مهاجرت به کشور اوکراین

ارزش پاسپورت اوکراین

ارزش پاسپورت اوکراین

ارزش پاسپورت اوکراین به طور چشمگیری افزایش یافته است و افرادی که پاسپورت این کشور را کسب می کنند می توانند به اکثر کشورها بدون ویزا سفر کنند. با بالا رفتن ارزش پاسپورت اوکراین، افراد زیادی به فکر کسب شهروندی و دریافت پاسپورت و اقامت دائم کشور اوکراین می باشند. علاوه بر ارزش پاسپورت اوکراین، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا در این نوشتار هموطنان عزیز را با پاسپورت این کشور، هزینه کسب پاسپورت اوکراین، کارت شناسایی شهروندی در اوکراین و سایر موارد مرتبط آشنا سازند.

اطلاعات و ارزش پاسپورت اوکراین

پاسپورت اوکراین یک سند صادر شده برای اتباع این کشور است. تمامی شهروندان اوکراین می توانند این سند را برای سفرهای خارجی خود استفاده کنند. گذرنامه سفر به خارج از کشور، که معمولا با عنوان گذرنامه بین المللی شناخته می شود. از این رو سندی است که برای مسافرت های خارج از اوکراین مورد استفاده قرار می گیرد. اطلاعات گذرنامه اوکراین به زبان های اوکراینی و انگلیسی ثبت می شود. این گذرنامه ها در صورت تقاضا صادر می شوند و 10 سال اعتبار دارند. برای کسانی که مرتبا به خارج از کشور سفر می کنند می توان 2 گذرنامه اوکراینی صادر کرد. گذرنامه بین المللی اوکراین از استانداردهای بین المللی پیروی می کند. اولین گذرنامه های اوکراینی (جایگزین نوع قبلی گذرنامه اتحاد جماهیر شوروی) در 4 ژوئن 1994 معرفی شد. در حالی که گذرنامه های قابل خواندن با دستگاه برای اولین بار در سال 1997 صادر شد.

گذرنامه بین المللی فعلی اوکراین از نوع بیومتریک است. اگر براساس اعتقادات مذهبی، شهروند مایل به دریافت گذرنامه بیومتریک نباشد، می تواند درخواست گذرنامه غیربیومتریک را بدهد. قبل از درخواست، بیانیه کتبی تهیه کند. عکس های موجود در گذرنامه های صادر شده از سال 2007 به رنگ سیاه و سفید چاپ شده با لیزر است. به عنوان یک ویژگی امنیتی، عکس اضافی یک دارنده مخصوصا به طوری ساخته می شود که فقط هنگام مشاهده صفحه گذرنامه زیر نور قابل مشاهده است. پیش از این گذرنامه ها یا با عکس رنگی چسبانده شده و یا با عکس رنگی چاپ می شدند. گذرنامه های بیومتریک بین المللی جدید دارای پوشش آبی تیره و شامل 32 صفحه هستند. پوشش گذرنامه های بین المللی اوکراین که در دهه 1990 صادر شد. قرمز بود و رنگ این گذرنامه ها به راحتی باعث تشخیص تفاوت گذرنامه های جدید و قدیمی می شود.

مشخصات و ارزش گذرنامه اوکراین

به طور پیش فرض، نام و نام خانوادگی در گذرنامه بین المللی اوکراین به انگلیسی براساس سیستم ملی ترجمه (1996) ترجمه می شوند. گذرنامه های بین المللی اوکراین فقط برای شهروندان بالای 18 سال صادر می شوند. افرادی که سن کمتری دارند. از این رو می توانند یک سند مسافرتی خاص را که 3 سال اعتبار دارد را دریافت کنند. این سند تنها 8 صفحه دارد. در بعضی موارد نادر، به شهروندان اوکراینی اجازه داده می شود قبل از سن 18 یا 16 سالگی پاسپورت بین المللی داشته باشند.

اما اعتبار این پاسپورت فقط برای 3 سال است. اگر کودکی که دارای تابعیت اوکراینی است توسط یک شهروند خارجی به دنیا آمده باشد. ممکن است به جای گرفتن سند مسافرت کودک، گذرنامه بین المللی معمولی را دریافت کند که به مدت 10 سال معتبر باشد. جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اوکراین را بررسی بفرمائید.

گذرنامه اوکراین شامل اطلاعات زیر است:

  • عکس دارنده گذرنامه
  • نوع
  • کد UKR
  • شماره پاسپورت
  • نام خانوادگی
  • نام های داده شده
  • ملیت
  • تاریخ تولد
  • شماره شخصی
  • جنسیت
  • محل تولد
  • تاریخ صدور
  • اختیارات
  • تاریخ انقضا
  • امضاء دارنده

از این رو رشد و تغییرات جمعیتی این کشور طی سال های اخیر در نمودار زیر شرح داده شده است:

از 4 دسامبر سال 2018، ارزش پاسپورت اوکراین نشان می دهد که شهروندان اوکراینی می توانند با گذرنامه های معمولی اوکراین بدون دسترسی به ویزا به بیش از 128 کشور دنیا سفر کنند. از این رو گذرنامه اوکراینی رتبه 41 در جهان را از نظر میزان آزادی سفر براساس شاخص گذرنامه هانلی رتبه بندی کردند. علاوه بر این، شاخص گذرنامه AC پاسپورت معمولی اوکراینی را در رتبه 24 در جهان از نظر آزادی سفر با نمره ویزا از 135 تا 1 اوت 2019 قرار داد.

هزینه و شرایط اخذ پاسپورت اوکراین

هزینه و شرایط اخذ ملیت اوکراین

برای کسب پاسپورت اوکراین متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • فرم درخواست (فرم درخواست توسط وزارت امور خارجه ارائه می شود)
  • رسید پرداخت مالیات ایالتی (یا سندی که حق معافیت را تأیید می کند)
  • کارت شناسایی شهروندی اوکراین و شناسنامه برای افراد زیر 16 سال (این مدارک پس از پردازش پرونده به گیرنده سرویس برگردانده می شود)
  • کپی و اصل شماره شناسایی (این مدارک پس از پردازش پرونده به گیرنده سرویس برگردانده می شود)

به یاد داشته باشید که مدت زمان کسب گذرنامه اوکراین 30 روز کاری می باشد. همچنین هزینه اخذ پاسپورت اوکراین به صورت زیر است:

مواردهزینه به دلار
کسب پاسپورت اوکراین (20 تا 30 روزه)27$
کسب پاسپورت اوکراین (7 روزه)40$

درباره پاسپورت داخلی اوکراین

بعد از معرفی کارت شناسایی اوکراینی، گذرنامه داخلی شناسنامه اصلی شهروندان اوکراینی بود که تا سال 2016 در اوکراین استفاده می شد. مطابق اصلاحات قانونی که در 14 ژوئیه 2016 توسط پارلمان اوکراین انجام شد. هر شهروند اوکراینی که به سن 14 سالگی رسیده باشد باید پاسپورت دریافت کند. این گذرنامه ها به مدت 4 سال برای افراد زیر 18 سال و 10 سال برای بقیه صادر می شود. از آن زمان، گذرنامه های داخلی اوکراین (از نوع کتابچه) نیز دیگر با موضع وضعیت مدنی (یعنی ازدواج یا طلاق) مهر نمی شوند و این امر سنت دیرینه از زمان اتحاد جماهیر شوروی را از بین برد. در عوض، برای مردم این کشور گواهی ازدواج ثبت می شود.

در تاریخ 10 ژوئیه 2015، دولت اوکراین اعلام کرد که گذرنامه های داخلی از بین می رود و کارت های شناسایی جایگزین می شوند. از اول ژانویه 2016 این امور شروع می شوند. در 25 ژانویه 2016، اولین کارت های شناسایی جدید اوکراین به شهروندان جوان که به 16 سالگی رسیده بودند، صادر شد. از اول نوامبر 2016 کارت های شناسایی به همه شهروندان اوکراینی ارائه شد. هموطنان عزیزی که قصد دارند بعد از کسب اطلاعات از ارزش پاسپورت اوکراین از شرایط مهاجرت به اوکراین و اخذ تابعیت و اقامت در اوکراین اطلاعات کاملی کسب کنند، می توانند با سایر راهنماها و مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *