مهاجرت تحصیلی استونی

شرایط بورسیه تحصیلی در استونی

شرایط بورسیه تحصیلی در استونی

دانشجویان در استونی با اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی در استونی می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی از انواع بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. البته هزینه تحصیل و زندگی در استونی مقرون به صرفه است و نسبت به مزایا و کیفیت ارائه شده در این کشور بسیار ارزشمند است. بورسیه های تحصیلی در استونی هم به صورت خصوصی از طریق دانشگاه و هم به صورت عمومی از طریق دولت این کشور ارائه می شود و برای دریافت اطلاعات ببیشتر درباره شرایط بورسیه تحصیلی در استونی به مقاله ارائه شده همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

تحصیل در استونی

آموزش عالی استونی طبق الگوی لیسانس کارشناسی ارشد آنگلوساکسون دو دوره دارد که با دوره تکمیلی دکترا به سه دوره مجزا تقسیم می شود. مطالعات سطح لیسانس چرخه اول و دوره های کارشناسی ارشد چرخه دوم را تشکیل می دهند. پیشرفت تحصیلی در استونی بر اساس امتیازهای اعتباری (اعتبار Ainepunkt یا ECTS) ارزیابی می شود. امتیازات اعتباری بر اساس حجم کار دانشجو محاسبه می شود. 1.5 امتیاز اعتباری مربوط به 40 ساعت یا یک هفته مطالعه توسط دانشجو است. امتیازات اعتباری مربوط به سخنرانی یا هرگونه بار کاری دیگر عضو هیات علمی نیست. حجم کار معمولی یک دانشجو متوسط ​​در طول یک سال تحصیلی کامل چهل هفته تحصیل خواهد بود که به 60 امتیاز اعتبار ECTS اضافه می شود. امتیازات اعتباری همچنین یکی از معیارهای پیشرفت دانشجو و همچنین ارائه بورسیه تحصیلی است.

شرح برنامه های تحصیلی جنبه های زیر را مشخص می کند:

  • طول اسمی تحصیلات
  • تعادل دروس اجباری و اختیاری
  • تعداد اعتبارات دوره های خاص همراه با شرح کلی مطالب
  • رشته های موجود در برنامه مطالعه
  • شرایط فارغ التحصیلی

قبل از تصمیم نهایی در مورد انتخاب دانشگاه یا برنامه تحصیلی، باید بررسی کنید که آیا دانشگاه و برنامه تحصیلات انتخاب شده به طور رسمی در استونی شناخته شده است یا خیر. از تاریخ 1 ژانویه 2012 موسسات آموزش عالی استونی می توانند برنامه های را ارائه و اسناد فارغ التحصیلی شناخته شده را فقط در برنامه های تحصیلی که متعلق به گروه برنامه های تحصیلی دارای مجوز از دولت جمهوری هستند، صادر کنند. پروانه انجام مطالعات در گروه برنامه مطالعاتی مربوطه به مدت نامحدود یا مدت معین (1 تا 3 سال) صادر می شود.

در نمودار زیر می توانید میزان اعتبارات لازم در هر مقطع دانشگاهی در استونی را مشاهده کنید:

میزان ECTS لازم در مقاطع مختلف در استونی

تحصیل در استونی با بورسیه

دانشجویان بین المللی تنها برای تحصیل در این کشور مورد استقبال قرار نمی گیرند بلکه با بورسیه های تحصیلی نیز پشتیبانی می شوند. دولت این کشور و همچنین بسیاری از دانشگاه ها در این کشور گزینه های متنوعی را برای بورس تحصیلی ارائه می دهند، به ویژه برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. اینها بسته به نوع برنامه متفاوت هستند که شامل تحصیلات دوره ای؛ از جمله دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، دوره کوتاه مدت، دانشجویان تبادلی یا دانشجویانی که مشغول تحقیق هستند می باشد. هزینه های زندگی در این کشور مناسب است، با توجه به اینکه 400€ الی 600€ (یورو) آنچه شما برای تهیه بودجه از جمله اسکان در خوابگاه نیاز دارید علاوه بر این نیز حدود 700€ (یورو) نیز برای زندگی دانشجویی می تواند کافی باشد.

کارآموزی دانشجویی و استقرار شرکت در استونی یک تجربه محبوب برای دانشجویان بین المللی است. برخی از کارآموزی ها می توانند با حقوق باشند در حالی که برخی دیگر بدون حقوق هستند. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در استونی نیازی به اجازه کار نخواهید داشت کار در استونی به عنوان دانشجو بدون محدودیت ساعتی یا هفتگی مجاز است به شرطی که در تحصیل شما تداخل ایجاد نکند.

درباره شرایط بورسیه تحصیلی در استونی

دولت و دانشگاه های استونی به منظور حمایت از دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در استونی هستند، طرح های مختلف بورس تحصیلی را آغاز کرده اند. لطفا با توجه به علاقه تحصیلی خود، بخش مناسب را انتخاب کنید. تحصیلات و مدرک، تحصیلات تبادلی، دوره های کوتاه مدت یا تحقیق در استونی دارای بورسیه های مختلف و متفاوتی هستند. با بررسی انواع بورسیه های تحصیلی می توانید مناسب ترین بورس تحصیلی موجود را با توجه به علاقه خود جستجو کنید.

به صورت کلی بورسیه های تحصیلی در استونی بر اساس موارد زیر ارائه می شوند:

  • ملیت افراد
  • میزان تحصیلات و رزومه متقاضی
  • مقطع و رشته تحصیلی فرد
  • میزان پیشرفت تحصیلی در هر ترم
  • نیاز مالی و شرایط دانشجو

بورسیه تحصیلی در استونی برای شهروندان استونیایی

هدف این بورسیه این است که از تحصیلات مقطع تحصیلی جوانان استونیایی خارج از کشور در دانشگاههای دولتی استونی، موسسات ملی آموزش عالی کاربردی و مراکز آموزش حرفه ای استونی حمایت کند. جوانان استونیایی مهاجر که در 5 سال گذشته به طور دائم در استونی زندگی نکرده اند، واجد شرایط درخواست بورسیه تحصیلی هستند. بورسیه تحصیلی شامل:

  • یک بار تسویه حساب
  • کمک هزینه معیشت ماهیانه در طول تحصیل
  • کمک هزینه سفر (هزینه سفر برای سفر به خانه و 2 بار در سال)
  • بورس تحصیلی اضافی برای عملکرد خوب دانشگاهی که یک بار در سال پرداخت می شود.
  • هزینه دولت برای مجوز اقامت و بیمه درمانی، در صورت لزوم

برای دریافت کمک هزینه تأمین هزینه زندگی در استونی، دریافت کننده بید حداقل 75% از حجم مطالعه سالانه را تکمیل کند. این بورسیه در طول مرخصی تحصیلی یا در طول تحصیلاتی که بیش از دوره اسمی هستند، پرداخت نمی شود. این بورسیه تحصیلی از متقاضیان موفق که مایل به ثبت نام در برنامه های درسی آموزش داده شده به زبان استونی هستند، پشتیبانی خواهد کرد. اگر تسلط متقاضی به زبان استونیایی برای مقابله با موفقیت در یادگیری به آن زبان کافی نباشد، متقاضی می تواند برای حمایت از مشارکت خود در یک دوره فشرده زبان استونیایی قبل از انجام مطالعات اساسی تحت برنامه درسی انتخاب شده اقدام کند. این برنامه نمی تواند از مطالعات به زبانهای دیگر غیر از استونیایی پشتیبانی کند.

مدارک و شرایط بورسیه تحصیلی در استونی

مدارک و شرایط بورسیه تحصیلی در استونی

متقاضیان برای دریافت بورسیه تحصیلی در استونی باید مدارک زیر را (به زبان استونیایی، انگلیسی یا روسی) ارسال کنند:

  • درخواست رسمی امضاء شده
  • کارنامه تحصیلی
  • کپی سند تأیید تحصیلات اکتسابی (دیپلم همراه با نمرات) یا نتایج تحصیلات فارغ التحصیلی دبیرستان و یا کپی گواهی آخرین مقطع
  • کپی از صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه
  • در صورت کسب شهروندی و پاسپورت استونی کپی سند و تأییدیه آن
  • توصیه نامه (از طرف نماینده استونی، جامعه، استاد راهنما)

انواع بورسیه تحصیلی در استونی

کشورهای مختلف و دانشگاه های متفاوت شرایط مختلفی برای بورس تحصیلی و جذب دانشجویان و همچنین میزان دریافت تسهیلات دارند. معمولا دانشگاه های بهتر و مشهورتر تسهیلات بیشتری ارائه می کنند.

بورس دستیار تدریس در استونی

در بورس دستیار تدریس یا فرد به عنوان کمک استاد دانشگاه وظایف مختلفی را انجام می دهد. از جمله این وظایف کمک در یک دوره درسی، کمک در آزمایشگاه، تصحیح اوراق، نمره دادن است. این بورس به افزایش توانایی تدریس دانشجو کمک کرده و در حوزه فعالیتی فرد تسلط بیشتری ایجاد می کند. در بورس استاد مربوطه بودجه ای را برای پروژه یا تحقیقی که در دست انجام است دریافت می کند و بخشی از آن را به دستیار خود اختصاص می دهد. کارآموزی یا دوره هایی به صورت کارآموزی است که در اختیار دانشجو قرار می گیرد تا دانشجو دارای سابقه کاری و مهارت های کافی در رشته تحصیلی نیز شود. در برخی از دانشگاه ها اینترنشیپ را به عنوان واحد درسی قرار می دهند.

بورس فلوشیپ در استونی

فرصت مطالعاتی است که معمولا می تواند در اختیار دانشجویان فوق لیسانس و دکترا در نظر گرفته شود. این فرصت مطالعاتی علاوه بر رشد شخصی فرد در زمینه تحصیلی، موجب درآمدزایی دانشجو نیز می گردد. فرد در رشته ی مورد نظر خود پروژه مطالعاتی را تقبل کرده و به ازای آن بودجه دریافت می کند. وام های تحصیلی که به وسیله بانک ها و موسسات اعتباری با درصد بهره پایین به دانشجویان پرداخت می شود، روش های باز پرداخت ویژه ای دارد .می توان این وام ها را بعد از اتمام تحصیل یا حتی بعد از پیدا کردن شغل مناسب دریافت کرد.

بورس تحصیلی استونی توسط دولت

بورسیه تحصیلی استونی توسط دولت برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 350€ (یورو) و برای مقطع دکترا 422€ (یورو) به ازای 12 ماه تحصیلی به جز سال آخر که 10 ماه در نظر گرفته می شود، است. این نوع بورسیه تحصیلی استونی با توجه به هزینه تحصیل در استونی تنها به دانشجویانی پرداخت می شود که تمام وقت مشغول به تحصیل هستند و در پایان هر سال تحصیلی حداقل 75% واحدهای مربوط آن سال را با موفقیت گذرانده اند. در صورت پایان زمان تحصیل بورسیه تحصیلی استونی یا بیشتر طول کشیدن آن، کمک هزینه قطع می شود. همچنین، گرفتن انواع دیگر بورسیه تحصیلی استونی شانس گرفتن این نوع بورسیه تحصیلی استونی را کاهش می دهد.

شرایط بورسیه تحصیلی در استونی در دانشگاه تارتو

علاوه بر بورسیه تحصیلی شهروندی در استونی، دانشگاه های این کشور نیز بورسیه های تحصیلی را ارائه می کنند. دانشگاه تارتو یکی از دانشگاه های دولتی استونی است و بورسیه تحصیلی مختلفی را ارائه می کنند. بیشتر برنامه های تحصیلی انگلیسی زبان نیز در این دانشگاه همراه با بورسیه و کمک هزینه تحصیلی ارائه می شوند. اگر دانشجو شرایط لازم علمی بورسیه تحصیلی را داشته باشد، بورسیه معافیت از شهریه را نیز پوشش می دهد. اگر بیش از 6 واحد از کار 30 ECTS در هر ترم از دست نرود، دانشجو می تواند درخواست بورسیه کند. اگر دانشجویانی که در محل تحصیل معافیت از شهریه هستند، نتوانند اعتبار کافی در هر ترم را تکمیل کنند، باید هزینه ها را پرداخت کنند.

هیچ برنامه جداگانه ای برای بورسیه های معافیت از شهریه وجود ندارد، بورسیه های معافیت از شهریه در زمان پذیرش با توجه به لیست رتبه بندی عمومی اختصاص می یابد. در نامه پذیرش ذکر خواهد شد که آیا به دانشجو بورس تحصیلی معافیت از تحصیل یا شهریه پرداخت می شود یا خیر. از جمله بورسیه های ارائه شده در این دانشگاه:

مقطعنام بورسیه
کارشناسی ارشدبورسیه تحصیلی دورا پلاس، بورسیه تحصیلی وزارت امور خارجه
دکتراکمک هزینه دانشجویی دکترا
سایربورس تحصیلی Raefond برای دانشجویان بین المللی دانشگاه تارتو، بورسیه هموطنان استونی برای جوانان استونیایی مقیم خارج از کشور و برنامه بورسیه ملی استونی برای دانشجویان بین المللی

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه تالین استونی

دانشگاه تالین و دولت استونی به منظور حمایت از دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل یا در حال تحصیل در دانشگاه تالین هستند، طرح های مختلف بورس تحصیلی را ارائه کرده اند:

پارامترشرح
بورسیه تحصیلی وزارت خارجه بودجه ای برای متقاضیان برنامه های کارشناسی ارشد انتخاب شده است. این بورس تحصیلی شهریه را پوشش می دهد و کمک هزینه ماهانه نیز تعلق می گیرد.
بورسیه دانشگاهی تالین این بخش شامل کمک هزینه تحصیل مبتنی بر نیاز کمک هزینه ویژه مبتنی بر نیاز، کمک هزینه تحصیلی براساس نتایج تحصیل و کمک هزینه ویژه و کمک هزینه دکترا می باشد.
بورسیه تحصیلی دورا پلاسمی توان به یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تالین یا یک دانشجوی دکترای بازدید کننده از یک دانشگاه خارجی اعطا کرد. بورسیه تحصیلی دانشجویان خارجی کارشناسی ارشد ماهانه 350€ (یورو) است. برای دانشجویان دکترا، مبلغ بورس تحصیلی 660€ (یورو) در ماه تا 10 ماه است.
بورسیه تحصیلی ملی استونیبرای دوره های کارشناسی در رشته های مربوط به زبان و فرهنگ استونی است. برای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا و برای شرکت در مدارس تابستانی و زمستانی و همچنین کمک هزینه های جابجایی برای محققان و کارکنان دانشگاهی

جهت بررسی هزینه تحصیل و زندگی در سایر کشورها مانند هزینه تحصیل در سوئد می توانید به سایر مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *