مهاجرت سرمایه گذاری در پاراگوئه

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پاراگوئه

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پاراگوئه

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پاراگوئه از سایر طرق راه های اخذ اقامت این کشور می باشد که هر ساله مدنظر سرمایه گذاران قرار گرفته است. پاراگوئه یکی از کشورهای کم هزینه برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری است و شهروندان خارجی با هزینه بسیار کمی می توانند در این کشور سرمایه گذری کنند و شرکتی را به ثبت برسانند. پاراگوئه از جمله کشورهایی است که نرخ مالیات پایین حدود 10% را دارد و بازاری آزاد را برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پاراگوئه به مطالب زیر ارائه شده توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پاراگوئه

کشور محصور در خشکی پاراگوئه ممکن است گزینه ای مناسب برای ایجاد تجارت خود در سطح بین المللی باشد. با این حال، این کشور آمریکای جنوبی در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای کارآفرینان نوظهور است که به دنبال افزایش حضور نام تجاری خود در بازارهای این کشور هستند. در حالی که پاراگوئه محصور در خشکی است، همسایگان قدرتمندی دارد. مرزهای این کشور با برزیل، آرژانتین و بولیوی مشترکا دارای تولید ناخالص داخلی چند میلیارد دلاری است. پاراگوئه یکی از صادرکنندگان برجسته انرژی و برق در آمریکای جنوبی است و این کشور با تولید محصولاتی مانند سویا، ذرت، برنج، گندم بیش از 6.8 میلیارد $ (دلار) کالا و خدمات در سال صادر می کند و گوشت گاو در راس لیست محصولات قرار دارد.

اگر وارد بازاری مانند پاراگوئه شوید، نه تنها به صورت محلی بلکه در سراسر آمریکای جنوبی و از طریق صادرات بین المللی می توانید سود کسب کنید. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که پاراگوئه یکی از اعضای بنیانگذار بلوک تجاری جنوب بازار مشترک (مرکورس) است. در کنار آرژانتین، برزیل و اروگوئه، تولید ناخالص داخلی بیش از 2.9 تریلیون $ (دلار) است که این کشور را به یکی از بزرگترین بلوک های اقتصادی جهان تبدیل کرده است. این اتحادیه با اعضای وابسته مانند بولیوی، شیلی، کلمبیا، اکوادور، گویان، پرو و ​​سورینام تجارت می کند. معاملات با اتحادیه اروپا در سالهای آینده انتظار می رود، که به باز شدن جریان های قابل توجه درآمد و بازار بیش از 500 میلیون نفر، با تولید ناخالص داخلی 19.1 تریلیون $ (دلار) (سرانه 38370$ (دلار)) کمک می کند.

مراحل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پاراگوئه

تشکیل یک شرکت در پاراگوئه روندی نسبتا ساده و آسان است که باعث تشویق کارآفرینان و سرمایه گذاران از سراسر جهان برای ورود به بازار کار در پاراگوئه شده است. سرمایه گذاری مستقیم خارجی اخیرا به بیش از 200 میلیون $ (دلار) رسیده است. کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی می توانند یک شرکت با مسئولیت محدود (SRL) (یک مدیر ملی مورد نیاز است) یا یک دفتر نمایندگی (یک مدیر باید مقیم کشور باشد و نیازی به پاراگوئه بودن نیست) ایجاد کنند. برای تأسیس اکثر شرکت ها در پاراگوئه حداقل سرمایه لازم نیست، اگرچه افتتاحیه دفتر شعبه در پاراگوئه برای تأیید نیاز به سرمایه گذاری 25000$ (دلاری) دارند. در کمتر از 10 هفته می توان شرکت را در این کشور تشکیل داد و از مزایای این کشور زمان کم آن می باشد.

در لیست زیر مرحله ثبت شرکت را مشاهده می کنید:

  • درخواست ویزای تجاری
  • مهاجرت به پاراگوئه
  • انتخاب نوع شرکت
  • درخواست برای ثبت شرکت و دریافت مجوز از وزارت صنعت و تجارت پاراگوئه
  • انجام امور اداری
  • دریافت گواهی ثبت
  • شروع تجارت

مراحل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پاراگوئه

انواع ثبت شرکت در پاراگوئه

طیف گسترده ای از شرکت ها در پاراگوئه وجود دارد که انجام عملیات مشتریان را امکان پذیر می کند. از دیدگاه تضمینی، جذاب ترین شرکت ها برای سرمایه گذاران شامل موارد زیر است:

  • شرکت های با مسئولیت محدود (R.L. به اختصار اسپانیایی)
  • شرکتهای سهامی ساده (نوع جدیدی که در سال 2020 ایجاد شد، A.S مخفف اسپانیایی آن)
  • شرکت و نمایندگی (SA مخفف اسپانیایی)

شرکت با مسئولیت محدود به دلیل جداسازی حساب شخصی و شرکت و مزایای دیگر از نوع بهترین شرکت برای ثبت مشاغل می باشد. در جدول زیر از جمله ویژگی های آن شرح داده شده است:

پارامترشرح
شرایط ثبتاین شرکت باید به صورت عمومی ثبت شود. حداقل 2 سهامدار ملزم به ایجاد S.A هستند که ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی ملی یا خارجی باشد.
مدیریتمدیریت و نمایندگی شرکت های با مسئولیت محدود به عهده یک یا چند مدیر است که تا زمانی که اجازه اقامت دارند ممکن است افراد خارجی باشند. مدیران به طور مکرر و نامحدود در قبال شرکت مسئولیت دارند.
سهام سرمایهبرای ثبت شرکت حداقل سرمایه اولیه لازم نیست.

ثبت سایر شرکت در پاراگوئه

قانون 6480/20 در سال 2020 تصویب شد که به موجب آن شرکتهای سهامی ساده (EAS مخفف اسپانیایی آن) ایجاد شد. از طریق این گزینه، دولت پاراگوئه نوع جدیدی را در سیستم قانونی پاراگوئه ایجاد کرد که به موجب آن سرمایه گذاران ممکن است معاملات را به صورت آنلاین و در چند ساعت و با هزینه کم انجام دهند. هیئت مدیره E.A.S ممکن است به صورت خودگردان باشد و به شرط حضور اعضای دارای 100% سهام دارای حق رأی، به طور صحیح تشکیل می شود. کمیته نظارت یا هر ارگان مشابه دیگری اختیاری است.

مقررات پاراگوئه سایر گزینه ها را نیز در نظر گرفته است:

  • مشارکت عمومی
  • مشارکت محدود
  • مشارکت محدود انتشار دهنده سهام
  • شرکت با مسئولیت محدود شخصی
  • مشارکت سرمایه کار
  • شعبات مستقیم شرکتهای مستقر در خارج از کشور
  • مشاغل انحصاری

فعالیت های تجاری پاراگوئه

یکی از دلایل افزایش فعالیت های تجاری پاراگوئه تسهیل سرمایه گذاری توسط کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی در این کشور است. در واقع، راه اندازی یک شرکت (S.A)، یک دفتر شعبه یا یک شرکت با مسئولیت محدود (SRL) یک سرمایه گذاری ساده است و فقط به $5000 (دلار آمریکا) سرمایه نیاز دارد. کارآفرینان می توانند برای تضمین اقامت در هنگام تجارت خود در کشور، درخواست ویزا دهند، که منجر به ایجاد کارآفرینی در پاراگوئه در بخش های غذایی، تولیدی و کشاورزی شده و به یک بازیگر اصلی در این بخش تبدیل شده است. همچنین انرژی سبز نیز یکی از فرصت های سرمایه گذاری در این کشور است. این کشور یکی از صادر کننده های برتر برق در این قاره است.

این نه تنها باعث کاهش نیاز کشور به واردات انرژی می شود بلکه به این کشور اجازه می دهد تا برق صادر کند. شاید مهمتر از همه، این امر به مشاغل دسترسی به منابع انرژی ارزان و قابل اعتماد برای مشاغل خود اعم از تولید، کشاورزی یا بخش دیگری را می دهد. با استفاده از منابع انرژی سبز، ردپای تجارت شما نیز کاهش می یابد و به عنوان یک نقطه فروش برای مصرف کنندگان امروزی که از نظر محیط زیست بخصوص مصرف کنندگان هزاره در سراسر جهان خدمت می کنند، محسوب می شود.

در نمودار زیر رده بندی کشور پاراگوئه در شاخص های مهم برای سرمایه گذاری را در سال 2022 مشاهده می کنید:

عوامل و شاخص های مهم سرمایه گذاری در پاراگوئه

اقتصاد پاراگوئه

از سال 2019، اقتصاد پاراگوئه نزدیک به 30 میلیارد $ (دلار) ارزش دارد و انتظار می رود در سالهای آینده عملکرد خوبی داشته باشد. پاراگوئه در سال 2012 شاهد تورم بود، اما از آن زمان به بعد کشور بهبود یافته است. تولید کالاها و خدمات کشاورزی به میزان رکورد رسید و افزایش صادرات، به ویژه گوشت گاو افزایش یافته است. طبق گزارش بانک مرکزی پاراگوئه، پاراگوئه تنها در سال 2018 رشد 4.2% را تجربه کرده است و این کشور را به یکی از سریعترین رشد اقتصادی ها از نظر تولید ناخالص داخلی در این دوره تبدیل کرده است. تجارت اقتصادی نشان می دهد که رشد تولید ناخالص داخلی پاراگوئه در سال 2021 به 6.3% خواهد رسید و بدهی دولت کاهش خواهد یافت.

پاراگوئه با جمعیتی 7 میلیون نفری خود، بازار خوبی را برای مشاغل متقاضی فروش در این کشور ایجاد کرده است. حدود 48٪ از جمعیت آن از نظر اقتصادی فعال هستند و طبقه متوسط ​​بیش از 45٪ در سالهای اخیر رشد کرده است، که اکنون نمایانگر حدود 25٪ از کل جمعیت (حدود 1.75 میلیون نفر) است. برای مشاغل فعال در بازار کالاها و خدمات لوکس، این فرصت منحصر به فردی است، زیرا مصرف کنندگان سطح بالاتری از درآمد قابل استفاده دارند و سطح تقاضای بالاتری را نسبت به سایر بازارهای در حال توسعه ارائه می دهند. برای بررسی سایر کشورها جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت مانند ثبت شرکت در اسپانیا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص صحبت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *