دسته بندی نشده

اعزام دانشجو به کامبوج

اعزام دانشجو به کامبوج

اعزام دانشجو به کامبوج دارای مراحل و شرایط معینی است که متقاضی ملزم به رعایت و گذراندن آن است. در این کشور می توانید در حین تحصیل کار کنید و تجارب جدید را نیز به زندگی خود اضافه کنید. کامبوج مقصد جالبی برای افراد محسوب می شود با اینکه یک مقصد تحصیلی رایج نیست اما متقاضیانی هستند که خواهان تحصیل در این کشور هستند. دانشگاه های خوب در کامبوج پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند. مقاله پیش رو شما مطلب مختصری در حوزه اعزام دانشجو به کامبوج است و در صورتی که سوالاتی دارید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

تحصیل و اعزام دانشجو به کامبوج

تحصیلات عالی در کامبوج در یکی از دانشگاه های این کشور انجام می شود که معمولاً در شهرهای بزرگتر آن قرار دارند. در حالی که سیستم دانشگاهی هنوز در حال رشد است و ممکن است به اندازه سایر کشورهای معتبرتر تجربه آموزشی غنی یا عمیق نداشته باشد، دانشگاه ‌های کامبوج آموزش با کیفیتی همراه با فرصت منحصر به فرد برای تحصیل در یک فرهنگ مشخص آسیایی ارائه می ‌دهند. تحصیل در کامبوج به دانشجو این شانس را می دهد که در یک کشور آسیایی تا حدودی باثبات که هنوز هم عمدتاً طبیعت کشاورزی دارد، تحصیل کند. این فرصت ‌های متعددی را برای مطالعه مردم و فرهنگ بخش ‌های مختلف جهان فراهم می ‌کند، همه اینها در عین کسب تحصیلات عالی.

علاوه بر این، دانشگاه های کامبوج تاکید زیادی بر مطالعات زبان انگلیسی دارند، بنابراین برای کسانی که به دنبال تحصیل در کامبوج به زبان انگلیسی یا یادگیری زبان انگلیسی به عنوان بخشی از تحصیلات دانشگاهی خود هستند، انتخاب بسیار خوبی هستند. دانشگاه های کامبوج معمولاً در سه ترم، گاهی اوقات چهار ترم فعالیت می کنند. ترم اول از اکتبر تا فوریه ادامه دارد و به دنبال آن ترم دوم از مارس تا ژوئن ادامه دارد. ترم سوم از جولای تا اکتبر تقویم تحصیلی را تکمیل می کند. با این حال، هر دانشگاه برنامه‌ریزی مخصوص به خود را دارد و برخی از دانشگاه‌ ها نسبت به سایر برنامه ‌های خود، برنامه‌ های زمانی متفاوتی برای برنامه‌ های انگلیسی خود دارند.

هزینه اعزام دانشجو به کامبوج

هزینه تحصیل در کامبوج در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً پایین است. دانشجویان می توانند با پرداخت حدود 2500 $ (دلار) به مدرک لیسانس برسند. برنامه نویسی کارشناسی ارشد فقط برای کمی بیشتر در دسترس است. اعتبارات دکترا گران ترین هستند و حدود 9000 $(دلار) نیاز دارند. علاوه بر این هزینه های تحصیل، هزینه هایی نیز وجود دارد، از جمله هزینه ریز نمرات، پذیرش، قرار دادن زبان انگلیسی، کارت شناسایی دانشجویی و ثبت نام. دانشجو باید برنامه ریزی کند که حدود 4 سال را برای تکمیل مدرک کارشناسی و 2 تا 3 سال را برای تکمیل کار فارغ التحصیل بگذراند.

هزینه اعزام دانشجو به کامبوج

شهرهای دانشجویی جهت اعزام دانشجو به کامبوج

سیم ریپ توریستی ترین شهر کامبوج است، زیرا ویرانه های باستانی معروف آنگکور وات را در خود جای داده است. این شهر ممکن است گران ترین شهر کشور باشد، اما هنوز هم از بسیاری جهات عجیب و غریب در نظر گرفته می شود. رستوران‌ های کوچک در کنار کافی‌شاپ‌های مجلل، استراحتگاه ‌ها، و اسپا در هر خیابان قرار دارند. هنوز تعداد زیادی از دانشجویان وجود دارند که در Siem Reap تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند زیرا هزینه زندگی هنوز به طور کلی مقرون به صرفه است و زندگی روزمره نسبتاً راحت است. شهر پنوم پن، پایتخت کامبوج، دارای یک منطقه تجاری بزرگ است که انواع مختلفی از مؤسسات و مشاغل را در خود جای داده است.  اگرچه این یک کلان شهر در حال رشد است، اما مناطق حومه شهر و روستاهای کوچک زیادی در حومه شهر وجود دارد.

پنوم پن به دلیل اهمیت فزاینده ای که در دنیای تجارت جنوب شرقی آسیا دارد، برای تحصیل در تجارت بین المللی محبوبیت خاصی دارد. هزینه زندگی در پنوم پن کمی ارزان‌تر از سیم ریپ است و شهر همچنان فعالیت ‌های مختلفی را برای لذت بردن در خارج از کلاس ارائه می ‌کند. باتامبانگ مرکز استان باتامبانگ است و به عنوان استان پیشرو در تولید برنج کشور شناخته شده است. دانش آموزان این فرصت را خواهند داشت تا روستاهای باتامبانگ و همچنین مناظر زیبای آن را که شامل (تعجب!) تعدادی شالیزارهای برنج باورنکردنی است، کشف کنند. تحصیل در خارج از کشور در Battambang با تحصیل در پنوم پن یا سیم ریپ کاملاً متفاوت است، اما قطعاً به روشی خوب.

پیش بینی افزایش دانشجو در کامبوج

در عوض برخی از آنها مدرک کاردانی را انتخاب می کنند. از جنبه مثبت، پیش ‌بینی می ‌شود که تعداد دانشجویانی که در سال 2030 در آموزش عالی ثبت نام خواهند گرد، دو برابر دانشجویان ثبت ‌نام شده در سال 2018 باشد. گزارش ها نسبت ثبت نام هدف را در سال 2024 تا 2028 22.7 % و در سال 2030 25 % تعیین کرده است. از نظر انتخاب رشته، اکثر دانشجویان آموزش عالی رشته تخصصی علوم اجتماعی را انتخاب می کنند و تنها حدود 30 % در رشته های STEM (علوم، فناوری اطلاعات، مهندسی، هنر، ریاضیات) ثبت نام می کنند. از آنجایی که تعداد دانشجویانی که STEM را مطالعه می کنند اندک است، با ایجاد آموزش و برنامه های جدید با تمرکز بر STEM برای ارتقا و افزایش دسترسی دانشجویان در آموزش عالی تلاش کرده است.

در نمودار زیر شاهد پیش بینی افزایش دانشجویان در کامبوج هستید:

پیش بینی افزایش دانشجویان در کامبوج

چالش های اعزام دانشجو به کامبوج

علیرغم رشد و موفقیت، آموزش عالی در کامبوج همچنان با چالش هایی مانند دسترسی، کیفیت، برابری، ارتباط، بودجه، مدیریت و مدیریت مواجه است. بسیاری از وزارتخانه ها و سازمان ها در آموزش عالی دخیل هستند که هماهنگی را به دلیل کنترل کیفیت، همپوشانی اداری و تبادل اطلاعات به چالش می کشد. در برخی از HEI، آموزش و مدیریت تجهیزات کافی نیست. تقریباً 1662 معلم آموزش عالی در مؤسسات آموزش عالی دولتی وجود دارد. با این حال، آنها فاقد پیشینه تحصیلی کافی هستند. علاوه بر این، برخی از HEI فاقد منابع لازم برای تحقیق هستند که مانع از انجام تحقیقات توسط اعضای هیئت علمی برای انتشار می شود.

علاوه بر این، روند اعطای استقلال مدیریت مالی و منابع انسانی هنوز طبق انتظار تکمیل نشده است. حل این مسئله حاکمیتی برای تقویت سیستم های مدیریت مالی و منابع انسانی و تضمین ثبات مالی، پایداری و قدرت منابع HEI بسیار مهم است. در طول همه گیری کووید-19، شیوع این بیماری همچنین مانع یادگیری فیزیکی دانش آموزان در تمام سطوح، از جمله دانشجویان آموزش عالی شده است. در پاسخ، MoEYS روند ارائه خدمات آموزش الکترونیکی مانند Microsoft Office 365، Google Meet، Google Classroom، ZOOM و ابزارهای دیگر را برای کمک به دانش آموزان در یادگیری خود هماهنگ کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به کامبوج و اخذ ویزای تحصیلی کامبوج خدمات کاملی ارائه می دهد.

پرتکرارترین سوالات اعزام دانشجو به کامبوج

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به کامبوج به چه صورت است؟ تحصیلات عالی در کامبوج در یکی از دانشگاه های این کشور انجام می شود که معمولاً در شهرهای بزرگتر آن قرار دارند. در حالی که سیستم دانشگاهی هنوز در حال رشد است و ممکن است به اندازه سایر کشورهای معتبرتر تجربه آموزشی غنی یا عمیق نداشته باشد، دانشگاه ‌های کامبوج آموزش با کیفیتی همراه با فرصت منحصر به فرد برای تحصیل در یک فرهنگ مشخص آسیایی ارائه می ‌دهند. تحصیل در کامبوج به دانشجو این شانس را می دهد که در یک کشور آسیایی تا حدودی باثبات که هنوز هم عمدتاً طبیعت کشاورزی دارد، تحصیل کند. این فرصت ‌های متعددی را برای مطالعه مردم و فرهنگ بخش ‌های مختلف جهان فراهم می ‌کند، همه اینها در عین کسب تحصیلات عالی.
  • هزینه اعزام دانشجو به کامبوج چه قدر می باشد؟ هزینه تحصیل در کامبوج در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً پایین است. دانشجویان می توانند با پرداخت حدود 2500 $ (دلار) به مدرک لیسانس برسند. برنامه نویسی کارشناسی ارشد فقط برای کمی بیشتر در دسترس است. اعتبارات دکترا گران ترین هستند و حدود 9000 $(دلار) نیاز دارند. علاوه بر این هزینه های تحصیل، هزینه هایی نیز وجود دارد، از جمله هزینه ریز نمرات، پذیرش، قرار دادن زبان انگلیسی، کارت شناسایی دانشجویی و ثبت نام. دانشجو باید برنامه ریزی کند که حدود 4 سال را برای تکمیل مدرک کارشناسی و 2 تا 3 سال را برای تکمیل کار فارغ التحصیل بگذراند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *