مهاجرت سرمایه گذاری در پاراگوئه

اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه

کارآفرینان و سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری و یا کارآفرینی در پاراگوئه جهت اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه اقدام کنند. اقتصاد پاراگوئه، بخشی از آن به دلیل رونق کالا و علیرغم رکود اقتصادی در همسایگان برزیل و آرژانتین، همچنان در حال رشد است. طبق گزارش بانک جهانی تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در فاصله سال های 2004 تا 2019 با متوسط ​​نرخ %4.5 در سال رشد کرده است. صندوق بین المللی پول در مقایسه با آمریکای لاتین نرخ رشد بالاتر از متوسط ​​را پیش بینی کرده است.

پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی کشورهای آمریکای لاتین به طور متوسط ​​%3.5 در سال افزایش یابد. اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه از جمله روش ارزان برای مهاجرت به این کشور است لذا در ادامه همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا بیشتر درباره آن بدانید.

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه

برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه متقاضیان بایستی در این کشور یک شرکت را به ثبت برسانند و یا سهم یک شرکت را خریداری کنند. به صورت کلی ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در شرکت هزینه اندکی را شامل می شود و از روش های عالی برای ایجاد کسب و کار و اخذ اقامت در پاراگوئه است. جهت اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه باید:

  • طبق قوانین پاراگوئه عمل کنید.
  • شرکتی را با روال قانونی ثبت کنید.
  • مجوز اقامت در پاراگوئه را بدست آورید.

قانون مدنی پاراگوئه و قوانین تکمیلی و اصلاحی آن روند تشکیل شرکت ها در این کشور را تنظیم می کند. انواع شرکت های حاکم عبارتند از:

ردیفشرح
1شرکت های سهامی
2شرکت با مسئولیت محدود
3مشارکت عمومی
4مشارکت محدود
5مشارکت محدود شده توسط سهام
6مشارکت صنعتی (سرمایه + صنعت)
7دفتر شعبه یا نمایندگی

انواع شرکتهایی که کارآفرینان خارجی یا سرمایه گذاران آنها را ترجیح می دهند، آنهایی هستند که در شماره های 1، 2 و 7 نشان داده شده اند.

سهولت تجارت و کارآفرینی در پاراگوئه

براساس گزارش بانک جهانی، پاراگوئه در رتبه 160 برای شروع کار، 126 در پرداخت مالیات و 128 در تجارت خارج از مرزها (همه از 190) قرار دارد. فساد و عدم شفافیت احتمال رقابت پذیری در مقیاس جهانی را مانع می شود. حقوق کارگر کار کودک و حقوق زنان نیز از مشکلات است. با این حال از نظر کارآفرینی، پاراگوئه در حال رشد است. تقریباً 70% جمعیت پاراگوئه زیر 35 سال هستند و این یک پتانسیل کارآفرینی قوی ایجاد می کند.

Jóvenes Empresarios del Paraguay (کارآفرینان جوان پاراگوئه)، که به کارآفرینان سنین 18 تا 40 سال کمک می کند، 120 شریک دارند و همچنان از طریق تقویت کارآفرینان جوان، پرورش فرصت های شغلی و ارائه خدمات لازم، به توسعه پایدار پاراگوئه کمک می کند. فوندیشن پاراگوئه، یک سازمان غیردولتی در این کشور، یک شرکت خصوصی است که در اقتصاد کوچک و پیشگام در پاراگوئه پیشتاز است و راهنمایی های کارآفرینی را برای شرکت های نوپا در کشور ارائه می دهد.

در نمودار زیر رتبه پاراگوئه در برخی از پارامترهای مهم کارآفرینی و سهولت تجارت و کار در پاراگوئه را مشاهده می کنید:

رتبه پاراگوئه درعوامل مهم کارآفرینی

اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه و ثبت شرکت

با توجه به استانداردهای آمریکای لاتین، ثبت یک شرکت در پاراگوئه بسیار آسان و ارزان است، اگرچه نباید یک شرکت پاراگوئه ای را به عنوان یک شرکت نقلیه دریایی از نوع IBC تصور کنید. دو نوع اصلی شرکت در پاراگوئه عبارتند از:

  • LLC شرکت با مسئولیت محدود (با نام اسپانیایی SRL)
  • شرکت با سهام مشترک SA) socidedades anonimas)

تفاوت های اصلی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

پارامترشرح
نوع شرکتشرکت SRLشرکت LLC
حداقل سرمایهندارد (50% هزینه لازم)ندارد
تعداد اعضاء2 تا 25حداقل 2
نوع انتقالغیر قابل انتقالسهم حامل
مدیران1 مدیر مقیم یا شهروند پاراگوئه1 مدیر مقیم یا شهروند پاراگوئه + 1 حسابرس
زمان ثبتفوری30 تا 45 روز
ویژگی هادر تجارت بانکی، بیمه یا خدمات مالی مشارکت نداشته باشندبرای بورس اوارق بهادار می توان اقدام کرد.

اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه و ثبت شرکت LLC

سرمایه گذار خارجی می تواند از طریق یک شرکت با مسئولیت محدود به استثنای بانک ها، شرکت های مالی، شرکت های بیمه، یا شرکت های پس انداز و وام که نمی تواند در قالب شرکت های با مسئولیت محدود تشکیل شود، فعالیت تجاری انجام دهد. سرمایه شرکت با مسئولیت محدود نیز به سهام تقسیم می شود و مسئولیت محدود به دارایی های شرکت است. تفاوت بین شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود این است که شرکت از نظر مدیریت و مالکیت، واحد کوچکتر، بسته تر و کنترل آن آسان تر است. شرکت با مسئولیت محدود می تواند حداقل توسط دو نفر تأسیس شود اما بیش از 25 سهامدار نمی توانند باشند. این شرکت باید در اداره ثبت عمومی ثبت شود.

سرمایه باید کاملا مشترک باشد و حداقل 50% آن باید به صورت نقدی پرداخت شود. حداقل سرمایه مورد نیاز وجود ندارد. سهام حامل پذیرفته نمی شود. اگر یک شریک می خواهد سهام خود را منتقل کند، باید قصد خود را به سایر شرکا اعلام کند که به آنها اجازه می دهد 15 روز برای پاسخگویی به آنها پاسخ دهند. اگر بیش از 5 شریک وجود دارد، انتقال باید توسط 70% شرکا تأیید شود. اگر 5 شریک یا کمتر وجود داشته باشد، تصویب باید به اتفاق آرا باشد. شرکتهای با مسئولیت محدود توسط یک یا چند مدیر، که ممکن است شریک باشند یا نباشند، اداره می شوند. آنها حقوق و تعهدات یکسانی با مدیران شرکت دارند.

مزایای اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه

مزایای اقامت از طریق کارآفرینی در پاراگوئه

پاراگوئه دومین تولیدکننده بزرگ روغن استویا و روغن تونگ در جهان و همچنین ششمین تولید کننده بزرگ سویا و ذرت است. در حالی که بیکاری کم تر از 5% است مطالعات تخمین می زنند که 40% الی 30% از جمعیت جامعه فقیر هستند و در مناطق روستایی 41.2% از جمعیت برای تأمین نیازهای اساسی ماهانه درآمد ندارند. برای سرمایه گذاران و کارآفرینان، تجارت در پاراگوئه مزایای مشخصی دارد. تا سال 2015، تعداد تلفن های همراه به تعداد پاراگوئه ها در کشور وجود داشت که بخشی از آن به دلیل خدمات مخابراتی خط ثابت ثابت بود. برای سرمایه گذاران، کشاورزی بازده بالا رسیده است. نرخ بازده فعلی در این صنعت 3% به علاوه رشد بالقوه سرمایه است.

سرمایه گذاران خارجی ضمانت ها، حقوق و تعهداتی مشابه سرمایه گذاران پاراگوئه ای دارند. برخلاف همسایگان آرژانتین و برزیل، پاراگوئه اجازه جریان آزاد سرمایه را به داخل و خارج از کشور می دهد. تنها تفاوت بین سرمایه گذاری محلی و خارجی این است که سرمایه گذاری های خارجی 5% مالیات اضافی و 15% مالیات حواله های بین المللی به افراد غیر مقیم دارند. برای مدیریت یک شرکت پاراگوئه ای یا عضویت در هیئت مدیره شما باید یک مقیم پاراگوئه باشید. کارآفرینان می توانند با یافتن شریک محلی این محدودیت را رعایت کنند.

حمایت از سرمایه گذران و کارآفرینان خارجی در پاراگوئه

قانون 117/91، پاراگوئه تنظیم كننده سرمایه گذاری در پاراگوئه، برای سرمایه گذاران خارجی از اهمیت برخوردار است، زیرا ضمانت رفتار برابر و حقوق برابر با سرمایه گذاران ملی در مقابل خارجی را دارد. این قانون یک سری حقوق از جمله احترام به مالکیت خصوصی، مبادله آزاد سرمایه و بازگرداندن سود و رژیم تجارت آزاد را به یک سرمایه گذار خارجی تضمین می کند. این قانون همچنین قابلیت اجرای جوایز داوری خارجی و ملی و همچنین امکان اخذ بیمه سرمایه گذاری در کشور یا خارج از کشور را پیش بینی کرده است.

قانون 117 تأسیس مشارکت ها یا انجمن های شرکت های خارجی با بنگاه های اقتصادی پاراگوئه، چه در بخشهای خصوصی و چه دولتی را تنظیم می کند. علاوه بر این، آنچه برای حل و فصل اختلافات ناشی از سرمایه گذاری مهم است، پاراگوئه از سال 1982 عضو مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری است که توسط بانک جهانی توسعه یافته و در واشنگتن دی سی واقع شده است. برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره مهاجرت و سرمایه گذاری و کارآفرینی می توانید در این خصوص با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *