار این رشته بنمایند. متقاضیان انجام کار پرستاری در آزمون های زبان دانمارکی می باید حداقل نمره 10-7-7 را کسب نمایند. این آزمون ها به صورت شفاهی و کتبی در ماه های می، ژوئن، نوامبر و دسامبر برگزار می گردد.

بطور کلی مراحل اخذ مجوز کار پرستاری در دانمارک را می توان اینگونه برشمرد:

  • کسب نمره قبولی در آزمون زبان دانمارکی
  • کار جهت سازگاری
  • درخواست و تأیید مدارک

درآمد در بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

از آنجائیکه تحصیل پرستاری در این کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است، میزان درآمد پرستاران در این کشور نسبت به متوسط حقوق و درآمد ملی بیشتر برآورد شده است. متوسط درآمد پرستاران در دانمارک DKK27288 (کرون) در ماه است. کمترین درآمدی که پرستاران در این کشور دریافت می نمایندDKK52933 (کرون) گزارش گردیده است. ناگفته نماند سطح درآمد پرستاران در این کشور یکسان نیست. با توجه به برخی از معیارها همچون سابقه کاری، مدرک تحصیلی، تخصص نیمی از پرستاران بیش از DKK36640 (کرون) در ماه و نیمی دیگر کمتر از رقم ذکر شده دریافت می نمایند.

از این رو نرخ رشد بیکاری در این کشور با توجه به نمودار زیر بیان گردیده است:

نرخ بیکاری در دانمارک

ما در جدول زیر متوسط درآمد پرستاران را با توجه به تخصص آنها بیان نموده ایم:

تخصصمیانگین درآمد به کرون دانمارک
پرستاری مراقبت حادDKK37038
معاون مدیر پرستاریDKK47068
مدیر کیس یا پروندهDKK44039
پرستار شرکتDKK29276
پرستار مراقبت ویژهDKK35197
پرستار بخشDKK36310
پرستار خانهDKK32613
سر پرستارDKK39638
پرستار ثبتی ICUDKK34559
متخصص پرستار انفورماتیکDKK38402
پرستار حرفه ای مجوز دارDKK36310

طبق آمارهایی که از میزان درآمد پرستاران در طی سال های 2023  بدست آمده است، حقوق پرستاران در طی سالهای ذکر شده با افزایش 3% همراه بوده است. جهت کار در این کشور ابتدا مقاله ویزای کاری دانمارک را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

با توجه به شرایط ایده آل این کشور برای زندگی، هر ساله افراد زیادی این کشور را برای زندگی انتخاب می نمایند. مراکز آموزشی دانمارک از کیفیت بالایی برخوردار هستند. امکانات آموزشی و رفاهی بسیار مناسبی را برای متقاضیان تحصیل فراهم نموده اند. با توجه به اینکه انجام کار در این کشور یکی از روش های اخذ اقامت دائم و تابعیت بشمار می رود. بسیاری از افراد بطور مستقیم با اخذ ویزای کاری و یا به صورت غیر مستقیم ویزای تحصیلی، برای ورود به بازار کار این اقدام می نمایند. دولت این کشور طبق یک سیستم امتیازدهی ویزای کاری این کشور را صادر می نماید. معمولاً این ویزا برای آن دسته از افرادی که بالاترین امتیازها را کسب نموده اند، صادر می گردد. از این رو جهت مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به دانمارک را مطالعه بفرمائید.

مهمترین پارامترهای امتیازدهی در این سیستم به قرار زیر است:

  • مدرک تحصیلی: بالاتر از کارشناسی
  • سابقه کار: حداقل 3 سال
  • مدرک زبان: آیلتس با حداقل نمره 6.5
  • سن: 25 الی 30 سال

مدارک لازم برای اشتغال در بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

مدارک لازم برای اشتغال در بازار کار رشته پرستاری در دانمارک

با توجه به شرایط مساعد بازارهای کاری این کشور و نرخ پایین بیکاری که 7.3% گزارش گردیده است، افراد زیادی در تخصص ها و رشته های مختلف قصد مهاجرت و کار در این کشور را دارند. دولت دانمارک جهت تسهیل پروسه اخذ ویزای کاری برای آن دسته از افرادی که دارای مشاغل مورد نیاز هستند، طرح مهاجرتی نیروی متخصص را اجرا نموده است که بدین طریق گرین کارت دانمارک به این دسته از افراد تعلق می گیرد. همانطور که می دانید یکی از ملزومات ورود به این کشور، اخذ ویزای کاری این کشور است.

از همین رو ارائه مدارک زیر به هنگام درخواست ویزای کاری لازم و ضروری است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار
  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانمارک
  • 2 قطعه عکس
  • پرینت حساب بانکی متقاضی
  • رسید رزرو بلیط رفت و برگشت
  • بیمه
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری

مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مسیر مهاجرتی همراه با دوستان عزیز بوده و در این مسیر اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهند. دوستان عزیز می توانند جهت کسب آگاهی بیشتر در زمینه ویزای مهاجرت کاری (گرین کارت) دانمارک با این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *