مهاجرت کاری گرجستان

بازار کار رشته الکترونیک در گرجستان

بازار کار رشته الکترونیک در گرجستان

افراد متخصص در بخش الکترونیک توجه بسیار زیادی به بازار کار رشته الکترونیک در گرجستان دارند. در این کشور برای کار حرفه ای مجوز لازم است. برای احراز صلاحیت دریافت گواهینامه مهندس در آموزش، دانشجویان باید یک برنامه معتبر را به پایان برسانند یا 8 سال تجربه داشته باشند. بعد از آن یک آزمون کتبی در مبانی مهندسی بگذرانند. برای دریافت گواهینامه مهندسی حرفه ای، دانشجویان باید 4 سال سابقه کار را کسب کرده اند. آزمون اصول و عملکرد مهندسی را پشت سر بگذارند. مهندس الکترونیک مسئول توسط و آزمایش سیستم های الکترونیکی، اجزا یا مدارهای الکترونیکی را برای استفاده در تجهیزات یا ماشین آلات طراحی است. ممکن است از نرم افزار و تجهیزات مهندسی و طراحی کامپیوتری برای انجام وظایف استفاده کند.

مهندس الکترونیک بودن، اصول و تکنیک های مهندسی برق را برای تحقق اهداف به کار می گیرد. به مدرک کارشناسی نیاز دارد. علاوه بر این، مهندس الکترونیک معمولاً به یک سرپرست یا مدیر گزارش می دهد. برای اینکه به مهندس الکترونیک تبدیل شوید، معمولاً به 2 سال تجربه مرتبط نیاز دارید. افراد نیاز به کار در پروژه ها یا موارد دارای پیچیدگی محدود در نقش پشتیبانی جهت کسب تجربه دارند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کرده است در این نگارش در مورد بازار کار رشته الکترونیک در گرجستان برای افراد علاقه مند توضیح دهد.

رشته مهندسی الکترونیک در گرجستان

همان طور که نیرو و سیستم های الکتریکی در قلب جامعه مدرن قرار دارند، مهندسان برق و الکترونیک نیز در قلب جامعه مدرن می باشند. مهندسان متخصص در قرن بیست و یکم با فناوری هایی مانند سیستم های برق جهانی جهانی، تلویزیون، رادیو و تصویربرداری پزشکی تغییر شکل داده اند تا فقط چند نمونه ذکر کنند. از مشهورترین مهندسان الکترونیک و برق که شاید در مورد آن ها شنیده اید می توان به نیکولا تسلا، توماس ادیسون و جک کیلبی اشاره کرد. مارسیان هاف (مخترع ریزپردازنده) و مارتین کوپر (مخترع تلفن همراه) نیز از دیگر مهندسان مشهور الکترونیک می باشند.

مدارک مهندسی برق دانشجویان را به دانش نحوه کار صنعت مجهز می کند. به علاوه، مهارت های مهندسی و دانش فنی مورد نیاز برای طراحی، ارزیابی و بهبود سیستم های الکتریکی و الکترونیکی را به آن ها می دهد. از دانشگاه های معروف در کشور گرجستان که این رشته را ارائه می دهند. همچنین می توان به 3 دانشگاه زیر اشاره کرد:

نام دانشگاهنوع دانشگاه
پردیس اصلی موسسه فناوری جورجیادانشگاه دولتی
دانشگاه مرسردانشگاه خصوصی
دانشگاه ایالتی کنزودانشگاه دولتی

تفاوت مهندسی برق و الکترونیک غالباً مبهم است. اما به طور کلی، درست است که بگوییم مهندسان برق عمدتاً به تولید و توزیع توان الکتریکی در مقیاس بزرگ توجه دارند. در حالی که مهندسان الکترونیک روی مدارهای الکترونیکی بسیار کوچکتر تمرکز دارند. در رشته مهندسی الکترونیک، دانشجو احتمالاً یک درک تخصصی از مدارهای مورد استفاده در رایانه ها و سایر فن آوری های مدرن خواهید داشت. به همین دلیل مهندسی الکترونیک اغلب در کنار علوم کامپیوتر تدریس می شود. مدرک مهندسی برق یا الکترونیک نیز با مهندسی مکانیک و عمران همپوشانی دارد. علاقه مندان به مهاجرت به این کشور می توانند کار در گرجستان را مطالعه نمایند.

بررسی بازار کار رشته الکترونیک در گرجستان

بررسی بازار کار رشته الکترونیک در گرجستان

مهندسی الکترونیک فرصتی را برای تولید نوآوری ها و پیشرفت های جدید در ارتباطات از راه دور، رباتیک، سخت افزار محاسبات و تجهیزات برق و برق فراهم می کند. زمینه های ویژه ای برای تخصص در این زمینه با زمینه های تخصصی از جمله تجهیزات الکترونیکی صوتی، تصویری و سبک وجود دارد. می توان به سیستم های کنترل و اتوماسیون و میکرو الکترونیک (تراشه های رایانه) و ارتباطات از راه دور اشاره کرد. در حال حاضر کمبود مهندس الکترونیک در سراسر جهان وجود دارد. وضعیتی که احتمالاً برای مدتی دیگر ادامه خواهد داشت.

همچنین توزیع نرخ بیکاری و نیروی کار در این کشور در نمودار زیر بدین صورت به تصویر درآمده است:

توزیع نرخ بیکاری و نیروی کار در گرجستان

وظایف معمول یک مهندس الکترونیک عبارتند از:

  • استفاده ترکیبی از علوم و ریاضیات، همراه با تکنیک های مهندسی، برای طراحی، تولید، نصب و نگهداری سیستم های ارتباط از راه دور
  • طراحی و مدیریت تجهیزات مورد استفاده برای کنترل و نظارت بر فرآیندها، سیستم ها و ماشین آلات در مناطق مختلف
  • استفاده و طراحی سیستم برای کنترل فشارها و دما در صنایع تولیدی
  • برنامه ریزی پروژه ها و تهیه و مدیریت بودجه ها
  • نوشتن گزارش های فنی و به روز نگه داشتن پیشرفت های فناوری و مقررات
  • ارزیابی سیستم های عملیاتی و توصیه اصلاحات طراحی برای از بین بردن علل سوء عملکرد و یا تغییر در نیازهای سیستم
  • با استفاده از مهندسی به کمک کامپیوتر (CAE) و طراحی نرم افزار و تجهیزات برای انجام کارهای مهندسی

حقوق در بازار کار رشته الکترونیک در گرجستان

برای یافتن شغل در بازار کار رشته الکترونیک در گرجستان می توانید به آژانس های کاریابی در گرجستان مراجعه نمایید. در نمودار زیر بازه حقوقی یک مهندس الکترونیک در این کشور را مشاهده می کنید:

بازه حقوقی یک مهندس الکترونیک در گرجستان

متقاضیان این رشته به ازای هر ساعت کار مفید در این کشور حدود 18GEL (لاری گرجستان) دریافت خواهند نمود. طور که در نمودار مشاهده می کنید، متوسط حقوق و دستمزد مهندس الکترونیک 65520$ (دلار) در آتلانتا، واقع در کشور گرجستان می باشد. برآورد حقوق و دستمزد براساس 27 حقوقی است که توسط کارمندان مهندس الکترونیک در آتلانتا، به طور ناشناس به ارسال شده است.

صلاحیت جهت کار در بخش الکترونیک در گرجستان

مسیرهایی برای حرفه مهندسی الکترونیک هم برای فارغ التحصیلان دانشگاه وجود دارد. فارغ التحصیلان به مدرک مهندسی احتیاج دارند. گرچه بارزترین دوره مهندسی الکترونیک تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک است. فارغ التحصیلان سایر رشته های مهندسی می توانند به این رشته راه پیدا کنند. برخی از کارفرمایان مدرک 2.1 را درخواست می کنند. اما برخی دیگر کاندیداهای دارای مدرک 2.2 را می پذیرند. سریع ترین مسیر برای به دست آوردن وضعیت مهندس منصوب، گرفتن مدرک معتبر MEng و به دنبال آن حداقل 4 سال آموزش حرفه ای با یک کارفرمای معتبر است.

حرفه ای به عنوان یک مهندس الکترونیک می تواند در بسیاری از جهات منجر شود. فرصت های طولانی مدت بسیار عالی است. برای کسانی که دارای مهارت های ابتکاری، بین فردی، کار گروهی و مدیریت پروژه قوی هستند. فرصت هایی برای تبدیل شدن به نقش های مدیریتی و مشاوره ای وجود دارد. مطالعه این مقاله و مقاله اخذ ویزای کاری گرجستان که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. به افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، کمک شایانی خواهد کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *