مهاجرت به کشور اوکراین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین

اخیرا تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین، افزایش یافته است. دارندگان پاسپورت اوکراین میتوانند به 137 کشور بدون ویزا سفر کنند. شهروندان اوکراین با اینکه جزو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن نیستند اما می توانند بدون ویزا به اکثر کشورهای اروپایی سفر کنند. البته در زمان شیوع ویروس کرونا این ممکن است تغییر کند و برخی از کشورها ممنوعیت ورود و خروج داشته باشند. پاسپورت اوکراین در مقایسه با کشورهای دیگر از نظر ارزش دارای رتبه 35 جهان است. با راهنمایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از قوانین و شرایط مهاجرت و اخذ تابعیت اوکراین آگاه شوید.

معرفی اوکراین

اوکراین یک کشور عضو شوروی سابق است که از 24 منطقه تشکیل شده است. این کشور در اروپای شرقی در همسایگی مولداوی، رومانی، مجارستان، اسلواکی، لهستان، بلاروس و روسیه واقع شده است. مهم ترین مناطق دونتسک و دنیپروپتروفسک هستند. مساحت این کشور 603628 کیلومتر مربع است و بنابراین چهل و پنجمین کشور بزرگ جهان است. از ویژگی های جغرافیای آن دشت ها، فلات ها و کوه های حاصلخیز در غرب است. اوکراین دارای آب و هوای قاره ای معتدل در سراسر کشور است، به جز سواحل جنوبی که مدیترانه ای است. جمعیت کلی بیش از 41.7 میلیون نفر است. این کشور را به سی و سومین کشور پرجمعیت جهان تبدیل می کند. پایتخت کیف است که با بیش از 2.9 میلیون نفر جمعیت نیز پرجمعیت ترین شهر است. دیگر شهرهای بزرگ خارکف، اودسا و دنیپرو هستند.

بزرگترین فرودگاه فرودگاه بین المللی Boyspil (KBP) با بیش از 15 میلیون مسافر در سال است. فرودگاه KBP از پروازهای بسیار خوبی با کل دنیا برخوردار است. اوکراین دارای سابقه فرهنگی طولانی و غنی در ادبیات، نقاشی، باله و موسیقی کلاسیک دارد. ادیان اصلی کشور ارتدکس و اسلام هستند. زبان رسمی اوکراینی است. سیستم حقوقی قانون مدنی است که با اقدامات قضایی مورد بازبینی قضایی قرار می گیرد. نوع دولت جمهوری ریاست جمهوری است. انتخابات هر 5 سال یک بار برگزار می شود و رئیس جمهور مستقیماً با اکثریت مطلق انتخاب می شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین

پاسپورت اوکراین در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 35 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 135 کشور را بدون ویزا و یا ویزای هنگام ورود فراهم می کند. با توجه به آزادی شهروندان اوکراینی در کشورهای اروپایی و همچنین در بسیاری دیگر از کشورهای جهان ارزش پاسپورت اوکراین بالا تلقی می شود. دارندگان گذرنامه اوکراینی برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برزیل، آرژانتین و شیلی به ویزا نیاز ندارند و این یکی از امتیازات ویژه این کشور است. دارندگان گذرنامه اوکراین برای ورود به حدود 78 کشور در جهان نیاز به اخذ ویزا پیش از سفر دارند.

در تصویر زیر کشورهای سبز رنگ به شهروندان اوکراینی و دارندگان پاسپورت اوکراین بدون ویزا اجازه ورود می دهند:

کشورهای مجاز به سفر با گذرنامه اوکرایناوکراین در تصویر بالا به رنگ سرمه ای مشخص است. کشورهای آبی رنگ مانند مکزیک برای ورود شهروندان اوکراینی ویزا هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی را درخواست می کنند و کشورهای قرمز زنگ مانند آمریکا و کانادا از شهروندان اوکراینی ویزا قبل از سفر را درخواست می کنند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اوکراین

اگر اوکراینی هستید و یا با اخذ تابعیت اوکراین گذرنامه این کشور را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 136 کشور بروید. البته اوکراین خود در سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. این کشور دارای 7 مکان میراث جهانی یونسکو است که در سراسر کشور پراکنده شده اند. مقاصد مهم گردشگری Khortysia، کلیسای جامع بشارت، پلکان Potemkin، پارک طبیعی ملی Shatsky و Askania Nova است. این کشور در مجموع تقریباً بیش از 14 میلیون گردشگر در سال را میزبانی می کند.

در جدول زیر می توانید کشورهای لغو روادید با پاسپورت اوکراین را بررسی کنید:

قارهنام کشورها
اروپاتمامی کشورهای اروپایی به جز انگلستان و ایرلند
آسیاامارات، قطر، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، مغولستان، تایلند، اندونزی، مالزی، هنگ کنگ و برونئی
اقیانوسیهمیکرونزیا، فیجی، جزایر کوک، نیئو و وانوتو
کارائیبجامائیکا، سنت لوسیا، جزیره تورکز، آنگیلا، آروبا، سنت وینستن، باربادوس، کراکو، کایکوس، آنتیگوآ و باربودا، بونیر، دومنیکا، هائیتی، جمهوری دومینیکن، گرانادا، سنت کیتس و سنت مارتن
آمریکااکوادور، اروگوئه، نیکاراگوئه، هندوراس، کلمبیا، آرژانتین، برزیل، گواتمالا، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، پاناما، پرو و پاراگوئه
آفریقانامیبیا، موریتوس، سنگال و اسواتنی

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اوکراین

رتبه پاسپورت اوکراین

در کل، دارندگان گذرنامه اوکراین می توانند به 136 کشور از طریق eTA یا ویزای الکترونیکی و یا بدون ویزا وارد شوند در نتیجه، گذرنامه اوکراین در رده بندی هنلی رتبه 35 و در رده بندی پاسپورت ایندکس در رده 26 در جهان قرار دارد. تقریبا 46% از کشورهای جهان با پاسپورت اوکراین با سهولت قابل بازدید است. جدا از کشورهای معاف از ویزا و کشورهای ویزا هنگام ورود، 78 کشور دیگر وجود دارد که دارندگان گذرنامه اوکراین برای ورود به آن باید از قبل ویزای فیزیکی درخواست کنند. از جمله این کشورها شامل:

  • چین
  • کانادا
  • آمریکا
  • نیوزلند
  • استرالیا
  • انگلستان
  • ایرلند
  • ژاپن
  • کره جنوبی

در میان کشورهای اروپایی پاسپورت اوکراین از پاسپورت کشورهایی نظیر روسیه، ترکیه، گرجستان، بوسنی، صربستان و مولداوی با ارزش تر است.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با گذرنامه اوکراین

جهت اخذ ویزای توریستی اوکراین این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت اوکراین

با توجه به اتوماسیون سازی روند اداری و تسهیل کارها، بسیاری از کشورها روش ارائه ویزای الکترونیکی را برای مسافرت شهروندان در پیش گرفته اند. لذا شهروندان اوکراینی می توانند به کشورهای ارائه کننده این تسهیل، با ویزای الکترونیکی سفر کنند. کافی است مسافرین از طریق آنلاین درخواست کنند و مدارک خود را بارگذاری نمایند. همچنین برخی از کشورها از مجوز سفر الکترونیکی Eta برای اینکار استفاده می کنند که متصل به گذرنامه است و دارای اعتبار طولانی مدت است. کشورهای که اوکراینی ها برای سفر به ویزای الکترونیکی یا eVisa نیاز دارند، در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت اوکراینکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaاسترالیا، بنین، مکزیک، جیبوتی، ساحل عاج، اتیوپی، غنا، لسوتو، هند، گابن، سنگاپور، پاکستان، میانمار، مالاوی، مونتسرات، جزیره نورفولک، سنت هلنا، سائوتومه و سورینام

درباره گذرنامه اوکراین

گذرنامه سندی است که توسط دولت برای شناسایی شهروندان خود صادر می شود. گذرنامه حق عبور قانونی از مرز را دارد و ملیت مالک آن را تعیین می کند. معمولاً گذرنامه شامل اطلاعات اساسی در مورد نام، سن، تاریخ تولد و جنسیت است. گذرنامه های فعلی دارای عکس هستند. برخی از کشورها (از جمله اوکراین از سال 2015) گذرنامه های بیومتریک جدید را با سطح بالایی از حفاظت از جعل و اطلاعات اضافی در مورد شهروند اعمال می کنند. در بعضی از کشورها به غیر از گذرنامه بین المللی که به عنوان گواهی هنگام عبور از مرزهای ملی عمل می کند، گذرنامه داخلی نیز وجود دارد. گذرنامه های داخلی برای کنترل حرکت افراد در داخل کشور استفاده می شود. در بسیاری از کشورها، گذرنامه ها دارای یک فرم و قالب بین المللی هستند، بیشتر زمینه های شناسایی در صفحه اصلی با انگلیسی پر شده است.

در بسیاری از کشورهای دیگر (به عنوان مثال ایالات متحده آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا) گذرنامه اجباری نیست و اسناد شناسایی، کارت های گذرنامه یا گواهینامه های رانندگی نقش یک شناسنامه داخلی را دارند. گذرنامه شهروندی اوکراین سندی است که هویت مالک و تابعیت اوکراین را تأیید می کند. این توسط دستگاه اجرایی مرکزی اجرا می شود که سیاست های دولت را در زمینه شهروندی برای هر شهروند 16 ساله اوکراین صادر می کند. برای عبور از مرز، شهروند اوکراین باید گذرنامه دیگری (به اصطلاح بین المللی) داشته باشد که در صورت تقاضا برای افراد 18 ساله صادر می شود.

پاسپورت اوکراین برای سفر به خارج

گذرنامه شهروندی اوکراین برای سفر به خارج از کشور (گذرنامه بین المللی) سندی است که هویت شهروند اوکراین را هنگام عبور از مرزهای دولتی اوکراین و اقامت در خارج از کشور تأیید می کند. از آنجا که اوکراین رسماً در عرصه بین الملل به عنوان یک کشور مستقل شناخته شده است، مقامات رسمی با این کار روبرو هستند که اسناد مربوطه را برای تضمین حق عبور از مرزهای کشور برای بازدید از هر کشور یا سرزمین در جهان به شهروندان خود ارائه دهند. طبق اقدامات قانونی تصویب شده توسط Rada Verkhovna اوکراین در سال 1992 و 1993، رئیس جمهور اوکراین مقررات گذرنامه شهروند اوکراین برای سفر به خارج از کشور را با مصوبه 28 اکتبر 1993 شماره 491/93 تصویب کرد و کابینه وزیران اوکراین را به صدور گذرنامه شهروند اوکراین برای سفر به خارج از کشور از 1 ژانویه 1994 منصوب کرد.

بنابراین شهروندان اوکراین حق پاسپورت اوکراینی خود را داشتند که به آنها اجازه می دهد از مرزهای کشور عبور کنند و بمانند. اعتبار گذرنامه شهروندی اوکراین برای سفر به خارج از کشور برای شهروندان زیر 16 سال 4 سال و برای شهروندان بالای 16 سال 10 سال از تاریخ صدور است. جهت اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *