مهاجرت به کشور بلژیک

تبدیل اقامت به تابعیت در بلژیک

تبدیل اقامت به تابعیت در بلژیک

تبدیل اقامت به تابعیت در بلژیک در سال 2023 یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این کشور قرار دارد. تابعیت در این کشور همانند اکثر کشورهای اروپایی بر اصل خون است، اما آن دسته از افرادی که از دیگر کشورها به طرقی همچون تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره به این کشور مهاجرت نموده اند، نیز امکان اخذ تابعیت این کشور را خواهند داشت. دولت این کشور با اخذ مالیات از مردم امکانات رفاهی و اجتماعی مناسبی را برای شهروندان این کشور فراهم نموده است.

به طوری که شهروندان این کشور به هنگام بیکاری از حقوق و مزایایی برخوردار خواهند بود. علاوه بر این مراکز درمانی و بهداشتی در این کشور خدمات بسیار مناسبی را به شهروندان ارائه می نمایند. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان عزیز را در زمینه چگونگی تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور یاری می نمایند.

تابعیت در بلژیک در سال 2023

بطور کلی تابعیت بر پایه 2 اصل خاک و خون می باشد. تابعیت بر اصل خون بدین گونه است که نوزادان پس از تولد خود به صورت خودکار تابعیت والدین خود را دریافت می نمایند. اما تابعیت بر اصل خاک بدین معناست که نوزادان در جایی از جهان متولد گردند، تابعیت همان کشور را دریافت خواهند نمود. اعطاء تابعیت در کشورها بر این 2 اصل است و این کشور طبق تابعیت بر اصل خون عمل نموده و نوزادانی که از والدین بلژیکی در هر نقطه ای از جهان متولد شوند تابعیت این کشور را خواهند داشت.

اما طبق قوانین تابعیت کشور این کشور راه های دیگری نیز برای دریافت تابعیت این کشور وجود دارد. آن دسته از افرادی که از دیگر کشورها به این کشور مهاجرت نموده اند، در ابتدا می باید اقامت دائم را اخذ و پس از آن نسبت به تبدیل اقامت به تابعیت این کشور اقدام نمایند. در حقیقت افرادی که تابعیت این کشور را دریافت می نمایند، پاسپورت این کشور به آنان تعلق خواهد گرفت. ناگفته نماند پاسپورت این کشور در لیست معتبرترین پاسپورت های جهان قرار دارد و دارندگان پاسپورت این کشور می توانند بدون اخذ روادید به 174 کشور جهان سفر نمایند.

از جمله راه های تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور عبارتند از:

  • اقامت از طریق کار
  • اقامت از طریق تحصیل
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق پناهندگی

تبدیل اقامت به تابعیت در بلژیک از طریق کار

یکی از روش های اخذ اقامت دائم این کشور کار است که در نهایت متقاضیان امکان تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور را خواهند داشت. دریافت ویزای کاری این کشور نسبتاً دشوار است، زیرا متقاضیان انجام کار می باید ابتدا نسبت به دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمایان د. این کشور اقدام نمایند. از طرفی کارفرمایان در صورت عدم یافتن نیروی مورد نظر خود طی مدت 6 ما در بلِژیک و دیگر کشورهای اروپایی اجازه ارسال پیشنهاد کاری به متخصصین و نیروهای خارج از اتحادیه اروپا را خواهند داشت. از این رو رشد اقتصاد در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

رشد اقتصاد بلژیک

اما آن دسته از افرادی که شغل آنان در لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور قرار دارد، امکان اخذ ویزای کاری این کشور را خواهند داشت. افرادی که به مدت حداقل 5 سال در این کشور به انجام کار پرداخته و مالیات پرداخت نمایند، اقامت دائم این کشور را دریافت خواهند نمود. همچنین پس از گذشت 7 سال اقامت دائم در این کشور امکان تبدیل اقامت به تابعیت این کشور را خواهند داشت.

تبدیل اقامت به تابعیت در بلژیک از طریق تحصیل

همانطور که می دانید دانشگاه های این کشور اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان دارد و از همین رو تحصیل در این کشور متقاضیان زیادی دارد. اخذ ویزای تحصیلی این کشور به مراتب ساده تر از اخذ ویزای کاری این کشور است و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی ویزای تحصیلی بلژیک را برای ورود به بازارهای کاری این کشور به ویزای کاری این کشور تبدیل نمایند. بدین ترتیب می توانند با انجا5م کار پس از مدت 5 سال و پرداخت مالیات به دولت این کشور ابتدا اقامت دائم و پس از 7 سال اقامت دائم پاسپورت این کشور را دریافت نمایند. ناگفته نماند مهاجرت به همراه اعضای خانواده یکی از مهمترین مزایای اخذ ویزای این کشور است.

اولین گام برای مهاجرت تحصیلی به بلژیک اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور است، بدین منظور ارائه مدارک زیر به دانشگاه های این کشور الزامی است:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آنها
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره مورد قبول در دانشگاه های مورد نظر این کشور
  • برخورداری از تمکن مالی برای تأمین هزینه زندگی در بلژیک
  • ارائه توصیه نامه، مقالات بین المللی

تحصیل در بلژیک  و هزینه های آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر است و میانگین هزینه تحصیل در این کشور 1000€ تا 4000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است.

تبدیل اقامت به تابعیت در بلژیک از طریق ازدواج

تبدیل اقامت به تابعیت در بلژیک از طریق ازدواج

ازدواج یکی دیگر از راه های تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور است. اگر چه قبل از سال 1985 امکان اخذ اقامت و تابعیت برای آن دسته از اتباع خارجی که با شهروندان بلژیکی ازدواج نموده اند میسر نبود، اما پس از تغییراتی که در قوانین تابعیت این کشور ایجاد شد، پس از تاریخ ذکر شده اتباع خارجی که با شهروندان بلژیکی ازدواج نموده اند، با ارائه مدارکی که ازدواج حقیقی زوجین را اثبات می نماید، امکان اخذ اقامت دائم این کشور را خواهند داشت.

همسر خارجی پس از 3 سال زندگی مشترک با تبعه بلژیکی امکان تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور را داشته و پس از آن از تمامی حقوق و مزایای شهروندی این کشور برخوردار خواهد شد. پناهندگی، سرمایه گذاری و غیره نیز از دیگر راه هایی هستند که در نهایت تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور را برای متقاضیان فراهم می آورد. علاقمندان به این موضوع می توانند جهت آگاهی بیشتر با مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و سوالات خود در این زمینه را از این مجموعه جویا شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *