مهاجرت کاری بلژیک

بازار کار رشته الکترونیک در بلژیک

بازار کار رشته الکترونیک در بلژیک

با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز کشور بلژیک، این کشور با کمبود نیرو در حوزه های مهندسی روبرو است. بازار کار رشته الکترونیک در بلژیک در سال 2023 با شرایط مناسبی همراه است. مهندسان در این حوزه می توانند درآمدهای مناسبی را دریافت نمایند. این کشور یکی از کشورهای زیبای اروپایی است که در همسایگی کشور آلمان واقع گردیده است. بسیاری از افراد به این کشور همانند سکویی برای ورود به کشورهای پیشرفته ای همچون آلمان و فرانسه می نگرند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی بازارهای کاری در کشورهای مختلف متقاضیان انجام کار در دیگر کشورها را یاری خواهند نمود.

زندگی در بلژیک

مردم این کشور از کیفیت و استانداردهای بالایی در زندگی برخوردارند و زندگی در این کشور متقاضیان بسیاری دارد. ناگفته نماند تنوع نژادی در این کشور زیاد است. هیچگونه تبعیض نژادی در این کشور مشاهده نمی شود. روش های مختلفی برای مهاجرت و ورود به بازارهای کاری این کشور وجود دارد. اخذ ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و ویزای تحصیلی از جمله راه هایی هستند که در سال 2023 زمینه ورود به بازار کار رشته الکترونیک در این کشور را برای متقاضیان فراهم می نماید.

بسیاری از دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در رشته مهندسی الکترونیک با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری این کشور وارد بازار کار رشته الکترونیک در این کشور شده اند. بدین ترتیب به کسب درآمد می پردازند. اگر چه مهندسی برق با ارتباط نزدیکی با مهندسی الکترونیک دارد، اما مهندسان الکترونیک با مدارهای الکتریکی استفاده شده در کامپیوترها و دیگر فناوری های برتر سروکار دارند.

بررسی شرایط بازار کار رشته الکترونیک در بلژیک

آن دسته از افرادی که قصد ورود به بازار کار رشته این رشته را دارند، می باید دارای حداقل مدرک کارشناسی در این رشته باشند. علاوه بر این برخورداری از مهارت یکی از زبان های رسمی از دیگر ملزومات ورود و انجام کار در بازار کار این رشته می باشد. مهندسان خارجی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، در ابتدا می باید نسبت به دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان اقدام نمایند. کارفرمایان در این کشور در صورتی امکان ارسال پیشنهاد و عقد قرارداد کاری با نیروهای متخصص خارج از اتحادیه اروپا را دارند. در صورتی که نتوانند در مدت 6 ماه نیروی مورد نظر خود را در این کشور و یا دیگر کشورهای اروپایی بیابند.

از همین رو مهاجرت کاری به بلژیک نسبتاً دشوار است. بهتر آن است تا افراد ابتدا با اخذ ویزای تحصیلی به این کشور مراجعت نمایند. پس از اتمام تحصیلات خود با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برای ورود به بازار کار این رشته اقدام نمایند. از آنجا که دانشجویان در بلژیک امکان انجام کار ضمن تحصیل را دارند، فرصت مناسبی برای آشنایی با بازارهای کاری این کشور خواهند داشت. بدین ترتیب نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

نرخ بیکاری در بلژیک

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری بلژیک

آن دسته از افرادی که موفق به دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در بلژیک گردیده اند، با ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور در کشور مبدأ خود می توانند نسبت به دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • ارائه قراردادکاری با کارفرمایان در بلژیک
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را برای تأمین هزینه زندگی در این کشور اثبات می نماید.
  • تکمیل فرم درخواست ویزای این کشور

متقاضیان انجام کار در این کشور می توانند شغل مورد نظر خود را از طریق وب سایت های کاریابی این کشور یافته اند. با مصاحبه و توافق با کارفرمایان در این کشور نسبت به یافتن شغل مورد نظر خود اقدام نمایند. موسسات کاریابی بسیاری در این کشور در حال فعالیت هستند. فرصت های شغلی مناسبی را با توجه به مهارت شغلی متقاضیان معرفی می نمایند.

برخی از وب سایت های کاریابی این کشور به قرار زیر هستند:

  • Step Stone
  • Better Team
  • Indeed
  • Job At.BE
  • Total Jobs

وظایف مهندسان الکترونیک در بلژیک

مهندسین الکترونیک همانند سایر مشاغل دارای وظایف مشخصی در بازار کار رشته الکترونیک در این کشور دارند. متخصصین در این حوزه می باید از مهارت و توانائی های بالایی در ریاضیات جهت حل مسائل پیچیده برخوردار باشند. از دیگر وظایف مهندسین در بازار کار رشته الکترونیک در این کشور می توان موارد زیر را نام برد:

  • پیاده سازی و طراحی قطعات الکتریکی
  • توانائی انجام کار با تجهیزات الکترونیکی و رایانه
  • تحقیق و بهبود تجهیزات و دستگاه های الکتریکی

لازم به ذکر است اکثر پروژه ها در این حوزه به صورت تیمی انجام می گیرد. مهندسین می باید از توانایی انجام کار تیمی در این کشور برخوردار باشند.

حقوق در بازار کار رشته الکترونیک در بلژیک

حقوق در بازار کار رشته الکترونیک در بلژیک

همانطور که در بخش های قبل اشاره نمودیم، میزان درآمد و دستمزد افراد در مشاغل مختلف به سطح تحصیلات دانشگاهی و میزان سابقه کاری آنان در حرفه های مورد نظر می باشد. این موضوع در حوزه الکترونیک نیز صادق است. معمولاً مهندسین که دارای مدرک تحصیلی بالاتری هستند از تجربه و سوابق کاری بیشتری برخوردارند. به طور متوسط حقوق مهندسین این رشته 51960€ (یورو) تخمین زده شده است. این رقم با توجه به شاخص های ذکر شده ممکن است متغیر باشد.

افرادی که در این کشور مشغول به انجام کار هستند، ملزم به پرداخت مالیات نیز می باشند. دولت این کشور با توجه به حقوق افراد مبلغی را ماهانه از حقوق افراد کسر می نماید. در مقابل خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی را به افراد ارائه می نماید. علاوه بر این در طول مدت زمانی که افراد بیکار هستند، حقوقی از سوی دولت این کشور به این افراد پرداخت خواهد شد.

هزینه های زندگی در بلژیک

اگر چه نرخ مالیات در این کشور نسبتاً بالاست، اما در مقابل هزینه زندگی در این کشور مناسب است. بروکسل پایتخت این کشور یکی از گرانترین شهرهای این کشور معرفی شده است. طی بررسی های انجام شده هزینه زندگی در بلژیک 20% ارزانتر و هزینه اجاره آپارتمان 22% ارزانتر از کشور انگلستان گزارش شده است.

در جدول زیر برخی از هزینه های مورد نیاز زندگی در این کشور نشان داده شده است:

اقلامقیمت به یورو
گوشت11€
مرغ3€
سیب زمینی (3 کیلوگرم)2.5€
پنیر تازه (1 کیلوگرم)7€
تخم مرغ (12 عدد)2€
یک وعده غذا در رستوران معمولی7.5€

ناگفته نماند پاسپورت بلژیک یکی از معتبرترین پاسپورت های جهان است. دریافت تابعیت این کشور، بسیار ارزشمند است. دوستان عزیزی که قصد مهاجرت کاری به بلژیک و پس از آن در صدد اخذ اقامت و تابعیت این کشور هستند، بهتر است قبل از هر گونه اقدامی ابتدا با مشاورین خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. از پیشنهادات مفید آنان آگاهی یابند. این مجموعه حقوقی تجربیات مفیدی در امر مهاجرت داشته و مشاوره های مفیدی در زمینه درآمد رشته های پزشکی در بلژیک ارائه می نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *