ویزای کاری

کار در کامبوج

کار در کامبوج

چه بخواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، چه با یک سازمان غیردولتی کار کنید یا در بخش خصوصی کار کنید، فرصت های شغلی و کار در کامبوج فراوان است. چه تصمیم به گرفتن شغل یا راه اندازی کسب و کار داشته باشید، اشتغال به ندرت در کامبوج مشکل ساز است. پرداخت در کامبوج از دستمزد در مقیاس غربی گرفته تا کنسرت های بارتنینگ که ممکن است شبی چند دلار به همراه نوشیدنی رایگان دریافت کنید، متغیر است.

در کامبوج دشواری های مختلفی برای کار وجود دارد مثلا شما باید زبان بومی این کشور را بیاموزید و به دلیل منحصر به فرد بودن آن در کشورها تدریس نمی شود و شما باید در این کشور آن را یاد بگیرید. البته می توانید شغلی که زبان انگلیسی لازم داشته باشد را انتخاب کنید و سپس مرحله به مرحله این زبان را فرا بگیرید. در این مقاله سعی کرده ایم تا مطالب کاربردی و مفیدی در خصوص اقتصاد و شرایط کار در کامبوج را برای متقاضیان بیان کنیم. برای اخذ مشاوره تخصصی در حوزه کار موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شماست.

بررسی کار در کامبوج

یکی از مزایای کار در کامبوج، تعداد زیاد تعطیلات رسمی است. در سال 2012، 26 مورد وجود داشت. بیشتر مهاجران نیز روزهای عادی تعطیلات را خواهند داشت. و یکی از چیزهایی که مهاجران در کامبوج بیشتر از همه قدردانی می کنند، علاوه بر رویکرد سهل انگارانه این کشور در قبال ویزا ، نگرش آزادانه آن نسبت به مجوزهای کار است. اگرچه از نظر فنی مجوزهای کار مورد نیاز است، اما در عمل برای بسیاری از مشاغل مورد نیاز نیست. اگر مجوز لازم است، کارفرمای شما باید از طریق وزارت کشور برای شما مجوز بگیرد.

بسیاری از متقاضیانی که مهاجرت به کامبوج را انتخاب می کنند اکثرا برای تدریس زبان انگلیسی به این کشور می آیند. مشاغل معلمی فراوان هستند و در حالی که بیشتر آنها با دستمزد پایینی هستند، برخی از پست های آلو در مدارس بین المللی واقعی برای کسانی که صلاحیت تدریس واقعی دارند وجود دارد. برای کسانی که چنین مدارکی ندارند، هرگز نترسید مشاغلی نیز برای شما وجود دارد. سایر مهاجران برای راه‌ اندازی یک تجارت در کامبوج انتخاب می ‌کنند، خواه یک کسب ‌و کار «سبک زندگی» که هدف آن فقط شکست دادن است یا یک شرکت بلندپروازانه که برای شما ثروتی در پادشاهی شگفت ‌انگیز ایجاد می ‌کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در کامبوج هستید:

نرخ بیکاری در کامبوج

موقعیت های کار در کامبوج

کامبوج یک کشور جوان و در حال رشد است. جوانان زیر 30 سال دو سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند که با رشد 1.6 % در سال ادامه می یابد. این سود جمعیتی می تواند برای تقویت بیشتر رشد اقتصادی و ایجاد تحول اجتماعی مثبت در کامبوج مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، توانایی کشور برای تحقق بخشیدن به این مزایا در آینده به دسترسی جوانان به مشاغل آبرومندانه و با ارزش بالاتر، ظرفیت آنها برای راه اندازی و حفظ بنگاه های خود و توانایی آنها برای انطباق با تغییرات سریع فناوری ناشی از ورود چهارمین صنعت وابسته است. پروژه ” ترویج اشتغال شایسته جوانان در کامبوج” با هدف حمایت از دولت سلطنتی کامبوج برای ترویج و گسترش اشتغال شایسته در بین جوانان و شناسایی و آزمایش راه‌ هایی برای جوانان برای به حداکثر رساندن بازده شغل و فرصت‌های درآمدی خود در چارچوب تغییرات ایجاد می ‌شود.

این پروژه بر 3 نتیجه زیر تمرکز دارد:

  • بهبود سیاست‌های ملی و بخش خاص مرتبط با توسعه مهارت ‌های جوانان و اشتغال در زمینه صنعت 4.0.
  • توسعه سرمایه انسانی برای اشتغال با ارزش افزوده بالاتر برای حمایت از انتقال کامبوج به صنعت 4.0.
  • افزایش قابلیت‌های کارآفرینان جوان برای راه‌ اندازی و حفظ کسب‌ وکارهایی که پاسخگوی نیازهای در حال تغییر صنعت هستند.

موقعیت های کار در کامبوج

استخدام و کار در کامبوج

چه بخواهید انگلیسی تدریس کنید و چه در یک شرکت چند ملیتی کار کنید، پورتال های آنلاین بهترین مکان برای شروع جستجوی کار شما هستند. برای اینکه بتوانید اقامت دائم کامبوج را در نظر بگیرید، نیازی به اخذ اقامت دائم در کامبوج ندارید، بنابراین به احتمال زیاد همچنان مشمول مالیات خواهید بود. از زمان پایان رژیم خمرهای سرخ، اقتصاد کامبوج شاهد بهبودی آهسته و پیوسته بوده است. پس از درگیری طولانی مدت در کامبوج، این کشور شروع به دریافت کمک های خارجی کرد که هنوز هم به شدت به آن متکی است.

صنعت پوشاک مهمترین بخش از بخش تولید کامبوج است و یکی از بزرگترین کمک کنندگان به اقتصاد این کشور است که حدود 80 % از کل صادرات را به خود اختصاص می دهد و حدود 700000 کارگر را استخدام می کند که حدود 90 % آنها را زنان تشکیل می دهند. صنعت گردشگری یکی دیگر از منابع درآمد کامبوج است که این کشور دارای چندین نقطه محبوب توریستی است که مهم‌ترین آنها معبد آنگکور وات است. از سال 2007، تعداد بازدیدکنندگان از این کشور در هر سال از 2 میلیون نفر فراتر رفته است. در سال 2016، کامبوج کمی بیش از 5 میلیون بازدید کننده داشت.

انواع ویزای کار در کامبوج

انواع مجوز کار کامبوج موجود است. کامبوج در مورد ویزا و دادن مجوز کار به اتباع خارجی بسیار خاص است. برای دریافت مجوز کار خارجی کامبوج، باید ویزای کلاس E با اعتبار 30 روزه داشته باشید. بنابراین، اگر برای مجوز کار کامبوج به صورت آنلاین درخواست می کنید، دانستن دسته های تمدید ویزای کلاس E ضروری است. این رایج ترین ویزای کلاس E است که برای اتباع خارجی که مایل به کار در کامبوج هستند صادر می شود. هر کسی که کار می کند، شروع به کسب و کار می کند، یا یک فریلنسر که می خواهد بیش از 1 ماه در کشور بماند، باید این ویزای کار کامبوج را انتخاب کند. ویزای EP اگر هنوز شغلی پیدا نکرده اید اما به طور فعال به دنبال آن هستید، این مجوز کار خارجی مناسب کامبوج است. این ویزا فراتر از اقامت اولیه 30 روزه تحت ویزای کلاس E معتبر است.

خارجیانی که نمی توانند شغل ثابتی پیدا کنند، اجازه اقامت بیش از 3 ماه را ندارند. ویزای EGبا اعتبار منعطف برای انتخاب، این یک مجوز کار عمومی کامبوج برای کسانی است که به دنبال کار هستند. می تواند تا یک، 3 یا 6 ماه باشد. ویزای ERاگر برنامه های بازنشستگی در این کشور زیبا دارید، باید برای این نوع ویزا اقدام کنید. از شما خواسته می شود مدارک کافی را نشان دهید که از بازنشستگی شما در کشور اصلی و ثبات مالی برای زندگی در اینجا حمایت می کند. این موارد به افراد بالای 55 سال تعلق می گیرد. ویزای ETکسانی که در مشاغل و صنایع خاصی کار می کنند در این دسته قرار می گیرند. این تمدید ویزای تکنسین است.

مزایای کار در کامبوج

در قانون اساسی کامبوج در سال 1993، دولت جزئیات یک سیستم تامین اجتماعی را مشخص کرد که همه شهروندان کامبوج حق استفاده از آن را دارند. حقوق تأمین اجتماعی برای همه کارگران رسمی اعمال می شود و مزایای اجتماعی شهروندان مانند دسترسی به طرح های بازنشستگی و غرامت برای صدمات یا بیماری های ناشی از کار را تضمین می کند. صندوق تامین اجتماعی ملی (NSSF)، که در سال 2008 معرفی شد، مسئول ارائه امنیت اجتماعی از جمله طرح آسیب شغلی، طرح بیمه درمانی و طرح بازنشستگی برای اعضای ثبت نام شده ای است که در بخش خصوصی کار می کنند. NSSF در حال حاضر 18 استان از 24 استان کامبوج را پوشش می دهد.

طرح بیمه درمانی تنها در اواخر سال 2015 و طرح بازنشستگی در سال 2017 معرفی شد، بنابراین هنوز مشخص نیست که آنها تا چه حد کار می کنند. کارمندان دولت تحت پوشش صندوق ملی تامین اجتماعی برای کارمندان کشوری (NSSF-C9) هستند، در حالی که پرسنل نیروهای مسلح و پلیس تحت پوشش صندوق ملی کهنه سربازان (NFV) قرار دارند. کارمندان دولت از مزایای مختلفی در قالب مرخصی استعلاجی، مرخصی زایمان با حقوق، مستمری کهولت و پوشش آسیب ناشی از کار بهره مند می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مهاجرت کاری و شرایط کار در کامبوج با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید تا بتوانید سوالات خود را بپرسید.

پرتکرارترین سوالات کار در کامبوج

بخش پایانی مقاله به پاسخ دهی سوالات پرتکرار شما اختصاص دارد:

  • موقعیت های کار در کامبوج چگونه است؟ کامبوج یک کشور جوان و در حال رشد است. جوانان زیر 30 سال دو سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند که با رشد 1.6 % در سال ادامه می یابد. این سود جمعیتی می تواند برای تقویت بیشتر رشد اقتصادی و ایجاد تحول اجتماعی مثبت در کامبوج مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، توانایی کشور برای تحقق بخشیدن به این مزایا در آینده به دسترسی جوانان به مشاغل آبرومندانه و با ارزش بالاتر، ظرفیت آنها برای راه اندازی و حفظ بنگاه های خود و توانایی آنها برای انطباق با تغییرات سریع فناوری ناشی از ورود چهارمین صنعت وابسته است. پروژه ” ترویج اشتغال شایسته جوانان در کامبوج” با هدف حمایت از دولت سلطنتی کامبوج برای ترویج و گسترش اشتغال شایسته در بین جوانان و شناسایی و آزمایش راه‌ هایی برای جوانان برای به حداکثر رساندن بازده شغل و فرصت‌های درآمدی خود در چارچوب تغییرات ایجاد می ‌شود.
  • مزایای کار در کامبوج شامل چه مواردی است؟ در قانون اساسی کامبوج در سال 1993، دولت جزئیات یک سیستم تامین اجتماعی را مشخص کرد که همه شهروندان کامبوج حق استفاده از آن را دارند. حقوق تأمین اجتماعی برای همه کارگران رسمی اعمال می شود و مزایای اجتماعی شهروندان مانند دسترسی به طرح های بازنشستگی و غرامت برای صدمات یا بیماری های ناشی از کار را تضمین می کند. صندوق تامین اجتماعی ملی (NSSF)، که در سال 2008 معرفی شد، مسئول ارائه امنیت اجتماعی از جمله طرح آسیب شغلی، طرح بیمه درمانی و طرح بازنشستگی برای اعضای ثبت نام شده ای است که در بخش خصوصی کار می کنند. NSSF در حال حاضر 18 استان از 24 استان کامبوج را پوشش می دهد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *