مهاجرت به کشور انگلستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان، پس از Brexit به 187 کشور می رسد. پاسپورت انگلستان جزو ارزشمند ترین  در جهان است. انگلستان یکی از کشورهای بریتانیا و سایر کشورهای این پادشاهی شامل ولز، اسکاتلند و غیره نیز از ارزش پاسپورت بریتانیا بهره مند هستند. توجه داشته باشید که علاوه بر آزادی سفر با پاسپورت انگلستان به کشورهای برجسته دنیا می توانید از سایر مزایا شامل کار در شرکت های دولتی، تحصیل رایگان، حق رای و سایر موارد مانند خرید ملک بهره مند شوید. چنانچه خواهان مهاجرت به انگلستان و یا کسب اقامت دائم این کشور هستید می توانید در این خصوص راهنمایی های لازم را از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب کنید.

معرفی انگلستان

جزیره پادشاهی متحده بریتانیا و ایرلند شمالی از 12 منطقه تشکیل شده است و در اروپای غربی هم مرز با ایرلند و دریای شمال واقع شده است. مهم ترین مناطق لندن بزرگ، شمال غربی و ولز است. مساحت کشور انگلستان 242495 کیلومتر مربع است و بنابراین یازدهمین کشور بزرگ اروپا است. آب و هوای آن معتدل با زمستان های معتدل و تابستان های خنک است. جمعیت کلی بیش از 67.8 میلیون نفر است. پایتخت این کشور لندن است که با 8.9 میلیون نفر جمعیت نیز پرجمعیت ترین شهر است. از دیگر شهرهای مهم می توان به بیرمنگام، لیدز و گلاسگو اشاره کرد. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه هیترو (LHR) با بیش از 81 میلیون مسافر سالانه و پس از آن گاتویک لندن (LGW) با حدود 46 میلیون مسافر سالانه است. LHR شلوغ ترین فرودگاه در اروپا است و دسترسی به مقصدهای سراسر جهان را فراهم می کند.

فرهنگ انگلیس تحت سلطه ترکیبی از زبان ها و فرهنگ های ناشی از دوران امپراطوری است. اکثر مردم اعتقاد مسیحی دارند. زبان رسمی کشور انگلیسی است. سیستم حقوقی قانون عادی است. نوع دولت سلطنتی قانون اساسی پارلمانی است که توسط ملکه الیزابت دوم به عنوان رئیس دولت نشان داده می شود.

در این بخش به جزییات کشور انگلستان توجه فرمائید:

جزییات کشور انگلستان

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان

پاسپورت انگلستان در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 7 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی به حدود 187 کشور را که شامل کشورهای مختلف از قاره های جهان است. لازم به ذکر است از این تعداد برخی بدون ویزا، برخی از کشورها ویزا هنگام ورود و برخی دیگر با استفاده از ویزای الکترونیکی پذیرای شهروندان بریتانیایی هستند. جایگاه 7 این کشور کماکان پس از برکزیت حفظ شده است و دلیل آن تعداد بالای کشورهای لغو روادید و جابجایی راحت شهروندان بریتانیایی است. دارندگان گذرنامه انگلستان برای ورود به بسیاری از کشورهای برجسته دنیا از جمله کانادا، کشورهای اروپایی، کشورهای آمریکای جنوبی و بسیاری دیگر به ویزا نیاز ندارند و این باعث افزایش امتیاز پاسپورت انگلستان شده است. البته قابل توجه است دارندگان گذرنامه انگلستان برای ورود به حدود 29 کشور از جمله کشور چین به کسب ویزای فیزیکی نیازمندند.

در تصویر زیر با استفاده از پاسپورت انگلستان می توانید به کشورهای سبز رنگ بدون نیاز به ویزا تردد کنید:

کشورها مجاز به سفر با پاسپورت انگلستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت انگلستان در بالا به رنگ سبز مشخص شده اند. همچنین کشورهای عدم لغو روادید مانند ایران و چین به رنگ قرمز نشان داده شده اند. کشورهای آبی رنگ مانند استرالیا از شهروندان بریتانیایی با استفاده ویزای الکترونیکی و یا ویزای هنگام ورود پذیرا هستند.

فهرست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت انگلستان

دارندگان گذرنامه انگلیسی هنوز هم می توانند بدون درخواست ویزا در بیشتر نقاط جهان گشت و گذار کنند. برخی از کشورهایی که انگلیسی ها به ویزا احتیاج دارند معمولاً هنگام ورود به آن بصورت رایگان یا با هزینه کمی ویزا اعطا می کنند، از جمله مالدیو، سیشل، تونگا و امارات. توجه داشته باشید که برخی از کشورها به دنبال همه گیری Covid-19 این عمل را به حالت تعلیق درآورده اند، بنابراین همیشه قبل از سفر با وزارت امور خارجه انگلیس تماس بگیرید. خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از مقاصدی که بریتانیایی ها قبل از سفر نیاز به ویزا دارند، این امکان را به گردشگران می دهد که بدون مراجعه به سفارت مربوطه در لندن به صورت آنلاین اقدام کنند. این ها شامل استرالیا، هند و کنیا هستند.

در جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت انگلستان آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + سوئیس، واتیکان، موناکو، آلبانی، بوسنی، ترکیه، گرجستان، کوزوو، جزایر فارو، آندورا، گرینلند، گیبرالتار، مقدونیه شمالی ، مونته نگرو، مولداوی، بلاروس، ، سان مارینو
آسیاازبکستان، ارمنستان، کره جنوبی، ژاپن، قرقیزستان، قزاقستان، تایلند، تایوان، ویتنام، مالزی، اندونزی، هنگ کنگ، فیلیپین، سنگاپور، تیمور، قطر، ماکائو و برونئی
اقیانوسیهتووالو، وانوتو ، جزیره ماریانا جنوبی، جزایر مارشال، جزایر کوک، پلنزیای فرانسوی، کالدونیای نو، نیو، کیریباتی، تونگا، ساموا، میکرونزیا، جزایر پالائو و فیجی
کارائیبهمه کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا
آمریکاتمامی کشورها به جز آمریکا و سورینام
آفریقاآفریقای جنوبی، مراکش، تونس، سنگال، بوتسوانا، سنگال، موریتیوس

جهت کسب اطلاعات درباره تولد در انگلستان مقاله روبرو را مطالعه کنید.

فهرست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت انگلستان

رتبه پاسپورت انگلستان

با وجود تأثیر Brexit گذرنامه بریتانیایی همچنان یکی از قدرتمند ترین پاسپورت های جهان است. پاسپورت انگلستان در کنار پاسپورت های کشورهای آمریکا، نیوزلند، سوئیس و بلژیک در رده 7 جهان قرار دارد. در حال حاضر این سند به مسافران بریتانیایی اجازه می دهد بدون ویزا به 185 کشور در سراسر جهان دسترسی داشته باشند البته ممکن است این مسئله هنوز به دنبال Brexit تغییر کند. اکنون انگلیسی ها برای بازدید از اروپا باید حداقل 6 ماه در گذرنامه خود اعتبار داشته باشند، اما برای اقامت اوقات فراغت زیر 90 روز در هر دوره 180 روزه در اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس نیازی به ویزا ندارند. بلغارستان، کرواسی، قبرس و رومانی محدودیت 90 روزه خود را دارند.

از سال 2023 انتظار می رود که اتحادیه اروپا طرح لغو روادید مشابه طرح ایالات متحده را ارائه دهد. بریتانیایی ها باید قبل از سفر فرم آنلاین را پر کنند و برای ویزای سراسر اتحادیه اروپا که 3 سال طول می کشد هزینه پرداخت کنند.

تعداد کشورها مجاز به سفر با پاسپورت انگلستان

جهت اخذ ویزای توریستی انگلستان مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت انگلستان

دولت انگلستان در حال توسعه مجوز سفر الکترونیکی (eTA) است که از بسیاری جهات مشابه با ویزا الکترونیکی خواهد بود. eTA جدید برای انگلستان قرار است به صورت آنلاین در دسترس باشد، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی پردازش می شود و به صورت الکترونیکی منتقل می شود. با این وجود، تفاوت های اساسی بین این دو شکل اسناد ورود به سفر وجود خواهد داشت. این باید قبل از یک برنامه در نظر گرفته شود.

مقامات دولتی اظهار داشته اند که مجوز سفر الکترونیکی جدید انگلستان احتمالاً برای اهداف مختلف برای شهروندان و ساکنان منطقه اقتصادی اروپا (EEA) ضروری است. پیش بینی می شود با اتمام دوره انتقال انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و پایان یافتن جابجایی آزاد، این امر به مرحله اجرا درآید. EEA شامل 30 کشور است که شامل 27 کشور اتحادیه اروپا و همچنین 3 کشور دارای توافق نامه تجارت آزاد با اتحادیه است. شهروندان انگلیسی همچنین از این طریق می توانند به برخی از کشورها سفر کنند. از جمله کشورهای ارائه کننده ویزای الکترونیکی به شهروندان بریتانیایی شامل:

ویزا با پاسپورت انگلستانکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaغنا، لائوس، پاکستان، میانمار، آذربایجان، بنین، جیبوتی، هند و سورینام
مجوز سفر eTAجزایر نورفولک، ساموا، سریلانکا، پورتوریکو، آمریکا، نیوزلند، جزایر ویرجین، جزایر مارینا شمالی

کشورهای آفریقایی لغو روادید با پاسپورت انگلستان

انگلیسی ها برای بازدید از چندین کشور آفریقایی از جمله الجزایر، غنا، سودان، مالی و نیجریه باید از قبل ویزا بگیرند. همچنین بازدید کنندگان از مصر نیاز به ویزا دارند. این را می توان هنگام ورود به دست آورد، اما توصیه می شود قبل از سفر به صورت آنلاین اقدام کنید. گردشگرانی که تا 15 روز در استراحتگاه های شرم الشیخ، دهاب، نوویبا و تابا اقامت داشته باشند ، نیازی به ویزا ندارند، اما در صورت خارج شدن از این مناطق یا اقامت طولانی تر، باید ویزای خود را دریافت کنند. می توان آن را در فرودگاه شرم الشیخ خریداری کرد. هر کسی که به آفریقای جنوبی یا مراکش سفر کند نیازی به ویزا ندارد، اگرچه وزارت امور خارجه انگلیس به بازدید کنندگان از مراکش توصیه می کند تا هنگام ورود گذرنامه خود را مهر بزنند.

سایر کشورهای لغو روادید با گذرنامه بریتانیا

انگلیسی ها که به روسیه سفر می کنند باید قبل از سفر از سفارت روسیه ویزا بگیرند. با این حال، اگر از طریق آژانس های مسافرتی مجاز تور رزرو کنید، مسافران کروز یا کشتی می توانند 72 ساعت بمانند. این فقط در برخی از شهرها از جمله سنت پترزبورگ، کالینینگراد و ولادیوستوک اعمال می شود. کشورهایی در سرتاسر آسیا که نیازی به دریافت ویزا از قبل به مسافران انگلیس ندارند شامل تایلند، ژاپن، اندونزی (از جمله بالی)، ویتنام، سنگاپور و سریلانکا است. با این حال آگاه باشید که همه این کشورها هنوز حداکثر محدودیت اقامت را اعمال می کنند. در ویتنام، اقامت بیش از 15 روز نیاز به ویزای الکترونیکی پیش رو دارد.

بریتانیایی هایی که از چین بازدید می کنند معمولاً باید قبل از سفر شخصاً برای ویزا اقدام کنند، اگرچه هنگام ترانزیت در مناطق خاص، لغو ویزا در دسترس است. برای بازدید از ماکائو، هنگ کنگ یا تایوان نیازی به ویزا نیست. ایران مسافران انگلیسی را ملزم می کند قبل از سفر برای ویزا اقدام کنند. بریتانیایی هایی که برای تعطیلات در دبی و ابوظبی از امارات متحده عربی بازدید می کنند، در بدو ورود ویزای توریستی رایگان اعطا می شود که 30 روز اعتبار دارد. شهروندان انگلیس همچنین مجاز به بازدید از ترکیه بدون ویزا برای بازدیدهای حداکثر 90 روزه در هر دوره 180 روزه هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره تمام مسائل مهاجرت مانند شرایط ویزای همراه انگلستان می توانند شما را از قوانین و شرایط آگاه سازند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *