مهاجرت کاری دانمارک

کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز این کشور است که موجب مهاجرت متخصصین این حوزه به دانمارک شده است. آن دسته از متخصصان که تحصیلات خود را در خارج از کشور دانمارک به پایان رسانیده اند. جهت انجام کار علوم آزمایشگاهی ملزم به اخذ تأیید مدارک و تعیین صلاحیت خود در وزارت بهداشت این کشور هستند. علاوه بر این یکی از ملزومات ورود به بازارهای کاری برخورداری از مهارت زبان دانمارکی است. متخصصان علوم آزمایشگاهی می باید آزمون های 3 سطحی زبان دانمارکی که موسوم به Danish term 3 حداقل نمره 10 در آزمون شفاهی و نمرات 7-7 را در آزمون های کتبی اخذ نمایند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعات لازم و جامع از بازارهای کاری کشورهای مختلف متقاضیان را در تمامی مسیر مهاجرتی همراهی می نمایند.

دانمارک کشوری اروپایی و توسعه یافته است که مردم این کشور از کیفیت ها و استانداردهای بالایی در زندگی برخوردار هستند. هر ساله افراد با اخذ یکی از ویزاهای مهاجرتی به این کشور سفر می نمایند. دانشگاه های این کشور در دسته برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. تحصیل در دانشگاه های دانمارک موجب تضمین آینده شغلی دانشجویان می گردد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود به مدت 6 ماه فرصت دارند، تا شغل مورد نظر را در این کشور بیابند. بدین ترتیب به تبدیل اقامت تحصیلی را به اقامت کاری اقدام نمایند.

شرایط کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

رشته علوم آزمایشگاهی یکی از مشاغلی است که بازارهای کاری با کمبود نیروی متخصص در این حوزه روبروست. از همین رو سعی در جذب نیروی متخصص حرفه ای در این رشته را دارد. متخصصین در این حوزه با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری خود در بخش های مختلفی به انجام کار بپردازند. شرایط کار علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه های خصوصی و دولتی، کلینیک ها و لابراتوارها و بیمارستان ها با عقد قراردادکاری برای متخصصان رشته علوم آزمایشگاهی فراهم است.

از مهمترین وظایف متخصصان این حوزه می توان موارد زیر را نام برد:

  • تجزیه و تحلیل و آنالیز یافته های آزمایشگاهی
  • تفکیک و دسته بندی نتایج آزمایشگاهی
  • همکاری با سایر مشاغل مانند پزشکان، داروسازان و شیمی دان ها
  • فرآیند اخذ مجوز کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

بررسی کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته علوم آزمایشگاهی به اتمام رسانیده اند، براحتی می توانند با تبدیل نمودن ویزای تحصیلی دانمارک به ویزای کاری این کشور وارد بازارکار علوم آزمایشگاهی شده است. آن دسته از متخصصانی که مدرک تحصیلی خود را از دیگر کشورها دریافت نموده اند برای انجام کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک می باید ابتدا مدارک تحصیلی خود را جهت تعیین صلاحیت برای ورود به بازار کار تأیید نمایند. پس از اخذ تأیید از وزارت بهداشت، به متخصصین 3 سال مهلت داده می شود تا در طی این مدت برای مهاجرت و معادل سازی مدارک خود اقدام نمایند.

همانطور که در مقدمه اشاره نمودیم تمامی افراد در حرفه های مختلف برای ورود به بازار کار ملزم به کسب نمره قبولی در آزمون های 3 سطحی زبان دانمارکی هستند. دوره های زبان دانمارکی برای تکنسین های پزشکی و پیراپزشکی به صورت رایگان برگزار می گردد. لازم بذکر است، مدرک زبان دانمارکی تنها به مدت 12 ماه دارای اعتبار است. متقاضیان انجام کار علوم آزمایشگاهی می باید طی این بازه زمانی مراحل اخذ اقامت دانمارک را انجام دهند. پس از اخذ نمره قبولی در آزمون زبان دانمارکی متخصصان این رشته جهت ارزیابی مهارت و توانائی برقراری ارتباط با پزشکان می باید دوره ای را به منظور معادلسازی مدرک تحصیلی خود بگذرانند. در این دوره حقوق و دستمزدهایی نیز به آنان تعلق می گیرد.

مهاجرت متخصصان علوم آزمایشگاهی به دانمارک

با توجه به شرایط مطلوب کار علوم آزمایشگاهی متخصصان زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می نمایند. بدین منظور پس از اخذ مجوز کار از سوی وزارت کار می توانند برای اخذ ویزای کاری دانمارک اقدام نمایند. ارائه مدارک زیر جهت دریافت این ویزا الزامی است:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • مدارک هویتی متقاضی (کارت ملی، شناسنامه)
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت متقاضی
  • مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد برای تأمین هزینه زندگی در این کشور است.

متخصصان با اخذ این ویزا امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را خواهند داشت. علاوه بر این می توانند پس از گذشت چند سال کار و زندگی نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

اخذ ویزا برای کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

اخذ ویزا برای کار علوم آزمایشگاهی در دانمارک

این کشور با کمبود نیرو در تخصص های مختلف روبرو است. هر ساله از طریق برنامه مهاجرتی نیروی متخصص سعی در جبران کمبود نیروی متخصص خود را دارد. متخصصان رشته های پزشکی و پیراپزشکی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، با دریافت ویزای کاری از مزایا و امتیازات زیر برخوردار خواهند بود:

  • امکان یادگیری این زبان پس از مهاجرت به این کشور
  • امکان انجام کار به هنگام گذراندن دوره های زبان دانمارکی
  • امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان
  • شرکت در کلاس های بازآموزی و دریافت حقوق در طول دوره
  • اخذ اقامت دائم و تابعیت دانمارک

لازم بذکر است دوره های بازآموزی در واقع دوره های کارآموزی است که به منظور معادل سازی مدارک تحصیلی متخصصان برای انجام کار در آزمایشگاه ها و کلینیک های دانمارک ملزم به گذراندن این دوره ها می باشند. همچنین جهت مهاجرت به این کشور پیشنهاد داده می شود مقاله مهاجرت به دانمارک را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در دانمارک

دانشگاه های این کشور اعتبار بالایی در میان کشورها جهان دارد. تحصیل در این کشور ضمانت آینده شغلی دانشجویان را به همراه دارد. برنامه ها در مقطع کارشناسی به زبان دانمارکی ارائه می گردد. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع می باید از مدرک زبان دانمارکی با حداقل سطح B برخوردار باشند. اما تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به 2 زبان انگلیسی و دانمارکی صورت می گیرد.

از همین رو تحصیل در این مقاطع متقاضیان زیادی دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان نیست. اما دانشگاه های این کشور برای حمایت از دانشجویان بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. دانشجویان مقطع دکترا امکان تحصیل رایگان را داشته و علاوه بر این در برخی از رشته ها حقوق و دستمزدهایی نیز دریافت می نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی دانشگاه های دانمارک به دانشجویان آنان را در انتخاب تصمیمی صحیح یاری می نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *