مهاجرت کاری دانمارک

بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

دانمارک یکی دیگر از کشورهای مرفه در اروپا است که در سال های اخیر ورود به بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک مورد توجه بسیاری از متخصصین برق قرار گرفته است. این کشور، کشور کوچکی در شمال اروپا و با 5/5 میلیون جمعیت می باشد. این کشور از شرایط اقتصادی و اجتماعی بسیار مطلوبی برخوردار است. مردم این کشور راضی ترین مردم جهان بشمار می روند. اخذ ویزای کاری یکی از روش های مهاجرتی به این کشور است که در نهایت منجر به اقامت دائم و سپس شهروندی این کشور می گردد. مشاورین خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به شرایط متقاضیان راه های مختلف مهاجرتی را به دوستان پیشنهاد نموده و در تمامی مسیر آنان را همراهی می نمایند.

یکی از ملزومات اخذ ویزای کاری و ورود به بازارکار این رشته ، دریافت پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان در این کشور است. پروسه اخذ دعوتنامه کاری بسیار زمانبر و در برخی از موارد غیر ممکن است. زیرا کارفرمایان می باید ابتدا نیروی مورد نظر خود را از این کشور یا کشورهای اتحادیه اروپا استخدام ننمایند. در صورتیکه نتوانند طی 10 روز الی 3 ماه نیروی مور نظر خود را بیابد، امکان ارسال پیشنهاد کاری و استخدام نیروهای خارجی را خواهند داشت. البته متقاضیان انجام کار امکان یافتن شغل و عقد قراردادکاری با کارفرمایان در این کشور را از طریق مراجعه به موسسات کاریابی خواهند داشت.

شرایط بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

متخصصین برق برای ورود به بازارکار این رشته می باید از روحیه کار تیمی برخوردار بوده و با مشارکت و همکاری یکدیگر به انجام کارها می پردازند. طبق قوانین کار در این کشور مهندسین اجازه 37 ساعت کار در هفته و 8 ساعت در روز را خواهند داشت. البته امکان انجام اضافه کاری برای کارمندان در این کشور وجود دارد. آن دسته از افرادی که در بخش های دولتی مشغول به انجام کار هستند از 5 هفته مرخصی با حقوق برخوردار می باشند. ناگفته نماند، دولت این کشور ماهانه مالیات هایی را حقوق کارمندان کسر می نماید.

با توجه به بالا بودن حقوق و دستمزد در این کشور نرخ مالیات پرداختی نیز متناسب با آن بالاست. بطوریکه 50% حقوق افراد و در برخی موارد بیش از مقدار بیان شده از حقوق کارمندان بعنوان مالیات کسر می گردد. سابقه کاری، تحصیلات و برخورداری از مهارت زبان دانمارکی از جمله ملزومات ورود به بازارکار رشته الکترونیک در این کشور است. طبق فاکتورهای ذکر شده، میزان حقوق و درآمد متخصصین این حوزه متغیر است.

میزان درآمد بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

در مجموع میزان درآمد و دستمزد افراد در رشته ها و تخصص های مختلف در این کشور بالاست. از همین رو است که اکثر متخصصین این کشور را برای انجام کار انتخاب می نمایند. متوسط حقوق مهندسین در بازارکار این رشته 106DKK (کرون) در ساعت برآورد شده است. طبق آنچه در بخش قبل بیان شد، تجربه کاری و تحصیلات و غیره نیز بر میزان درآمد متخصصین این حوزه تأثیرگذار است. اگر چه هزینه زندگی در دانمارک بالاست. اما با برنامه ریزی های مفید دولت دانمارک تناسب خوبی میان هزینه های زندگی و حداقل دستمزد دریافتی مردم این کشور برقرار است.

جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص هزینه زندگی در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

نمودار هزینه زندگی در دانمارک

بطوریکه تمامی مردم این کشور از رفاه اقتصادی یکسانی برخوردار هستند. حقوق و دستمزد مهندسان در بازارکار این رشته به قرار زیر است:

فاکتورشرایط ارزیابیافزایش حقوق به درصد
سابقه کار2 تا 5 سال29+
مدرک تحصیلیکارشناسی30+
جنسیتمرد14+
کارفرمابخش های دولتی26+

اگر چه برخورداری از مهارت زبان دانمارکی یکی از ضروریات ورود به بازارهای کاری بشمار می رود، اما آن دسته از افرادی که دانش زبان انگلیسی را در کنار زبان دانمارکی به همراه دارند. بدین ترتیب از امتیاز و شانس بالایی برای انجام کار در این کشور برخوردار خواهند بود.

 اخذ ویزای کار برای بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

آن دسته از افرادی که قصد انجام کار را دارند، برای یافتن شغل مورد نظر خود می توانند به موسسات کاریابی مراجعه نموده و از فرصت های شغلی موجود در این کشور آگاهی یابند. در برخی موارد متقاضیان رزومه های کاری خود را در اختیار این مراکز قرار داده است. این مراکز نیز مشاغل مرتبط با مهارت های افراد را به آنان معرفی می نمایند. پس از مصاحبه و عقد قراردادکاری می توانند جهت اخذ ویزای کاری دانمارک اقدام نماید.

ارائه مدارک زیر به سفارت جهت اخذ ویزای کاری این کشور الزامی است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار
  • عکس
  • دعوتنامه کاری
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • تمکن مالی برای تأمین هزینه زندگی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا دانمارکی

لازم بذکر است، افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری شده اند، امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان 18 سال خود به این کشور را خواهند داشت. همچنین پس از سال زندگی مداوم اقامت دائم این کشور به فرد و اعضاء خانواده متقاضی تعلق خواهد گرفت. جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور مقاله ویزای تحصیلی دانمارک را مطالعه بفرمائید.

 اخذ ویزای کار برای بازار کار رشته الکترونیک در دانمارک

هزینه زندگی در دانمارک

همانطور که می دانید هزینه زندگی در این کشور بالاست. اما تمامی مردم این کشور از رفاه و امکانات مناسبی در زندگی برخوردار می باشند. هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. کپنهاگ پایتخت این کشور یکی از گرانترین شهرهای جهان و دانمارک معرفی گردیده است. ناگفته نماند این کشور یکی از اعضاء اصلی سازمان ملل متحد و ناتو بشمار می رود. مردم جهان این کشور را به نام کشور رفاه و آسایش می شناسند.

براساس گزارشات بدست آمده هزینه زندگی در شهرهای کوچک 5000DKK (کرون) به ازاء هر نفر و در شهرهای بزرگ مانند کپنهاگ و آهوس DKK7000 الی 11000DKR (کرون) تخمین زده شده است. دوستان جهت آگاهی از جزئیات شرایط زندگی در دانمارک و دانشگاه فنی Technical دانمارک می توانید با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *