مهاجرت سرمایه گذاری در بلژیک

ویزای بازنشستگی بلژیک

ویزای بازنشستگی بلژیک

برای ویزای بازنشستگی بلژیک باید مدارک مشخصی را داشته باشید و همچنین شرایط مخصوصی لازم است تا این ویزا را اخذ کنید. در طول اقامت تحقیقاتی خود در بلژیک، از طریق کمک های تأمین اجتماعی که مستقیماً از بورس تحصیلی شما کسر می شود ، حقوق بازنشستگی به دست می آورید. همچنین اگر به کشوری در داخل منطقه اقتصادی اروپا بروید و در آنجا بازنشسته شوید، حقوق بازنشستگی بلژیکی شما مطابق مقررات اتحادیه اروپا صادر می شود. طبق این آیین نامه که از زمان لازم الاجرا شدن مقررات 859/2003 در مورد اتباع غیر EEA نیز اعمال می شود، هر کشور عضوی که در آن شخصی حداقل 1 سال حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشد، باید بازنشستگی متناسب با دوره بازنشستگی را پرداخت کند.

در آن کشور گذرانده با این حال حقوق بازنشستگی هر کشور فقط زمانی پرداخت می شود که شما به سن بازنشستگی آن کشور رسیده باشید، با رسیدن به 65 سال حق دریافت حقوق بازنشستگی بلژیک را خواهید داشت. اگر در کشوری خارج از منطقه اقتصادی اروپا بازنشسته شوید، بازنشستگی بلژیکی شما فقط در صورتی که تابعیت منطقه اقتصادی اروپا را داشته باشید یا اگر تبعه کشوری باشید که بلژیک با آن توافق نامه دوجانبه تأمین اجتماعی منعقد کرده است، صادر می شود. اگر تابعیت یکی از این کشورها را نداشته باشید، فقط در صورت اقامت در بلژیک حقوق بازنشستگی بلژیک دریافت خواهید کرد. در موارد استثنایی، ممکن است بتوانید از یک طرح بازنشستگی اروپایی که یک برنامه کمک هزینه مشخص و متناسب با سازمان های تحقیقاتی و کارمندان آنها ارائه می دهد، بهره مند شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای بازنشستگی بلژیک به شما مشاره می دهد.

زندگی بازنشستگی در بلژیک

کشور بلژیک در اروپای غربی، که به طور رسمی به عنوان پادشاهی بلژیک شناخته می شود، 11420163 قرار دارد. پایتخت آن، بروکسل، در میان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای بلژیک است. مناطق مختلف بلژیک امروزی تحت کنترل هلندی، اسپانیایی و فرانسوی و اتریشی اداره می شود که تاریخ و معماری غنی را پشت سر گذاشته است. این کشور با کانال ها، خیابان های سنگفرش شده و ساختمان های قرون وسطایی متمایز است. برخی از جاذبه های گردشگری مورد علاقه در اروپا در بلژیک واقع شده است، از جمله شهرهای زیبای قرون وسطایی یا بناها و اماکن باستانی بلژیکی و یا موزه باستان شناسی و همچنین شهر باستانی. در سال 1995 دولت بلژیک توافق نامه شینگن را امضا کرد، بنابراین به منطقه آزاد مرز اروپا پیوست.

ورود کوتاه مدت به بلژیک همچنین شخص را قادر می سازد تا به بقیه کشورهای عضو شینگن نیز سفر کند، که سهم بزرگی از اروپا را شامل می شود. اگر از طریق هوا به بلژیک برسید، پس از ورود به فرودگاه بلژیک باید مدارک شناسایی و شناسایی را به افسر مرزی بلژیک ارائه دهید. این اسناد بدین شرح است: گذرنامه معتبر یا سند سفر. حداقل 3 ماه دیگر بیش از تاریخی که قصد دارید بلژیک را ترک کنید، صادر شده در 10 سال گذشته معتبر است. همچنین ممکن است مدارک پشتیبان دیگری مانند نامه دعوت از میزبان بلژیکی، اثبات اسکان یا بلیط رفت و برگشت از شما خواسته شود. البته که در بلژیک ویزاهای مختلفی مانند ویزای درمانی وجود دارد که می توانید اخذ کنید.

در نمودار زیر شاهد بیشترین ویزاهای اخذ شده در کشور بلژیک هستید:

بیشترین ویزاهای اخذ شده در بلژیک

مدارک لازم برای ویزا بازنشستگی در بلژیک

اثبات محل اقامت سندی که محل اقامت شما در بلژیک را نشان می دهد نیز الزامی است. اثبات تمکن مالی کافی برای دوره اقامت در بلژیک نیز لازم است. طبق اداره مهاجرت بلژیک، یک مسافر باید در صورت اقامت در هتل 95€ یورو در روز و هنگام تصمیم به اسکان با هزینه ارزان تر، 45 یورو را تصدیق کند.علاوه بر این ، شما باید مدارکی را به سفارت یا کنسولگری ارائه دهید که ثابت کند شما شرایط ویزای بلژیک را بر اساس وضعیت شغلی خود برآورده می کنید. صورتحساب بانکی فعلی آخرین 6 ماه شما نیز لازم است. فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR) یا گواهی مالیات بر درآمد کسر شده در منبع حقوق و یا صورتحساب بانک شرکت آخرین 6 ماه و اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR) نیز لازم است.

برخی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای بازنشستگی کشور بلژیک را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • اصل گواهی ترخیص پلیس
  • اصل و فتوکپی گذرنامه
  • رزومه
  • کپی اصلی یا مجاز گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • مدارک نشانی مسکونی
  • صورت حساب بانک
  • دو عکس به اندازه گذرنامه
  • نسخه اصلی یا کپی شده از گواهی تولد (در صورت وجود)
  • گواهی پزشکی
  • اثبات بازنشستگی

شرایط روادید Retirement بلژیک

برای تکمیل مراحل درخواست برای دریافت اقامت در کشور بلژیک باید این مراحل را دنبال کنید. اول از محل درخواست ویزای بلژیک مطلع شوید و سپس نوع ویزای شینگن بلژیک را به درستی انتخاب کنید. با توجه به هدف سفر به بلژیک ، نوع ویزای مناسب را برای درخواست انتخاب کنید. سپس مدارک مورد نیاز برای ویزای بلژیک را جمع آوری کنید. اطمینان حاصل کنید که اسناد مناسب برای نوع ویزای بلژیک را که درخواست می کنید جمع آوری کرده اید و همه آنها مطابق با معیارهایی هستند که سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور محل اقامت شما تعریف کرده است. با ویزای سفارت یا کنسولگری بلژیک یا مرکز درخواست ویزا معتبر بلژیک در کشور محل اقامت خود وقت بگیرید. و در نهایت در مصاحبه ویزا در سفارت بلژیک شرکت کنید.

زمان رسیدگی به ویزای شینگن بلژیک در شرایط عادی ممکن است 15 روز طول بکشد. در برخی موارد، این مدت ممکن است بدین شرح زیر تمدید شود: حداکثر 30 روز به دلیل تعداد بالای درخواست هایی که سفارت بلژیک دریافت می کند یا حساسیت پرونده شما.در موارد فوق العاده حداکثر 60 روز، به ویژه هنگامی که سفارت بلژیک مجبور است با سفارت یک یا چند عضو شینگن مشورت کند. به همین دلیل است که به شما بسیار توصیه می شود هرچه زودتر برای ویزای کوتاه مدت بلژیک اقدام کنید، اما نه زودتر از 3 ماه قبل از سفر به بلژیک. بدانید که کدام یک از کنسولگری بلژیک برای سفر راحت تر است زیرا شما باید مدارک مورد نیاز را به صورت حضوری تحویل دهید. مصاحبه ای برای تأیید هدف شما از بازدید و همچنین سایر اسناد پشتیبانی در کنسولگری برگزار خواهد شد.

شرایط روادید Retirement بلژیک

نکاتی در خصوص روادید Retirement بلژیک

برای مهاجرت به بلژیک لطفاً اطمینان حاصل کنید که هنگام ورود به منطقه شینگن، افسر مرزی بلژیک مهر ورود به پاسپورت را به شما می دهد. بدون تمبر، می توانید از بلژیک جریمه شوید یا بازداشت شوید. به دلیل قوانین مشترک منطقه شینگن در صدور ویزا، در صورت مسافرت به بلژیک مجبور به درخواست ویزا هستید. اگر قصد سفر به بلژیک برای یک سفر کوتاه مدت را دارید، باید برای ویزای شینگن به بلژیک اقدام کنید .ممکن است ویزای بلژیک به دلایل پزشکی برای شما کاربرد داشته باشد این ویزا برای برای بیمارانی که نیاز به مراقبت پزشکی در یکی از بیمارستان ها یا کلینیک های بلژیک دارند مناسب است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت در بلژیک و نحوه اخذ ویزا بازنشستگی بلژیک به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *