مهاجرت سرمایه گذاری در پاراگوئه

استارت آپ پاراگوئه

استارت آپ پاراگوئه

استارت آپ پاراگوئه تحت عملکرد استارت آپ همسایه های خود از جمله برزیل و آرژانتین قرار گرفته است. پاراگوئه یکی دیگر از کشورهای لاتین است. فناوری در پاراگوئه به اندازه کشورهای همسایه توسعه نیافته و میزان استارت آپ های فعال در این کشور کم تر است. این به معنای رقیب کم تر برای توسعه استارت آپ است. البته موارد دیگر مانند ریسک بالای پاراگوئه و قوانین مختلف را برای ایجاد کسب و کار در ین کشور باید در نظر بگیرید. با توجه به اهمیت این موضوع پیشنهاد می کنیم برای ایجاد استارت آپ از مشاورین تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و با ریسک بسیار کم تری وارد این کار شوید.

اقتصاد پاراگوئه

کشور پاراگوئه محصور در خشکی برای بسیاری از کارآفرینان و مسافران شناخته شده است. پاراگوئه که محل زندگی 7 میلیون نفر است. از سال 2016 دارای تولید ناخالص داخلی 27.44 میلیارد $ (دلار) است که %0.4 اقتصاد جهان را نشان می دهد. حداقل دستمزد تقریباً به 370$ (دلار) می رسد. پاراگوئه تولید کننده عمده برق است و سد Itaipú، بزرگترین تولید کننده انرژی تجدید پذیر در جهان، در رودخانه پارانا است. پاراگوئه از سال 1970 تا 2013 به طور متوسط ​​%7.2 در سال بالاترین رشد اقتصادی را در آمریکای جنوبی داشته است. البته پاراگوئه دارای نرخ تورم متوسط ​​5٪ و ذخایر بین المللی 20٪ تولید ناخالص داخلی، 2 برابر میزان بدهی ملی خارجی است.

  • پاراگوئه دومین تولیدکننده بزرگ روغن استویا و روغن تنگ در جهان و همچنین ششمین تولید کننده بزرگ سویا و ذرت است.
  • در حالی که بیکاری در حدود 5% پایین است، مطالعات تخمین می زنند که 30% الی 40% از جمعیت فقیر هستند.
  • در مناطق روستایی 41.2% از جمعیت برای تأمین نیازهای اساسی ماهانه درآمد ندارند.
  • برای سرمایه گذاران و کارآفرینان، تجارت در پاراگوئه مزایای مشخصی دارد.
  • برای سرمایه گذاران، کشاورزی به بازده بالا رسیده است. نرخ بازده فعلی در این صنعت 3% به علاوه رشد بالقوه سرمایه است.

در نمودار زیر رتبه پاراگوئه در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده کنید:

رتبه پاراگوئه در عوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

بررسی استارت آپ پاراگوئه

پاراگوئه اغلب درباره اکوسیستم استارت آپی آمریکای لاتین تحت الشعاع همسایگان برزیل و آرژانتین قرار می گیرد. پاراگوئه با وجود اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی برق آبی در جهان است، هنوز در صحنه جهانی یا منطقه ای به عنوان یک مرکز فناوری ظاهر نشده است. با این حال، پائولو دوارته، بنیانگذار Broterra، یک شرکت ابرغذایی پاراگوئه ای که دستمزد بیش از 2500 خانواده را تأمین می کند و آرزوی فروش در بازار ایالات متحده را دارد، می گوید پاراگوئه پتانسیل توسعه به عنوان یک مرکز استارت آپ، به ویژه در مواد غذایی و فناوری تکنولوژی را دارد. بخش در حال رشد فناوری کشور، یک عنصر مهم در بهبود اقتصادی کشور پس از بحران جهانی ویروس کرونا خواهد بود.

اگرچه پاراگوئه لزوماً اولین مقصدی نیست که سرمایه گذاران خارجی هنگام ورود به آمریکای جنوبی در مورد آن فکر می کنند، این کشور تلاش های قابل توجهی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و ارائه فضای مناسب برای سازمان های بین المللی انجام داده است. در سال 2019، ورودی سرمایه گذاری مستقیم خارجی به کشور به 391.8 میلیون $ (دلار) رسیده است.

در جدول زیر 10 استارت آپ برتر پاراگوئه را مشاهده می کنید:

رتبه ملینام استارت آپ
1InfoCases Paraguay
2Bims
3Taxit!
4Fiweex
5InstallThisApp
6Tiva
7Cerocinco
8Movilpy
9Paraguay en tu mano
10Beckelite

استارت آپ شهرهای پاراگوئه

پاراگوئه یکی از اکوسیستم های دارای بیشترین پتانسیل رشد را در آمریکای لاتین دارد. اکوسیستم استارت آپی این کشور به اندازه همسایگان آن برزیل و آرژانتین توسعه نیافته است، اما بخش هایی مانند دام، خدمات و تجارت منطقه گوارانی را به جواهری تبدیل می کند که از نظر تعداد فرصت ها و راه های نوسازی شبکه تجاری آن جلا داده می شود. پایتخت آن، Asunción، شاهد تولد تعداد زیادی از شرکت های نوپا و پروژه های نوآورانه است که خواستار تمدید دستگاه های تجاری پاراگوئه هستند. پاراگوئه از نظر رتبه جهانی استارت آپی در رده 80 جهان قرار دارد و آسونسیون از بهترین شهرهای پاراگوئه در رده 455 جهان قرار دارد.

حمایت دولت پاراگوئه از مشاغل جدید

به گفته بنیگن لوپز، وزیر دارایی پاراگوئه، به عنوان بخشی از استراتژی دولت برای تقویت بازسازی اقتصادی پس از همه گیری ویروس کرونا، مقامات محلی در تلاشند نرخ مالیات برای شرکت های خارجی را که می خواهند در این کشور مستقر شوند، کاهش دهند و همچنین به فرآیندهای مهاجرت درگیر اعطای ویزای اقامت پاراگوئه به سرمایه گذاران را سرعت ببخشند. همانطور که داده های بانک جهانی نشان می دهد، کشور آمریکای جنوبی طی دهه گذشته رشد اقتصادی مداوم داشته و نظارت قابل توجهی در فقر داشته است، در حالی که انتظار می رود در سال 2021 به دنبال ویروس کرونا، به رشد 4% بازگردد.

  • پاراگوئه دارای مناطق تجاری آزاد مختلف (FTZ) واقع در منطقه مرزی آرژانتین و برزیل است.
  • از جمله Zona Franca Internacional و Zona Franca Global del Paraguay هر دو معافیت های مالیاتی جذابی را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهند.
  • در حالی که پاراگوئه محصور در خشکی است، دارای تعدادی بندر داخلی مهم است که بزرگترین آنها شهر صنعتی ویله است در حدود 35 کیلومتری جنوب پایتخت آسونسیون قرار دارد.

ثبت شرکت در پاراگوئه

فعالیت های تجاری پاراگوئه با تسهیل سرمایه گذاری برای کارآفرینان خارجی افزایش یافته است. در واقع، راه اندازی یک شرکت سوسیه داد آنونیما (S.A ، شعبه یا یک شرکت با مسئولیت محدود (SRL) یک سرمایه گذاری ساده است و فقط به سرمایه $5000 (دلار) نیاز دارد. کارآفرینان می توانند برای تأمین اقامت هنگام گسترش تجارت خود در کشور، درخواست ویزا دهند، که منجر به ایجاد کارآفرینان در بخش های غذایی، تولیدی و کشاورزی شده و به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این بخش شناخته می شود اگرچه در این مورد رقابت در بازار سخت است.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پاراگوئه روندی نسبتاً آسان است که باعث تشویق کارآفرینان و سرمایه گذاران از سراسر جهان برای ورود به بازار شده است. در کمتر از 10 هفته می توان استارت آپ را تشکیل داد. کارآفرینان از هر سوابق و ملیتی باید فرآیند ادغام را آسان ببینند. با گفتن این موارد، کار با یک وکیل محلی یا وکیل شرکتها روند ادغام را تسریع می کند و اطمینان حاصل می کند که تجارت شما پس از تشکیل کاملاً سازگار است. شایان ذکر است اهمیت پایبندی به قوانین و مقررات محلی را نمی توان نادیده گرفت یا دست کم گرفت.

معرفی 3 استارت آپ موفق در پاراگوئه

معرفی 3 استارت آپ موفق در پاراگوئه

در جدول زیر 3 استارت آپ موفق در پاراگوئه که توانسته اند در سال 2022 موفق عمل کنند به شرح زیر است:

نام استارت آپشرح
Pura Razaیک شرکت نوپا در پاراگوئه است که امکان مدیریت مجازی اطلاعات تولید شده توسط مشاغل صنعت دام را فراهم می کند و راه حل های ابتکاری را برای بخش کشاورزی این کشور ارائه می دهد. این استارت آپ خدمات مختلفی را به کشاورزان و دامداران ارائه می دهد، از جمله اجرای روش ها قبل از مقامات دولتی، ثبت شجره نامه گاوها و شناسایی نژاد.
Pase Libreاین استارت آپ در پاراگوئه بر دسترسی به سالن ورزشی بدون عضویت تمرکز کرده است. یک شرکت نوپای پیشگام در پاراگوئه است که به کاربرانش امکان می دهد سالن های ورزشی را در منطقه خود پیدا کنند و به صورت روزانه به آنها دسترسی داشته باشند. کاربران در این برنامه مشترک شده و از طریق آن هزینه پرداخت می کنند و هرگز نیازی به عضویت در سالن های ورزشی اختصاصی ندارند. Pase Libre که توسط سزار گوتیرز تاسیس شده است، عکس ها و اطلاعات دقیق در مورد هر سالن ورزشی، از جمله ساعات کار، خدمات خاص، مربیان و تخصص ها را به مشتریان خود ارائه می دهد. در حال حاضر، Pase Libre با بیش از 60 سالن ورزشی در چندین شهر پاراگوئه کار می کند.
Pavillionیک پلتفرم اجتماعی مجازی است که هدف اصلی آن اتصال شرکت های بخش ساخت و ساز، معماری و طراحی داخلی در پاراگوئه با مشتریان و شرکای بالقوه است. با استفاده از آن، مردم می توانند با طراحان داخلی، مناظر داخلی، عکاسان، معماران، صنعتگران و طراحان گرافیک ارتباط برقرار کنند. همچنین می توان از آن برای خرید مبلمان و لوازم خانگی که نمایانگر عنصر تجارت الکترونیکی این سیستم عامل است، استفاده کرد.

استارت آپ انرژی سبز در پاراگوئه

اگر به دنبال ایجاد استارت آپ در پاراگوئه هستید، مزایای انرژی سبز را در نظر بگیرید. این کشور تقریباً به طور کامل به نیروگاه برق آبی تجدید پذیر تبدیل شده است و بیشتر برق خود را از سد ایتایپو تأمین می کند. این نه تنها باعث کاهش اعتماد کشور به واردات انرژی می شود، بلکه به این کشور اجازه می دهد تا برق صادر کند. شاید مهمتر از همه، این امر به مشاغل دسترسی به منابع انرژی ارزان و قابل اعتماد برای مشاغل خود اعم از تولید، کشاورزی یا بخش دیگری را می دهد. جهت اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه به مطلب نوشته شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *