مهاجرت به کشور استونی

اقامت از طریق کارآفرینی در استونی

اقامت از طریق کارآفرینی در استونی

یکی از روش های اخذ اقامت و مهاجرت به کشور استونی که مناسب تاجرین و کارآفرینان است اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در استونی می باشد. استونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و از جمله کشورهای پیشرفته در منطقه بالتیک و شمال اروپا است. این کشور همچنین یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه تجارت الکترونیک است و دارای برنامه اقامت الکترونیکی برای ثبت شرکت از راه دور و اداره شرکت بدون حضور فیزیک در این کشور و دور از بروکراسی اداری است. استونی همچنین با توجه به برنامه های دولت برای جذب کارآفرینی و سرمایه گذاری یکی از کشورهای با پتانسیل بالا در اروپا برای این کار معرفی شده است. در ادامه همراه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا بیشتر درباره اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور بخوانید.

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در استونی

برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور شما باید ثابت کنید که قادر به راه اندازی یک شرکت نوپا و ثبت شده در استونی هستید و کسب و کار باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • با پتانسیل رشد جهانی باشد
  • نوآورانه باشد
  • به طور قابل توجهی به توسعه فضای کسب و کار این کشور کمک کند.

هیچ الزامی برای نشان دادن شواهد وجوه تجاری یا ارائه یک برنامه تجاری رسمی ندارید با این حال، شما باید اطلاعات مربوط به برنامه تجاری خود را در خود برنامه ارائه کنید. این موارد همان زمینه های یک طرح تجاری (تحقیقات بازار و غیره) را در بر می گیرد. همچنین، در حالی که به طور رسمی در قانون تصویب نشده است، کسب و کار باید محصولی را تولید کند یا خدماتی را ارائه دهد که از فناوری پیشرفته در برخی از مراحل کسب و کار استفاده کند.

بررسی اخذ ویزا از طریق کارآفرینی در استونی

برای دریافت ویزا، ابتدا باید درخواست خود را به کمیته کسب و کار استونی (کمیته استارتاپ) ارسال کنید. روش درخواست مجوز اقامت موقت و تمدید و بلند مدت آن نیز از همین طریق صورت می گیرد. در این برنامه لازم است تا اطلاعاتی در مورد مشخصات کسب و کار، تیم، محصول یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید ، بازار و استراتژی مورد نظر برای محصول یا خدمات را وارد کنید. پس از تأیید، یک نامه تایید از کمیته تخصصی دریافت خواهید کرد که باید همراه با درخواست خود ارسال کنید.

همچنین باید ثابت کنید که درآمد کافی و بیمه درمانی جامع برای خود و افراد تحت تکفل دارید. سطح معیشت برای شما به عنوان متقاضی اصلی حداقل €150 (یورو) در ماه خواهد بود ، سطح معیشت برای هر یک از اعضای کوچک خانواده (یعنی کودک زیر 18 سال) €180 (یورو) در ماه و سطح معیشت برای هر یک از اعضای بالغ بعدی عضو شما خانواده (یعنی همسر یا شریک مدنی شما) ماهیانه €120 (یورو) است

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در استونی

3 روش مختلف وجود دارد که می توانید برای اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در استونی درخواست دهید. شما می توانید:

روششرح
1به طور مستقیم برای اجازه اقامت اقدام کنید. (این مسیر برای متقاضیانی است که قبلاً قبل از ارائه درخواست خود، فعالیت خود را در استونی راه اندازی کرده اند.) این اجازه اقامت برای مدت 1 الی 5 سال اعطاء می شود و می تواند تمدید شود.
2برای یک ویزای شنگن کوتاه مدت اقدام کنید که به شما امکان می دهد برای مدت 90 روز به استونی سفر کنید تا هدف از راه اندازی کسب و کار خود را تنظیم کنید. قبل از پایان دوره 90 روزه شما می توانید برای اجازه اقامت در کشور درخواست دهید.
3برای ویزای بلند مدت اقدام کنید که به شما امکان می دهد برای مدت 12 ماه به منظور راه اندازی تجارت خود به استونی سفر کنید. قبل از انقضا مدت 12 ماه، پس از آن درخواست اجازه اقامت در کشور را می دهید.

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در استونی

مراحل اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در استونی

اگر به عنوان یک بنیانگذار تازه شروع به درخواست اجازه اقامت موقت می کنید، مراحل آن به شکل زیر است:

  • ثبت شرکت در استونی و ایجاد حساب بانکی شرکت استونی به صورت آنلاین
  • درخواست خود را تکمیل و به کمیته ارسال کنید. کمیته برنامه را بررسی کرده و ظرف 10 روز کاری تصمیم می گیرد. در صورت موفقیت، نامه تأیید با کد درخواست منحصر به فرد دریافت خواهید کرد که برای درخواست ویزا به آن نیاز خواهید داشت.
  • قرار ملاقات در سفارت یا کنسولگری استونی در کشور مبدا خود را تعیین کنید.
  • درخواست خود را برای اجازه اقامت موقت، همراه با مدارک پشتیبانی و کد منحصر به فرد خود از کمیته ارائه دهید.
  • اجازه اقامت خود را دریافت کرده و به این کشور سفر کنید.

اگر متقاضی ویزای کوتاه مدت (شنگن) یا بلند مدت (D) به عنوان کارآفرین تازه کار هستید، مراحل آن به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای شنگن (C) یا ویزای بلند مدت را تکمیل کنید و درخواست ویزا خود را به صورت آنلاین ارسال کنید و اسناد پشتیبانی خود را جمع آوری کنید.
  • وقت سفارت محلی یا کنسولگری این کشور خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.
  • در مصاحبه شرکت کرده و اسناد پشتیبانی خود را ارائه دهید.
  • ویزای 90 روزه و یا بلند مدت خود را دریافت کرده و به این کشور سفر کنید.

مدارک مورد نیاز برای کارآفرینی در استونی

مدارک مورد نیاز در صورت درخواست مجوز اقامت موقت به عنوان یک کارآفرین در این کشور به شرح زیر است:

  • درخواست اجازه اقامت موقت تکمیل شده
  • یک قطعه عکس رنگی (40 *50*50 میلی متر)
  • سندی که گواهی پرداخت هزینه درخواست است.
  • گذرنامه یا سند هویت سفر دیگر
  • کپی نامه کمیته کسب و کار
  • اظهارات بانکی که نشان می دهد درآمد قانونی کافی دارید.
  • مدارکی در مورد محل اقامت برنامه ریزی شده شما در استونی
  • بیمه نامه پزشکی با حداقل پوشش 30000€ (یورو)

رشد کارآفرینی در استونی

استراتژی رشد کارآفرینی در این کشور مهمترین سند استراتژیک اقتصاد این کشور برای 7 سال آینده است که با تمرکز بر سه چالش اصلی برای افزایش ثروت استونی، افزایش بهره وری، تحریک کارآفرینی و تشویق به نوآوری است. دولت این کشور اهداف جاه طلبانه ای را برای رشد کارآفرینی از جمله:

  • تبدیل استونی به مرکز استارت آپ در کشورهای بالتیک، کشورهای شمال اروپا و شمال غربی روسیه
  • تبدیل استونی به جذاب ترین کشور برای مراکز توسعه شرکت های بزرگ در اروپا
  • تبدیل استونی به یکی از بهترین کشورهای جهان برای تاسیس و توسعه یک شرکت

استونی قصد دارد کشوری با اقتصاد هوشمند باشد. بنابراین، در طول 7 سال آینده دولت عمدتا بر مناطقی تمرکز خواهد کرد که همکاری بین مشاغل و محققان بیشترین پتانسیل را برای ایجاد ارزش افزوده دارد. تجزیه و تحلیل های انجام شده توسط صندوق توسعه استونی نشان داده است که فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری و خدمات بهداشتی و همچنین استفاده موثرتر از منابع، مناطقی با بیشترین پتانسیل رشد برای اقتصاد این کشور هستند. تشویق به کارآفرینی در بین جمعیت این کشور بسیار مهم است و از حمایت دولت در این زمینه برخوردا است.

سیاست دولت برای توسعه کارآفرینی در استونی

هدف کلی استراتژی رشد کارآفرینی این کشور برای افزایش بهره وری و اشتغال است. این طرح به دنبال دستیابی به هدفی است که کارآفرینان این کشور از طریق محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالاتر درآمد بیشتری کسب کنند. برای این منظور، سیاست های کارآفرینی و نوآوری باید در یک چارچوب استراتژیک واحد انجام شود که انسجام بین سیاست هایی را که تاکنون در سطح برنامه ریزی استراتژیک جدا بوده اند، تضمین کند و عملکرد بهتر را تضمین کند.

استراتژی دولت شامل 5 مولفه است:

  • چشم انداز
  • اهداف
  • نقاط کانونی
  • اهداف و مدیریت.

هر مولفه جنبه خاصی از برنامه ریزی سیاست را توصیف می کند اما وقتی به عنوان یک کل در نظر گرفته شود، آنها تصویری واضح از آنچه می خواهد ارائه می دهند. در نمودار زیر از جمله شاخص های کارآفرینی در استونی را در مقایسه با متوسط جهانی مشاهده می کنید:

شاخص های کارآفرینی در استونی

درباره کارآفرینی در استونی

فضای کسب و کار در این کشور به طور کلی مناسب تجارت است و هنوز فضای قابل توجهی برای پیشرفت برای همه اپراتورهای فعال در استونی قابل توجه است. سیستم مالیاتی این کشور دارای ویژگی های بسیاری است که برای کارآفرینانی که فرصت هایی برای توسعه بیشتر دارند، مفید است. همچنین ساختار مناسبی در حمایت از کارآفرینی وجود دارد. البته جامعه تجاری این کشور دارای چندین ضعف استراتژیک است که، در مقیاس بزرگ مانع بهره وری و رشد ثروت ملی می شود. اپراتورهای زیادی وجود دارند که جاه طلبی کافی از نظر توسعه محصول و همچنین تمایل به سمت بازارهای خارجی ندارند.

همچنین زمینه برای بهبود کیفیت مدیریت و کارایی وجود دارد. نقطه ضعف دیگر عدم همکاری بین اپراتورها در بازارهای صادراتی است که با توجه به حجم کم صادرات، اغلب برای موفقیت ضروری است. علی رغم روند رو به رشد در سال های اخیر، همکاری بین اپراتورها و موسسات تحقیقاتی هنوز آن طور که باید نزدیک و اساسی نیست. منابع انسانی یا دانش و تخصص کارگران یکی دیگر از موارد مورد نگرانی است. جهت دریافت مشاوره درباره کارآفرینی و سرمایه گذاری در سایر کشورها مانند سرمایه گذاری در اسپانیا می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *