مهاجرت کاری بلژیک

درآمد رشته های پزشکی در بلژیک

درآمد رشته های پزشکی در بلژیک

درآمد رشته های پزشکی در بلژیک بسیار بالا است.  به طوری که در سال 2023 رتبه 2 از لحاظ درآمد پزشکان در اروپا به این کشور اختصاص یافته است. البته در مقابل پزشکان مالیات های بالایی را باید پرداخت نمایند. زیرا نرخ مالیات در کشور بلژیک بالا است. معمولاً افراد با درآمدهای بالا ملزم به پرداخت مالیات های بیشتری هستند. این کشور از دانشگاه های معتبر زیادی برخوردار است که زمینه تحصیل پزشکی را برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم نموده است. این کشور در قلب قاره اروپا واقع گردیده است. بدین ترتیب از ثبات سیاسی و اقتصادی پایداری برخوردار می باشد. هر ساله متخصصان زیادی در رشته های مختلف پزشکی برای انجام کار در بلژیک اقدام و مهاجرت می نمایند. دوستان عزیز می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از شرایط بازارهای کار پزشکی در بلژیک مطلع گردید.

با توجه به درآمد رشته های پزشکی در بلژیک، اکثر دانشجویان بین المللی که برای ادامه تحصیل به این کشور مراجعت نموده اند. پس از پایان تحصیلات درصدد اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور می باشند. برای انجام کار وارد بازارهای کار پزشکی در این کشور می شوند. پزشکان برای برقراری ارتباط با بیماران جهت تشخیص و درمان بیماری می باید از مهارت زبان های رسمی مردم این کشور برخوردار باشند. مردم این کشور در منطقه فلاندرز به زبان هلندی و در مناطق والونیا و پایتخت بلژیک شهر بروکسل به زبان فرانسوی و در مناطق جنوب غربی به زبان آلمانی صحبت می کنند.

بررسی درآمد رشته های پزشکی در بلژیک

پزشکی و زیر شاخه های آن از جمله مشاغل پردرآمد در سراسر جهان بشمار می رود. طبق بررسی های انجام گرفته درآمد رشته های پزشکی در بلژیک در لیست بالاترین درآمدها در جهان قرار دارد. به طور متوسط پزشکان عمومی در این کشور سالانه دارای درآمدی برابر با €548585798 (یورو) در سال و درآمد پزشکان متخصص 169072€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. البته ناگفته نماند در مقابل درآمد رشته های پزشکی در این کشور، میزان ساعات کاری متخصصین حوزه پزشکی نسبت به دیگر مشاغل بیشتر بوده است. در حدود 51 ساعت در هفته می باشد. مالیات هایی که پزشکان در بلژیک پرداخت می نمایند نیز نسبت به دیگر مشاغل بیشتر است.

پزشکان در بلژیک پس از 3 الی 5 سال کار اقامت دائم این کشور را دریافت خواهند نمود. پس از 6 الی 7 سال زندگی در بلژیک می توانند نسبت به دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام نمایند. پزشکان خارجی که قصد مهاجرت کاری را دارند، نیز می توانند پس از دریافت پیشنهاد کاری نسبت به اخذ ویزای کار این کشور اقدام نمایند. از آنجائیکه اخذ ویزای کاری این کشور پروسه زمانبری را می طلبد. بسیاری از دانشجویان پس از اتمام تحصیل پزشکی در بلژیک، اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور را می نمایند.

درآمد رشته های پزشکی در بلژیک و ویزای کاری

ویزای کاری بلژیک به زیر گروه های A ، B و C تقسیم می شود. متقاضیان با توجه به شرایط خود می توانند نسبت به دریافت یکی از ویزاهای کاری این کشور اقدام نمایند.

ویزای کاری نوع A: شرایط اخذ این ویزا نسبت به دیگر ویزاهای کاری بلژیک پیچیده تر و دشوارتر است. اما دارندگان این ویزا امکان انجام کار بصورت نامحدود در بلژیک را خواهند داشت.

ویزای کاری نوع B: این ویزا جهت انجام کار برای یک کارفرمای مشخص صادر می گردد. در صورتیکه فرد به انجام کار با کارفرمای دیگری بپردازد. ملزم به اخذ ویزای کاری نوع B دیگری خواهد بود.

ویزای کاری نوع C: این ویزا برای انجام کارهای موقتی و فصلی همانند کشاورزی در بلژیک صادر می گردد.

میانگین تعداد متقاضیان رشته پزشکی در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

میانگین تعداد متقاضیان رشته پزشکی در بلژیک

بطور کلی متقاضیان انجام کار در حرفه ها و تخصص های مختلف می توانند نسبت به اخذ یکی از ویزاهای فوق با ارائه مدارک زیر به سفارت بلژیک در کشور خود اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر با بیش از 1 سال اعتبار
  • عکس
  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری بلژیک
  • ارائه مدارکی که دال بر تمکن مالی فرد برای زندگی در بلژیک است.
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت متقاضی

درآمد رشته های پزشکی در بلژیک و ویزای کاری

شرایط تحصیل پزشکی در بلژیک

از آنجاییکه درآمد رشته های پزشکی در بلژیک بالا است. دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل و انجام کار پزشکی در بلژیک هستند. دانشگاه های این کشور اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان دارند. سیستم آموزشی این کشور مشابه سیستم آموزشی کشور انگلستان می باشد. پزشکی در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد پیشرفته به دانشجویان ارائه می گردد. دانشجویان ملزم به گذراندن دوره های آموزشی پیشرفته برای دانشجویان رشته های پزشکی اجباری است.

دانشگاه های پزشکی در این کشور برای پذیرش دانشجویان آزمون ورودی اخذ می نمایند. دانشجویانی که موفق به کسب نمره قبولی گردند، امکان تحصیل پزشکی در بلژیک را خواهند داشت. اکثر سوالات آزمون به زبان هلندی و بخشی از آزمون به زبان انگلیسی ارائه می گردد. متقاضیان تحصیل پزشکی می باید از دانش عمیق زبان هلندی برخوردار باشند. دانشجویان در هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 180 واحد درسی را بگذرانند. برنامه های پزشکی کارشناسی ارشد پیشرفته نیز با توجه به رشته تخصصی دانشجویان 120 الی 180 واحد است که به مدت 3 الی 6 سال طول خواهد کشید.

برخی از برترین دانشگاه های پزشکی بلژیک به قرار زیر است:

نام دانشگاهرتبه پزشکیرتبه در کشوررتبه در منطقه
دانشگاه کاتولیک Leuven24116
دانشگاه خنت95231
دانشگاه بروکسل144485
دانشگاه خصوصی براسل2036125

هزینه تحصیل پزشکی در بلژیک

اگر چه تحصیل در بلژیک رایگان نیست، اما هزینه های مربوط به اقامت بلژیک از طریق تحصیل در مقایسه با برخی از کشورها بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر است. هزینه تحصیل در بلژیک برای دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از آن یکسان نیست. هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی این کشور 850€ (یورو) در سال است. هزینه تحصیل پزشکی دانشجویان خارجی در این کشور در مقاطع و دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است.

در ادامه هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های معتبر پزشکی در بلژیک ارائه گردیده است:

  • Ku Leuven: هزینه تحصیل در این دانشگاه 906€ تا 4000€ (یورو) در سال متغیر است.
  • Vlerick Business School: هزینه تحصیل در این دانشگاه در برخی از برنامه ها 15200€ (یورو) در سال تخمین زده شده است.
  • Vrige Universiteit Brussel: هزینه تحصیل در این دانشگاه بین 906€ تا 1450€ (یورو) در سال است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب همواره در تلاشند تا اطلاعات جامعی در زمینه های مختلف مهاجرتی را به متقاضیان عزیز ارائه نمایند. این مجموعه علاوه بر معرفی دانشگاه های بلژیک مشاوره های مفیدی در زمینه تحصیل در بلژیک در رشته پرستاری اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهند.

Rate this post

1 دیدگاه برای “درآمد رشته های پزشکی در بلژیک

  1. صادقی گفت:

    Hi
    Tel: +982191003232
    Address: Mirdamad, Madar Square, Sanjabi St., No. 20, Unit 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *