متفرقه, مهاجرت

افتتاح حساب بین المللی

افتتاح حساب بین المللی

تمامی مهاجرین و مقیمان در کشورهای خارجی نیاز به افتتاح حساب بین المللی برای انجام امور خود دارند. در این مقاله این موضوع بررسی می شود. افراد با داشتن مدارک هویتی و شناسایی و سایر مدارک لازم می توانند برای افتتاح حساب بین المللی خود اقدام کنند. امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بانکداری مجازی خدمات بانکی از طریق موبایل و اینترنتی ارائه می شود و با داشتن یک حساب بین المللی کار برای پرداخت و نقل و انتقال پول و سایر امورات بانکی بسیار راحت می شود. البته لازم است قبل از افتتاح حساب خارجی و بین المللی نگاهی به قوانین و شرایط موجود و فاکتورهای مهم نظیر میزان سپرده، سقف تراکنش، میزان سود و سایر هزینه ها بپردازید. لذا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه بیشتر درباره افتتاح حساب بین المللی شرح داده اند.

درباره افتتاح حساب بین المللی

افتتاح حساب بانکی خارجی ممکن است موضوعی باشد که شما در صورت انجام مشاغل زیادی در خارج از کشور، مسافرت های مکرر یا علاقه به سرمایه گذاری خارجی و یا مهاجرت در نظر داشته باشید. مهم است که شما قوانین و مقررات مربوط به حساب های خارجی را درک کنید، اما روند افتتاح حساب می تواند بسیار ساده باشد و در واقع می تواند به صورت آنلاین یا با مراجعه به شعبه داخلی بانکی که در کشوری که مورد علاقه شماست فعالیت کند انجام دهید. اگر می خواهید یک حساب خارجی در داخل آمریکا و یا اروپا باز کنید، مواردی که برای افتتاح حساب نیاز دارید و توجه داشته باشید که هر کشور شرایط خاص خود را دارد.

از جمله موارد مهم شامل:

پارامترشرح
مدارک شناساییبیشتر بانک های خارجی حداقل به دو شکل شناسایی احتیاج دارند. گواهینامه رانندگی معتبر و گذرنامه ها معمولاً پذیرفته می شوند. بیشتر بانک ها برای درج عکس حداقل به یک فرم شناسنامه نیاز دارند. اگر گذرنامه ندارید، انتظار داشته باشید این روند 8 تا 12 هفته طول بکشد و هزینه آن تقریباً $100 (دلار) است.
شماره تامین اجتماعیدر بیشتر موارد، از شما خواسته می شود شماره تأمین اجتماعی خود را ارائه دهید. این مورد هم برای تأیید هویت و هم برای بررسی رتبه بندی اعتباری شما استفاده می شود.
شناسنامهبسیاری از بانک های خارجی به کپی تایید شده شناسنامه شما احتیاج دارند. اگر نسخه معتبری ندارید، می توانید نسخه ای را از اداره ثبت محل تولد تهیه کنید. برای بدست آوردن نسخه ممکن است هزینه کمی باشد که معمولا کمتر از 15$ (دلار) است.

روند افتتاح حساب بین المللی

روند افتتاح حساب بین المللی و افتتاح حساب خارج از کشور به شرح زیر است:

مراحلشرح
تکمیل و ارائه فرمبسیاری از بانک های معتبر خارجی به شما امکان می دهند روند افتتاح حساب خارجی را با یک برنامه آنلاین شروع کنید. چه برنامه را بصورت آنلاین تکمیل کرده باشید و چه به صورت دستی، حتما آن را کاملا پر کنید. از شما خواسته می شود با شرایط و ضوابط بانک خارجی موافقت کنید. مطمئن شوید که قبل از امضاء یا ارسال برنامه، شرایط و ضوابط را با دقت مطالعه کرده و با آنها موافقت کرده اید.
بررسی اعتباراکثر بانک های خارجی به شما اجازه نمی دهند بدون بررسی اعتبار خود حساب باز کنید. اگر اعتبار ضعیفی دارید، ممکن است افتتاح حساب خارجی مشکل تر شود، اما غیرممکن نیست. شما می توانید اعتبار خود را با رفع هرگونه مغایرت در گزارش خود، ارائه حساب های گذشته و جاری نگه داشتن تمام پرداخت های کارت اعتباری خود بهبود ببخشید.
میزان بودجهبرای واریز پول به حساب، بیشتر بانک های خارجی نقل و انتقالات کارتی و سپرده های حضوری را می پذیرند. برخی از بانک های خارجی به شما امکان انتقال پول از طریق حساب داخلی خود را به صورت الکترونیکی نیز می دهند. بانک اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده و دسترسی به حساب به شما ارائه می دهد.
افتتاح حساباگر یک حساب چک در کشور دیگری باز کنید، ممکن است بانک بتواند برای دسترسی به حساب کارت بدهی یا اعتباری برای شما صادر کند. بسیاری از بانک ها به شما اجازه نمی دهند بدون افتتاح حضوری روند افتتاح حساب خارجی را به اتمام برسانید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که شرایط بانک خود را درک کرده و در صورت لزوم آماده باشید تا کمی سفر کنید.

دلایل افتتاح حساب بین المللی

دلایل افتتاح حساب بین المللی

هنگامی که در بانک بین المللی حساب باز می کنید، از مزایای مختلف حوزه های قضایی خارج از کشور بهره مند می شوید. در برخی از کشورها حریم خصوصی بانکی بسیار جدی گرفته می شود، ارائه اطلاعات به اشخاص غیر مجاز برای کارمندان بانک جرم است. حساب بانکی بین المللی می تواند ابزاری عالی برای حفظ حریم خصوصی باشد. برای به حداکثر رساندن حریم خصوصی مالی خود، حساب بانکی را می توانید به نام یک شرکت خارجی باز می کنید. مزایای مالیاتی که از آن بهره مند می شوید به کشور شما بستگی دارد. به عنوان مثال، از مردم ایالات متحده درآمد جهانی مالیات گرفته می شود. دارندگان اقامت دائم انگلستان، کانادا و استرالیا بدون توجه به موقعیت حساب، مالیات می دهند. بنابراین پیروی از قوانین و اخذ مشاوره مالیاتی و حقوقی مهم است.

از آنجا که هزینه های عملیاتی معمولا کمتر است، بانکهای بین المللی اغلب نرخ سود بالاتری نسبت به بانکهای داخلی می دهند. اگر در کشوری با واحد پول ناپایدار یا فضای سیاسی بدی زندگی کنید، بانک های خارج از کشور می توانند امنیت را ارائه دهند. لذا واریز وجوه خود در خارج از کشور یکی از بهترین راه ها برای محافظت از سرمایه گذاری شماست. بسیاری از افراد در کشورهای خارجی دوست و خویشاوندی دارند. اگر می خواهید برای آنها وجهی ارسال کنید حساب های خارج از کشور مکان های خوبی برای نگهداری پول هستند. شاید یکی از عزیزان شما که در کشور دیگری زندگی می کند، ارثی را برای شما به یادگار بگذارد. در این صورت، افتتاح حساب در آن کشور ساده ترین راه دسترسی به پول شما است.

مزایای افتتاح حساب بین المللی

از جمله مزایای افتتاح حساب بین المللی شامل:

  • داشتن چندین حساب به ارزهای مختلف
  • واریز و دریافت وجه به ارزهای مختلف
  • انجام نقل و انتقال بین کشوری
  • سهولت سرمایه گذاری خارجی
  • یک نوع سرمایه گذاری مطمئن
  • داشتن سرمایه به ارزهای مطمئن

افتتاح حساب در بانک های بین المللی

بانک های بین المللی بانک های معتبری هستند که در کشورهای مختلف دارای شعبه و یا دارای توافقنامه بین المللی با سایر بانک های هستند و این بانک های هر کدام دارای شرایط خاص مانند نرخ سود، نرخ تبدیل ارز و یا سایر موارد است. البته لازم به ذکر است اکثر بانک های بین المللی هزینه تراکنش 3% الی 5% دارند.

در نمودار زیر می توانید برترین بانک های بین امللی همراه با نرخ تبدیل ارز خود را مشاهده کنید:

بانک های بین المللی و ضریب تبدیل ارز آنها

تفاوت حساب بین المللی با حساب داخلی

افتتاح حساب بانکی بین المللی تفاوت چندانی با افتتاح حساب داخلی شما ندارد. شما فقط باید چند سند دیگر ارائه دهید. شما اطلاعات شخصی و شناسایی خود، یک یا دو مرجع و ودیعه خود را ارائه می دهید. هنگام افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور، بانک ها معمولا به کپی محضری پاسپورت شما احتیاج دارند. علاوه بر این، شما به اثبات محل اقامت، مانند قبض آب و برق، در میان چند مورد دیگر نیاز خواهید داشت. مواردی که باید تهیه کنید به نیاز موسسه و مقررات محلی و بین المللی بستگی دارد. یک بانک بین المللی ممکن است اسناد مرجع را از بانک فعلی شما درخواست کند. اگر قبلاً در بانک دیگری حساب بانکی داشته باشید، بانک بین المللی خطر کمتری برای شما می بیند.

این نیاز معمولا با تهیه نامه مرجعی از بانکی که هم اکنون از آن استفاده می کنید برآورده می شود. در برخی شرایط ، بانک خارج از کشور ممکن است بخواهد منبع وجوه وارد شده به حساب را تأیید کند. آنها ممکن است نگاهی به نوع معاملات شما در استفاده از آن بیندازند. این برای محافظت از بانک است. دلیل این امر این است که بانک های بین المللی برای اطمینان از عدم انجام فعالیت های غیرقانونی تحت فشار جدی قرار دارند. در غیر این صورت، آنها در معرض جریمه یا از دست دادن پروانه بانکی خود قرار می گیرند.

شرایط افتتاح حساب بین المللی

در حالی که شروع یک زندگی جدید می تواند مفید باشد، برخی از موانع بوروکراتیک نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید – مانند افتتاح حساب بین المللی خود. داشتن حساب بانکی محلی خود گامی مهم در راه اندازی زندگی شما در اینجا خواهد بود. چه بخواهید سفر کنید، زندگی جدیدی را شروع کنید یا کسب و کار خود را اداره کنید، داشتن شرایط افتتاح حساب بین المللی امکان خرج کردن، دریافت و انتقال پول را در سطح بین المللی فراهم می کند. این شامل اکثر کشورهای جهانی می شود. در اکثر کشورها، می توانید یک حساب جاری به صورت رایگان باز کنید. اما زمانی که حساب شما باز شد، ممکن است انتظار داشته باشید که ماهانه هزینه “نگهداری” بپردازید. قبل از امضاء هر گونه مدارک، مطمئن شوید که شرایط و ضوابط مورد انتظار از شما را درک کرده اید.

اکثر بانک های خارجی به طور خودکار یک کارت نقدی داخلی صادر می کنند که می تواند در دستگاه های خودپرداز و خرده فروشان انتخابی در کشور شما استفاده شود. با این حال، معمولا نمی‌توانید از این نوع کارت ‌ها در خارج از کشور یا آنلاین استفاده کنید. سعی کنید و به دنبال بانکی باشید که کارتی را ارائه دهد که به طور گسترده پذیرفته شده است، مانند Mastercard یا Visa که شبکه های جهانی هستند. همچنین اگر به پرداخت های بدون تماس علاقه دارید، ممکن است بخواهید به دنبال کارتی باشید که با ApplePay یا Google Pay سازگار باشد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر مقاله مستر کارت اروپا را مطالعه بفرمائید.

در تصویر زیر مزایای افتتاح حساب بین المللی شامل موارد زیر می باشد:

مزایای افتتاح حساب بین المللی

انتخاب ارز برای افتتاح حساب

برخلاف اکثر حساب های معمولی یک بانک بین المللی به شما امکان می دهد بین ارزهای مختلفی که در آن وجوه خود را نگه دارید، یکی را انتخاب کنید. بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند دارایی را با ارزهای مختلف نگهداری کنند. در نتیجه، اگر قدرت خرید دلار کاهش یابد، کمتر تحت تأثیر آنها قرار می گیرد. با این وجود، گرچه مزیت های زیادی برای انتخاب بین ارزهای مختلف وجود دارد، اما اشکالاتی نیز وجود دارد. در پایان می توانید بدهی مالیات خارجی را برای سود کسب شده داشته باشید. اگر کشوری که در واحد پول خود سرمایه گذاری کرده اید دچار رکود اقتصادی شود، کاهش ارزش پول امکان پذیر است. این بدان معنی است که ارزش دارایی های حساب بانکی شما ممکن است کاهش یابد. همیشه امکان تغییر رژیم در یک کشور و متعاقبا ملی شدن بانکها وجود دارد.

مورد دوم در اکثر کشورها بعید است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از کشورها قدرت امنیت سایبری یکسانی را ندارند. بنابراین، احتمال تجربه سرقت هویت یا جرایم سایبری مشابه کمی افزایش می یابد. بعلاوه، بسیاری از کشورها قوانین حمایت از مشتری مانند کشورهای سوئیس یا آمریکا را ندارند. قبل از افتتاح حساب بانکی خارجی، قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده یک کشور را بررسی کنید. بهتر از این، با سازمانی که تجربه افتتاح حساب های خارج از کشور را دارد تماس بگیرید. جهت افتتاح حساب و سهولت مهاجرت به کشورهای مختلف نظیر مهاجرت به آلمان و یا هر کشور دیگر می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *