متفرقه, مهاجرت به کشور آمریکا

اخذ مستر کارت آمریکا

اخذ مستر کارت آمریکا

با توجه به افزایش استفاده از خدمات بانکی الکترونیکی و مجازی امروزه اخذ کارت های اعتباری مانند اخذ مستر کارت آمریکا برای مهاجرین ضروری است. مستر کارت خود یک شرکت آمریکایی است که بیش از 50 سال سابقه دارد و یکی از شناخته شده ترین شبکه های پرداخت است. با دریافت مستر کارت و یا سایر کارت های اعتباری معروف مانند ویزا کارت در آمریکا می توانید به راحتی امور بانکی و نقل و انتقالات خود را انجام دهید. این کارت ها تفاوت عمده ای ندارند و فقط در امتیازات و شرایط دارای ویژگی هایی هستند. آمریکا در واقع جزء اولین کشورها برای استفاده از کارت های اعتباری بوده است و امروز در سراسر این کشور برای پرداخت و نقل و انتقال از کارت های اعتباری استفاده می شود. با توجه به ضرورت این موضوع همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این مطلب پرداخته اند.

کارت های اعتباری و اخذ مستر کارت آمریکا

برای دریافت پول یا برداشت پول نقد در صورت اقامت خود در ایالات متحده، باید کارت خودپرداز (ATM) یا کارت اعتباری دریافت کنید. هزینه ها برای انواع مختلف تراکنش ها و کارت ها به میزان قابل توجهی متفاوت است. اگر کارتی از کشور خود دارید، با بانکتان بررسی کنید که آیا در دستگاه های خودپرداز آمریکایی کار می کند (اکثر بانک های آمریکایی با این سیستم سازگار هستند) زیرا این یک روش کارآمد برای دریافت پول است. اگر قصد دارید مدتی در ایالات متحده بمانید، احتمالا باید همچنان حساب آمریکایی و کارت خودپرداز را انتخاب کنید، زیرا این احتمالا هزینه های معامله شما را کاهش می دهد. در آمریکا می توانید از کارت اعتباری خود تقریبا در همه جا، از مواد غذایی تا رستوران های کوچک استفاده کنید.

مانند سایر نقاط، رایج ترین کارت ها در خصوص عبارتند از:

  • مستر کارت
  • ویزا کارت
  • آمریکن اکسپرس

لذا درب فروشگاه را بررسی کنید تا برچسبی که کارتهای اعتباری پذیرفته شده اند را ببینید. اگر برای کارت اعتباری خود پین دارید، می توانید از آن برای برداشت پول از دستگاه های خودپرداز استفاده کنید. اکثر شرکت های ارائه دهنده کارت اعتباری هزینه سالانه دریافت نمی کنند. هنگام انتخاب، به چندین بانک یا فروشگاه بزرگ مراجعه کنید تا بفهمید کدام کارت اعتباری مناسب شما است. برخی از بانک ها به راحتی برای خارجی های تازه وارد کارت اعتباری صادر نمی کنند. و به یاد داشته باشید برای داشتن کارت اعتباری در ایالات متحده به یک شماره تامین اجتماعی معتبر نیاز دارید.

دریافت و اخذ مستر کارت آمریکا

اولین قدم برای دریافت هر کارت اعتباری یا دریافت مستر کارت آمریکا، تحقیق در مورد انواع پیشنهادات موجود بر اساس سابقه اعتباری، نیاز یا تمایل شما به پاداش و کل هزینه استفاده از کارت اعتباری است. همچنین می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که کارت اعتباری مورد درخواست و پس از تأیید، هیچ کارمزد تراکنش خارجی ندارد. بسیاری از کارت ‌های سفر و برگشت نقدی برای خریدهایی که در خارج از کشور انجام می‌شوند کارمزد دریافت نمی‌ک نند، اما بهتر است تصور نکنید که هزینه ‌ای از شما دریافت نمی‌شود. قبل از انتخاب کارت اعتباری مورد نظر، چاپ دقیق را بررسی کنید. همچنین، مطمئن شوید که برای بررسی گزینه های کارت اعتباری از چند شرکت مختلف که مطابق با این دستورالعمل های کلی هستند، وقت بگذارید.

  • هنگامی که مشخص کردید کدام کارت اعتباری ممکن است با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، کمی بیشتر به آنچه بانک یا صادرکننده کارت نیاز دارد، در مورد اسناد یا جزئیات درخواست، دقت کنید.
  • برخی از ارائه دهندگان کارت اعتباری ممکن است برای واجد شرایط بودن نیاز به آدرس ایالتی داشته باشند.
  • اگر قبلاً در خارج از کشور هستید، از آدرس یکی از اعضای خانواده برای صورت ‌حساب و سایر ارتباطات مرتبط استفاده کنید.
  • در بیشتر موارد، صادرکننده کارت اعتباری مستقر در ایالات متحده یک آدرس خارجی را به تنهایی نمی پذیرد.
  • همچنین، ممکن است در خارج از کشور از شما خواسته شود مدرکی دال بر درآمد ارائه دهید، بنابراین قبل از ارسال درخواست جدید، حتما این اطلاعات را در دسترس داشته باشید.

در خصوص دریافت و اخذ مستر کارت آمریکا به جزییات درج شده در تصویر زیر دقت فرمائید:

دریافت و اخذ مستر کارت آمریکا

اخذ مستر کارت آمریکا و استفاده از خودپرداز

بیشتر کارت های خودپرداز دارای آرم ویزا یا مستر کارت هستند که به این معنی است که می توانید از آنها به عنوان یک کارت اعتباری معمولی استفاده کنید. تفاوت در این است که پول بلافاصله از حساب جاری شما خارج می شود. این باعث می شود کارت های خودپرداز بسیار مفید و محبوب باشند. پس از افتتاح حساب بانکی، شما یک کارت اعتباری با پین مربوطه دریافت خواهید کرد (معمولا یک شماره مخفی 4 رقمی). این کارت به شما امکان می دهد از اکثر دستگاه های نقدی در ایالات متحده پول نقد برداشت کنید برداشت از ماشین از بانک خود یا موسسات وابسته رایگان است، در حالی که دستگاه های نقدی از موسسات دیگر هزینه ای را از شما دریافت می کنند (معمولا بین 2$ تا 4$ دلار). همچنین می توانید با استفاده از کارت، صورت حساب های بانکی را از دستگاه های شعب بانکتان چاپ کنید.

در نمودار زیر می توانید میزان گردش پول در کارت های مختلف در آمریکا را مشاهده کنید:

میزان گردش پول در کارت های مختلف در آمریکا

اخذ انواع مستر کارت آمریکا

در کشور آمریکا سه نوع مستر کارت به نام های مستر کارت اعتباری (Credit)، مستر کارت نقدی (Debit) و مستر کارت پیش پرداخت (Prepaid) وجود دارد. این مستر کارت ها در غالب مستر کارت های جهانی، استاندارد، طلائی، نقره ای، ویژه و موارد دیگر ارائه می شود. می توان گفت امتیازات ارائه شده در مستر کارت نسبت به ویزا کارت کمی متنوع تر و بیشتر است. از جمله امتیازات شامل افتتاح حساب بین المللی، تخفیف مسافرتی، تخفیف بازگشت پول خرید، محافظت از سرقت، بیمه، لانژ فرودگاهی و سایر موارد است. لازم به ذکر است قبل از انتخاب باید به نوع کارت اعتباری توجه کنید.

3 نوع مستر کارت اصلی در لیست زیر شرح داده شده است:

  • مستر کارت اعتباری: این نوع مستر کارت ها مستقیما به حساب شما وصل نیست و یک نوع کارت اعتباری ارائه شده از بانک برای خرید و معامله تا سقف مبلغ پیشنهادی در ماه است. سپس هر ماه میزان هزینه انجام شده از حساب شما کسر می شود. در واقع این نوع کارت ها کارت های اعتباری به صورت شارژی هستند.
  • مستر کارت نقدی: این نوع کارت ها مانند کارت های بانکی می باشند و پس از خرید مستقیما از حساب شما درجا کسر می شود. لازم به ذکر است این نوع کارت ها در تفاوت با کارت های بانکی امکان معامله خارجی، استفاده در کشورهای دیگر و داشتن امتیازات گوناگون است.
  • مستر کارت پیش پرداخت: این نوع مستر کارت اغلب به صورت مجازی است و متقاضیان غیر مقیم می توانند برای خرید خارج از کشور از این نوع کارت ها استفاده کنند. کارت های پیش پرداخت معمولا زمان 1 تا 2 سال و با مبلغ مشخصی اعتبار دارند و فقط 1 بار شارژ می شوند.

شرایط اخذ مستر کارت آمریکا

جهت اخذ مستر کارت مجازی نیاز به ثبت نام و احراز هویت دارید که توسط برخی از شرکت ها انجام می شود اما این کارت ها تماما Prepaid بوده و کاربرد بسیار کمی دارند. اما برای دریافت مستر کارت های فیزیکی باید از طریق بانک های ارائه کننده مستر کارت فیزیکی در آمریکا و یا سایر کشورهای متصل اقدام کنید. لذا بهترین راه برای مقیمان این کشور افتتاح یک حساب بانکی در آمریکا است. افتتاح حساب بانکی در ایالات متحده کار آسانی است. شما اغلب نیاز به نشان دادن سند رسمی مانند گذرنامه یا مجوز رانندگی و واریز اولیه دارید.

رایج ترین شکل حساب در ایالات متحده حساب جاری است. اکثر معاملات مالی با استفاده از این نوع حساب مانند دریافت دستمزد یا پرداخت اجاره انجام می شود. به طور کلی، یک حساب جاری به شما امکان می دهد:

  • با استفاده از کارت ها از بانک خود پول بگیرید.
  • انتقال پول بین حساب ها
  • با استفاده از دفترچه چک صورت حساب خود را پرداخت کنید.
  • تنظیم پرداخت های منظم و ثابت
  • استفاده از بانکداری آنلاین و بانکداری تلفنی

مدارک لازم برای اخذ مستر کارت آمریکا:

  • ارائه گذرنامه و گواهینامه رانندگی
  • مجوز اقامت آمریکا
  • اثبات آدرس اقامت (ارائه اجاره نامه، قبوض برق و سایر)
  • شماره تامین اجتماعی
  • سایر موارد درخواستی از بانک

اخذ برترین مستر کارت ها در آمریکا

در ایالات متحده آمریکا بانکهای زیادی وجود دارد که انواع کارت های اعتباری مانند مستر کارت را صادر می کنند. مستر کارت ها همانند ویزا کارت آمریکا در انواع و اقسام مختلفی ارائه می شوند و هر کدام دارای امتیازات مختلف با هزینه های متفاوتی است. در جدول زیر می توانید از جمله مستر کارت های برتر در این کشور را مشاهده کنید:

نامهزینه سالانه به دلار
Citi Double Cash Card
AAdvantage Executive World Elite Mastercard
JetBlue Plus Card99$
Savor Rewards from Capital One95$
Secured Mastercard from Capital One
Citi Premier Card95$
Capital One Walmart Rewards Card

اخذ برترین مستر کارت ها در آمریکا

برترین بانک های آمریکا

در ایالات متحده تعداد زیادی بانک وجود دارد و رقابت زیاد است. این به معنای گزینه های زیادی برای مشتری است. بیشتر موسسات بانکی طیف کاملی از خدمات بانکی، سرمایه گذاری و بیمه را ارائه می دهند و بسیاری نیز در زمینه خرید ملک در آمریکا مشاوره ارائه می دهند. از آنجا که خدمات، قیمت ها و شرایط بسیار متفاوت است، قبل از تصمیم گیری باید بررسی کنید. همه بانک ها از طریق اینترنت بانکداری آنلاین انجام می دهند و همچنین برخی از بانک های آنلاین بصورت آنلاین مانند ING Direct نیز وجود دارند.

زمان های کاری از یک بانک به بانک دیگر متفاوت است، اما بیشتر آنها روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 6 عصر و شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 12 شب باز هستند. اکثر شعب بانک ها دارای دستگاه های نقدی (خودپرداز) هستند که به شما امکان می دهد وجه نقد را برداشت کنید، پول را انتقال دهید و بیانیه های بانکی را 24 ساعته دریافت کنید. از جمله برترین بانک های آمریکا در سال 2023 عبارتند از:

  • Capital One
  • Citibank
  • Wells Fargo Bank
  • PNC Bank
  • S. Bank
  • Alliant Credit Union
  • Radius Bank

مواردی درباره افتتاح حساب در آمریکا

همانطور که گفتیم تفاوت های زیادی در حساب های بانکی و انواع کارت های اعتبار وجود دارد. لذا پیشنهاد می گردد قبل از افتتاح حساب در آمریکا سوالات زیر را مطرح کنید:

  • وقتی حساب را باز کردم، آیا می توانم بلافاصله از خودپرداز پول بگیرم؟
  • از کجا می توانم پول را به صورت رایگان برداشت کنم؟
  • آیا می توانم قبوض خود را به صورت آنلاین پرداخت کنم؟
  • آیا بلافاصله کارت اعتباری دریافت می کنم؟
  • آیا می توانم کارت اعتباری بگیرم؟ چه زمانی می توانم برای کارت اقدام کنم و پردازش آن چه مدت طول می کشد؟
  • هزینه های حساب بانکی من چقدر است؟
  • آیا خدمات اضافی تعلق می گیرد و هزینه های این سرویس چقدر است؟

همانطور که می دانید هموطنان ما به دلیل تحریم نمی توانند کارت های اعتباری را دریافت کنند اما با استفاده از خدمات ارائه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امر میسر شده است. در صورت دریافت اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت به آمریکا می توانید مقاله ارائه شده را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *