مهاجرت کاری دانمارک

بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

بازار کار رشته مدیریت در دانمارک محیط جذابی را برای فعالیت های مدیران فراهم نموده است. مدیران خارجی باید به به زبان دانمارکی تسلط داشته باشند. کار در دانمارک متقاضیان زیادی دارد، اگر چه هزینه های زندگی در این کشور بالاست. اما با توجه به تناسبی که میان حقوق و دستمزد کارکنان و هزینه زندگی در این کشور وجود دارد، مردم از زندگی اقتصادی بی نظیری برخوردار هستند. کیفیت زندگی بالا، دانشگاه های معتبر، خدمات بهداشتی و درمانی مناسب، رفاه اجتماعی همگی از جمله مهمترین دلایل افراد برای مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت دانمارک بشمار می روند.

مدیرانی که از تخصص و مهارت های حرفه ای برخوردارند، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار رشته مدیریت خواهند داشت. افرادی که قصد انجام کار در دانمارک را دارند. از این رو باید ابتدا برای دریافت پیشنهاد کاری (Job Offer) از کشور دانمارک باید اقدام نمایند. پروسه اخذ ویزای کاری دانمارک نسبتاً دشوار است. متقاضیان انجام کار در این کشور می توانند با مراجعه به سایت های کاریابی دانمارک شغل مورد نظر خود را یافته و با عقد قراردادکاری با کارفرمایان در این کشور برای اخذ ویزای کاری دانمارک اقدام نمایند. مشاورین خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی ساده ترین راه های مهاجرتی علاقمندان مهاجرت را یاری می نمایند.

بررسی شرایط بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

بازار کار این رشته در محیطی فعال و پویا است. این کشور با کمبود نیروی متخصص مدیر در حوزه های فناوری اطلاعات، علوم زیستی، خدمات بهداشتی و درمانی و مهندسی روبرو می باشد. از همین رو مدیران ارشد و با تجربه می توانند برای ورود به بازارکاراین رشته در بخش های فوق الذکر اقدام نمایند. همانطور که می دانید شغل مدیریت طیف وسیعی از مشاغل را در بر می گیرد. مدیران می توانند بعنوان مدیر بازاریابی، مدیر پروژه، مدیر امور مالیاتی، مدیر IT و مدیر بازرگانی و تجارت در سازمان ها به انجام فعالیت بپردازند. معمولاً اکثر شرکت ها و سازمان ها برای تأمین نیازهای مدیریتی شرکت، مدیران خبره و باتجربه ای را که از پشتکار و انگیزه بالای مدیریتی برخوردار هستند، استخدام می نمایند. مدیران می باید از توانایی رهبری، برنامه ریزی و سبک ارتباطاتی مناسب با اطرافیان خود را داشته باشند.

بطور کلی می توان گفت ویژگی های یک مدیر خبره عبارتند از:

  • قدرت تصمیم گیری
  • کنترل
  • اصلاح
  • زمانبندی
  • اولویت بندی
  • هماهنگی

لازم بذکر است، مدیران تنها با داشتن مدارک آکادمیک و سابقه کاری نمی توانند به عنوان مدیری موفق در بازار کار این رشته فعالیت نمایند. از آنجائیکه شرایط کاری در سازمان ها و شرکت ها در این کشور همکاری محور است. تمامی افراد از حقوق و امتیازات برابری برخوردار هستند. مدیران می باید از توانایی بالایی برای برقرار ارتباط و همکاری با کارکنان برخوردار باشند.

درآمد در بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

همانطور که در بخش های قبل بیان شد، میزان درآمد و حقوق در این کشور بالا است. مدیریت در دسته مشاغل پردرآمد در این کشور بشمار می رود. .حقوق مدیران در دانمارک 36% بیشتر از دیگر مشاغل برآورده شده است. متوسط حقوق مدیران در این کشور 60200DKK (کرون). البته این رقم با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری مدیران متغیر است و حداقل درآمد مدیران 30012DKK (کرون) .و حداکثر درآمدی که مدیران در این کشور دریافت می نمایند 98230DKK (کرون) در ماه می باشد.

طبق آماری که بدست آمده است، درآمد مدیران در با افزایش 2% همراه بوده است. البته این افزایش درآمد در صنایع مختلف متفاوت گزارش گردیده است. بطور کلی شرایط کار مدیران در جدول زیر نشان داده شده است:

شرایطتوضیحات
ساعات کاری37 ساعت در هفته
تعداد مراکز شغلی91 مرکز
قرارداد کاریالزامی است.
اتحادیه شغلیموجود است.

درآمد در بازار کار رشته مدیریت در دانمارک

تحصیل رشته مدیریت در دانمارک

دانشگاه های معتبر این کشور هر ساله دانشجویان خارجی زیادی را مجذوب خود می نماید. دانشگاه های این کشور با بهره گیری از برترین متدهای آموزشی، برنامه های متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهند. تحصیل در کارشناسی در دانمارک به زبان دانمارکی امکانپذیر است. دانشجویان برای ورود به رشته مدیریت می باید دارای مدرک زبان دانمارکی در سطح B و یا مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 باشند.

تحصیل در دانمارک برای دانشجویان دانمارکی و دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است ولی دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می باید شهریه پرداخت نمایند. دانشجویان مجاز به انجام کار ضمن تحصیل در دانمارک هستند. از این طریق می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تأمین نمایند. در جدول زیر لیست برترین دانشگاه های دانمارک قرار داده شده است:

دانشگاهرتبه بندی QSرتبه بندی Timeرتبه بندی ARWU
دانشگاه کپنهاگ7910929
دانشگاه فنی دانمارک112163200-151
دانشگاه آرهوس14512369

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری دانمارک

با توجه به نرخ پایین بیکاری در این کشور هر ساله افراد زیادی برای ورود به بازارهای کاری و اخذ ویزای کاری دانمارک اقدام می نمایند. بدین منظور ارائه مدارک زیر به سفارت دانمارک در کشور مبدأ الزامی است:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • دعوتنامه کاری
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری
  • تمکن مالی برای تأمین هزینه زندگی
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت

یکی از مزیت های اخذ ویزای کاری اینست که متقاضیان امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را خواهند داشت. این افراد با 5 سال زندگی در این کشور امکان دریافت اقامت دانمارک را خواهند داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تیمی مجرب همواره در تلاش هستند تا با در اختیار گذاشتن اطلاعات مفید، متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها را یاری و راهنمایی نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *