مهاجرت کاری دانمارک

بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

متخصصین حوزه کامپیوتر از مهارت زبان انگلیسی برخوردار هستند، از شانس زیادی برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک برخوردار هستند. آن دسته از دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های خارج از دانمارک به اتمام رسانیده اند، با اخذ ویزای کاری و یا از طریق برنامه مهاجرتی دانمارک امکان دریافت گرین کارت و اقامت دائم این کشور را خواهند داشت. دانمارک یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن اروپایی است. از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار است. اگرچه زبان رسمی مردم این کشور دانمارکی است اما اکثر مردم این کشور به زبان های نروژی، سوئدی و انگلیسی مسلط هستند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی بهترین گزینه های مهاجرتی علاقمندان به این موضوع را راهنمایی می نمایند.

میزان تقاضاء نیروی متخصص در بازار کار این رشته در این کشور بالا است. کامپیوتر از جمله مشاغل مورد نیاز در این کشور محسوب می گردد. افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری این کشور شده اند، پس از 4 سال زندگی و کار در این کشور امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت را خواهند داشت. هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی زیاد است. کپنهاگ پایتخت این کشور یکی از گرانترین شهرها در اروپا و جهان بشمار می رود. البته تناسب میان حقوق و دستمزد کارگران و هزینه های زندگی رعایت شده است. افرادی که در این کشور مشغول به انجام کار هستند، توانائی پرداخت هزینه های زندگی در این کشور را خواهند داشت.

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

هر ساله مشاغل مورد نیاز این کشور از طریق سفارتخانه های این کشور اعلام می گردد. مشاغل مربوط به حوزه کامپیوتر نیز در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور مشاهده می گردد. متخصصین این حوزه می توانند به عنوان مهندسین IT، مهندس نرم افزار و مشاورین IT در دانمارک ایفای نقش نمایند. مهندسین کامپیوتر برای انجام کار می باید مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های معتبر و مورد تأیید دانمارک اخذ نموده باشند.

همچنین علاوه بر برخورداری از مهارت زبان انگلیسی برخورداری از دانش یکی از زبان های برنامه نویسی همچون C#، C++،SQL و JAVA نیز الزامی است. جدیت برخورداری از روحیه کار تیمی، پشتکار و انگیزه از دیگر الزامات ورود به بازا رکار این رشته می باشد.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، متخصصین می باید مدارک زیر را برای اخذ ویزای کاری به سفارت مربوطه ارائه نمایند:

  • مدرک تحصیلی معتبر
  • پاسپورت
  • مدارک هویتی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • رزومه تحصیلی و کار

دستمزد در بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

همانطور که در بخش های قبل بیان شد، رشته کامپیوتر یکی از پردرآمدترین مشاغل است. البته سابقه کاری، مدرک تحصیلی متقاضیان نیز نقش موثری بر افزایش درآمد آنان در این کشور دارد. در مقابل دستمزدها و حقوق بالایی در این کشور کارکنان دریافت می نمایند. هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست. طبق گزارشات بدست آمده در این کشور در ردیف چهاردهم گرانترین کشورها قرار دارد.

جهت کار و زندگی در این کشور بهتر است ابتدا از هزینه زنگی در این کشور اطلاع یابید که در نمودار زیر بیان گردیده است:

نمودار هزینه زندگی در دانمارک

میزان حقوق بدین صورت است:

آیتممیزان درآمد به کرون دانمارک
متوسط حقوق مهندسین کامپیوترDKK3159461
حداکثر حقوق متخصصینDKK4519464
حداکثر درآمد متخصصینDKK2276520

مهاجرت و اشتغال در بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

این کشور یکی از بهترین گزینه های مهاجرت به اروپا است. این کشور از شرایط اقتصادی و اجتماعی باثبات و پایداری برخوردار می باشد. نرخ بیکاری برابر با 7.3% گزارش گردیده است. با توجه به این رقم می توان دریافت بازارهای کاری این کشور از شرایط مطلوب و مساعدی برخوردار هستند. دولت این کشور با هدف جذب نیروهای متخصص و حرفه ای طرح مهاجرتی نیروهای متخصص و صدور گرین کارت این کشور را اجرایی نمود. این طرح با هدف تسهیل در صدور ویزای کاری به متخصصین حرفه های مختلف ایجاد گردید. به متقاضیان کارت گرین کارت ابتدا اقامتی 2 ساله اعطاء می گردد. قابلیت تمدید تا 3 سال دیگر را نیز به همراه دارد. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری دانمارک را مطالعه بفرمائید.

از مهمترین شرایط اخذ اخذ گرین کارت عبارتند از:

  • برخورداری از تحصیلات دانشگاهی مرتبط با شغل متقاضی
  • برخورداری از سابقه کاری
  • مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6.5
  • سن مناسب (بهترین رده سنی برای درخواست گرین کارت دانمارک بین 25 الی 30 سال می باشد.)

مهاجرت و اشتغال در بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

تحصیل رشته کامپیوتر در دانمارک

با توجه به دانشگاه های معتبری که در این کشور قرار دارد، هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی با اخذ ویزای تحصیلی دانمارک اقدام به تحصیل در رشته کامپیوتر در این کشور می نمایند. دانشگاه های دانمارک با بهره گیری از بهترین روش های آموزشی دانشجویان را برای ورود به بازارکار این رشته به عنوان فردی متخصص آماه می نمایند. تحصیل در این کشور تنها برای دانشجویان محلی این کشور و دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است. دانشجویان می توانند در زاقامت از طریق تحصیل در دانمارک مطالعه نمایند. اما سایر دانشجویان تنها در صورتی که از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی برخوردار هستند، امکان ادامه تحصیل در این کشور را خواهند داشت.

در مقطع کارشناسی اکثر برنامه ها به زبان دانمارکی ارائه می گردد. این موضوع باعث تردید دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این مقطع شده است. اما از آنجائیکه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تدریس به زبان های انگلیسی و دانمارکی ارائه می گردد، تحصیل در این مقطع متقاضیان زیادی دارد. به هرحال کسب دانش زبان دانمارکی برای ورود به بازارهای کاری این کشور موارد ضروری بشمار می رود. علاقمندان مهاجرت به این کشور می توانند جهت کسب آگاهی بیشتر در زمینه های مختلف همچون فهرست مشاغل مورد نیاز دانمارک با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *