مهاجرت کاری بلژیک

درآمد مهندسان در بلژیک

درآمد مهندسان در بلژیک

مهندسی یکی از مشاغل مورد نیاز در کشور بلژیک است. از همین رو درآمد مهندسان در بلژیک در سال 2023 با توجه به مهارت و تخصص آنان متفاوت است. اما بطور کلی مهندسان در این کشور درآمدهای بسیار مناسبی را دریافت می نمایند. ناگفته نماند نرخ مالیات در بلژیک در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بالا است. اما در مقابل هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور مقرون به صرفه می باشد. دانشجویان زیادی پس از اتمام تحصیلات خود با یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور نسبت به دریافت اقامت پس از تحصیل در بلژیک اقدام می نمایند. از آنجا که افراد با اخذ ویزای بلژیک امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را دارند، افراد زیادی متقاضی انجام کار و تحصیل در این کشور هستند.

کیفیت زندگی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. مردم این کشور از امکانات بسیار مناسبی در زندگی برخوردار هستند. زبان فرانسوی و هلندی به عنوان زبان رسمی این کشور معرفی شده است. البته اکثر مردم این کشور از مهارت زبان آلمانی نیز برخوردار می باشند. تسلط به یکی از زبان های ذکر شده بر میزان درآمد مهندسان در بلژیک موثر است. برخی از دانشجویانی که برای تحصیل مهندسی به این کشور مراجعت نموده اند. پس از پایان تحصیلات نسبت به تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری بلژیک اقدام می نمایند. مهندسان در رشته ها و مهارت های مختلف می توانند جهت آگاهی از بازارهای کاری بلژیک با مجموعه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

بررسی درآمد مهندسان در بلژیک

درآمد مهندسان در بلژیک در سال 2023 در لیست مشاغل پردرآمد قرار دارد. این موضوع یکی از مهمترین دلایل مهاجرت مهندسان به این کشور می باشد. طبق گزارشات وزارت اقتصاد کشور بلژیک متوسط درآمد افراد در مشاغل مختلف در این کشور 3192€ (یورو) در ماه می باشد. رقم بیان شده بدون کسر مالیات می باشد. این میزان درآمد در مشاغل مختلف با توجه به میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی مهندسان، سوابق و تجارب کاری افراد متغیر است.

در جدول زیر پر درآمدترین مشاغل کشور بلژیک بررسی گردیده است:

مشاغلدرآمد ماهانه به یورو
مهندسان فناوری الکترونیک4607€
مهندسین در دیگر رشته ها (بجز مهندسی برق)4522€
مدیران شرکت های بزرگ8610€
مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات6725€
مدیران صنعت، ساخت و ساز و تدارکات5702€
ریاضیدان ها4958€
فیزیکدان ها و شیمیدان ها4632€

اگر چه نرخ مالیات در بلژیک نسبتاً بالا است. اما مالیات در این کشور با توجه به میزان درآمد افراد کسر می گردد. طبق بررسی های انجام شده در زمینه انجام کار در اروپا کشور بلژیک در لیست بهترین کشورهای اروپایی برای انجام کار مهندسی معرفی گردیده است. درآمد مهندسان در بلژیک همانند کشورهای انگلستان، فنلاند، استونی، آلمان، اتریش، سوئیس و هلند بالا گزارش گردیده است.

مشاغل مورد نیاز بلژیک

با توجه به درآمد مهندسان در بلژیک و دیگر مشاغل هر ساله افراد زیادی برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام می نمایند. این کشور در برخی از مشاغل با کمبود نیرو مواجه است. با جذب مهندسان از دیگر کشورها سعی در جبران کمبود نیرو در بخش های مختلف را دارد.

لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک عبارتند از:

  • مهندسی
  • مدیریت پروژه
  • طراح
  • معمار
  • حسابدار
  • پرستار و بهیار
  • متخصصین حوزه IT
  • فروش و تبلیغات
  • معلم
  • مکانیک

در این بخش توجه شما را به نمودار نرخ بیکاری در این کشور جلب می داریم:

نرخ بیکاری در بلژیک

ناگفته نماند مهندسانی که در رشته های تخصصی خود از سوابق کاری برخوردار هستند، درآمد های بیشتری در این کشور دریافت خواهند نمود. با توجه به اینکه این کشور یکی از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا و ناتو است. سازمان ها و موسسات عالی اتحادیه اروپا در این کشور واقع گردیده است. موقعیت های شغلی بسیاری در این کشور بوجود آمده است.

مزایای کار مهندسی در بلژیک

علاوه بر اینکه درآمد مهندسان در بلژیک در لیست مشاغل پردرآمد این کشور قرار دارد. مهندسان بین المللی با انجام کار در این کشور از مزایای دیگری همچون موارد زیر نیز برخوردار خواهند گردید:

  • امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال
  • امکان دریافت اقامت دائم و پس از آن تابعیت
  • امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا با دریافت اقامت بلژیک
  • هزینه های پایین زندگی
  • زندگی در کشوری امن و بدور از فساد اداری
  • عدم تبعیض نژادی در فضای کاری
  • سیستم درمانی و بهداشتی با کیفیت

قابل ذکر است یکی از شرایط انجام کار و اخذ ویزای کاری بلژیک برخورداری از مهارت یکی از زبان های رسمی این کشور است. مردم منطقه فلاندرز بلژیک به زبان هلندی و شهروندان والونیا که در جنوب پایتخت این کشور شهر بروسکل قرار دارد. به زبان فرانسوی و شهروندان جنوب غربی بلژیک به زبان آلمانی صحبت می نمایند.

 

شرایط انجام کار و درآمد مهندسان در بلژیک

در سال های اخیر نرخ بیکاری در بلژیک کاهش یافته است. فرصت های شغلی بسیاری در بخش های مختلف در این کشور ایجاد گردیده است. ساعات کاری در این کشور 38 الی 40 ساعت در هفته است. مرخصی با حقوق افراد با توجه به میزان ساعات کاری افراد در سال گذشته محاسبه می گردد. تنوع نژادی در بلژیک زیاد است. می توان گفت این کشور از لحاظ پیشرفت کاری و تحصیلی گزینه بسیار مناسبی می باشد.

متقاضیان انجام کار در بلژیک می توانند با مراجعه به وب سایت های موسسات کاریابی در بلژیک به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند. پس از عقد قراردادکاری نسبت به دریافت ویزای کاری بلژیک اقدام نمایند. Step Stone و Total Jobs و Linkdin از جمله معروفترین وب سایت های کاریابی در این کشور هستند که با معرفی فرصت های شغلی به متقاضیان آنان را راهنمائی می نمایند.

شرایط انجام کار و درآمد مهندسان در بلژیک

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری بلژیک

با توجه به درآمد مهندسان در بلژیک، متخصصین در حوزه های مختلف مهندسی سعی در دریافت ویزای کاری و مهاجرت به بلژیک را دارند. مهندسان می توانند پس از یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور و دریافت دعوتنامه کاری با مراجعه به سفارت بلژیک درخواست ویزای کاری این کشور را بنمایند. ویزای کاری این کشور در 3 گروه A، B و C به متقاضیان ارائه می گردد. مهندسان نیز با توجه به شرایط کاری خود می توانند نسبت به دریافت یکی از آنها اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار این کشور به قرار زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری بلژیک
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را برای تأمین هزینه زندگی در این کشور در ماه های ابتدایی اثبات می نماید.
  • دعوتنامه کاری با کارفرمایان در بلژیک
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت

متقاضیان عزیز می توانند در تمامی مراحل مهاجرت کاری خود از مشاوره های ارزشمند موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید. دوستان عزیز می توانید جهت آگاهی از جزئیات حقوق ماهیانه کار در بلژیک با این مجموعه تماس برقرار نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *